Календарно-тематичне планування уроків курсу «ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ»

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків курсу «ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ» 0,5 год. на тиждень –17 год. Підручник: «Вчимося жити разом». Автори: Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Василенко К. С., Лаврентьєва І. В.,. Андрук Н. В. (2022)» для 5 класу Модельна навчальна програма: «Вчимося жити разом. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Лаврентьєва І.В., Хомич О.Л.)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків курсу «ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ»

0,5 год. на тиждень –17 год.

Підручник: «Вчимося жити разом». Автори:  Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Василенко К. С., Лаврентьєва І. В.,. Андрук Н. В. (2022)» для 5 класу

Модельна навчальна програма: «Вчимося жити разом. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Лаврентьєва І.В., Хомич О.Л.)

№ уроку

Зміст модельної навчальної програми

Тема уроку

Результати навчання

Види навчальної діяльності

Домашнє завдання

Дата

Корекція

ВСТУП. БАЗОВІ ПОНЯТТЯ  (1 ГОД)

1

Вступний тренінг.

Правила роботи в групі. Мета і зміст курсу «Вчимося жити разом». Права дитини.

Вхідне діагностичне оцінювання (онлайн-анкети «До»). Вступ. Психологічні та життєві навички. Права та обов’язки дітей.

- Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

- Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей (гендерних, расових, національних, фізичних тощо.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- спільної діяльності та співробітництва

- мотивації успіху.

Ознайомлення із курсом ВЖР.

Обговорення необхідності правил для життя в суспільстві.

Складання правил проведення тренінгів.

Дослідження прав і обов’язків дітей

§ 1

с. 6-11

05.09

 

РОЗДІЛ 1. ЦІННОСТІ (1 ГОД)

2

Роль цінностей у житті людини.

Життєві цінності.

Родинні цінності. Цінності українського народу. Загальнолюдські цінності.

Цінності у житті людини. Родинні та народні цінності.

- Визначає свої потреби, бажання, інтереси й цілі.

- Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- визначення життєвих цінностей

- спільної діяльності та співробітництва

Дослідження особистих цінностей.

Ієрархія цінностей.

Обговорення родинних цінностей і цінностей українського народу.

§ 2

с. 12-17

12.09

 

РОЗДІЛ 2. СОЦІАЛЬНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ (12 ГОД)

3

Самооцінка і поведінка людини.

Унікальність людини.

Види самооцінки. Вплив самооцінки на поведінку людини. Реагування на критику. Впевненість і самовпевненість. Самооцінка характеру. 

Самооцінка і характер людини. Упевненість і самовпевненість. Самооцінка характеру.

- Розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- позитивної самооцінки

- мотивації успіху

Визначення своїх унікальних якостей.

Обговорення видів самооцінки та її впливу на поведінку людини.

Самооцінка рис характеру.

§ 3

с. 18-23

19.09

 

4

Повага до різноманіття

Схожість і відмінність людей. Повага до особистих якостей інших людей. Толерантність. Уміння працювати спільно. 

Повага до різноманіття. Толерантність, упередженість, дискримінація.

- Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

- Пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження своїх почуттів.

Дослідження різноманіття і поваги до інших людей та ознак дискримінації.

Аналіз аргументів на користь роботи в команді.

§ 4

с. 24-29

26.09

 

5

 

Що сприяє порозумінню між людьми

Уміння слухати і говорити. Здатність розуміти і використовувати мову тіла. Щира і доброзичлива манери спілкування.

Що сприяє порозумінню між людьми. Тактовність та уміння слухати.

- Встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку.

- Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

Моделювання вербальних і невербальні способів спілкування.

Відпрацювання умінь активного слухання.

§ 5

с. 30-35

03.10

ущ

 

Коло стосунків. Дружня родина.

Родина як осередок любові, емпатії, взаємної допомоги та відповідальності. Склад родини. Обов’язки членів родини. Допомога дітей батькам та іншим дорослим у родині. 

Дружня родина. Правила дружньої родини. Обов’язки у сім’ї. Піклуємось про рідних.

- Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкуван-ня для конструктивної комунікації.

- Розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього.

- Виявляє чуйність до осіб, що потребують допомоги.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- ефективного спілкування

- визначення життєвих цінностей

Дослідження ознак люблячої родини.

Наведення учнями прикладів своїх сімейних обов’язків.

§ 6

с. 36-41

6

Коло стосунків. Стосунки з друзями й однокласниками. Ознаки справжньої дружби. Формування дружніх стосунків між хлопчиками і дівчатками. Способи підтримки доброзичливих взаємин із однокласниками.

Стосунки з однолітками. Хто такий друг/ подруга? – вчимося товаришувати. Етапи становлення дружби.

- Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкуван-ня для конструктивної комунікації.

- Розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього.

- Пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження своїх почуттів.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- ефективного спілкування

Дослідження якостей справжнього друга.

Моделювання уміння представляти своїх друзів. Обговорення способів підтримки доброзичливих взаємин із однокласниками.

§ 7

с. 42-47

10.10

 

7

Друзі з особливими потребами Люди з інвалідністю. Виявлення емпатії та поваги до людей із вадами здоров’я Особливості спілкування з людьми, які мають вади зору і слуху. Підтримка дітей з особливими потребами.

Успіх під силу кожного. Друзі та подруги з інвалідністю. Права дітей з інвалідністю. Як спілкуватися з людьми з інвалідністю.

- Встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку.

- Виявляє чуйне ставлення до людей з особливими потребами.

- Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей (фізичних )

- Виявляє чуйність до осіб, що потребують допомоги.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- співчуття

- протидії тиску і дискримінації

Обговорення, що відчувають люди з вадами здоров’я, якщо вони не мають друзів.

Дослідження прикладів видатних людей із вадами здоров’я, які досягли життєвого успіху.

Моделювання уміння висловити

підтримку людям з особливими потребами.

§ 8

с. 48-55

17.10

 

8

Ефективне спілкування. Ввічливість.

Уміння слухати.

Як висловлювати прохання. Як робити компліменти 

Ввічливе спілкування. Ознаки ефективного спілкування. Навички уважно слухати та як висловити прохання. Робимо та приймаємо компліменти.

- Пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження своїх почуттів.

- Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей (гендерних, расових, національних, фізичних тощо.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- ефективного спілкування

- визначення життєвих цінностей

Обговорення ознак ефективного спілкування.

Відпрацювання навичок ввічливого активного слухання.

Моделювання уміння висловлювати прохання і робити компліменти.

§ 9

с. 56-61

24.10

 

9

Ефективне спілкування з дорослими.

Коло дорослих, яким довіряють. Спілкування з новими вчителями, іншими працівниками школи. Подолання невпевненості у під час спілкування в різних життєвих ситуаціях.

Спілкування з дорослими. Коли потрібно звертатись за допомогою. Спілкування з учителем. Особистий простір. Долаємо невпевненість.

- Визначає свої потреби, бажання, інтереси й цілі.

- Самостійно створює й реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті тощо.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- мотивації успіху

- ефективного спілкування

 

Складання пам’ятки «Дорослі, яким я довіряю»

Моделювання уміння долати невпевненість у життєвих ситуаціях: розпитати дорогу, передати на проїзд у громадському транспорті, висловити прохання, надати допомогу.

§ 10

с. 62-69

07.11

 

10

Конструктивне розв’язання конфліктів

Види конфліктів. Розв’язання конфлікту поглядів. Способи розв’язання конфлікту інтересів.Конструктивна поведінка в конфліктних ситуаціях. Запобігання конфліктам.

Конфлікти та як їх розв’язати. Запобігання «розпалюванню» конфліктів. Поведінка в конфліктних ситуаціях.

- Пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження своїх почуттів.

- Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей (гендерних, расових, національних, фізичних тощо.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- протидії тиску і дискримінації

 

Аналіз прикладів толерантного розв’язання конфлікту поглядів.

Дослідження чотирьох способів розв’язання конфлікту інтересів та ситуацій, в яких ці способи є доречними.

Обговорення способів, як

запобігати конфліктам

§ 11

с. 70-77

14.11

 

11

Командна робота

Дружні і небезпечні компанії. Команда.

Ознаки командної роботи. Дружний клас.

Спільний проєкт. 

Командна робота. Переваги роботи в командній роботі. Дружній клас.

- Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- позитивної самооцінки

- мотивації успіху

- ефективного спілкування

Дослідження ознак дружньої команди: комунікація, кооперація, компроміс Практикум командної роботи.

Обговорення спільного проєкту класу.

§ 12

с. 78-83

21.11

 

12

Протидія тиску, насильству і цькуванню

Позитивні і негативні соціальні впливи. Маніпуляції. Упевнена поведінки. Протидія маніпуляціям і тиску однолітків.

 

Вплив найближчого оточення. Як протидіяти тиску, насильству та цькуванню. Учимося впевнено відмовляти.

- Самостійно створює й реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті тощо.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- ефективного спілкування

- протидії тиску і дискримінації

 

Обговорення прикладів позитивного та негативного впливу однолітків. Моделювання уміння казати «ні».

Дослідження способів протистояння насиллю у своєму середовищі.

Практикум уміння розпізнавати маніпуляції і протидії їм.

§ 13

с. 84-91

28.11

 

13

Безпека в інтернеті.

Мережа інтернет.

Соціальні мережі.

Правила спілкування в мережі інтернет.

Правила безпеки в інтернет. Захист персональних даних.

Безпека в Інтернеті. Переваги та недоліки Інтернету. Правила спілкування в соціальних мережах. Захист персональних даних.

- Оцінює надійність різних джерел інформації (ЗМІ, реклама, соцмережі тощо).

Проявляє психосоціальні компетентності:

- позитивної самооцінки

- мотивації успіху

- визначення життєвих цінностей

Аналіз переваг і недоліків інтернету.

Дослідження правил ввічливого і безпечного спілкування в мережі інтернет.

Аналіз прикладів ризикованої поведінки у мережі інтернет.

Обговорення правил захисту персональних даних.

§ 14

с. 92-99

05.12

 

РОЗДІЛ 3. ПСИХОЛОГІЧНІ КОМПЕТНТНОСТІ (1 ГОД)

14

Емоційна грамотність.

Емоції, почуття, настрій.

Основні емоції та їх прояв.

Розпізнавання почуттів

за мовою тіла.

Висловлення почуттів за

допомогою

«Я —повідомлень».

Способи поліпшення

настрою.

Емоційна грамотність. Емоції та почуття. Емоційний інтелект та як його розвивати. Настрій.

- Бере участь у груповій роботі, враховуючи

індивідуальні особливості й потреби.

- Встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для

досягнення результату, використовує різні засоби

зв’язку.

Проявляє наскрізні психосоціальні компетентності:

- ефективного спілкування

- спільної діяльності та співробітництва

 

Дослідження основних емоцій.

Практикум розпізнавання емоцій

за невербальними ознаками.

Моделювання здатності ставити

себе на місце іншого, уявляти, що

він думає і відчуває.

Відпрацювання вміння

висловлювати свої почуття за

допомогою «Я —повідомлень».

Дослідження способів

поліпшення настрою.

§ 15

с. 100-109

12.12

 

РОЗДІЛ 4. ЕКОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ (1 ГОД)

15

 

Екологічна відповідальність

Що ми залишимо нащадкам. Вплив людства на природу. Сміттєва криза. Екологічні звички. Екологічна відповідальність.

Принципи сортування відходів. Раціональне споживання.

Екологічна відповідальність. Що ми залишимо нащадкам? Правила відповідального споживача.

- Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації.

- Аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів.

- Обстоює потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини.

Проявляє наскрізні психосоціальні компетентності:

- ефективного спілкування

- спільної діяльності та співробітництва

Дослідження негативних наслідків для природи діяльності людства.

Аналіз термінів розкладання різних видів сміття.

Моделювання способів сортування сміттєвих відходів.

Обговорення, від чого можна відмовитися для збереження природи.

§ 16

с. 110-117

19.12

ущ

 

 

Підсумкове оцінювання (онлайн-анкети «Після»)

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Андрій Радіон
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сапун Олена Костянтинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 січня 2023
Переглядів
3017
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку