Календарно-тематичне планування уроків історії України 9 КЛАС (52 год на рік, 1,5 години на тиждень)

Про матеріал
КТП з історії України складено згідно навчальної програми для ЗЗСО (Наказ МОН України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

Історія України 9 клас Пометун Нова програма9 клас

Історія України (52 год.)

Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО

(Наказ МОН України від 03 серпня 2022 року № 698)

Структура курсу.

Вступ. «Довге» дев’ятнадцяте століття в історії України: територія, населення, влада.

Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.

Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.

Розділ 6. Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації.

Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.

Тема  уроку

Дата

Домашнє завдання

ВСТУП. «Довге ХІХ століття в історії України: територія, населення, влада»

§

1.

Ранній Новий час в історії України: здобутки і втрати. Відлуння європейських подій XVIII ст. в Україні. Вплив Французької революції на ідейний клімат ЦентральноСхідної Європи.

 

ст.7-10

2.

Між двома імперіями: Україна на політичній карті Європи на зламі XVIII–ХІХ ст. Адміністративнотериторіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської імперій. Російське самодержавство як політична система.

 

ст.10-14

3.

Українська територія та її залюдненість: чисельність, соціальний і національний склад населення. Іншоетнічні групи на україн-ській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Запровадження «смуги осілості» для євреїв підросійської України.

 

Опрацювати матеріал презентації

          Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ

наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

4.

Нові російські порядки: імперське освоєння українського прос-тору. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі та Гетьман-щини. Чиновницький апарат у відносинах з центральною імпер-ською владою і місцевим населенням.

 

§1 ст.14-16

5.

Французько-російська війна 1812 р. та плани Наполеона щодо Східної Європи. Українські ополченські полки в російській армії та українці на боці Наполеона І в легіоні Яна Домбровського

 

§1 ст.17-19

6.

Соціальні та економічні зміни: криза кріпосницької системи, розмивання станових перегородок. Шляхетсько-дворянська вер-ства. Життя сільської громади. Міщани: ремісники, торговці, підприємці.

 

§2 ст.20-23

7.

Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.

 

§2 ст.23-26

8.

Початок українського національного руху («національне відрод-ження»): шляхетський етап. Асимілятори і традиціоналісти. Нов-город-Сіверський гурток автономістів. Формування сучасної національної ідентичності.

 

§3

9.

Кирило-Мефодіївське братство та ідея всеслов’янської республі-ки-федерації. Практична робота. Програмні документи Кирило – Мефодіївського братства під кутом зору відобра-ження в них майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини.

 

§4

10.

Нації та націоналізм у сприйнятті людей ХІХ століття. Соціальні та політичні рухи. Польське повстання 1830–1831 рр. і його на-слідки для України. «Українське питання» в баченні російської влади й громадськості. Імперська «теорія офіційної народності» («православ’я – самодержавство – народність»). Ліквідація греко-католицької церкви в Російській імперії.

 

§5-6

11.

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

Повт. §1-6

          Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ                     наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

12.

Адміністративно-територіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії. Соціальний та етнічний склад насе-лення. Організація імперської влади. Реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ. «Освічений абсолютизм».

 

§7

13.

Початки українського національного руху в Австрійській імпе-рії. Закарпатські «будителі». Товариство галицьких греко-като-лицьких священиків.

 

§8 ст.54-57

14.

Національна діяльність греко-католицької церкви. Гурток «Русь-ка трійця».Дискусія про абетку (кирилиця чи латиниця) в Галичині.

 

§8 ст.57-60

15.

Практична робота. Альманах «Русалка Дністровая»: історія,  зміст, значення для розвитку національного руху.

 

Закінч.роботу

16.

«Весна народів» та суголосні їй події в Галичині, Буковині й Закарпатті в 1848–1849 рр. Скасування панщини. Перша полі-тична організація українців – Головна Руська рада та її націо-нальна програма. Українці в австрійському парламенті.

 

§9

17.

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

§10

              Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ                              кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

18

Умови розвитку освіти й культури в Україні. Імперська політика в галузі освіти й наук. Університети в Україні (Львівський, Хар-ківський, Київський): освітнє, наукове, соціальне та політичне призначення. Елітарні навчальні заклади університетського ти-пу: Кременецький ліцей, Рішельєвський ліцей в Одесі, Ніжин-ська гімназія вищих наук князя Безбородька. Інтелектуальні співтовариства.

 

§11

19

Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського – перший твір нової української літерату-ри. Націєтворча роль літературних та історичних праць. Теми та образи української романтичної літератури та історичної белет-ристики. Тарас Шевченко і його «Кобзар».

 

§12

20

Музика, театр, образотворче мистецтво та архітектура у світлі культурно-мистецьких течій класицизму і романтизму та роз-витку національного руху. Національно-культурне життя поля-ків, росіян, євреїв, німців, кримських татар на теренах України. Єврейські «штетли».

 

§13

21.

Повсякденне життя сільського і міського населення. Сільська та міська забудова (приватний і громадський простори). Житло і побут дворянина (шляхтича), купця, міщанина, селянина. Одяг. Публічна і приватна гігієна. Емансипація селянства. Становище жінки.

 

§14

22.

Практична робота. Віртуальна мандрівка «Пам’ятки обра-зотворчого мистецтва та архітектури України І половини ХІХ століття»

 

Повт.§11-14

23.

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

Повт.§11-14

                       Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ                      в другій половині ХІХ ст.

24.

Україна в контексті міжнародних політичних подій середини ХІХ ст. Східна (Кримська) війна 1853– 1856 рр. як поштовх до реформ у Російській імперії. Українці у Східній (Кримській) війні.

 

§15

25.

Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х рр. Модернізація промисловості й сільського господарства. Торгівля. Втягнення підприємств України в імперський ринок. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Зміни в транспортному сполученні: пароплавні компанії і розбудова залізничної мережі.

 

§16

26.

Зміни в соціальній структурі населення. Становлення української інтелігенції. Розширення сфери застосування найманої праці. Формування робітництва. Труднощі адаптації селян до міських умов життя. Українські підприємці. Взаємини між підприємцями і найманими робітниками.

 

§17

27.

Український національний рух: організаційно-культурницький (інституційний або народницький) етап. Хлопомани і громадівський рух. Київська громада. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. «Братство (Братерство) тарасівців».

 

§18

28

Ідейні основи українського національного руху у 1870-1890 р.р. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Реакція російської громадськості й імперської влади на розвиток українського руху: Валуєвський циркуляр і Емський указ.

 

§19

29.

Практична робота. Політика російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів.

 

 

30.

Польський, єврейський та кримськотатарський рухи в Україні. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для поляків і українців. Громадсько-політичне та культурне життя єврейсь-кого населення: ортодокси та асимілятори. Сіонізм. Кримсько-татарське національне відродження.

 

§20

31.

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

                  Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ                                       в другій половині ХІХ ст.

32

Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнсь-ких регіонів. Пореформені (після скасування панщини в 1848 р.) зміни у становищі селянства. Нафтова промисловість Дрогобич-чини. Кооперативний рух. Трудова еміграція.

 

§22

33

Національно-політичні й культурні течії в українському русі Га-личини і Буковини: русофіли («москвофіли») і народовці («укра-їнофіли»). Гасло «органічної праці». Налагодження контактів Київської громади з галицькими народовцями. Зародження ідеї «соборної України». Радикальний рух у Галичині.

 

§23

34

Зміни у політичному становищі західноукраїнських регіонів у зв’язку з перетворенням Австрійської імперії на Австро-Угорсь-ку, запровадженням конституційно-парламентського устрою та децентралізацією. «Українське питання» в політиці австрійської влади.

 

§24

35

Зростання української політичної активності. Українсько-поль-ське суперництво в Галичині. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Народовська політика «нової ери». Утворення політичних това-риств і політичних партій.

 

§25

36.

Практична робота. Порівняльна таблиця розвитку україн-ського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.

 

Закінчити таблицю

37.

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

Повт. §22-25

                        Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ

38.

Населення України на початку ХХ ст. Індустріальна модер-нізація. Міста як осередки великого підприємництва, торгівлі та фінансів. Економічна криза 1900–1903 рр. Розвиток монополій. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського госпо-дарства. Проведення в Україні столипінської аграрної реформи. Переселенські рухи.

 

§27

39.

Український національний рух: політичний етап. Радикалізація руху. Автономістська й самостійницька течії в національному русі. Розбудова політичних партій. Утворення національних організацій культурноосвітнього та військово-спортивного спрямування. «Націоналізація» селянства.

 

§28

40.

Практична робота. Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини

 

§29

41.

Консолідація української нації. Українці в російській революції 1905– 1907 рр. Боротьба українців за реформу виборчої системи в АвстроУгорській імперії. Українське представництво в російській Державній Думі та австрійських парламентських установах – Галицькому сеймі і Державній раді.

 

§30

42.

Український національний рух і його опоненти в умовах по-революційної (столипінської) реакції 1907–1914 рр. Товариство українських поступовців. Діяльність чорносотенців. Антиєв-рейські погроми. «Справа Бейліса». Посилення соціальної і полі-тичної напруженості.

 

§31

 

 

Боротьба українців за реформу виборчої системи в Австро-Угорській імперії. Українське представництво в австрійському парламенті . Кооперативний рух і трудова еміграція на початку ХХ століття.

 

§32

 

 

Особливості українського руху в західноукраїнських землях на початку ХХ ст. Діяльність національно-культурних і військово-спортивних організацій західноукраїнської молоді.

 

§33-34

44.

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

Підготув.повідомл. «Повсякдення села та міста.»

                   Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ                                                 в середині ХІХ – на початку ХХ ст.

45.

Повсякдення села та міста. Громада як форма організації сіль-ського населення, відмінність української сільської громади від російської общини. Заняття та умови праці селян і містян. Дозвілля й розваги. Зовнішній вигляд мешканців села і міста. Етнічне й конфесійне розмаїття міського населення.

 

Опрацювати матеріал презен-тації,

*підготувати інформацію самостійно

46.

Урізноманітнення форм і напрямів освіти: гімназійна освіта, по-ява навчальних закладів технічного профілю, приватні навчальні заклади. Боротьба за створення українського університету у Львові. Розвиток наукових досліджень. Наукові товариства.

 

§36

47.

Реалізм другої половини ХІХ ст. як світоглядна і культурно-мистецька течія. Український модерн і ранній модернізм (аван-гардизм) зламу ХІХ– ХХ ст. у літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі. Поява будівель громадського призна-чення: вокзали, криті ринки, театри. Меценатство.

 

§37

48.

Практична робота. Вплив процесів модернізації на повсяк-денне життя і світогляд населення України край у ІІ поло-вині ХІХ – на початку ХХ століття

 

*підготувати інформацію самостійно

49.

Участь церкви (релігійних організацій) і духівництва у фор-муванні основ новочасного українського суспільства. Розширен-ня просторів світського життя (секуляризація). Зміни в поглядах на становище жінки. Опіка над здоров’ям і медичні служби.

 

§35

50.

Зміни у світосприйнятті та відчутті людиною простору. Поява нових видів транспорту (потяги, трамваї, автомобілі), засобів спілкування (телеграф, телефон) та поширення інформації (пре-са). Облаштування громадського простору (брукування, освіт-лення вулиць тощо). Нові види мистецтва (фотографія і кінема-тограф)

 

§38, повторити

§35-37

51

Урок – проєкт. Наш край у ІІ половині ХІХ – на початку ХХ століття

 

*підготувати інформацію самостійно

52.

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Пометун О.І., Гупан Н.М., Смагін І.І.)
Додано
3 вересня
Переглядів
3347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку