Календарне планування розроблено на основі програми «Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.), програму підготували: О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко. Підручник «Світова література» (автор: Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2014)
ПОГОДЖЕНО: Заст. директора школи Басенко І. М. _______ «_______» 20__ року |
ЗАТВЕРДЖЕНО: Паладій О. М. _____ «_______» 20__ року |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
із зарубіжної літератури
на 2017/2018 навчальний рік
для 6 класу
вчителя зарубіжної літератури
Шитель Аліни Володимирівни
Календарне планування розроблено
на основі програми «Світова література. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.),
програму підготували: О. М. Ніколенко,
К. В. Таранік-Ткачук,
С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева,
Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко.
Підручник «Світова література»
(автор: Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2014)
Орієнтовне календарно-тематичне планування
За програмою на вивчення курсу «Зарубіжна література» відводиться 70 годин, 2 години на тиждень.
З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,
4 години на уроки розвитку мовлення;
4 години – позакласне читання;
6 годин – резервний час.
Обов’язкова кількість видів контролю у 6 класі
Семестр |
Контрольні роботи |
Розвиток мовлення |
Позакласне читання |
Перевірка зошитів |
Прим. |
|
Різні форми контролю |
Контрольний класний твір |
|||||
І |
2 |
- |
2 (1у+1п) |
2 |
4 |
|
ІІ |
2 |
1 |
2 (1у+1п) |
2 |
5 |
|
I семестр
№
|
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Вступ
|
|||
1 |
Вступ. Література як вид мистецтва. |
|
|
2 |
Художній образ. Теорія літератури: художній образ, традиційний образ, вічний образ. |
|
|
Міфи народів світу
|
|||
3 |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Теорія літератури: поняття про міф, міфологію. |
|
|
4 |
Грецькі міфи. «Міф про Прометея». Вселюдський сенс подвигу Прометея. |
|
|
5 |
«Міфи про Геракла». Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла (на прикладі 1-2 міфів). |
|
|
6 |
«Деметра і Персефона». Міфологічне уявлення давніх греків про зміни пір року. |
|
|
7 |
«Дедал та Ікар». Прекрасна мрія про небо. |
|
|
8 |
«Орфей і Еврідіка», «Пігмаліон та Галатея».. Уславлення сили любові й мистецтва в міфі. |
|
|
9 |
Розвиток мовлення (письмово). Контрольний твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». |
|
РМ |
10 |
Індійські міфи. Особливості образної моделі світобудови давніх індійців. |
|
|
11 |
Єгипетські міфи. Особливості образного уявлення про світ давніх єгиптян. |
|
|
Мудрість байки
|
|||
12 |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки. Езоп – зачинатель жанру байки. Втілення людських якостей в алегоричних образах Езопа. Теорія літератури: поняття про байку, алегорію, персоніфікацію, «езопову мову». |
|
|
13 |
Мудрість байок Езопа, поєднання в них конкретного та загального. «Лисиця і виноград», «Вовк і ягня», «Мурашки і цикада».
|
|
|
14 |
Моральні проблеми в байках Івана Андрійовича Крилова. Яскравість алегоричних образів. «Квартет», «Бабка і муравель». Популярні образи, сюжети, мотиви в міфах та байках різних народів. Виразне читання напам’ять байки. |
|
Напам’ять |
15 |
Розвиток мовлення (усно). Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова та українських байок. |
|
РМ |
16 |
Контрольна робота № 1. «Міфи народів світу. Байка» (тестові завдання). |
|
КР |
Пригоди і фантастика
|
|||
17 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850- 1894) – класик пригодницької літератури. Роман «Острів Cкарбів». Теорія літератури: поняття про роман, пригодницький (авантюрний) роман, композицію. |
|
|
18 |
Образи героїв роману «Острів скарбів» (Джим Гокінс і його товариші). |
|
|
19 |
Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності (образи пірата Сільвера і його поплічників). |
|
|
20 |
Моральні цінності в романі «Острів скарбів». |
|
|
21 |
Позакласне читання. О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Світ дитини й світ дорослих в новелі. |
|
ПЧ |
22 |
Чарльз Діккенс (1812 – 1870). Повість «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Роль фантастики й містики у творі. Теорія літератури: поняття про повість, «різвяне оповідання», фантастику і містику в літературі. |
|
|
23 |
Подорож Скруджа у часі і просторі. |
|
|
24 |
Значення образу Різдва в повісті. Елементи фольклору (казки, пісні) у творі. |
|
|
25 |
Життя знедоленої родини Кретчитів. Сенс авторського задуму «Різдвяної пісні в прозі». Гуманістичний зміст твору. |
|
|
26 |
Микола Васильович Гоголь (1809 -1852). Повість «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у торі. |
|
|
27 |
Історія різдвяного дива (образи Оксани і Вакули в повісті «Ніч перед Різдвом»). |
|
|
28 |
Фантастичне в повісті. Роль пейзажу у творі. Теорія літератури: поняття про пейзаж, фантастику і містику в літературі. |
|
|
29 |
Система образів повісті. Роль гумору у творі. Теорія літератури: різновиди комічного в літературі. |
|
|
30 |
Позакласне читання. Марк Твен «Принц і злидар». |
|
ПЧ |
31 |
Контрольна робота № 2. «Пригоди і фантастика» (тестові завдання). |
|
КР |
32 |
Узагальнення та систематизація знань. |
|
|
Для вивчення напам’ять:
II семестр
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
|
|||||
33 |
Життя і творчість Антона Павловича Чехова (1860-1904) – видатний російський письменник. Осуд безпринципності, підлабузництва в оповіданні «Хамелеон». |
|
|
||
34 |
Як не втратити людську гідність? Засудження приниження, чинопочитання, нещирості в оповіданні Антона Чехова «Товстий і тонкий». |
|
|
||
35 |
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Символічність та підтекст в оповіданнях Антона Чехова. |
|
|
||
36 |
Джек Лондон (1876-1916). Знайомство з письменником. Особливості творів письменника. |
|
|
||
37 |
Оповідання Джека Лондона «Жага до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання. |
|
|
||
38 |
Боротьба за життя. Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Джека Лондона «Жага до життя»). |
|
|
||
39 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853-1921) — «людина з великим і сильним серцем». Україна в житті Володимира Короленка. |
|
|
||
40 |
«Сліпий музикант». Історія створення, сюжет повісті. |
|
|
||
41 |
Володимир Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у світі. |
|
|
||
42 |
Тема мистецтва у повісті Володимира Короленка «Сліпий музикант». Українська природа, народні образи й традиції у творі |
|
|
||
43 |
Розвиток мовлення (усно). Диспут «Справжні цінності в житті людини» (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»)». |
|
РМ |
||
44 |
Контрольна робота № 3. «Людські стосунки. (Творчість Антона Чехова, Джека Лондона, Володимира Короленка)» (тестові завдання). |
|
КР |
||
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
|
|||||
45 |
Відображення японських уявлень про красу в поезії Мацуо Басьо (1644-1694). ТЛ. Поняття про хоку (хайку). |
|
|
||
46 |
Виразне читання напам’ять хоку. |
|
напам’ять |
||
47 |
Ідея любові до батьківщини у вірші Роберта Бернса (1759-1796) «Моє серце в верховині…». ТЛ. Поняття про ліричного героя. |
|
|
||
48 |
Виразне читання напам’ять поезії Роберта Бернса «Моє серце в верховині». |
|
напам’ять |
||
49 |
Джанні Родарі (1920-1980) «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. |
|
|
||
50 |
Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття. |
|
|
||
51 |
Контрольна робота № 4. «Поетичне бачення світу. (Творчість Мацуо Басьо, Роберта Бернса, Джанні Родарі)» (тестові завдання). |
|
КР |
||
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
|
|||||
52 |
Рей Дуглас Бредбері (1920-2012) «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». ТЛ. Поняття про новелу. |
|
|
||
53 |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
|
||
54 |
Позакласне читання. Фантастичні |
|
|
||
55 |
Роберт Шеклі (1928-2005) «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі.
|
|
|
||
56 |
Духовне й фізичне випробування Кліві. Том і Кліві: схожість і відмінності. |
|
|
||
57 |
Розвиток мовлення (письмово). Створення фантастичного оповідання.
|
|
РМ |
||
58 |
Контрольна робота № 5. «Образ майбутнього в літературі. (Творчість Рея Дугласа Бредбері, Роберта Шеклі)» (тестові завдання). |
|
КР |
||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ
|
|||||
59 |
«Чарівниця зі Швеції» Астрід Ліндґрен (1907-2002) та її повість «Міо, мій Міо». ТЛ. Поняття про фентезі. |
|
|
||
60 |
Моральні цінності в повісті Астрід Ліндґрен «Міо, мій Міо». |
|
|
||
61 |
Контрольний твір за повістю Астрід Ліндґрен «Міо, мій Міо». |
|
КТ |
||
62 |
Міхаель Енде (1929-1995) та його фантастична повість «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». |
|
|
||
63 |
Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас). |
|
|
||
64 |
Моральні цінності, що утверджуються у творі Міхаеля Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (дружба, кохання, сім'я, повага до інших, любов до батьківщини). |
|
|
||
65 |
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Знайомство з героями повісті «Конрад, або Дитина з бляшанки». ТЛ. Поглиблення поняття про повість. |
|
|
||
66 |
Чи бувають ідеальні діти? (Повість Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»). Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
|
|
||
67 |
Контрольна робота № 6. «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. (Творчість Астрід Ліндґрен, Міхаеля Енде, Крістіне Нестлінґера)» (тестові завдання). |
|
КР |
||
68 |
Позакласне читання. Джеймс Крюс «Тім Талер, або Проданий сміх». |
|
ПЧ |
||
69 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
|
||
70 |
Презентація курсу «Зарубіжна література», 7 клас. Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів. |
|
|
||
Для вивчення напам’ять:
1. Р. Бернс. «Моє серце в верховині…».
2. М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня).