Календарно-тематичне планування уроків із зарубіжної літератури у 6 класі

Про матеріал

Календарне планування розроблено на основі програми «Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.), програму підготували: О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко. Підручник «Світова література» (автор: Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2014)

Перегляд файлу

ПОГОДЖЕНО:

Заст. директора школи

Басенко І. М. _______

«_______» 20__ року

ЗАТВЕРДЖЕНО:
Директор школи

Паладій О. М. _____

«_______» 20__ року

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

із зарубіжної літератури

на 2017/2018 навчальний рік

для 6 класу

вчителя зарубіжної літератури

Шитель Аліни Володимирівни

 

 

Календарне планування розроблено

на основі програми  «Світова література. 5-9 класи.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.),

програму підготували: О. М. Ніколенко,

К. В. Таранік-Ткачук,

С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева,

Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко.

Підручник «Світова література»

(автор: Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2014)

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовне календарно-тематичне планування

 

За програмою  на вивчення курсу «Зарубіжна література»  відводиться  70 годин,  2 години на тиждень.

З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,

 4 години на уроки розвитку мовлення;

 4 години – позакласне читання;

 6 годин – резервний час.

 

Обов’язкова кількість видів контролю у 6 класі

 

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Прим.

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

-

2

(1у+1п)

2

4

 

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I семестр

 

Тема уроку

Дата

Примітка

 

Вступ

 

1

Вступ. Література як вид мистецтва.

 

 

2

Художній образ.

Теорія літератури: художній образ, традиційний образ, вічний образ.

 

 

 

Міфи народів світу

 

3

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів.

Теорія літератури: поняття про міф, міфологію.

 

 

4

Грецькі міфи. «Міф про Прометея». Вселюдський сенс подвигу Прометея.

 

 

5

«Міфи про Геракла». Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла (на прикладі 1-2 міфів).

 

 

6

«Деметра і Персефона». Міфологічне уявлення давніх греків про зміни пір року.

 

 

7

«Дедал та Ікар». Прекрасна мрія про небо.

 

 

8

«Орфей і Еврідіка», «Пігмаліон та Галатея».. Уславлення сили любові й мистецтва в міфі.

 

 

9

Розвиток мовлення (письмово). Контрольний твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой».

 

РМ

10

Індійські міфи. Особливості образної моделі світобудови давніх індійців.

 

 

11

Єгипетські міфи. Особливості образного уявлення про світ давніх єгиптян.

 

 

 

Мудрість байки

 

12

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки. Езоп – зачинатель жанру байки. Втілення людських якостей в алегоричних образах  Езопа.

Теорія літератури: поняття про байку, алегорію, персоніфікацію, «езопову мову».

 

 

13

Мудрість байок Езопа, поєднання в них конкретного та загального. «Лисиця і виноград», «Вовк і ягня», «Мурашки і цикада».

 

 

 

14

Моральні проблеми в байках Івана Андрійовича Крилова. Яскравість алегоричних образів. «Квартет», «Бабка і муравель».

Популярні  образи, сюжети, мотиви в міфах та байках різних народів.  Виразне читання напам’ять байки.

 

Напам’ять

15

Розвиток мовлення (усно). Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова та українських байок.

 

РМ

16

Контрольна робота № 1. «Міфи народів світу. Байка» (тестові завдання).

 

КР

 

Пригоди і фантастика

 

17

Роберт Льюїс Стівенсон (1850- 1894) – класик пригодницької літератури. Роман «Острів Cкарбів».

Теорія літератури: поняття про роман, пригодницький (авантюрний) роман, композицію.

 

 

18

Образи героїв роману «Острів скарбів» (Джим Гокінс і його товариші).

 

 

19

Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності (образи пірата Сільвера і його поплічників).

 

 

20

Моральні цінності в романі «Острів скарбів».

 

 

21

Позакласне читання. О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Світ дитини й світ дорослих в новелі.

 

ПЧ

22

Чарльз Діккенс (1812 – 1870). Повість «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Роль фантастики й містики у творі.

Теорія літератури: поняття про повість, «різвяне оповідання», фантастику і містику в літературі.

 

 

23

Подорож Скруджа у часі і просторі.

 

 

24

Значення образу Різдва в повісті. Елементи фольклору (казки, пісні) у творі.

 

 

25

Життя знедоленої родини Кретчитів. Сенс авторського задуму «Різдвяної пісні в прозі». Гуманістичний зміст твору.

 

 

26

Микола Васильович Гоголь (1809 -1852). Повість «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у торі.

 

 

27

Історія різдвяного дива (образи Оксани і Вакули в повісті «Ніч перед Різдвом»).

 

 

28

Фантастичне в повісті. Роль пейзажу у творі.

Теорія літератури: поняття про пейзаж, фантастику і містику в літературі.

 

 

29

Система образів повісті. Роль гумору у творі.

Теорія літератури: різновиди комічного в літературі.

 

 

30

Позакласне читання. Марк Твен «Принц і злидар».

 

ПЧ

31

Контрольна робота № 2. «Пригоди і фантастика» (тестові завдання).

 

КР

32

Узагальнення та систематизація знань.

 

 

 

Для вивчення напам’ять:

 

  1. Іван Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II семестр

 

ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ

 

33

Життя і творчість Антона Павловича Чехова (1860-1904) – видатний російський письменник. Осуд безпринципності, підлабузництва в оповіданні «Хамелеон».

 

 

34

Як не втратити людську гідність? Засудження приниження, чинопочитання, нещирості в оповіданні Антона Чехова «Товстий і тонкий».

 

 

35

Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Символічність та підтекст в оповіданнях Антона Чехова.

 

 

36

Джек Лондон (1876-1916). Знайомство з письменником. Особливості творів письменника.

 

 

37

Оповідання Джека Лондона «Жага до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання.

 

 

38

Боротьба за життя. Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Джека Лондона «Жага до життя»).

 

 

39

Володимир Галактіонович Короленко (1853-1921) — «людина з великим і сильним серцем». Україна в житті Володимира Короленка.

 

 

40

«Сліпий музикант». Історія створення, сюжет повісті.

 

 

41

Володимир Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у світі. 

 

 

42

Тема мистецтва у повісті Володимира Короленка «Сліпий музикант».  Українська природа, народні образи й традиції у творі

 

 

43

Розвиток  мовлення (усно). Диспут «Справжні цінності в житті людини»  (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»)».

 

РМ

44

Контрольна робота № 3. «Людські стосунки. (Творчість Антона Чехова, Джека Лондона, Володимира Короленка)» (тестові завдання).

 

КР

 

 

ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ

 

45

Відображення японських уявлень про красу в поезії Мацуо Басьо (1644-1694).

ТЛ. Поняття про хоку (хайку).

 

 

46

Виразне читання напамять хоку.

 

напам’ять

47

Ідея любові до батьківщини у вірші Роберта Бернса (1759-1796) «Моє серце в верховині…».

ТЛ. Поняття про ліричного героя.

 

 

48

Виразне читання напамять поезії Роберта Бернса «Моє серце в верховині».

 

напам’ять

49

Джанні Родарі (1920-1980) «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.

 

 

50

Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.

 

 

51

Контрольна робота № 4. «Поетичне бачення світу. (Творчість Мацуо Басьо, Роберта Бернса, Джанні Родарі)» (тестові завдання).

 

КР

 

ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ

 

52

Рей Дуглас Бредбері (1920-2012) «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

ТЛ. Поняття про новелу.

 

 

53

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

 

 

54

Позакласне читання. Фантастичні
розповіді про реальне життя
(оповідання Рея Дугласа Бредбері «Все літо в одному дні» і «Час, ось твій політ»).

 

 

55

Роберт Шеклі (1928-2005) «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі.

 

 

 

56

Духовне й фізичне випробування Кліві. Том і Кліві: схожість і відмінності.

 

 

57

Розвиток  мовлення (письмово). Створення фантастичного оповідання.

 

 

РМ

58

Контрольна робота № 5. «Образ майбутнього в літературі. (Творчість Рея Дугласа Бредбері, Роберта Шеклі)» (тестові завдання).

 

КР

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ

 

59

«Чарівниця зі Швеції» Астрід Ліндґрен (1907-2002) та її повість «Міо, мій Міо».

ТЛ. Поняття про фентезі.

 

 

 

60

Моральні цінності в повісті Астрід Ліндґрен «Міо, мій Міо».

 

 

61

Контрольний твір за повістю Астрід Ліндґрен «Міо, мій Міо».

 

КТ

62

Міхаель Енде (1929-1995) та його фантастична повість «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

 

 

63

Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас).

 

 

64

Моральні цінності, що утверджуються у творі Міхаеля Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (дружба, кохання, сім'я, повага до інших, любов до батьківщини).

 

 

65

Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Знайомство з героями повісті «Конрад, або Дитина з бляшанки».

ТЛ. Поглиблення поняття про повість.

 

 

66

Чи бувають ідеальні діти? (Повість Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»). Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.

 

 

67

Контрольна робота № 6. «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. (Творчість Астрід Ліндґрен, Міхаеля Енде, Крістіне Нестлінґера)» (тестові завдання).

 

КР

68

Позакласне читання. Джеймс Крюс «Тім Талер, або Проданий сміх».

 

ПЧ

69

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

 

 

70

Презентація курсу «Зарубіжна література»,  7 клас. Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів.

 

 

 

Для вивчення напам’ять:

 

1. Р. Бернс. «Моє серце в верховині…».

2. М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня).

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
8 лютого
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку