Календарно-тематичне планування уроків із мистецтва у 8 класі

Про матеріал

Календарне планування розроблено

на основі програми «Мистецтво. 5 - 9 класи» (оновлена),

програму підготували: Л. Масол, О. Коваленко,

Г. Сотська, Г. Кузьменко, Ж. Марчук,

О. Константинова, Л. Паньків, І. Гринчук,

Н. Новікова, Н. Овіннікова.

Підручник «Мистецтво»

(автор: Масол Л. М. –

Харків ТОВ «ФОЛІО», 2016)

Перегляд файлу

ПОГОДЖЕНО:

Заст. директора школи

Басенко І. М. _______

«_______» 20__ року

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи

Паладій О. М. _____

«_______» 20__ року

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з мистецтва

на 2017/2018 навчальний рік

для 8 класу

вчителя української мови та літератури

Шитель Аліни Володимирівни

 

 

Календарне планування розроблено

на основі програми  «Мистецтво. 5 - 9 класи» (оновлена),

програму підготували: Л. Масол, О. Коваленко,

Г. Сотська, Г. Кузьменко, Ж. Марчук,

О. Константинова, Л. Паньків, І. Гринчук,

Н. Новікова, Н. Овіннікова.

Підручник «Мистецтво»

(автор: Масол Л. М. 

Харків ТОВ «ФОЛІО», 2016)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З МИСТЕЦТВА

(35 год, 1 год на тиждень)

 

№ уро-ку

Назва теми, (сторінки в підручнику)

Художні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації

 

Творчі практичне завдання з образотворчого мистецтва

(варіант за вибором)*

Музичні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації

Твори

для співу

(за вибором)*

Завдання для самоосвіти (СО), орієнтовні теми мистецьких проектів (МП)

Дата

При-мітка

I СЕМЕСТР

1-2

 

Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту

(с.10-17).

 

Піраміди, Великий сфінкс, храми в Луксорі й Карнаку.

Скульптура: монументальна і малих форм, рельєфи.

Фрески храму Абу-Сімбел із зображенням танцівниць, арфісток та інших музикантів.

Прикраси із зображенням священного скарабея (жука з крилами).

 

 

1.Намалюй пейзаж із пірамідами, за бажанням застосуй стафаж. Орієнтовні теми: «Караван у пустелі», «Сфінкс – охоронець пірамід» (графітні і кольорові олівці, фломастери, сангіна).

2.Створи ескіз декорації для опери «Аїда», використай  зображення деталей давньоєгипетських храмів, колон. (графітні і кольорові олівці, фломастери).

3.Групова робота. Об’єднайтеся у «майстерні ювелірів» та створіть ескізи прикрас за єгипетськими мотивами. Орієнтовні теми: «Сонце – володар світу», «Таємничий скарабей», «Чарівний лотос».

Дж. Верді Опера «Аїда»: Марш

А.Побу-жанська «Кольорова планета»

СО:

Дослідіть особливості жіночого і чоловічого одягу давніх єгиптян.

 

 

3-4

Мистецтво античності – колиска

європейської цивілізації

(с. 18-25)

 

Парфенон. Рельєф Аполлон, Афіна і 9 муз. Колони доричного, іонічного і коринфського ордерів (порівняння). Венера Мілоська, Мірон Дискобол. Вазопис (чорнофігурний і червонофігурний) різних форм: кратер, лекіф, амфора. Зображення виконавців на кіфарі, лірі.

 

Колізей, Пантеон, Триумфальна арка в Римі. Скульптура імператор Август. Фаюмські портрети. Мозаїки із зображенням виконавців на музичних інструментах: кіфара, авлос, гідравлос.

1. Намалюй давньогрецьку вазу, декоровану орнаментом (графітні і кольорові олівці, фломастери, гелева ручка, тоновий папір).

2. Створи ескіз рекламного плаката для туристичної фірми «Запрошуємо до Греції», використай елементи античного мистецтва: архітектури, скульптури, зображень музичних інструментів, театральних масок (матеріали на вибір).

3. Намалюй римський Колізей  (графітні олівці, фломастери)

А. Хачату-рян Балет «Спартак»: Тріумф Риму, Цирк.

Л.Горова «Музика звучить» 

МП: «Античне мистецтво»; індивідуальні підтеми: «Шедеври архітектури», «Антична скульптура  - гімн людині», «Міфи про музику і музикантів», «Вазопис», «Одяг греків і римлян»

 СО: перегляньте фільм «Спартак»».

 

 

 

5-6

Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії

(с. 26-35)

 

Нікопольська скіфська срібна амфора. Зразки скіфського золотарства: Пектораль з кургану «Товста Могила», гребінь з кургану Солоха, пластини із зображенням тварин (скіфський «звіриний» стиль).

 

Херсонес Таврійський: античний амфітеатр. Голова Богині Деметри, майстерня художника (розписи зі  склепів у Пантікапеї (Керч). Портрет Понтійського царя Мітрідата УІ Євпатора. Керамічний посуд, монети, прикраси з Ольвії.

1.Створи ілюстрацію до пісні «Ольвія» у вигляді колажу із зображенням фрагментів античних споруд різних ордерів на тлі морського пейзажу (кольоровий папір, графітні олівці, сангіна, різнофактурні матеріали).

2.Створи рельєф в анімалістичному жанрі, за мотивами скіфського «звіриного стилю» (фольга, пластилін, покриття «металік», лак золотистого або бронзового кольору). Спробуй передати рух тварини. Орієнтовні теми:  «Кінь», «Лосеня», «Олень», «Грифон».

С. Прокоф’єв

«Скіфська сюїта для симфонічного оркестру» (І ч.)

З.Яропуд «Земля моїх батьків»; Б.Тенін

«Ольвія».

СО: У вільний час прочитайте поему-баладу Ліни Костенко «Скіфська Одіссея».

Підготуйте коротку інформацію про мистецтво скіфів на орієнтовні теми: «Одяг скіфів». «Українська колекція скіфського золотарства».

 

 

7-8

Мистецькі перлини Візантії та Київської держави

(с. 36-45).

 

Собор Св. Софії в (Стамбул, Турція). Мозаїки церкви Сан-Вітале у.Равенні (Італія). 

Спасо-Преображенський собор у Чернігові, Успенський собор у Володимирі-Волинському. Мініатюри з Остромирового Євангелія. Аліпій-іконописець – гравюра з Києво-Печерського патерика. Ікона Вишгородська Богоматір. Собор Св. Софії в Києві: фрески, мозаїки.

М.Реріх Скоморохи Скула та Єрошка

1.Виконай замальовки візантійського орнаменту. Поміркуй і запропонуй, як його можна використати у дизайні сучасного одягу та аксесуарів(графітні й кольорові олівці, фломастери)).

2.Створи ескіз мозаїки (квіти, птахи тощо) у візантійському стилі для оформлення інтер’єру (кольоровий папір, різнофактурні матеріали, пластилін).

3.Колективна робота. Намалюйте ілюстрації до «Слова о полку Ігоревім» (графітні, кольорові олівці, гелева ручка).

Київський знаменний розспів. К.Стеценко Всенощна; І.Карабіць Опера-ораторія «Київські фрески»; Ф.Степурко Духовні твори (на вибір).

О.Богомолець «Давня пісня»;

І.Шамо «Києве мій».

 

МП: «Художня культура Русі-України»; індивідуальні підтеми: «Синтез мистецтв у храмі», «Чому і коли зникли скоморохи», «Загадки крюкової нотації».

 

 

9-10

Романська архітектура. Лицарський кодекс честі

(с. 46-55)

 

Нотр-Дам ля Гранд у Пуатьє, (Франція). Церква Св. Пантелеймона у Галичі. Фреска церкви Св. Климента у Таулі, (Іспанія). Ансамбль у Пізі (Італія). Замок Каркасон  (Франція), Аккерманська та Хотинська фортеці. В.Карпаччо Портрет Лицаря. Герби міст України, Європи

1. Створи ескіз герба своєї школи або міста (кольоровий папір, ножиці, клей).

2. Зобрази середньовічний замок-фортецю у романському стилі (графітні , кольорові олівці, вугіль, сангіна, тонований папір).

3. Групова робота. Організуйте «Театральне ательє»: створіть ескізи костюмів для  головних персонажів опери «Іоланта» враховуючи особливості одягу, притаманні добі середньовічних лицарів.

П. Чайковський Опера «Іоланта» (фрагменти на вибір).

С. Прокофєв Танок лицарів з балету «Ромео і Джульєтта».

Французькі народні пісні «Каде Руссель», «Брате Якоб» (французькою, англійською, німецькою мовами).

СО: За бажанням передивіться історичні й пригодницькі фільми, де стародавні фортеці використовували як декорації.

 

 

11-12

Готика

(с. 56-63)

 

Собор Паризької Богоматері (портал, химери); Реймський собор (Франція); Собор у Бургосі (Іспанія); Собор Св. Анни у Вільнюсі. Ратуша у Брюгге (Бельгія); Оксфордський університет (Велика Британія). Вітражі капели Сент-Шапель у Парижі. Костьол у Берегово (Закарпатська обл.). Середньовічні мініатюри. Часослов герцога Беррійсього.

1. Створи ескіз вітража з геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми - круглого, прямокутного або стрільчастого (графітні, кольорові олівці, фломастери).

2.Групова робота. Створіть ескіз календаря (кольорові олівці, фломастери, акварель, пензлі, кольоровий папір, клей). За бажанням розробіть шрифт з елементами готичного стилю.

К. Орф Кантата «Карміна Бурана»;  О.Респігі Сюїта для оркестру «Церковні вітражі».

В.Івасюк «Мандрівний музика».

СО: Дослідіть, у яких літературних і музичних творах, кінофільмах і мультфільмах «персонажем» є готичний собор Європи – Нотр-Дам де Парі.

 

 

13-14

Ідеали й образи

Ренесансу

(с. 64-73)

 

Собор Санта Марія дель Фьоре у Флоренції та Собор Св. Петра в Римі (порівняння). Мікеланджело П’єта (1499) і П’єта (1550) - (порівняння). Давид Донателло, Вероккіо, Мікеланджело (порівняння). Рафаель Санті Афінська школа, Сикстинська Мадонна, С.Ботічеллі Мадонна Магніфікат, Тіціан Мадонна з кроликом, Леонардо да Вінчі Мадонна з квіткою (порівняння). Л. Коста Концерт

1.Намалюй живописний парний портрет літературних героїв доби Відродження (Ромео і Джульєтта, Дон-Кіхот і Санчо Панса або ін.) (акварель або гуаш, пензлі).

2.Намалюй автопортрет (за бажанням - в інтер’єрі), намагайся передати у ньому свій характер, світ захоплень (графітні олівці, акварель або гуаш, пензлі).

Дж. Палестріна Меса Папи Марчело.

Дж. Каччіні «Ave, Maria»;

Е.Брилін «Мамині очі».

МП: «Титани Відродження».

СО: Дослідіть творчість одного з титанів Відродження, творчість якого найбільше вразила і зацікавила. Створіть презентацію «Портрет митця».

 

 

15-16

Шедеври Північного Відродження(с. 74-83)

 

Підгорецький замок. Каплиця Боїмів, будинок Корнякта у Львові. Ансамбль Львівського братства

Лувр. Ван Ейк Портрет подружжя Арнольфіні, І.Босх Концерт у яйці, П.Брейгель Старший  Мисливці на снігу, Фламандські прислів’я; А.Дюрер Автопортрет. Ян і Хуберт ван Ейки Гентський вівтар і Маттіас Грюневальд Ізенгеймський вівтар (порівняння)

1. Колективна робота. Орієнтуючись на картини Брейгеля Старшого «Фламандські прислів’я», вигадайте символічні сюжети до українських прислів’їв і приказок. Намалюйте серію ілюстрацій і проведіть виставку «Енциклопедія народної мудрості»»

2. Намалюй зимовий пейзаж, намагаючись створити настрій природи (гуаш).

О.Лассо Хори «Луна, «Тік-Так»». М.Скорик Три фантазії для лютні зі Львівської табулатури ХУІ ст.

О.Лассо «Тік-Так», «Луна».

СО: За бажанням поцікавтеся, які прислів’я описав у своєму романі «Пантагрюель» французький письменник Франсуа Рабле – сучасник П.Брейгеля Старшого.

 

 

 

Перевіряємо свої досягнення

 

 

 

 

 

 

 

 

№ уро-ку

Назва теми, (сторінки в підручнику)

Художні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації

 

Творчі практичне завдання з образотворчого мистецтва

(варіант за вибором)*

Музичні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації

Твори

для співу

(за вибором)*

Завдання для самоосвіти (СО), орієнтовні теми мистецьких проектів (МП)

Дата

При-мітка

II СЕМЕСТР

17-18

Бароко: архітектура, скульптура, живопис

(с. 88-97)

 

Церква на площі Навона (арх. Ф. Барроміні). Площа Св. Петра та Фонтан Фіумі в Римі (арх. Дж.Берніні). Дж Берніні Екстаз Св. Терези. Інтер’єри палаців: Шенбрун у Відні та Еггенберг у Граці (Австрія). Цвінгер. Караваджо Автопортрет; Д.Веласкес Меніни; Рембранд ван Рейн Автопортет, Нічний дозор; П.-П.Рубенс Портрет Гелени Фоурмен з дітьми; Я.Вермеєр Панорама Делфта, Молода жінка з глечиком води; В.К Хеда Натюрморт; А.Босхарт Квітковий натюрморт. 

1. Намалюй натюрморт з атрибутами мистецтва у стилі «малих голландців» (акварель, пензлі).

 

 

-

-

СО: Поцікавтеся, які ознаки бароко застосовують сучасні дизайнери інтер’єрів.

 

 

19

Бароко: музика

(с. 98-103)

 

Ф.М. де ля Каве Портрет Антоніо Вівальді; Е.Тобі Портрет Антоніо Страдіварі; Е.Хауссманн Портрет Й.- С.Баха; Б.Деннер Портрет Г.-Ф.Генделя. Караваджо Музиканти, Лютняр. Орган у соборі Св. Стефана у Пассау (Німеччина) – найбільший у світі.

1. Колективна робота. Створіть замальовки меблів, дзеркал, світильників тощо для оформлення вітальні у стилі бароко (кольорові олівці).

А. Вівальді Концерт з циклу «Пори року» (за вибором); Й.-С. Бах Токата і фуга ре мінор для органа; Г.-Ф. Гендель Ораторії (фрагменти за вибором)

М.Катричка «Чарівна криниця»

 

СО: Дослідіть історію виникнення і поширення органа; послухайте оригінали й аранжування органних творів Й.-С. Баха та іншої музики епохи бароко.

 

 

20

Українське бароко

(с.104-113)

 

Андріївська церква, Маріїнський палац, Брама Заборовського у Києві; Собор Св. Юра у Львові, Успенський собор Почаївської лаври; Катерининська церква у Чернігові; Покровський собор у Харкові. Пінзель Жертвоприношення Авраама. Іконостас Спасо-Преображенської церкви у с. Великі Сорочинці. Ікона Покрови Богородиці; І.Руткович Архангел Гавриїл; Й.Кондзелевич Юрій Змієборець. Невідомий художник Портрет Параскеви Сулими. Сокиринський вертеп. Народні картини «Козак Мамай».

1.Створи живописну композицію «Козак Мамай» у стилі українського народного малярства (гуаш або акварель, пензлі).

2. Виліпи рельєфну композицію за мотивами бароко: декор для інтер’єру, меблів (пластилін, стеки).

-

Л.Остапенко «Засумую я»; Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай»

 

МП: «Перлини українського бароко».

СО: Поцікавтеся, яким спорудам вашого краю притаманні риси бароко. Створіть фотоальбом і включіть до нього пам’ятки, що потребують реставрації. 

Розіграйте інтермедію на тему сучасного шкільного життя в стилі «шкільної драми».

 

 

21

Галантне рококо

(с. 114-121)

 

Екстер’єри та інтер’єри палацу Амалієнбург (Німеччина) та Келуш (Португалія). Мейсенська порцеляна. Ж.-Б.Лемуан Барельєфи залу готелю Субіз у Парижі. Ф.Буше Портет мадам де Помпадур; Ж.-Б.Ватто Актори французького театру; Л.К.Пфанцельт Портрет архітектора Бартоломео Растреллі; Е.М.Фальконе Зима.

Собор Рівздва Богородіиці у Козельці. Невідомий художник Портрет С.Дараган. А.Рукерс Клавесин

1.Виготов овальну рамку для фотографій, придумай для неї декор у стилі рококо (паперопластика).

2.Виліпи декоративну скульптуру – дрібну пластику «Пастораль» за мотивами мейсенської порцеляни (пластилін, стеки).

Л.-К. Дакен Зозуля; Ж.-Б. Люллі Гавот; Ф. Куперен Будильник; Ж.-Ф. Рамо Тамбурин, Ригодон. У. Берд Волинка, Флейта і барабан.

Н. Тананко Звуки клавесина

СО: Поцікавтеся проявом стилю рококо в українському мистецтві. Дослідіть родовид клавесина, його національні різновиди.

 

 

22-23

Класицизм: архітектура, скульптура, живопис

(с.122-133)

 

Собор будинку інвалідів у Парижі; східний фасад Лувру; арка миру в Мілані; палац і парк у Версалі (Франція). Палац гетьмана Розумовського у Батурині; палац Потоцьких в Одесі. А.Канова Амур і Психея. І Мартос Пам’ятник А. де Рішельє в Одесі. Фонтан Діана на площі Ринок у Львові. Н.Пуссен Танок під музику часу, Пейзаж з Поліфеном; К.Лоррен Асканій, що полює на оленя Сильвіни; Ж.-Л. Давид Присяга Гораціїв; А.Лосенко Володимир і Рогнеда; В.Боровиковський Портрет графіні Безбородько з доньками; Д.Левицький Портрет Катерини Нелідової ; Л.Долинський Портрет митрополита Леона Шептицького.

1.Придумай і намалюй вигляд класичного парку з висоти пташиного лету (кольорові олівці, фломастери).

2.Намалюй архітектурний пейзаж із класичною будівлею (графітний олівець, гелева ручка, фломастери).

-

--

СО: Віднайдіть елементи класицизму в спорудах вашого краю.

 

 

24-25

Класицизм:

музика

(с. 134-145)

 

Т.Гарді Портрет Й.Гайдна; Б.Крафт Портрет В.-А.Моцарта; Й.-К.Штілер Портрет Л. ван Бетховена. Кармонтель Моцарт із сім єю; К.Шльосер Бетховен за роботою вдома

-

Й. Гайдн, В.-А. Моцарт, Л. ван Бетховен Сонати для фортепіано (за вибором); В.-А. Моцарт Концерт для флейти та арфи з оркестром до мажор, Й. Гайдн Симфонія з ударами литавр (ІІ ч.), Л. ван Бетховен Симфонія № 5 (фрагменти). Симфонія № 9 (фінал).

М.Березовський Хоровий концерт «Не отвержи мене во время старости», Соната для скрипки і чембало (ІІ ч.); А.Ведель «Херувимська»; Д.Бортнянський Концерт для чембало з оркестром

Л.ван  Бетховен Ода до радості з симфонії № 9 - європейський гімн.

Г.Сковорода «Всякому городу нрав і права».

СО: З’ясуйте за допомогою інтернету, які класичні твори  звучать у сучасних флешмобах.

За бажанням складіть кросворд «Класицизм».

 

 

26-27

Романтизм в образотворчому мистецтві

(с. 146-155)

 

Е.Делакруа Свобода на барикадах; Т.Жеріко Поранений кірасир; К.Д.Фрідріх На вітрильнику; В.Тернер Пожежа в будинку парламенту; В.Блейк Ілюстрації до «Божественної комедії» Данте; К.Брюллов Автопортрет, Вершниця; А.Мокрицький Портрет дружини, Дівчина на карнавалі; В.Штернберг Пастушок,Садиба Г.С.Тарновського в Качанівці; І.Айвазовський Феодосія. Захід сонця.

1.Намалюй фантастичний пейзаж (акварель, пензлі)

2.Намалюй марину, в якій передай романтичну атмосферу морської стихії (акварель або гуаш, пензлі). Орієнтовні теми: «Захід сонця: штиль», «Серед бурхливих хвиль», «Білокрилі вітрильники на морських просторах», «Скелі на Кримському узбережжі», «Морська баталія».

-

-

СО: Дізнайтеся більше про творчість митця, який привернув вашу увагу найбільше, і підготуйте розповідь про нього з демонстрацією слайд-шоу.

 

 

28-29

Музика романтиків

(с. 156-163)

 

Е.Делакруа Портрет Шопена; Г.Ф.Керстінг Портрет Ніколо Паганіні; Й.Кріхубер Роберт Шуман; В.А.Рідер Портрет Ф.Шуберта

-

Ф.Шопен Ноктюрн (за вибором); А.Дворжак Слов’янські танці (за вибором; Н.Паганіні Каприс № 24 для скрипки соло, Н.Паганіні-Ф.Ліст Етюди № 6, «Мазепа»; Р.Шуман «Фантастичні п’єси (за вибором); Ф.Шуберт Цикл «Зимовий шлях» (за вибором). М.Калачевський Українська симфонія (фрагменти).

Українські народні пісні «Йшли корови із діброви»; «Взяв би я бандуру»

МП: «Національні школи в музиці епохи романтизму» (з презентацією творчості  композиторів).

СО: На дозвіллі підготуйте і проведіть музичну вітальню «Чарівні мелодії романсу».

 

 

30-31

Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві

(с. 164-175)

 

Ф.Гойя Повітряний змій, Дівчина з глечиком; Г.Курбе Автопортрет («Відчайдушний»), Віяльниці; Ф.-Ф.Мілле Збиральниці колосків; О.Домє Вагон третього класу; Ж.Бастьєн-Лепаж Лондонський чистильщик взуття; І.Рєпін «Запорожці»; К.Трутовський Вдягають вінок; А.Куїнджі Березовий гай; М.Пимоненко Брід;  К.Костанді В люди; В.Орловський Хати в літній день; С.Васильківський Сторожа запорожських вольностей; М.Івасюк В’їзд Б.Хмельницького в Київ, Мати; К.Устиянович Шевченко на засланні; М.Микешин Пам’ятник Б.Хмельницькому в Києві; Л.Позен Лірник

1.Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі на тему українських народних обрядів (кольорові олівці, пастель, тонований папір).

2.Придумай і намалюй сатиричну картину, карикатуру чи шарж на тему з життя сучасного підлітка (кольорові олівці, фломастер).

 

-

-

СО: У вільний час дослідіть, хто з художників присвячував свої твори тематиці українського козацтва. За бажанням ознайомтеся з творчістю видатного іспанського художника за фільмом «Гойя або тяжкий шлях пізнання».

 

 

32

Реалістичний стиль у музичному мистецтві

(с. 176-181)

 

Дж Больдіні Портрет Дж. Верді;

І.Рєпін Портрет М.Мусоргського;

О.Головін Портрет Ф.Шаляпіна в ролі Бориса Годунова; І.Білібін Келья у Чудовому монастирі. Ескіз декорацій до опери М.Мусоргського «БорисГодунов».

Марка з портретом Роксолани (авт. О.Штанко).

-

Дж.Верді Опера «Ріголетто. Арії Джільди, Ріголетто, Пісенька герцога. М.Мусоргський Хор «Расходилась, разгулялась удаль молодецкая» з опери «Борис Годунов»; П.Ніщинський Хор «Закувала та сива зозуля»; Д.Січинський Хор русалок з опери «Роксолана»

І.Білик «Роксолана»

СО: У вільний час подивіться екранізації опери «Риголетто», фільми про Роксолану.

За бажанням підготуйте презентацію фрагмента одного з українських народних обрядів (колективна робота).

 

 

33

Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка

(с.182- 193)

 

Т.Шевченко Автопортрети (1840 і 1860 - порівняння), Портрет дівчини з собакою, Портрет Михайла Щепкіна, У соборі Почаївської лаври, Киргизеня, Селянська родина, Циганка-ворожка, Катерина.

Т.Маєргоф Михайло Вербицький.

Марки із зображенням М.Лисенка, М.Вербицького. О.Хвостенко-Хвостов Ескізи костюмів до опери М.Лисенка «Тарас Бульба»

1. Створи емблему фольклорного фестивалю (графічний матеріал за вибором).

2. Створи колаж для оформлення диска «Шевченко і музика» (за бажанням застосуйте компьютерну графіку).

М.Вербицький Хор «Заповіт», М.Лисенко Хор «Заповіт», Друга рапсодія для ф-но, Сарабанда «Сонце низенько, вечір близенько», дует «Коли розлучаються двоє».

Українська народна пісні ня вірші Т.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий»; І.Карабіць «Пісня на добро»

МП: «Шевченко і Лисенко – фундатори української культури» (робота в парі).

 

 

34

Зустрілися стилі в мистецтві. Урок- подорож.

Ілюстрації для перегляду: шедеври стилів різних видів мистецтв, які вивчались протягом навчального року.

Проект «Українське мистецтво мого краю» найяскравішими шедеврами і представниками.

Перша зупинка «Архітектура».

Практичне завдання № 1. Робота з таблицею. Завдання: пригадати стилі та напрями мистецтва, які ви вивчали впродовж першого семестру, а також характерні риси, притаманні мистецтву цих стилів. Перевірте знання за допомогою тестів різного ступеню складності.

Практичне завдання №2. «Архітектура мистецтва в культурі минулого» (індивідуальна робота з ілюстраціями: розглядання зображень споруд і та визначення споруди в романському стилі та стилі бароко. Охарактеризувати споруди). Відповіді на запитання - усно.

Практичне завдання №3 «Архітектура мистецтва в культурі минулого» (індивідуальна робота з ілюстраціями: розглядання ілюстрації замків різних стилів. Добір до кожного відповідну назву: романський замок, готичний замок, замок у стилі романтизм. Обґрунтуйте вибір. Знайдіть спільні та відмінні риси. Відповіді на запитання – усно).

Друга зупинка «Скульптура».

Практичне завдання № 4. «Скульптура мистецтва в культурі минулого» (індивідуальна робота з ілюстраціями. Завдання: Визначення стилю, до яких вони належать) Відповіді на запитання - усно.

 

Третя зупинка «Музичне мистецтво».

 Практичне завдання № 5. (індивідуальне завдання - за ілюстрацією. Знайти серед наведених ілюстрацій музичних інструментів ті, які були популярними в стилі романтизм та стилі бароко. Розкажіть про Віденську школу класицизму та її досягнення для музичного мистецтва в цілому).

Четверта зупинка «Живопис».

 Практичне завдання № 6 (індивідуальне завдання- за ілюстрацією живописних картин назвати стилі, до яких вони належать).

П’ята зупинка «Театральне та декоративне мистецтво».

 Практичне завдання № 7. За назвою або ключовим словосполученням, що стосується театру, назвати стиль та коротко охарактеризувати театральне мистецтво відповідної епохи.

Практичне завдання № 8 (індивідуальне завдання - за ілюстрацією назвати відповідні епохи та стилі. Пригадати видатні імена театрального мистецтва).

Практичне завдання № 9 (індивідуальне завдання - за ілюстрацією назвати вид декоративного мистецтва та стиль, в якому вони виготовлені).

 

 

35

Стилі в мистецтві. Підсумковий урок

Ілюстрації для перегляду: шедеври стилів різних видів мистецтв, які вивчались протягом навчального року.

Створення власних робіт в різних стилях.

Практичне завдання № 1. Віртуальна мандрівка до музеїв світу. Онлайн-тур до найбільших музеїв світу разом із галерею Google art Project (Метрополітен, Британський музей, Музей д’Орсе, Галерея Тейт, Національний музей у Берліні, Букінгемський палац та ін.) – перегляд шедеврів мистецтва різних напрямів і стилів.

Практичне завдання № 2. Розглядання зображення костюмів різних епох. Назвати стилі до яких вони належать. Презентація проектів: індивідуальних, групових, колективного. Визначення переможців в презетації електронних порфоліо. Виставка «Я і мистецтво».

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 8 клас, Планування
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
6157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку