6 клас
Усього — 70 годин:
текстуальне вивчення — 59 год.; розвиток мовлення — 4 год.; резерв — 7 год.
Рекомендовані види робіт з української літератури в 6 класі
|
6 кл. НУШ |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
2 |
3 |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання |
||
Аудіювання |
1 |
1 |
2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння |
||
Розвиток мовлення (усно) |
1 |
1 |
3. Сприймає письмові тексти/ Читання |
||
Читання вголос |
1* |
1* |
4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо |
||
Розвиток мовлення (письмово) |
1 |
1 |
* Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання |
Домашнє завдання |
|
|
I-семестр ВСТУП |
||
|
|
«Мова – душа народу». Роль мови як носія творчої духовної енергії. «Споконвіку Слово…» . Передача почуттів, емоцій від серця до серця через мовлення.
|
Бере участь у дискусії, порівнює позиції, толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії. |
Опрацювати с. 3 |
НЕТЛІННІ СКАРБИ. Українська народна творчість як скарбниця духовних цінностей. |
||||
|
|
Обрядово-календарна культура українців. Жниварські пісні та обряди. Обжинкові та зажинкові пісні. Олекса Воропай. Обжинки. Із книги «Звичаї нашого народу». Розповідь про обряди і звичаї, пов’язані зі збиранням врожаю, про співпрацю. ТЛ: обжинкова, жнивна, зажинкова пісня, художній паралелізм, гіпербола. ЖЦ: товариськість, взаємодопомога, щедрість, працелюбність. |
Використовує елементи конспектування: відтворює основні думки і факти; формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту; вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту/медіа тексту; знаходить у тексті відому і нову інформацію; обґрунтовує достовірність, повноту інформації, у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти художнього тексту; інтерпретує зміст художнього тексту; формулює тему та основну думку художнього тексту; аналізує проблеми, порушені в художньому тексті; наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань; логічно структурує власне повідомлення; розпізнає основні виражальні засоби, пояснює їхню роль; висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим; співвідносить зміст художнього тексту з історичним і культурним контекстом; висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду; добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту; ставлення: сприймає та осмислює цінності, актуалізовані в текстах, шанує українські традиції і звичаї. Вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту/медіа тексту; знаходить у тексті відому і нову інформацію; використовує елементи конспектування:відтворює основні думки і факти; розуміє та відтворює зміст тексту, висловлює власне ставлення до почутого; розуміє та відтворює тексти колискових пісень; інтерпретує зміст художнього тексту; виявляє і відтворює прихований зміст колискових; розпізнає основні виражальні засоби у художніх текстах, пояснює їхню роль; добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим; ставлення: виявляє пошанування української культури, толерантність до інших культур. |
Опрацювати с.4- 10; питання 1-6 на с. 9-10 |
|
|
Іван Липа. Казка-притча «Перестиглий овоч». Народна мудрість про щедрість землі і людську щедрість. Символічний образ овоча. Проблема багатства душі і людської скупості. МЗ: ЗЛ: Байки про працю і дружбу: Езоп. «Лисиця і виноград». «Мурашки й Цикада»; Федр. «Вівця, Пес та Вовк». «Осел та Лев на полюванні». МК: Образотворче мистецтво. Тема селянської праці, збирання врожаю на картинах Миколи Пимоненка. |
Опрацювати с. 11-13; питання 1-2 на с. 13 |
|
|
|
Колискові пісні. Роль колискової пісні у житті людини. Слова-обереги в колискових піснях. “Ой, спи, дитя, до обіда», “Ой ти, котик, коточок», «Колисала я дитиноньку маленьку». Замовляння доброї долі для дитини. Казкові мотиви у колискових піснях. ТЛ: колискова пісня ЖЦ: материнська любов і опіка. МК: Музичне мистецтво. Народні колискові пісні у виконанні Народної артистки України Ніни Матвієнко. |
Опрацювати с. 14-16; питання на с. 16 |
|
|
|
Образ матері в українській поезії як узагальнений образ материнства світу і всієї природи, як символу України. Леся Українка. «Колискова пісня». Леонід Кисельов. «І мати молода, і сонце юне». |
Опрацювати с. 17-18 |
|
|
|
Народні замовляння, заклички. Класифікація закличок: заклички до сонця, до вітру, до птахів. ТЛ: народні замовляння, заклички. |
Опрацювати с. 18-21; питання на с. 21 |
|
|
|
Урок розвитку мовлення (письмово). Есе за темою: “Українська пісня — душа народу” або “Колискова пісня в житті дитини”
|
|
Дописати есе |
СУГОЛОССЯ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ. |
||||
|
|
Подих золотої осені. Змалювання осінньої пори засобами поетичного слова. Радісні і сумовиті настрої в поезії, художні засоби їхнього вираження. Іван Франко. «Дрімають села». Ліна Костенко. «Сю ніч зорі такі колючі». |
Уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування особливості художніх текстів/медіа тексті; вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту/медіа тексту; розуміє та відтворює зміст художнього тексту; виділяє ключові слова у художньому тексті; формулює тему, мотив та ідею художнього тексту; розпізнає основні виражальні засоби, пояснює їхню роль; інтерпретує зміст художнього тексту; наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань; логічно структурує власне повідомлення; визначає спільне і різне в способах створення художніх образів; виявляє і відтворює прихований зміст художнього тексту; добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту; висловлює і аргументує власну оцінку художнього тексту, наводячи доречні цитати; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених подій; ставлення: цінує художню літературу як мистецтва слова. Відтворює та інтерпретує зміст художнього тексту; формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту; розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого; стисло переказує зміст художнього тексту; аргументовано зіставляє художній текст із життєвим досвідом; характеризує вплив окремих художніх деталей на сприйняття змісту художнього тексту; уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування особливості художніх текстів/медіа тексті; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого повідомлення; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки; добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту; творчо опрацьовує художній текст: імпровізує зі змістом, з вибором персонажів, додає окремі епізоди розширює сюжет; створює розповіді про власні враження від прочитаних творів для публікації у соціальних мережах; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в художньому тексті; висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду; ставлення: демонструє готовність продукувати нові ідеї, спонукати до цього інших осіб; розуміє ролі читання художніх текстів для гармонійного розвитку і самовдосконалення. |
Вивчити вірш напам’ять |
|
|
Урок виразного читання віршів Івана Франка та Ліни Костенко напам’ять. |
Читати твори поетів-земляків. |
|
|
|
Література рідного краю. Поети-земляки та їх ліричні твори, тема яких -природа. |
Підготувати інфографіку з теми “ Біографія М.Вороного” |
|
|
|
Микола Вороний. Поема «Євшан-зілля». Образ рідної землі, руйнівний вплив чужини на світогляд людини. Почуття любові, що найглибше зберігаються в серці. ТЛ: поема. ЖЦ: свобода, любов до рідної землі. |
Опрацювати с. 24-33 |
|
|
|
Вплив природи на пробудження людської душі. Символізм образу євшан- зілля |
Питання на с.33 |
|
|
|
Погляд людини на життя природи
Михайло Слабошпицький. Оповідання «Мій друг лелека». Закони виживання у людському та тваринному світі. Взаємодія всіх живих створінь. Уважність, співчутливість, терплячість і доброзичливість у ставленні до тварин. Образ автора. ТЛ: образ автора, оповідання, повість. ЖЦ: свобода, довіра, співчутливість, доброзичливість.
|
Опрацювати с. 34-37; питання на с. 37 або напишіть невеличке есе на тему “ Мій чотирилапий друг” |
|
|
|
Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець» (фрагмент). «Поклик крові» у взаєминах людини і природи. Образ Чепіжного. Гуманність та жорстокість людей у ставленні до тварин. МЗ: ЗЛ: Редьярд Кіплінг. «Мауглі», Джонатан Свіфт. «Мандри до різних далеких країн світу Лемюеля Гуллівера» (частина 1). Герберт Веллс. «Чарівна крамниця». МК: Кіно: Фільми «Сіроманець» (1989), «Джунглі» (2017). |
Опрацювати с.38-48; підготувати 6 запитань до прочитаного уривку твору “ Сіроманець” |
|
|
|
Свобода як найвища цінність усього живого світу. Довіра і співчутливість, дружба і взаєморозуміння у творі “Сіроманець” |
Опрацювати с. 48-59; питання на с. 58; підготуватися до контрольної роботи |
|
|
|
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з тем “ Українська народна творчість як скарбниця духовних цінностей” та “ СУГОЛОССЯ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ” |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Читати твір Є.Гуцало “ Лелеченя” |
|
|
Позакласне читання. Євген Гуцало. “Лелеченя” |
Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів. |
Читати твір Є.Гуцало “ Лелеченя” |
НА СТОРОЖІ РІДНОЇ ЗЕМЛІ. |
||||
|
|
Історичні та літературні джерела про героїзм і жертовність. Антін Лотоцький. Оповідання «Данило - король». Видатні князі Русі-України на захисті рідної землі. Дружба і побратимство у стосунках між князями, мудрість і винахідливість у боротьбі проти нападників. МК: Кіно. Фільм «Данило – князь Галицький» Монументальне мистецтво. Пам’ятник королеві Данилу у Львові роботи скульпторів Василя Ярича, Романа Романовича та архітектора Яреми Чурилика. |
Розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого; знаходить у художньому тексті відповіді на поставлені запитання; стисло переказує зміст художнього тексту виявляє і відтворює прихований зміст художнього тексту; знаходить у художньому тексті відповіді на поставлені запитання; визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті; аргументовано зіставляє художній текст із життєвим досвідом; аналізує ситуації, які призводять до певних проявів емоцій літературних персонажів для розвитку власного емоційного інтелекту; наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань; логічно структурує власне повідомлення; співвідносить зміст художнього тексту історичним і культурним контекстом; аналізує порушені в художньому тексті проблеми та висловлює власне бачення їх вирішення; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки; ставлення: сприймає громадянські цінності, актуалізовані у текстах.
|
Опрацювати с. 60-69; питання на с. 69 |
|
|
Взаєморозуміння, братерська вірність князів Данила і Василька. Історичні відомості про видатних князів Київської держави. |
Проєкт: мультимедійний продукт на тему: “ Данило Галицький! |
|
|
|
Володимир Рутківський. Повість «Джури козака Швайки» (фрагмент). Захист рідної землі, свого роду і життєвого простору – святий обов’язок кожної людини. ЖЦ: відвага, дружба, взаємовиручка, витривалість, кмітливість, готовність захищати рідну землю. МЗ: ЗЛ: Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». |
Опрацювати с. 70-81; |
|
|
|
Мудрість і відвага легендарного козака Швайки. Поборювання зла і кривди правдою та справедливими ділами. |
Питання на с.81-82 |
|
|
|
Роль дітей і підлітків у визвольній боротьбі народу. |
Написати есе на тему “ Діти на війні” |
|
|
|
Розвиток мовлення (усно). Складання усно характеристики персонажів повісті “Джури козака Швайки” з використанням прислів’їв та приказки. |
Скласти характеристику |
|
РІЗДВО ЛЮБОВІ В РОДИННІМ КОЛІ |
||||
|
|
Магія зимових свят. Олекса Воропай. Зимові ворожіння. Цінності родини, родинного спілкування, взаємного дарування і побажання щедрої долі у звичаєвості українських зимових свят. ТЛ: посівання. МК: мистецтво. Відображення народних зимових розваг молоді на картинах Миколи Пимоненка, Сергія Васильківського, Івана Сколоздри. Музичне мистецтво. Відеоролики про колядницькі традиції в Україні. |
Розуміє та відтворює зміст художнього тексту; формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту; інтерпретує та аналізує зміст художнього тексту; характеризує особливості форми художнього тексту; характеризує вплив окремих художніх деталей на сприйняття змісту художнього тексту; аргументовано зіставляє художній текст із життєвим досвідом; наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань; логічно структурує власне повідомлення; добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту; Образотворче характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки; висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду; ставлення: сприймає та осмислює цінності, актуалізовані в текстах, шанує українські традиції і звичаї.
|
Опрацювати с. 83-92; питання на с. 92 |
|
|
Богдан Лепкий. «Вечір під святого Андрія» (фрагмент з повісті «Казка мого життя»). Чари народних свят і розваг молоді, віра в загадування долі, романтика молодості. |
Опрацювати с. 93-97; питання на с. 97 |
|
|
|
Звичаї нашого народу. Святвечір. Посівання. Пошанування сім’ї і родини як відображення вічної небесної родини в давніх українських колядках та атрибутах Свят-вечора. ТЛ: посівання. МК: мистецтво. Відображення народних зимових розваг молоді на картинах Миколи Пимоненка, Сергія Васильківського, Івана Сколоздри. Музичне мистецтво. Відеоролики про колядницькі традиції в Україні. |
Проєкт. Колядки та засівні мого краю. |
|
|
|
Література рідного краю . Колядки та засівні рідного краю. |
Читати твір “Різдво на хуторі” |
|
|
|
Галина Пагутяк. Оповідання «Різдво на хуторі». Віра в дива, цінності родини, громадських звичаїв. |
Опрацювати с. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми “РІЗДВО ЛЮБОВІ В РОДИННІМ КОЛІ” та “НА СТОРОЖІ РІДНОЇ ЗЕМЛІ” |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Читати уривки з твору “ Тореадори з Васюківки” |
|
|
Позакласне читання. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». |
Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів. |
Читати уривки з твору “ Тореадори з Васюківки” |
|
|
Аудіювання. Глави (на вибір вчителя) з твору В. Нестайко “Тореадори з Васюківки” |
Підготувати проєкт (власний медійний продукт) |
|
|
|
Підсумки 1 семестру. Розвиток творчості, інтеграція медіаграмотності, актуалізація цінностей у власних творчих роботах, удосконалення грамотності. |
За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо; створює художні тексти, медіатексти визначених жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; створює розповіді про власні враження від прочитаних творів для публікації у соціальних мережах; використовує творчо стильові риси художніх текстів у процесі створення власного тексту; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; коригує текст на основі проведеного аналізу; ставлення: усвідомлює необхідність поваги до чужої інтелектуальної праці, дотримується академічної доброчесності; виявляє, готовність продукувати нові ідеї, спонукає до цього інших осіб. |
Читати твори |
II-семестр З ПРИГОДАМИ СВІТ ВЕСЕЛІШИЙ. |
||||
|
|
Всеволод Нестайко. Повість «Дивовижні події в шостому "Б" (фрагмент). Прояв внутрішньої свободи, вигадки та живого гумору шестикласників Лесика і Жори. ЖЦ: сила волі, кмітливість, дружба, здатність працювати в команді, взаємодопомога, відповідальність. МЗ: УМ: монолог, діалог, комунікативна мета ЗЛ: Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів». Джек Лондон. «Любов до життя». МК: Кіно: фільм «Тореадори з Васюківки» (1965). |
Переказує та інтерпретує зміст художнього тексту; формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту; знаходить у художньому тексті відповіді на поставлені запитання; визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті; характеризує вплив окремих художніх деталей на сприйняття змісту художнього тексту; аналізує порушені в художньому тексті проблеми та висловлює власне бачення їх вирішення; наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань; логічно структурує власне повідомлення; уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування, особливості художніх текстів; на основі визначеної мети прогнозу перебіг подальшої комунікації та/або її результат; перефразовує репліки в діалозі; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки; аналізує ситуації, які призводять до певних проявів емоцій літературних персонажів для розвитку власного емоційного інтелекту; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в художньому тексті; творчо опрацьовує художній текст: імпровізує зі змістом, з вибором персонажів, додає окремі епізоди розширює сюжет; висловлює власне ставлення до прочитаного; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в художньому тексті і власним життєвим досвідом; умотивовує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; бере участь у дискусіях, порівнює позиції; ставлення: толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії. |
Опрацювати с. 112-122; питання на с. 122 |
|
|
Жвавість, цікавість, здатність втілювати мрії в життя фантазера Лесика. |
Опрацювати с. 122-134; питання на с. 134 |
|
|
|
Дружба і товариськість у стосунках з ровесниками у творі «Дивовижні події в шостому "Б" |
Підготувати інфографіку або конспект з теми “Життя О.Ільченко” |
|
|
|
Знайомство з біографією та творчістю Олеся Ільченка. Повість (фрагмент) «Таємниця старої обсерваторії». |
Опрацювати с. 135-145 |
|
|
|
Характеристика героїв твору «Таємниця старої обсерваторії». |
Опрацювати с. 145-154; питання на с. 154 |
|
|
|
Проблеми відповідальності за іноді надмірну цікавість, вміння розрізняти корисне і шкідливе, проявляти рішучість у прийнятті важливих рішень у творі «Таємниця старої обсерваторії». |
Опрацювати с. 154-159; питання на с. 159; підготуватися до контрольної роботи |
|
|
|
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми “З ПРИГОДАМИ СВІТ ВЕСЕЛІШИЙ” |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Читати “ Вогонь до вогню” В. Рутківського |
|
|
Позакласне читання. Володимир Рутківський. “Вогонь до вогню”. |
Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів. |
Читати “ Вогонь до вогню” В. Рутківського |
|
|
Позакласне читання. Володимир Рутківський. “Вогонь до вогню”.
|
Читати “ Вогонь до вогню” В. Рутківського |
|
НАРОДЖЕНІ ДЛЯ ВЕСНИ ДУХУ. |
||||
|
|
Пробудження сили в природі, радості та весняного настрою в душі людини. Григорій Сковорода. «Ой ти птичко жовтобока». «Гей, поля, поля зелені». ТЛ: епітет, метафора (повторення).
ЖЦ: свобода, відвага, любо до рідної землі, замилування природою. |
Уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування особливості художніх текстів/медіа тексті; вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту/медіа тексту; розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого; формулює тему та ідею художнього тексту; розпізнає основні виражальні засоби, пояснює їхню роль; інтерпретує художній твір; співвідносить зміст художнього тексту з історичним і культурним контекстом; висловлює власне ставлення до прочитаного; висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду; обирає поетичні тексти для виразного читання (самостійно або за допомогою інших осіб) і пояснює свій вибір; умотивовує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів; ставлення: сприймає літературний твір як структуру, відкриту до читацьких інтерпретацій у часі та просторі. |
Опрацювати с. 160-163; вивчити вірш |
|
|
Урок виразного читання вірша Г.Сковороди напам’ять (на вибір) |
Підготувати інфографіку або конспект з теми “ Життя Лесі Українки” |
|
|
|
Леся Українка. «Уже весняне сонце припікає...». Вміння чути мову природи і взаємодіяти з нею. |
Опрацювати с. 164; вивчити вірш |
|
|
|
Урок виразного читання вірша Лесі Українки “ Уже весняне сонце припікає” напам’ять. |
Опрацювати с. 165-169; |
|
|
|
Казка про велета. Сила рідної землі, що до часу терпить свою неволю і тяжкі випробування. Віра в поборення злої волі і пробудження сили велета. |
Питання на с. 169 |
|
|
|
Тарас Шевченко. «Мені тринадцятий минало». Плекання волі до життя, поєднання внутрішньої сили із тонкою вразливістю. Світ дитячих мрій і захоплень у поезії Тараса Шевченка. Образ ліричного героя. МК: Образотворче мистецтво. Україна на картинах Тараса Шевченка. |
Опрацювати с. 170-172; вивчити вірш |
|
|
|
Урок виразного читання вірша Т.Шевченко “ Мені тринадцятий минало” напам’ять. |
Опрацювати с. 172-175 |
|
|
|
Тарас Шевченко. Поема «Іван Підкова». Ідея вільнолюбного духу козаччини, захисту рідної землі від кривдників. Історичні відомості про народних ватажків козацького визвольного руху. |
Питання на с. 175 |
|
|
|
Народний гумор. «Портрет», «Шевченко над Невою». Народні оповідки про вільну вдачу та гострий гумор Тараса Шевченка. |
Опрацювати с. 176-178; питання на с. 178 |
|
|
|
Проєктна робота. Т. Шевченко славетний син України. |
Завершити проєктну роботу; підготуватися до контрольної роботи |
|
|
|
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми “НАРОДЖЕНІ ДЛЯ ВЕСНИ ДУХУ” |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Читати твори письменників-земляків |
|
|
Література рідного краю. Знайомство з творчістю письменників-земляків |
Знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір.
|
Читати твори письменників-земляків |
СВІТ ДИТИНИ ОЧИМА УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ. |
||||
|
|
Іван Франко. Оповідання «Мій злочин». Проблеми дитячого егоїзму, жорстокості до природи. |
Розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого/прочитаного; формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту; стисло переказує зміст художнього тексту; знаходить у художньому тексті відповіді на поставлені запитання; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в художньому тексті; характеризує вплив окремих художніх деталей на сприйняття змісту художнього тексту; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки; наводить приклади з художніх текстів щодо вміння (невміння) керувати емоціями, пояснюючи емоційний стан літературних персонажів для розвитку власного емоційного інтелекту; аналізує порушені в художньому тексті проблеми та висловлює власне бачення їх вирішення; аргументовано зіставляє художній текст із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів літературного тору (цитат, уривків епізодів, вчинків персонажів0 із власними потребами для особистісного розвитку; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в художньому тексті і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в художньому тексті;розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб;
ставлення: доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації.
|
Опрацювати с. 179-187 |
|
|
Розкаювання героя і неможливість виправити свою помилку у творі “ Мій злочин” |
Питання на с. 187 |
|
|
|
Оксана Сайко. Оповідання «Новенька». Підлітковий булінг. Внутрішня сила і почуття власної гідності «новенької» у захисті свого внутрішнього світу. |
Опрацювати с. 188-192 |
|
|
|
Підліткова чутливість і почуття справедливості «тяжкого підлітка» Чалаги. |
Питання на с. 192 |
|
|
|
Ірен Роздобудько. «Дорога. Айрес». (фрагмент повісті «Арсен»). Тема самовиховання гідності і сили, самоповаги у творі. |
Опрацювати с. 193-203; підготувати 6 запитань до прочитаного уривку |
|
|
|
Підняття у творі “Дорога. Айрес” проблематики стосунків з найближчими людьми та однолітками. |
Опрацювати с. 203-208; питання на с. 208 |
|
|
|
Проєктна робота. Робота над інфографікою з теми “ Булінг стоп!” за творами О.Сайко та І. Роздобудько. Або складання правил поведінки під час булінгу. |
Завершити проєкт |
|
|
|
Література рідного краю. Знайомство з творами письменників-земляків. |
Читати твори письменників-земляків |
|
|
|
Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина». Смисл і призначення людини на землі, швидкоплинність її життя. Роль риторичних запитань. Поняття: риторичне запитання. ЖЦ: здатність мріяти і добиватися мети у житті; дружба і взаємодопомога, жертовність, сила і відвага, самокритичність, толерантність у стосунках з людьми, почуття гідності.
|
Опрацювати с. 209-211; питання на с. 212 |
|
|
|
Розвиток мовлення (письмово). Написання есе з теми “ Ти- людина!” |
Дописати есе; підготуватися до контрольрної роботи |
|
|
|
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми “СВІТ ДИТИНИ ОЧИМА УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ” |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Читати твір “Місто Тіней” |
|
|
Позакласне читання. Мія Марченко. Місто Тіней. |
Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів. |
Читати твір “Місто Тіней” |
|
|
Аудіювання уривку з твору “ Місто Тіней” Мії Марченко |
Підготовка проєктів |
|
|
|
Підготовка проєктів. Тема “ Я є Україна” |
За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо; створює художні тексти, медіатексти визначених жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; створює розповіді про власні враження від прочитаних творів для публікації у соціальних мережах; використовує творчо стильові риси художніх текстів у процесі створення власного тексту; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; коригує текст на основі проведеного аналізу; ставлення: усвідомлює необхідність поваги до чужої інтелектуальної праці, дотримується академічної доброчесності; виявляє, готовність продукувати нові ідеї, спонукає до цього інших осіб. |
Підготовка проєктів |
|
|
Підсумки за рік. Демонстрація мультимедійних проєктів, підготовлених за прочитаними творами. |
Читати літературу на літо |
|
|
|
Резервний урок |
|
|
|
|
Резервний урок |
|
|