Календарно - тематичне планування

Про матеріал
Календарне планування уроків української літератури в 6 класі за модельною навчальною програмою Т.О. Яценко на 2023-2024 н. р.
Перегляд файлу

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА.

 6 КЛАС

За чинною модельною навчальною програмою «Українська література. 5–6 класи» (науковий керівник – Т. О. Яценко)

Підручник «Українська література 6 клас», Автори : Олеся Калинич , Світлана Дячок, -2023 рік.

 Усього – 70 год.

На тиждень – 2 год.

 Текстуальне вивчення – 52 год.

 Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення).

Виразне читання – 4 год.

Позакласне читання – 4 год.

Література рідного краю – 2 год.

Узагальнення та систематизація вивченого – 4 год.

Резервний час – 4 год.

 

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

 

 

І СЕМЕСТР

 

 

1.

 

ВСТУП . Художня література як вид мистецтва

 

 

 

МІФИ ПРАДАВНЬОЇ УКРАЇНИ

 

2.

 

Міф як найдавніша форма світогляду людини. Міфи про створення світу (космогонічні). «Сокіл-Род» (за Сергієм Плачиндою).

 

3.

 

Міфи про створення людини (антропогонічні). «Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою).

 

4.

 

Дара Корній. «Лісовик», «Польовик» (із книги «Чарівні істоти українського міфу. Духи природи») (один-два твори за вибором учителя).

 

5.

 

Урок позакласного читання. Валерій Войтович «Міфи та легенди давньої України».

 

6.

 

Урок розвитку мовлення (усно).

 

 

 

НАРОДНІ ПІСНІ. КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ

 

7.

 

Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди.

«Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик, щедрик, щедрівочка…»

 

8.

 

Весняні й літні обрядові пісні. . «Благослови, мати, весну закликати», «Кривий танець»

 

9.

 

Купальські пісні, їх походження, тематика. «Купайло, Купайло, де ти зимувало?», «А де наше Купайло стояло» (за вибором учителя)

 

10.

 

Урок виразного читання на пам’ять

 

11.

 

Підсумкова робота за розділами «Вступ», «Міфи прадавньої України», «Народні пісні. Календарно-обрядові пісні» або захист творчих проєктів

 

 

 

МУДРІСТЬ БАЙКИ

 

12.

 

Григорій Сковорода. «Бджола і Шершень».

 

13.

 

Микита Годованець. «Голуб і Лелека»

 

14.

 

Урок виразного читання на пам’ять

 

15.

 

Урок позакласного читання. Аркадій Музичук «Рік хвоста».

 

16.

 

Урок розвитку мовлення (письмово): створення власної байки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІРИЧНІ ПОСЛАННЯ УКРАЇНІ

 

17.

 

Павло Чубинський. Національний гімн України «Ще не вмерла Україна…».

 

18.

 

Тарас Шевченко. «І досі сниться: під горою...».

 

19.

 

Іван Франко. «Розвивайся ти, високий дубе…».

 

20.

 

Микола Вороний. «Євшан - зілля».

 

21.

 

Михайло Ткач. «Моя Україна».

 

22.

 

Дмитро Кремінь. «Літа мої і зими…» (уривок із вірша «Книга Буття чи Батия»)

 

23.

 

Урок виразного читання на пам’ять

 

 

 

РІЗДВЯНІ ДИВА

 

24.

 

Михайло Коцюбинський «Ялинка» (скорочено)..

 

25.

 

Ірина Жиленко. «Підкова»

 

26.

 

Богдана Матіяш. «Єва і білосніжна квітка лілії».

 

27.

 

Олександр Гаврош. «Різдвяна історія ослика Хвостика»

 

28.

 

Характеристика образів повісті- казки. Яскравість і колоритність персонажів. Художні деталі у творі.

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

 

29.

 

Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя)

 

 

 

НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК

 

30.

 

Із сучасної української літератури (твори для читачів - підлітків за вибором учителя та учнів).

 

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА І СЕМЕСТР

 

31.

 

Підсумкова робота за розділами «Ліричні послання Україні», «Різдвяні дива», або презентація творчих проектів.

 

32.

 

Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі навчального матеріалу.

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

РОМАНТИКА ПРИГОД І ФАНТАСТИКИ

 

33.

 

Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» (скорочено).

 

34.

 

Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні неймовірних перетворень.

 

35.

 

Характери персонажів та засоби їх творення. Головний герой твору Клим Джура, його дорослішання.

 

36.

 

Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

 

37.

 

Володимир Арєнєв. «Сапієнси» (скорочено).

 

38.

 

Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака

 

39.

 

Проблема дружби й обов’язку. Образи дорослих космонавтів зорельота і вчителів. Мудрість і виваженість вчинків наставників, готовність до самопожертви

 

40.

 

Науково-фантастичні елементи, яскраві картини майбутнього у повісті. Науковий шлях до розкриття таємниць буття Всесвіту і людини в ньому

 

41.

 

Неда Неждана. «Зоряна мандрівка» (скорочено). Неймовірні міжпланетні мандри двох клоунів.

 

42.

 

Чарівні істоти та роль цих «Підкорювачі космосу». образів у композиції казки-шоу. Добро і зло у п’єсі, групування персонажів. Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті.

 

43.

 

Урок розвитку мовлення (усно)

 

 

 

ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ

Для вивчення напам’ять: дві поезії за вибором учителя

 

44.

 

Леся Українка. «Тиша морська».

 

45.

 

Микола Вінграновський. «Даленіє вечір в бабиному літі…».

 

 

 

 

 

46.

 

Ліна Костенко. «Осінній день, осінній день, осінній…», «Дощ полив…» (один вірш за вибором учителя)

 

47.

 

Урок виразного читання на пам’ять

 

48.

 

Підсумкова робота за розділами «Романтика пригод і фантастики», «Поетичне бачення світу», або презентація творчих проєктів.

 

 

 

ДИТИНСТВО ВИДАТНИХ УКРАЇНЦІВ

 

49.

 

Оксана Іваненко «Тарасові шляхи» (Розділ «Чорний шлях»).

 

50.

 

Образ юного Шевченка Інтереси, прагнення, характер, вчинки майбутнього поета в зображенні О. Іваненко.

 

51.

 

Марина Павленко. «Янголи для Павлуся Тичини», «Небезпечні польоти Василька Симоненка» (Із книги «Райдуга в решеті. Про Павла Тичину, Надію Суровцову, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко») (один–два твори за вибором учителя)

 

52.

 

Становлення головного героя в процесі дорослішання

 

53.

 

Характеристика образів персонажів твору.

 

54.

 

Урок позакласного читання. Євген Білоусов «Лесина пісня».

 

55.

 

Урок розвитку мовлення (письмово)

 

 

 

ГУМОР І САТИРА

 

56.

 

Остап Вишня. «Перший диктант». Замальовка життєвого шляху письменника. Тонкий ліризм і гумористичне зображення дитинства.

 

57.

 

Автобіографізм гумористичних творів. Особливості жанру усмішки.

 

58.

 

Олександр Виженко. «Небилиця», «Велике Цабе» (один твір за вибором учителя). Доброзичлива іронія в гуморесці про сучасне життя.

 

59.

 

Іван Андрусяк. «28 днів із життя Бурундука» (скорочено). Коротко про письменника. Захопливі шкільні пригоди Івася Бондарука.

 

60.

 

Тема дорослішання в повісті:  досвід самостійного мислення, прийняття власних рішень, відповідальності за їхні наслідки.

 

61.

 

Морально-етична проблематика: повість про самопізнання та вибір справжніх цінностей. Риси гумору

 

62.

 

Засоби змалювання фантастичного. Казкові мотиви у сучасному сюжеті.

 

63.

 

Урок позакласного читання. Павло Глазовий «Кухлик», «Найважча роль».

 

64.

 

Підсумкова робота за розділом «Гумор і сатира», або презентація творчих проєктів.

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

 

65.

 

Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя).

 

 

 

НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК

 

66.

 

Із сучасної української літератури (твори для читачів - підлітків за вибором учителя та учнів).

 

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА ІІ СЕМЕСТР ТА ЗА НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

67.

 

Підсумкова робота за ІІ семестр або презентація творчих проєктів.

 

68.

 

Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори.

 

69.

 

Літературна вікторина.

 

70.

 

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 серпня 2023
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку