НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА.
6 КЛАС
За чинною модельною навчальною програмою «Українська література. 5–6 класи» (науковий керівник – Т. О. Яценко)
Підручник «Українська література 6 клас», Автори : Олеся Калинич , Світлана Дячок, -2023 рік.
Усього – 70 год.
На тиждень – 2 год.
Текстуальне вивчення – 52 год.
Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення).
Виразне читання – 4 год.
Позакласне читання – 4 год.
Література рідного краю – 2 год.
Узагальнення та систематизація вивченого – 4 год.
Резервний час – 4 год.
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
|
|
І СЕМЕСТР
|
|
1. |
|
ВСТУП . Художня література як вид мистецтва |
|
|
|
МІФИ ПРАДАВНЬОЇ УКРАЇНИ |
|
2. |
|
Міф як найдавніша форма світогляду людини. Міфи про створення світу (космогонічні). «Сокіл-Род» (за Сергієм Плачиндою). |
|
3. |
|
Міфи про створення людини (антропогонічні). «Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою). |
|
4. |
|
Дара Корній. «Лісовик», «Польовик» (із книги «Чарівні істоти українського міфу. Духи природи») (один-два твори за вибором учителя). |
|
5. |
|
Урок позакласного читання. Валерій Войтович «Міфи та легенди давньої України». |
|
6. |
|
Урок розвитку мовлення (усно). |
|
|
|
НАРОДНІ ПІСНІ. КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ |
|
7. |
|
Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди. «Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик, щедрик, щедрівочка…» |
|
8. |
|
Весняні й літні обрядові пісні. . «Благослови, мати, весну закликати», «Кривий танець» |
|
9. |
|
Купальські пісні, їх походження, тематика. «Купайло, Купайло, де ти зимувало?», «А де наше Купайло стояло» (за вибором учителя) |
|
10. |
|
Урок виразного читання на пам’ять |
|
11. |
|
Підсумкова робота за розділами «Вступ», «Міфи прадавньої України», «Народні пісні. Календарно-обрядові пісні» або захист творчих проєктів |
|
|
|
МУДРІСТЬ БАЙКИ |
|
12. |
|
Григорій Сковорода. «Бджола і Шершень». |
|
13. |
|
Микита Годованець. «Голуб і Лелека» |
|
14. |
|
Урок виразного читання на пам’ять |
|
15. |
|
Урок позакласного читання. Аркадій Музичук «Рік хвоста». |
|
16. |
|
Урок розвитку мовлення (письмово): створення власної байки. |
|
|
|
|
|
|
|
ЛІРИЧНІ ПОСЛАННЯ УКРАЇНІ |
|
17. |
|
Павло Чубинський. Національний гімн України «Ще не вмерла Україна…». |
|
18. |
|
Тарас Шевченко. «І досі сниться: під горою...». |
|
19. |
|
Іван Франко. «Розвивайся ти, високий дубе…». |
|
20. |
|
Микола Вороний. «Євшан - зілля». |
|
21. |
|
Михайло Ткач. «Моя Україна». |
|
22. |
|
Дмитро Кремінь. «Літа мої і зими…» (уривок із вірша «Книга Буття чи Батия») |
|
23. |
|
Урок виразного читання на пам’ять |
|
|
|
РІЗДВЯНІ ДИВА |
|
24. |
|
Михайло Коцюбинський «Ялинка» (скорочено).. |
|
25. |
|
Ірина Жиленко. «Підкова» |
|
26. |
|
Богдана Матіяш. «Єва і білосніжна квітка лілії». |
|
27. |
|
Олександр Гаврош. «Різдвяна історія ослика Хвостика» |
|
28. |
|
Характеристика образів повісті- казки. Яскравість і колоритність персонажів. Художні деталі у творі. |
|
|
|
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ |
|
29. |
|
Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя) |
|
|
|
НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК |
|
30. |
|
Із сучасної української літератури (твори для читачів - підлітків за вибором учителя та учнів). |
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА І СЕМЕСТР |
|
31. |
|
Підсумкова робота за розділами «Ліричні послання Україні», «Різдвяні дива», або презентація творчих проектів. |
|
32. |
|
Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі навчального матеріалу. |
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР РОМАНТИКА ПРИГОД І ФАНТАСТИКИ |
|
33. |
|
Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» (скорочено). |
|
34. |
|
Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні неймовірних перетворень. |
|
35. |
|
Характери персонажів та засоби їх творення. Головний герой твору Клим Джура, його дорослішання. |
|
36. |
|
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. |
|
37. |
|
Володимир Арєнєв. «Сапієнси» (скорочено). |
|
38. |
|
Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака |
|
39. |
|
Проблема дружби й обов’язку. Образи дорослих космонавтів зорельота і вчителів. Мудрість і виваженість вчинків наставників, готовність до самопожертви |
|
40. |
|
Науково-фантастичні елементи, яскраві картини майбутнього у повісті. Науковий шлях до розкриття таємниць буття Всесвіту і людини в ньому |
|
41. |
|
Неда Неждана. «Зоряна мандрівка» (скорочено). Неймовірні міжпланетні мандри двох клоунів. |
|
42. |
|
Чарівні істоти та роль цих «Підкорювачі космосу». образів у композиції казки-шоу. Добро і зло у п’єсі, групування персонажів. Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті. |
|
43. |
|
Урок розвитку мовлення (усно) |
|
|
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ Для вивчення напам’ять: дві поезії за вибором учителя |
|
44. |
|
Леся Українка. «Тиша морська». |
|
45. |
|
Микола Вінграновський. «Даленіє вечір в бабиному літі…». |
|
|
|
|
|
46. |
|
Ліна Костенко. «Осінній день, осінній день, осінній…», «Дощ полив…» (один вірш за вибором учителя) |
|
47. |
|
Урок виразного читання на пам’ять |
|
48. |
|
Підсумкова робота за розділами «Романтика пригод і фантастики», «Поетичне бачення світу», або презентація творчих проєктів. |
|
|
|
ДИТИНСТВО ВИДАТНИХ УКРАЇНЦІВ |
|
49. |
|
Оксана Іваненко «Тарасові шляхи» (Розділ «Чорний шлях»). |
|
50. |
|
Образ юного Шевченка Інтереси, прагнення, характер, вчинки майбутнього поета в зображенні О. Іваненко. |
|
51. |
|
Марина Павленко. «Янголи для Павлуся Тичини», «Небезпечні польоти Василька Симоненка» (Із книги «Райдуга в решеті. Про Павла Тичину, Надію Суровцову, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко») (один–два твори за вибором учителя) |
|
52. |
|
Становлення головного героя в процесі дорослішання |
|
53. |
|
Характеристика образів персонажів твору. |
|
54. |
|
Урок позакласного читання. Євген Білоусов «Лесина пісня». |
|
55. |
|
Урок розвитку мовлення (письмово) |
|
|
|
ГУМОР І САТИРА |
|
56. |
|
Остап Вишня. «Перший диктант». Замальовка життєвого шляху письменника. Тонкий ліризм і гумористичне зображення дитинства. |
|
57. |
|
Автобіографізм гумористичних творів. Особливості жанру усмішки. |
|
58. |
|
Олександр Виженко. «Небилиця», «Велике Цабе» (один твір за вибором учителя). Доброзичлива іронія в гуморесці про сучасне життя. |
|
59. |
|
Іван Андрусяк. «28 днів із життя Бурундука» (скорочено). Коротко про письменника. Захопливі шкільні пригоди Івася Бондарука. |
|
60. |
|
Тема дорослішання в повісті: досвід самостійного мислення, прийняття власних рішень, відповідальності за їхні наслідки. |
|
61. |
|
Морально-етична проблематика: повість про самопізнання та вибір справжніх цінностей. Риси гумору |
|
62. |
|
Засоби змалювання фантастичного. Казкові мотиви у сучасному сюжеті. |
|
63. |
|
Урок позакласного читання. Павло Глазовий «Кухлик», «Найважча роль». |
|
64. |
|
Підсумкова робота за розділом «Гумор і сатира», або презентація творчих проєктів. |
|
|
|
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ |
|
65. |
|
Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя). |
|
|
|
НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК |
|
66. |
|
Із сучасної української літератури (твори для читачів - підлітків за вибором учителя та учнів). |
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА ІІ СЕМЕСТР ТА ЗА НАВЧАЛЬНИЙ РІК |
|
67. |
|
Підсумкова робота за ІІ семестр або презентація творчих проєктів. |
|
68. |
|
Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. |
|
69. |
|
Літературна вікторина. |
|
70. |
|
Підсумковий урок. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|