Календарне планування розроблено
на основі програми «Мистецтво. 5 - 9 класи» (оновлена),
програму підготували: Л. Масол, О. Коваленко,
Г. Сотська, Г. Кузьменко, Ж. Марчук,
О. Константинова, Л. Паньків, І. Гринчук,
Н. Новікова, Н. Овіннікова.
Підручник «Мистецтво»
(автор: Масол Л. М. –
Харків ТОВ «ФОЛІО», 2016)
ПОГОДЖЕНО: Заст. директора школи Басенко І. М. _______ «_______» 20__ року |
ЗАТВЕРДЖЕНО: Директор школи Паладій О. М. _____ «_______» 20__ року |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з мистецтва
на 2017/2018 навчальний рік
для 8 класу
вчителя української мови та літератури
Шитель Аліни Володимирівни
Календарне планування розроблено
на основі програми «Мистецтво. 5 - 9 класи» (оновлена),
програму підготували: Л. Масол, О. Коваленко,
Г. Сотська, Г. Кузьменко, Ж. Марчук,
О. Константинова, Л. Паньків, І. Гринчук,
Н. Новікова, Н. Овіннікова.
Підручник «Мистецтво»
(автор: Масол Л. М. –
Харків ТОВ «ФОЛІО», 2016)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З МИСТЕЦТВА
(35 год, 1 год на тиждень)
№ уро-ку |
Назва теми, (сторінки в підручнику) |
Художні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації
|
Творчі практичне завдання з образотворчого мистецтва (варіант за вибором)* |
Музичні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації |
Твори для співу (за вибором)* |
Завдання для самоосвіти (СО), орієнтовні теми мистецьких проектів (МП) |
Дата |
При-мітка |
I СЕМЕСТР |
||||||||
1-2
|
Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту (с.10-17).
|
Піраміди, Великий сфінкс, храми в Луксорі й Карнаку. Скульптура: монументальна і малих форм, рельєфи. Фрески храму Абу-Сімбел із зображенням танцівниць, арфісток та інших музикантів. Прикраси із зображенням священного скарабея (жука з крилами).
|
1.Намалюй пейзаж із пірамідами, за бажанням застосуй стафаж. Орієнтовні теми: «Караван у пустелі», «Сфінкс – охоронець пірамід» (графітні і кольорові олівці, фломастери, сангіна). 2.Створи ескіз декорації для опери «Аїда», використай зображення деталей давньоєгипетських храмів, колон. (графітні і кольорові олівці, фломастери). 3.Групова робота. Об’єднайтеся у «майстерні ювелірів» та створіть ескізи прикрас за єгипетськими мотивами. Орієнтовні теми: «Сонце – володар світу», «Таємничий скарабей», «Чарівний лотос». |
Дж. Верді Опера «Аїда»: Марш |
А.Побу-жанська «Кольорова планета» |
СО: Дослідіть особливості жіночого і чоловічого одягу давніх єгиптян. |
|
|
3-4 |
Мистецтво античності – колиска європейської цивілізації (с. 18-25)
|
Парфенон. Рельєф Аполлон, Афіна і 9 муз. Колони доричного, іонічного і коринфського ордерів (порівняння). Венера Мілоська, Мірон Дискобол. Вазопис (чорнофігурний і червонофігурний) різних форм: кратер, лекіф, амфора. Зображення виконавців на кіфарі, лірі.
Колізей, Пантеон, Триумфальна арка в Римі. Скульптура імператор Август. Фаюмські портрети. Мозаїки із зображенням виконавців на музичних інструментах: кіфара, авлос, гідравлос. |
1. Намалюй давньогрецьку вазу, декоровану орнаментом (графітні і кольорові олівці, фломастери, гелева ручка, тоновий папір). 2. Створи ескіз рекламного плаката для туристичної фірми «Запрошуємо до Греції», використай елементи античного мистецтва: архітектури, скульптури, зображень музичних інструментів, театральних масок (матеріали на вибір). 3. Намалюй римський Колізей (графітні олівці, фломастери) |
А. Хачату-рян Балет «Спартак»: Тріумф Риму, Цирк. |
Л.Горова «Музика звучить» |
МП: «Античне мистецтво»; індивідуальні підтеми: «Шедеври архітектури», «Антична скульптура - гімн людині», «Міфи про музику і музикантів», «Вазопис», «Одяг греків і римлян» СО: перегляньте фільм «Спартак»».
|
|
|
5-6 |
Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії (с. 26-35)
|
Нікопольська скіфська срібна амфора. Зразки скіфського золотарства: Пектораль з кургану «Товста Могила», гребінь з кургану Солоха, пластини із зображенням тварин (скіфський «звіриний» стиль).
Херсонес Таврійський: античний амфітеатр. Голова Богині Деметри, майстерня художника (розписи зі склепів у Пантікапеї (Керч). Портрет Понтійського царя Мітрідата УІ Євпатора. Керамічний посуд, монети, прикраси з Ольвії. |
1.Створи ілюстрацію до пісні «Ольвія» у вигляді колажу із зображенням фрагментів античних споруд різних ордерів на тлі морського пейзажу (кольоровий папір, графітні олівці, сангіна, різнофактурні матеріали). 2.Створи рельєф в анімалістичному жанрі, за мотивами скіфського «звіриного стилю» (фольга, пластилін, покриття «металік», лак золотистого або бронзового кольору). Спробуй передати рух тварини. Орієнтовні теми: «Кінь», «Лосеня», «Олень», «Грифон». |
С. Прокоф’єв «Скіфська сюїта для симфонічного оркестру» (І ч.) |
З.Яропуд «Земля моїх батьків»; Б.Тенін «Ольвія». |
СО: У вільний час прочитайте поему-баладу Ліни Костенко «Скіфська Одіссея». Підготуйте коротку інформацію про мистецтво скіфів на орієнтовні теми: «Одяг скіфів». «Українська колекція скіфського золотарства». |
|
|
7-8 |
Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (с. 36-45).
|
Собор Св. Софії в (Стамбул, Турція). Мозаїки церкви Сан-Вітале у.Равенні (Італія). Спасо-Преображенський собор у Чернігові, Успенський собор у Володимирі-Волинському. Мініатюри з Остромирового Євангелія. Аліпій-іконописець – гравюра з Києво-Печерського патерика. Ікона Вишгородська Богоматір. Собор Св. Софії в Києві: фрески, мозаїки. М.Реріх Скоморохи Скула та Єрошка |
1.Виконай замальовки візантійського орнаменту. Поміркуй і запропонуй, як його можна використати у дизайні сучасного одягу та аксесуарів(графітні й кольорові олівці, фломастери)). 2.Створи ескіз мозаїки (квіти, птахи тощо) у візантійському стилі для оформлення інтер’єру (кольоровий папір, різнофактурні матеріали, пластилін). 3.Колективна робота. Намалюйте ілюстрації до «Слова о полку Ігоревім» (графітні, кольорові олівці, гелева ручка). |
Київський знаменний розспів. К.Стеценко Всенощна; І.Карабіць Опера-ораторія «Київські фрески»; Ф.Степурко Духовні твори (на вибір). |
О.Богомолець «Давня пісня»; І.Шамо «Києве мій».
|
МП: «Художня культура Русі-України»; індивідуальні підтеми: «Синтез мистецтв у храмі», «Чому і коли зникли скоморохи», «Загадки крюкової нотації». |
|
|
9-10 |
Романська архітектура. Лицарський кодекс честі (с. 46-55)
|
Нотр-Дам ля Гранд у Пуатьє, (Франція). Церква Св. Пантелеймона у Галичі. Фреска церкви Св. Климента у Таулі, (Іспанія). Ансамбль у Пізі (Італія). Замок Каркасон (Франція), Аккерманська та Хотинська фортеці. В.Карпаччо Портрет Лицаря. Герби міст України, Європи |
1. Створи ескіз герба своєї школи або міста (кольоровий папір, ножиці, клей). 2. Зобрази середньовічний замок-фортецю у романському стилі (графітні , кольорові олівці, вугіль, сангіна, тонований папір). 3. Групова робота. Організуйте «Театральне ательє»: створіть ескізи костюмів для головних персонажів опери «Іоланта» враховуючи особливості одягу, притаманні добі середньовічних лицарів. |
П. Чайковський Опера «Іоланта» (фрагменти на вибір). С. Прокоф’єв Танок лицарів з балету «Ромео і Джульєтта». |
Французькі народні пісні «Каде Руссель», «Брате Якоб» (французькою, англійською, німецькою мовами). |
СО: За бажанням передивіться історичні й пригодницькі фільми, де стародавні фортеці використовували як декорації. |
|
|
11-12 |
Готика (с. 56-63)
|
Собор Паризької Богоматері (портал, химери); Реймський собор (Франція); Собор у Бургосі (Іспанія); Собор Св. Анни у Вільнюсі. Ратуша у Брюгге (Бельгія); Оксфордський університет (Велика Британія). Вітражі капели Сент-Шапель у Парижі. Костьол у Берегово (Закарпатська обл.). Середньовічні мініатюри. Часослов герцога Беррійсього. |
1. Створи ескіз вітража з геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми - круглого, прямокутного або стрільчастого (графітні, кольорові олівці, фломастери). 2.Групова робота. Створіть ескіз календаря (кольорові олівці, фломастери, акварель, пензлі, кольоровий папір, клей). За бажанням розробіть шрифт з елементами готичного стилю. |
К. Орф Кантата «Карміна Бурана»; О.Респігі Сюїта для оркестру «Церковні вітражі». |
В.Івасюк «Мандрівний музика». |
СО: Дослідіть, у яких літературних і музичних творах, кінофільмах і мультфільмах «персонажем» є готичний собор Європи – Нотр-Дам де Парі. |
|
|
13-14 |
Ідеали й образи Ренесансу (с. 64-73)
|
Собор Санта Марія дель Фьоре у Флоренції та Собор Св. Петра в Римі (порівняння). Мікеланджело П’єта (1499) і П’єта (1550) - (порівняння). Давид Донателло, Вероккіо, Мікеланджело (порівняння). Рафаель Санті Афінська школа, Сикстинська Мадонна, С.Ботічеллі Мадонна Магніфікат, Тіціан Мадонна з кроликом, Леонардо да Вінчі Мадонна з квіткою (порівняння). Л. Коста Концерт |
1.Намалюй живописний парний портрет літературних героїв доби Відродження (Ромео і Джульєтта, Дон-Кіхот і Санчо Панса або ін.) (акварель або гуаш, пензлі). 2.Намалюй автопортрет (за бажанням - в інтер’єрі), намагайся передати у ньому свій характер, світ захоплень (графітні олівці, акварель або гуаш, пензлі). |
Дж. Палестріна Меса Папи Марчело. |
Дж. Каччіні «Ave, Maria»; Е.Брилін «Мамині очі». |
МП: «Титани Відродження». СО: Дослідіть творчість одного з титанів Відродження, творчість якого найбільше вразила і зацікавила. Створіть презентацію «Портрет митця». |
|
|
15-16 |
Шедеври Північного Відродження(с. 74-83)
|
Підгорецький замок. Каплиця Боїмів, будинок Корнякта у Львові. Ансамбль Львівського братства Лувр. Ван Ейк Портрет подружжя Арнольфіні, І.Босх Концерт у яйці, П.Брейгель Старший Мисливці на снігу, Фламандські прислів’я; А.Дюрер Автопортрет. Ян і Хуберт ван Ейки Гентський вівтар і Маттіас Грюневальд Ізенгеймський вівтар (порівняння) |
1. Колективна робота. Орієнтуючись на картини Брейгеля Старшого «Фламандські прислів’я», вигадайте символічні сюжети до українських прислів’їв і приказок. Намалюйте серію ілюстрацій і проведіть виставку «Енциклопедія народної мудрості»» 2. Намалюй зимовий пейзаж, намагаючись створити настрій природи (гуаш). |
О.Лассо Хори «Луна, «Тік-Так»». М.Скорик Три фантазії для лютні зі Львівської табулатури ХУІ ст. |
О.Лассо «Тік-Так», «Луна». |
СО: За бажанням поцікавтеся, які прислів’я описав у своєму романі «Пантагрюель» французький письменник Франсуа Рабле – сучасник П.Брейгеля Старшого. |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення |
|
|
|
|
|
|
|
№ уро-ку |
Назва теми, (сторінки в підручнику) |
Художні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації
|
Творчі практичне завдання з образотворчого мистецтва (варіант за вибором)* |
Музичні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації |
Твори для співу (за вибором)* |
Завдання для самоосвіти (СО), орієнтовні теми мистецьких проектів (МП) |
Дата |
При-мітка |
II СЕМЕСТР |
||||||||
17-18 |
Бароко: архітектура, скульптура, живопис (с. 88-97)
|
Церква на площі Навона (арх. Ф. Барроміні). Площа Св. Петра та Фонтан Фіумі в Римі (арх. Дж.Берніні). Дж Берніні Екстаз Св. Терези. Інтер’єри палаців: Шенбрун у Відні та Еггенберг у Граці (Австрія). Цвінгер. Караваджо Автопортрет; Д.Веласкес Меніни; Рембранд ван Рейн Автопортет, Нічний дозор; П.-П.Рубенс Портрет Гелени Фоурмен з дітьми; Я.Вермеєр Панорама Делфта, Молода жінка з глечиком води; В.К Хеда Натюрморт; А.Босхарт Квітковий натюрморт. |
1. Намалюй натюрморт з атрибутами мистецтва у стилі «малих голландців» (акварель, пензлі).
|
- |
- |
СО: Поцікавтеся, які ознаки бароко застосовують сучасні дизайнери інтер’єрів. |
|
|
19 |
Бароко: музика (с. 98-103)
|
Ф.М. де ля Каве Портрет Антоніо Вівальді; Е.Тобі Портрет Антоніо Страдіварі; Е.Хауссманн Портрет Й.- С.Баха; Б.Деннер Портрет Г.-Ф.Генделя. Караваджо Музиканти, Лютняр. Орган у соборі Св. Стефана у Пассау (Німеччина) – найбільший у світі. |
1. Колективна робота. Створіть замальовки меблів, дзеркал, світильників тощо для оформлення вітальні у стилі бароко (кольорові олівці). |
А. Вівальді Концерт з циклу «Пори року» (за вибором); Й.-С. Бах Токата і фуга ре мінор для органа; Г.-Ф. Гендель Ораторії (фрагменти за вибором) |
М.Катричка «Чарівна криниця»
|
СО: Дослідіть історію виникнення і поширення органа; послухайте оригінали й аранжування органних творів Й.-С. Баха та іншої музики епохи бароко. |
|
|
20 |
Українське бароко (с.104-113)
|
Андріївська церква, Маріїнський палац, Брама Заборовського у Києві; Собор Св. Юра у Львові, Успенський собор Почаївської лаври; Катерининська церква у Чернігові; Покровський собор у Харкові. Пінзель Жертвоприношення Авраама. Іконостас Спасо-Преображенської церкви у с. Великі Сорочинці. Ікона Покрови Богородиці; І.Руткович Архангел Гавриїл; Й.Кондзелевич Юрій Змієборець. Невідомий художник Портрет Параскеви Сулими. Сокиринський вертеп. Народні картини «Козак Мамай». |
1.Створи живописну композицію «Козак Мамай» у стилі українського народного малярства (гуаш або акварель, пензлі). 2. Виліпи рельєфну композицію за мотивами бароко: декор для інтер’єру, меблів (пластилін, стеки). |
- |
Л.Остапенко «Засумую я»; Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай»
|
МП: «Перлини українського бароко». СО: Поцікавтеся, яким спорудам вашого краю притаманні риси бароко. Створіть фотоальбом і включіть до нього пам’ятки, що потребують реставрації. Розіграйте інтермедію на тему сучасного шкільного життя в стилі «шкільної драми». |
|
|
21 |
Галантне рококо (с. 114-121)
|
Екстер’єри та інтер’єри палацу Амалієнбург (Німеччина) та Келуш (Португалія). Мейсенська порцеляна. Ж.-Б.Лемуан Барельєфи залу готелю Субіз у Парижі. Ф.Буше Портет мадам де Помпадур; Ж.-Б.Ватто Актори французького театру; Л.К.Пфанцельт Портрет архітектора Бартоломео Растреллі; Е.М.Фальконе Зима. Собор Рівздва Богородіиці у Козельці. Невідомий художник Портрет С.Дараган. А.Рукерс Клавесин |
1.Виготов овальну рамку для фотографій, придумай для неї декор у стилі рококо (паперопластика). 2.Виліпи декоративну скульптуру – дрібну пластику «Пастораль» за мотивами мейсенської порцеляни (пластилін, стеки). |
Л.-К. Дакен Зозуля; Ж.-Б. Люллі Гавот; Ф. Куперен Будильник; Ж.-Ф. Рамо Тамбурин, Ригодон. У. Берд Волинка, Флейта і барабан. |
Н. Тананко Звуки клавесина |
СО: Поцікавтеся проявом стилю рококо в українському мистецтві. Дослідіть родовид клавесина, його національні різновиди. |
|
|
22-23 |
Класицизм: архітектура, скульптура, живопис (с.122-133)
|
Собор будинку інвалідів у Парижі; східний фасад Лувру; арка миру в Мілані; палац і парк у Версалі (Франція). Палац гетьмана Розумовського у Батурині; палац Потоцьких в Одесі. А.Канова Амур і Психея. І Мартос Пам’ятник А. де Рішельє в Одесі. Фонтан Діана на площі Ринок у Львові. Н.Пуссен Танок під музику часу, Пейзаж з Поліфеном; К.Лоррен Асканій, що полює на оленя Сильвіни; Ж.-Л. Давид Присяга Гораціїв; А.Лосенко Володимир і Рогнеда; В.Боровиковський Портрет графіні Безбородько з доньками; Д.Левицький Портрет Катерини Нелідової ; Л.Долинський Портрет митрополита Леона Шептицького. |
1.Придумай і намалюй вигляд класичного парку з висоти пташиного лету (кольорові олівці, фломастери). 2.Намалюй архітектурний пейзаж із класичною будівлею (графітний олівець, гелева ручка, фломастери). |
- |
-- |
СО: Віднайдіть елементи класицизму в спорудах вашого краю. |
|
|
24-25 |
Класицизм: музика (с. 134-145)
|
Т.Гарді Портрет Й.Гайдна; Б.Крафт Портрет В.-А.Моцарта; Й.-К.Штілер Портрет Л. ван Бетховена. Кармонтель Моцарт із сім єю; К.Шльосер Бетховен за роботою вдома |
- |
Й. Гайдн, В.-А. Моцарт, Л. ван Бетховен Сонати для фортепіано (за вибором); В.-А. Моцарт Концерт для флейти та арфи з оркестром до мажор, Й. Гайдн Симфонія з ударами литавр (ІІ ч.), Л. ван Бетховен Симфонія № 5 (фрагменти). Симфонія № 9 (фінал). М.Березовський Хоровий концерт «Не отвержи мене во время старости», Соната для скрипки і чембало (ІІ ч.); А.Ведель «Херувимська»; Д.Бортнянський Концерт для чембало з оркестром |
Л.ван Бетховен Ода до радості з симфонії № 9 - європейський гімн. Г.Сковорода «Всякому городу нрав і права». |
СО: З’ясуйте за допомогою інтернету, які класичні твори звучать у сучасних флешмобах. За бажанням складіть кросворд «Класицизм». |
|
|
26-27 |
Романтизм в образотворчому мистецтві (с. 146-155)
|
Е.Делакруа Свобода на барикадах; Т.Жеріко Поранений кірасир; К.Д.Фрідріх На вітрильнику; В.Тернер Пожежа в будинку парламенту; В.Блейк Ілюстрації до «Божественної комедії» Данте; К.Брюллов Автопортрет, Вершниця; А.Мокрицький Портрет дружини, Дівчина на карнавалі; В.Штернберг Пастушок,Садиба Г.С.Тарновського в Качанівці; І.Айвазовський Феодосія. Захід сонця. |
1.Намалюй фантастичний пейзаж (акварель, пензлі) 2.Намалюй марину, в якій передай романтичну атмосферу морської стихії (акварель або гуаш, пензлі). Орієнтовні теми: «Захід сонця: штиль», «Серед бурхливих хвиль», «Білокрилі вітрильники на морських просторах», «Скелі на Кримському узбережжі», «Морська баталія». |
- |
- |
СО: Дізнайтеся більше про творчість митця, який привернув вашу увагу найбільше, і підготуйте розповідь про нього з демонстрацією слайд-шоу. |
|
|
28-29 |
Музика романтиків (с. 156-163)
|
Е.Делакруа Портрет Шопена; Г.Ф.Керстінг Портрет Ніколо Паганіні; Й.Кріхубер Роберт Шуман; В.А.Рідер Портрет Ф.Шуберта |
- |
Ф.Шопен Ноктюрн (за вибором); А.Дворжак Слов’янські танці (за вибором; Н.Паганіні Каприс № 24 для скрипки соло, Н.Паганіні-Ф.Ліст Етюди № 6, «Мазепа»; Р.Шуман «Фантастичні п’єси (за вибором); Ф.Шуберт Цикл «Зимовий шлях» (за вибором). М.Калачевський Українська симфонія (фрагменти). |
Українські народні пісні «Йшли корови із діброви»; «Взяв би я бандуру» |
МП: «Національні школи в музиці епохи романтизму» (з презентацією творчості композиторів). СО: На дозвіллі підготуйте і проведіть музичну вітальню «Чарівні мелодії романсу». |
|
|
30-31 |
Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві (с. 164-175)
|
Ф.Гойя Повітряний змій, Дівчина з глечиком; Г.Курбе Автопортрет («Відчайдушний»), Віяльниці; Ф.-Ф.Мілле Збиральниці колосків; О.Дом’є Вагон третього класу; Ж.Бастьєн-Лепаж Лондонський чистильщик взуття; І.Рєпін «Запорожці»; К.Трутовський Вдягають вінок; А.Куїнджі Березовий гай; М.Пимоненко Брід; К.Костанді В люди; В.Орловський Хати в літній день; С.Васильківський Сторожа запорожських вольностей; М.Івасюк В’їзд Б.Хмельницького в Київ, Мати; К.Устиянович Шевченко на засланні; М.Микешин Пам’ятник Б.Хмельницькому в Києві; Л.Позен Лірник |
1.Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі на тему українських народних обрядів (кольорові олівці, пастель, тонований папір). 2.Придумай і намалюй сатиричну картину, карикатуру чи шарж на тему з життя сучасного підлітка (кольорові олівці, фломастер).
|
- |
- |
СО: У вільний час дослідіть, хто з художників присвячував свої твори тематиці українського козацтва. За бажанням ознайомтеся з творчістю видатного іспанського художника за фільмом «Гойя або тяжкий шлях пізнання». |
|
|
32 |
Реалістичний стиль у музичному мистецтві (с. 176-181)
|
Дж Больдіні Портрет Дж. Верді; І.Рєпін Портрет М.Мусоргського; О.Головін Портрет Ф.Шаляпіна в ролі Бориса Годунова; І.Білібін Келья у Чудовому монастирі. Ескіз декорацій до опери М.Мусоргського «БорисГодунов». Марка з портретом Роксолани (авт. О.Штанко). |
- |
Дж.Верді Опера «Ріголетто. Арії Джільди, Ріголетто, Пісенька герцога. М.Мусоргський Хор «Расходилась, разгулялась удаль молодецкая» з опери «Борис Годунов»; П.Ніщинський Хор «Закувала та сива зозуля»; Д.Січинський Хор русалок з опери «Роксолана» |
І.Білик «Роксолана» |
СО: У вільний час подивіться екранізації опери «Риголетто», фільми про Роксолану. За бажанням підготуйте презентацію фрагмента одного з українських народних обрядів (колективна робота). |
|
|
33 |
Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка (с.182- 193)
|
Т.Шевченко Автопортрети (1840 і 1860 - порівняння), Портрет дівчини з собакою, Портрет Михайла Щепкіна, У соборі Почаївської лаври, Киргизеня, Селянська родина, Циганка-ворожка, Катерина. Т.Маєргоф Михайло Вербицький. Марки із зображенням М.Лисенка, М.Вербицького. О.Хвостенко-Хвостов Ескізи костюмів до опери М.Лисенка «Тарас Бульба» |
1. Створи емблему фольклорного фестивалю (графічний матеріал за вибором). 2. Створи колаж для оформлення диска «Шевченко і музика» (за бажанням застосуйте компьютерну графіку). |
М.Вербицький Хор «Заповіт», М.Лисенко Хор «Заповіт», Друга рапсодія для ф-но, Сарабанда «Сонце низенько, вечір близенько», дует «Коли розлучаються двоє». |
Українська народна пісні ня вірші Т.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий»; І.Карабіць «Пісня на добро» |
МП: «Шевченко і Лисенко – фундатори української культури» (робота в парі). |
|
|
34 |
Зустрілися стилі в мистецтві. Урок- подорож. |
Ілюстрації для перегляду: шедеври стилів різних видів мистецтв, які вивчались протягом навчального року. |
Проект «Українське мистецтво мого краю» найяскравішими шедеврами і представниками. |
Перша зупинка «Архітектура». Практичне завдання № 1. Робота з таблицею. Завдання: пригадати стилі та напрями мистецтва, які ви вивчали впродовж першого семестру, а також характерні риси, притаманні мистецтву цих стилів. Перевірте знання за допомогою тестів різного ступеню складності. Практичне завдання №2. «Архітектура мистецтва в культурі минулого» (індивідуальна робота з ілюстраціями: розглядання зображень споруд і та визначення споруди в романському стилі та стилі бароко. Охарактеризувати споруди). Відповіді на запитання - усно. Практичне завдання №3 «Архітектура мистецтва в культурі минулого» (індивідуальна робота з ілюстраціями: розглядання ілюстрації замків різних стилів. Добір до кожного відповідну назву: романський замок, готичний замок, замок у стилі романтизм. Обґрунтуйте вибір. Знайдіть спільні та відмінні риси. Відповіді на запитання – усно). Друга зупинка «Скульптура». Практичне завдання № 4. «Скульптура мистецтва в культурі минулого» (індивідуальна робота з ілюстраціями. Завдання: Визначення стилю, до яких вони належать) Відповіді на запитання - усно.
Третя зупинка «Музичне мистецтво». Практичне завдання № 5. (індивідуальне завдання - за ілюстрацією. Знайти серед наведених ілюстрацій музичних інструментів ті, які були популярними в стилі романтизм та стилі бароко. Розкажіть про Віденську школу класицизму та її досягнення для музичного мистецтва в цілому). Четверта зупинка «Живопис». Практичне завдання № 6 (індивідуальне завдання- за ілюстрацією живописних картин назвати стилі, до яких вони належать). П’ята зупинка «Театральне та декоративне мистецтво». Практичне завдання № 7. За назвою або ключовим словосполученням, що стосується театру, назвати стиль та коротко охарактеризувати театральне мистецтво відповідної епохи. Практичне завдання № 8 (індивідуальне завдання - за ілюстрацією назвати відповідні епохи та стилі. Пригадати видатні імена театрального мистецтва). Практичне завдання № 9 (індивідуальне завдання - за ілюстрацією назвати вид декоративного мистецтва та стиль, в якому вони виготовлені). |
|
|
||
35 |
Стилі в мистецтві. Підсумковий урок |
Ілюстрації для перегляду: шедеври стилів різних видів мистецтв, які вивчались протягом навчального року. |
Створення власних робіт в різних стилях. |
Практичне завдання № 1. Віртуальна мандрівка до музеїв світу. Онлайн-тур до найбільших музеїв світу разом із галерею Google art Project (Метрополітен, Британський музей, Музей д’Орсе, Галерея Тейт, Національний музей у Берліні, Букінгемський палац та ін.) – перегляд шедеврів мистецтва різних напрямів і стилів. Практичне завдання № 2. Розглядання зображення костюмів різних епох. Назвати стилі до яких вони належать. Презентація проектів: індивідуальних, групових, колективного. Визначення переможців в презетації електронних порфоліо. Виставка «Я і мистецтво». |
|
|