Календарно-тематичне планування уроків із української літератури 6 клас НУШ

Про матеріал
КТП уроків із української літератури для 6 класу ( 2 год.на тиждень).Розроблено на основі навчальної програми (автори Чумарна М.І., Пастушенко Н.М.)
Перегляд файлу

 

6 клас

Усього — 70 годин:

текстуальне вивчення — 59 год.; розвиток мовлення  — 4 год.;  резерв —  7 год.

Рекомендовані види робіт з української літератури в 6 класі

 

6 кл. НУШ

Семестри

І

ІІ

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

2

3

Уроки позакласного читання

2

2

Література рідного краю

2

2

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

Аудіювання

1

1

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння

Розвиток мовлення (усно)

1

1

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

Читання вголос

1*

1*

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Розвиток мовлення (письмово)

1

1

* Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.

 

 

 

 

 

 

Дата

Тема уроку

Очікувані результати навчання

Домашнє завдання

 

 

I-семестр

ВСТУП

  1.  

 

«Мова душа народу». Роль мови як носія творчої духовної енергії. «Споконвіку Слово…» . Передача почуттів, емоцій від серця до серця через мовлення.

 

Бере участь у дискусії, порівнює позиції, толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії.

Опрацювати с. 3

НЕТЛІННІ СКАРБИ.

Українська народна творчість як скарбниця духовних цінностей.

  1.  

 

Обрядово-календарна культура українців. Жниварські пісні та обряди. Обжинкові та зажинкові пісні.

Олекса Воропай. Обжинки. Із книги

«Звичаї нашого народу».

Розповідь про обряди і звичаї, пов’язані зі збиранням врожаю, про співпрацю.

ТЛ: обжинкова, жнивна, зажинкова пісня, художній паралелізм, гіпербола.

ЖЦ: товариськість, взаємодопомога, щедрість, працелюбність.

Використовує елементи конспектування: відтворює основні думки і факти;

формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту;

вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту/медіа тексту;

знаходить у тексті відому і нову інформацію;

обґрунтовує достовірність, повноту інформації, у разі потреби звертаючись до

відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти художнього тексту;

інтерпретує зміст художнього тексту;

формулює тему та основну думку художнього тексту;

аналізує проблеми, порушені в художньому тексті;

наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань;

логічно структурує власне повідомлення;

розпізнає основні виражальні засоби, пояснює їхню роль;

висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим;

співвідносить зміст художнього тексту з історичним і культурним контекстом;

висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду;

добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту;

ставлення: сприймає та осмислює цінності, актуалізовані в текстах, шанує українські традиції і звичаї.

Вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту/медіа тексту;

знаходить у тексті відому і нову інформацію;

використовує елементи конспектування:відтворює основні думки і факти;

розуміє та відтворює зміст тексту, висловлює власне ставлення до почутого;

розуміє та відтворює тексти колискових пісень;

інтерпретує зміст художнього тексту;

виявляє і відтворює прихований зміст колискових;

розпізнає основні виражальні засоби у художніх текстах, пояснює їхню роль;

добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль;

висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим;

ставлення: виявляє пошанування української культури, толерантність до інших культур.

Опрацювати с.4- 10; питання 1-6 на с. 9-10

  1.  

 

Іван Липа. Казка-притча «Перестиглий овоч». Народна мудрість про щедрість землі і людську щедрість. Символічний образ овоча. Проблема багатства душі і людської скупості.

МЗ:

ЗЛ: Байки про працю і дружбу: Езоп.

«Лисиця і виноград». «Мурашки й Цикада»; Федр. «Вівця, Пес та Вовк».

«Осел та Лев на полюванні».

МК:

Образотворче мистецтво. Тема селянської праці, збирання врожаю на картинах Миколи Пимоненка.

Опрацювати с. 11-13; питання 1-2 на с. 13

  1.  

 

Колискові пісні.

Роль колискової пісні у житті людини.

Слова-обереги в колискових піснях.

“Ой, спи, дитя, до обіда», “Ой ти, котик, коточок», «Колисала я дитиноньку маленьку». Замовляння доброї долі для дитини. Казкові мотиви у колискових піснях.

ТЛ: колискова пісня

ЖЦ: материнська любов і опіка.

МК:

Музичне мистецтво. Народні колискові пісні у виконанні Народної артистки України Ніни Матвієнко.

Опрацювати с. 14-16; питання на с. 16

  1.  

 

Образ матері в українській поезії як узагальнений образ материнства світу і всієї природи, як символу України. Леся Українка. «Колискова пісня». Леонід Кисельов. «І мати молода, і сонце юне».

Опрацювати с. 17-18

  1.  

 

Народні замовляння, заклички. Класифікація закличок: заклички до сонця, до вітру, до птахів.

ТЛ: народні замовляння, заклички.

Опрацювати с. 18-21; питання на с. 21

  1.  

 

 

Урок розвитку мовлення (письмово). Есе за темою: “Українська пісня — душа  народу” або “Колискова пісня в житті дитини”

 

 

 

 

Дописати есе

СУГОЛОССЯ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ.

  1.  

 

Подих золотої осені.

Змалювання осінньої пори засобами поетичного слова. Радісні і сумовиті настрої в поезії, художні засоби їхнього вираження. Іван Франко. «Дрімають села». Ліна Костенко. «Сю ніч зорі такі колючі».

Уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування особливості художніх текстів/медіа тексті;

вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту/медіа тексту;

розуміє та відтворює зміст художнього тексту;

виділяє ключові слова у художньому тексті;

формулює тему, мотив та ідею художнього тексту;

розпізнає основні виражальні засоби, пояснює їхню роль;

інтерпретує зміст художнього тексту;

наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань;

логічно структурує власне повідомлення;

визначає спільне і різне в способах створення художніх образів;

виявляє і відтворює прихований зміст художнього тексту;

добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту;

висловлює і аргументує власну оцінку художнього тексту, наводячи доречні цитати;

висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених подій;

ставлення: цінує художню літературу як мистецтва слова.

Відтворює та інтерпретує зміст художнього тексту;

формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту;

розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого;

стисло переказує зміст художнього тексту; аргументовано зіставляє художній текст із життєвим досвідом;

характеризує вплив окремих художніх деталей на сприйняття змісту художнього тексту;

уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування особливості художніх текстів/медіа тексті;

відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого повідомлення;

характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки;

добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту;

творчо опрацьовує художній текст: імпровізує зі змістом, з вибором персонажів, додає окремі епізоди розширює сюжет;

створює розповіді про власні враження від прочитаних творів для публікації у соціальних мережах;

проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в художньому тексті;

висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду;

ставлення: демонструє готовність продукувати нові ідеї, спонукати до цього інших осіб;

розуміє ролі читання художніх текстів для гармонійного розвитку і самовдосконалення.

Вивчити вірш напам’ять

  1.  

 

Урок виразного читання віршів Івана Франка та Ліни Костенко напам’ять.

Читати твори поетів-земляків.

  1.  

 

Література рідного краю. Поети-земляки та їх ліричні твори, тема яких -природа.

Підготувати інфографіку з теми “ Біографія М.Вороного”

  1.  

 

Микола Вороний. Поема «Євшан-зілля». Образ рідної землі, руйнівний вплив чужини на світогляд людини. Почуття любові, що найглибше зберігаються в серці.

ТЛ: поема.

ЖЦ: свобода, любов до рідної землі.

Опрацювати с. 24-33

  1.  

 

Вплив природи на пробудження людської душі. Символізм образу євшан- зілля

Питання на с.33

  1.  

 

Погляд людини на життя природи

 

Михайло Слабошпицький. Оповідання

«Мій друг лелека». Закони виживання у людському та тваринному світі. Взаємодія всіх живих створінь. Уважність, співчутливість, терплячість і доброзичливість у ставленні до тварин.

Образ автора.

ТЛ: образ автора, оповідання, повість.

ЖЦ: свобода, довіра, співчутливість, доброзичливість.

 

Опрацювати с. 34-37; питання на с. 37 або напишіть невеличке есе на тему “ Мій чотирилапий друг”

  1.  

 

Микола Вінграновський. Повість

«Сіроманець» (фрагмент). «Поклик крові» у взаєминах людини і природи. Образ Чепіжного. Гуманність та жорстокість людей у ставленні до тварин.

МЗ:

ЗЛ: Редьярд Кіплінг. «Мауглі», Джонатан Свіфт. «Мандри до різних далеких країн світу Лемюеля Гуллівера» (частина 1). Герберт Веллс. «Чарівна крамниця».

МК:

Кіно: Фільми «Сіроманець» (1989),

«Джунглі» (2017).

Опрацювати с.38-48; підготувати 6 запитань до прочитаного уривку твору “ Сіроманець”

  1.  

 

Свобода як найвища цінність усього живого світу. Довіра і співчутливість, дружба і взаєморозуміння  у творі “Сіроманець”

Опрацювати с. 48-59; питання на с. 58; підготуватися до контрольної роботи

  1.  

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з тем “ Українська народна творчість як скарбниця духовних цінностей” та “ СУГОЛОССЯ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ”

Демонструє прогрес набуття знань і

компетентностей із зазначених тем (письмово)

Читати твір Є.Гуцало “ Лелеченя”

  1.  

 

Позакласне читання. Євген Гуцало.Лелеченя”

Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів.

Читати твір Є.Гуцало “ Лелеченя”

НА СТОРОЖІ РІДНОЇ ЗЕМЛІ.

  1.  

 

Історичні та літературні джерела про героїзм і жертовність.

Антін Лотоцький. Оповідання «Данило - король». Видатні князі Русі-України на захисті рідної землі. Дружба і побратимство у стосунках між князями, мудрість і винахідливість у боротьбі проти нападників.

МК:

Кіно. Фільм «Данило князь Галицький»

Монументальне мистецтво.

Пам’ятник королеві Данилу у Львові роботи скульпторів Василя Ярича, Романа Романовича та архітектора Яреми Чурилика.

Розуміє та відтворює зміст художнього

тексту, висловлює власне ставлення до почутого;

знаходить у художньому тексті відповіді на поставлені запитання;

стисло переказує зміст художнього тексту

виявляє і відтворює прихований зміст художнього тексту;

знаходить у художньому тексті відповіді на поставлені запитання;

визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті;

аргументовано зіставляє художній текст із життєвим досвідом;

аналізує ситуації, які призводять до певних проявів емоцій літературних персонажів для розвитку власного емоційного інтелекту;

наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань;

логічно структурує власне повідомлення;

співвідносить зміст художнього тексту історичним і культурним контекстом;

аналізує порушені в художньому тексті проблеми та висловлює власне бачення їх вирішення;

характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки;

ставлення: сприймає громадянські цінності, актуалізовані у текстах.

 

Опрацювати с. 60-69; питання на с. 69

  1.  

 

Взаєморозуміння, братерська вірність князів Данила і Василька.

Історичні відомості про видатних князів Київської держави.

Проєкт: мультимедійний продукт на тему: “ Данило Галицький!

  1.  

 

Володимир Рутківський. Повість

«Джури козака Швайки» (фрагмент). Захист рідної землі, свого роду і життєвого простору – святий обов’язок кожної людини.

ЖЦ: відвага, дружба, взаємовиручка, витривалість, кмітливість, готовність захищати рідну землю.

МЗ:

ЗЛ: Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».

Опрацювати с. 70-81;

  1.  

 

Мудрість і відвага легендарного козака Швайки. Поборювання зла і кривди правдою та справедливими ділами.

Питання на с.81-82

  1.  

 

Роль дітей і підлітків у визвольній боротьбі народу.

Написати есе на тему “ Діти на війні”

  1.  

 

Розвиток мовлення (усно). Складання усно характеристики персонажів повісті “Джури козака Швайки” з використанням прислів’їв та приказки.

Скласти характеристику

РІЗДВО ЛЮБОВІ В РОДИННІМ КОЛІ

  1.  

 

Магія зимових свят.

Олекса Воропай. Зимові ворожіння. Цінності родини, родинного спілкування, взаємного дарування і побажання щедрої долі у звичаєвості українських зимових свят.

ТЛ: посівання.

МК:

мистецтво. Відображення народних зимових розваг молоді на картинах Миколи Пимоненка, Сергія Васильківського, Івана Сколоздри.

Музичне мистецтво. Відеоролики про колядницькі традиції в Україні.

Розуміє та відтворює зміст художнього тексту;

формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту;

інтерпретує та аналізує зміст художнього тексту;

характеризує особливості форми художнього тексту;

характеризує вплив окремих художніх деталей на сприйняття змісту художнього тексту;

аргументовано зіставляє художній текст із життєвим досвідом;

наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань;

логічно структурує власне повідомлення;

добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту;

Образотворче

характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки;

висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду;

ставлення: сприймає та осмислює цінності, актуалізовані в текстах,

шанує українські традиції і звичаї.

 

Опрацювати с. 83-92; питання на с. 92

  1.  

 

Богдан Лепкий. «Вечір під святого Андрія» (фрагмент з повісті «Казка мого життя»). Чари народних свят і розваг молоді, віра в загадування долі, романтика молодості.

Опрацювати с. 93-97; питання на с. 97

  1.  

 

Звичаї нашого народу. Святвечір. Посівання.  Пошанування сім’ї і родини як відображення вічної небесної родини в давніх українських колядках та атрибутах Свят-вечора.

ТЛ: посівання.

МК:

мистецтво. Відображення народних зимових розваг молоді на картинах Миколи Пимоненка, Сергія Васильківського, Івана Сколоздри.

Музичне мистецтво. Відеоролики про колядницькі традиції в Україні.

Проєкт. Колядки та засівні мого краю.

  1.  

 

Література рідного краю .

Колядки та засівні рідного краю.

Читати твір “Різдво на хуторі”

  1.  

 

Галина Пагутяк. Оповідання «Різдво на хуторі». Віра в дива, цінності родини, громадських звичаїв.

Опрацювати с.   Підготуватися до контрольної роботи.

  1.  

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми “РІЗДВО ЛЮБОВІ В РОДИННІМ КОЛІ” та “НА СТОРОЖІ РІДНОЇ ЗЕМЛІ”

Демонструє прогрес набуття знань і

компетентностей із зазначених тем (письмово)

Читати уривки з твору “ Тореадори з Васюківки”

  1.  

 

Позакласне читання. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».

Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів.

Читати уривки з твору “ Тореадори з Васюківки”

  1.  

 

Аудіювання. Глави  (на вибір вчителя) з твору В. Нестайко “Тореадори з Васюківки”

Підготувати проєкт (власний медійний продукт)

  1.  

 

Підсумки 1 семестру. Розвиток творчості, інтеграція медіаграмотності, актуалізація цінностей у власних творчих роботах, удосконалення грамотності.

За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо;

створює художні тексти, медіатексти визначених жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;

створює розповіді про власні враження від прочитаних творів для публікації у соціальних мережах;

використовує творчо стильові риси художніх текстів у процесі створення власного тексту;

аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу;

коригує текст на основі проведеного аналізу;

ставлення: усвідомлює необхідність поваги до чужої інтелектуальної праці, дотримується академічної доброчесності;

виявляє, готовність продукувати нові ідеї, спонукає до цього інших осіб.

Читати твори

II-семестр

З ПРИГОДАМИ СВІТ ВЕСЕЛІШИЙ.

  1.  

 

Всеволод Нестайко. Повість

«Дивовижні події в шостому "Б"

(фрагмент).

Прояв внутрішньої свободи, вигадки та живого гумору шестикласників Лесика і Жори.

ЖЦ: сила волі, кмітливість, дружба, здатність працювати в команді, взаємодопомога, відповідальність.

МЗ:

УМ: монолог, діалог, комунікативна мета

ЗЛ: Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів». Джек Лондон. «Любов до життя».

МК:

Кіно: фільм «Тореадори з Васюківки»

(1965).

Переказує та інтерпретує зміст художнього тексту;

формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту;

знаходить у художньому тексті відповіді на поставлені запитання;

визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті;

характеризує вплив окремих художніх деталей на сприйняття змісту художнього тексту;

аналізує порушені в художньому тексті проблеми та висловлює власне бачення їх вирішення;

наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції доречні цитати з художнього тексту для увиразнення власних поглядів, ідей переконань;

логічно структурує власне повідомлення; уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування, особливості художніх текстів;

на основі визначеної мети прогнозу перебіг подальшої комунікації та/або її результат;

перефразовує репліки в діалозі;

характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки;

аналізує ситуації, які призводять до певних проявів емоцій літературних персонажів для розвитку власного емоційного інтелекту;

проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в художньому тексті;

творчо опрацьовує художній текст: імпровізує зі змістом, з вибором персонажів, додає окремі епізоди розширює сюжет;

висловлює власне ставлення до прочитаного;

проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в художньому тексті і власним життєвим досвідом;

умотивовує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів;

розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб;

бере участь у дискусіях, порівнює позиції;

ставлення: толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії.

Опрацювати с. 112-122; питання на с. 122

  1.  

 

Жвавість, цікавість, здатність втілювати мрії в життя фантазера Лесика.

Опрацювати с. 122-134; питання на с. 134

  1.  

 

Дружба і товариськість у стосунках з ровесниками у творі «Дивовижні події в шостому "Б"

Підготувати інфографіку або конспект з теми “Життя О.Ільченко”

  1.  

 

Знайомство з біографією та творчістю  Олеся Ільченка. Повість (фрагмент) «Таємниця старої обсерваторії».

Опрацювати с. 135-145

  1.  

 

Характеристика героїв твору «Таємниця старої обсерваторії».

Опрацювати с. 145-154; питання на с. 154

  1.  

 

Проблеми відповідальності за іноді надмірну цікавість, вміння розрізняти корисне і шкідливе, проявляти рішучість у прийнятті важливих рішень  у творі «Таємниця старої обсерваторії».

Опрацювати с. 154-159; питання на с. 159; підготуватися до контрольної роботи

  1.  

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми “З ПРИГОДАМИ СВІТ ВЕСЕЛІШИЙ”

Демонструє прогрес набуття знань і

компетентностей із зазначених тем (письмово)

Читати “ Вогонь до вогню” В. Рутківського

  1.  

 

Позакласне читання. Володимир Рутківський. “Вогонь до вогню”.

Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів.

Читати “ Вогонь до вогню” В. Рутківського

  1.  

 

Позакласне читання. Володимир Рутківський. “Вогонь до вогню”.

 

 

Читати “ Вогонь до вогню” В. Рутківського

НАРОДЖЕНІ ДЛЯ ВЕСНИ ДУХУ.

  1.  

 

Пробудження сили в природі, радості та весняного настрою в душі людини. Григорій Сковорода. «Ой ти птичко жовтобока». «Гей, поля, поля зелені».

ТЛ: епітет, метафора (повторення).

 

ЖЦ: свобода, відвага, любо до рідної землі, замилування природою.

Уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування особливості художніх текстів/медіа тексті;

вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту/медіа тексту;

розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого;

формулює тему та ідею художнього тексту;

розпізнає основні виражальні засоби, пояснює їхню роль;

інтерпретує художній твір;

співвідносить зміст художнього тексту з історичним і культурним контекстом;

висловлює власне ставлення до прочитаного;

висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду;

обирає поетичні тексти для виразного читання (самостійно або за допомогою інших осіб) і пояснює свій вибір;

умотивовує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів;

ставлення: сприймає літературний твір як структуру, відкриту до читацьких інтерпретацій у часі та просторі.

Опрацювати с. 160-163; вивчити вірш

  1.  

 

Урок виразного читання вірша Г.Сковороди напам’ять (на вибір)

Підготувати інфографіку або конспект з теми “ Життя Лесі Українки”

  1.  

 

Леся Українка. «Уже весняне сонце припікає...». Вміння чути мову природи і взаємодіяти з нею.

Опрацювати с. 164; вивчити вірш

  1.  

 

Урок виразного читання вірша Лесі Українки “ Уже весняне сонце припікає” напам’ять.

Опрацювати с. 165-169;

  1.  

 

Казка про велета. Сила рідної землі, що до часу терпить свою неволю і тяжкі випробування. Віра в поборення злої волі і пробудження сили велета.

Питання на с. 169

  1.  

 

Тарас Шевченко. «Мені тринадцятий минало». Плекання волі до життя, поєднання внутрішньої сили із тонкою вразливістю. Світ дитячих мрій і захоплень у поезії Тараса Шевченка. Образ ліричного героя.

МК:

Образотворче мистецтво. Україна на картинах Тараса Шевченка.

Опрацювати с. 170-172; вивчити вірш

  1.  

 

Урок виразного читання вірша Т.Шевченко “ Мені тринадцятий минало” напам’ять.

Опрацювати с. 172-175

  1.  

 

Тарас Шевченко. Поема «Іван Підкова». Ідея вільнолюбного духу козаччини, захисту рідної землі від кривдників. Історичні відомості про народних ватажків козацького визвольного руху.

Питання на с. 175

  1.  

 

Народний гумор.

«Портрет», «Шевченко над Невою». Народні оповідки про вільну вдачу та гострий гумор  Тараса Шевченка.

Опрацювати с. 176-178; питання на с. 178

  1.  

 

Проєктна робота. Т. Шевченко славетний син України.

Завершити проєктну роботу; підготуватися до контрольної роботи

  1.  

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми “НАРОДЖЕНІ ДЛЯ ВЕСНИ ДУХУ”

Демонструє прогрес набуття знань і

компетентностей із зазначених тем (письмово)

Читати твори письменників-земляків

  1.  

 

Література рідного краю. Знайомство з творчістю письменників-земляків

Знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети              читання обирає самостійно               або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір.

 

Читати твори письменників-земляків

СВІТ ДИТИНИ ОЧИМА УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ.

  1.  

 

Іван Франко. Оповідання «Мій злочин». Проблеми дитячого егоїзму, жорстокості до природи.

Розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого/прочитаного;

формулює запитання, щоб уточнити розуміння художнього тексту;

стисло переказує зміст художнього тексту;

знаходить у художньому тексті відповіді на поставлені запитання;

визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в художньому тексті;

характеризує вплив окремих художніх деталей на сприйняття змісту художнього тексту;

характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки;

наводить приклади з художніх текстів щодо вміння (невміння) керувати емоціями, пояснюючи емоційний стан літературних персонажів для розвитку власного емоційного інтелекту;

аналізує порушені в художньому тексті проблеми та висловлює власне бачення їх вирішення;

аргументовано зіставляє художній текст із життєвим досвідом;

виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів літературного тору (цитат, уривків епізодів, вчинків персонажів0 із власними потребами для особистісного розвитку;

проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в художньому тексті і власним життєвим досвідом;

проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в художньому тексті;розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб;

 

ставлення: доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації.

 

Опрацювати с. 179-187

  1.  

 

Розкаювання героя і неможливість виправити свою помилку у творі “ Мій злочин”

Питання на с. 187

  1.  

 

Оксана Сайко. Оповідання «Новенька». Підлітковий булінг. Внутрішня сила і почуття власної гідності «новенької» у захисті свого внутрішнього світу.

Опрацювати с. 188-192

  1.  

 

Підліткова чутливість і почуття справедливості «тяжкого підлітка» Чалаги.

Питання на с. 192

  1.  

 

Ірен Роздобудько. «Дорога. Айрес».

(фрагмент повісті «Арсен»). Тема самовиховання гідності і сили, самоповаги у творі.

Опрацювати с. 193-203; підготувати 6 запитань до прочитаного уривку

  1.  

 

Підняття у творі “Дорога. Айрес” проблематики  стосунків з найближчими людьми та однолітками.

Опрацювати с. 203-208; питання на с. 208

  1.  

 

Проєктна робота.  Робота над інфографікою з теми “ Булінг стоп!” за творами О.Сайко та І. Роздобудько. Або складання правил поведінки під час булінгу.

Завершити проєкт

  1.  

 

Література рідного краю. Знайомство з творами письменників-земляків.

Читати твори письменників-земляків

  1.  

 

Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина». Смисл і призначення людини на землі, швидкоплинність її життя. Роль риторичних запитань.

Поняття: риторичне запитання.

ЖЦ: здатність мріяти і добиватися мети у житті; дружба і взаємодопомога, жертовність, сила і відвага, самокритичність, толерантність у стосунках з людьми, почуття гідності.

 

Опрацювати с. 209-211; питання на с. 212

  1.  

 

Розвиток мовлення (письмово). Написання есе з теми “ Ти- людина!”

Дописати есе; підготуватися до контрольрної роботи

  1.  

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми “СВІТ ДИТИНИ ОЧИМА УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ”

Демонструє прогрес набуття знань і

компетентностей із зазначених тем (письмово)

Читати твір “Місто Тіней”

  1.  

 

Позакласне читання. Мія Марченко. Місто Тіней.

Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів.

Читати твір “Місто Тіней”

  1.  

 

Аудіювання уривку з твору “ Місто Тіней” Мії Марченко

Підготовка проєктів

  1.  

 

Підготовка проєктів. Тема “ Я є Україна”

За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо;

створює художні тексти, медіатексти визначених жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;

створює розповіді про власні враження від прочитаних творів для публікації у соціальних мережах;

використовує творчо стильові риси художніх текстів у процесі створення власного тексту;

аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу;

коригує текст на основі проведеного аналізу;

ставлення: усвідомлює необхідність поваги до чужої інтелектуальної праці, дотримується академічної доброчесності;

виявляє, готовність продукувати нові ідеї, спонукає до цього інших осіб.

Підготовка проєктів

  1.  

 

Підсумки за рік. Демонстрація мультимедійних проєктів, підготовлених за прочитаними творами.

Читати літературу на літо

  1.  

 

Резервний урок

 

 

  1.  

 

Резервний урок

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стріляна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
2634
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку