Календарно-тематичне планування уроків Літературного читання у 2 класі за підручником: Савченко О. Я. Літературне читання: підручник для 2 класу – К: Видавничий дім «Освіта», 2012 р.
Л І Т Е Р А Т У Р Н Е Ч И Т А Н Н Я
2 к л а с
( За підручником: Савченко О. Я. Літературне читання:
підручник для 2 класу – К: Видавничий дім «Освіта», 2012 р. )
Календарно-тематичне планування уроків
136 годин ( 4 години на тиждень )
№ з/п |
Дата |
При мітка |
Зміст навчального матеріалу |
В РІДНІЙ ШКОЛІ – РІДНЕ СЛОВО Наче вулик, наша школа |
|||
1 |
|
|
Дзвоник кличе нас до школи. Державний Гімн України. Ознайомлення з підручником. Вступ до теми. Дмитро Павличко «Школа». Прислів’я. Леонід Глібов «Бачити — не бачить». С. 2 – 6. |
2 |
|
|
Які бувають школи? Володимир Фетисов «Хто чого вчиться». Степан Жупанин. «У лісовій музичній школі». С. 6 – 8. |
3 |
|
|
Історії зі шкільного життя. Марія Чумарна «Хто сьогодні зірка в класі?». Лариса Вахніна «Кордон». С. 8 – 10. |
4 |
|
|
Хитрощі не люблять совісті. Василь Сухомлинський «Як Наталя в Лисиці хитринку купила». С. 10 – 12. |
5 |
|
|
Веселе слово. Грицько Бойко «Ділові розмови». Розігрування діалогу. С. 12 – 13. |
6 |
|
|
Спочатку думай, а потім роби. Надія Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша». С. 13 – 14. |
7 |
|
|
І сила перед розумом никне. «Сильніше за силу». Казка. С. 14 – 15. |
8 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №1. Вереснева стежинка. |
9 * |
|
|
З ким ти погоджуєшся? Олег Буцень. У новій школі. Навчальний посібник «Я люблю читати». С. 8. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Наче вулик, наша школа». С. 15. Навчальне аудіювання. |
10 |
|
|
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово). |
Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово... |
|||
11 |
|
|
Вступ до теми. Колискові пісеньки — перлинки української мови. Микола Сингаївський «Колискова пісня, колискова...». Колискові пісні записані Миколою Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тиха нічка теплесенька», «Ходить котик по горі». (За вибором напам'ять). С. 16 – 17. |
12 |
|
|
Пісеньки рідні з дитинства. «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику» (українські дитячі пісеньки). Дитячі заклички «Сонечко, сонечко...», «Павлику – равлику...» (з народного). С. 18 – 19. |
13 |
|
|
Осінь — золотокоса красуня. За Василем Скуратівським. «Прощальний листопад». Вадим Скомаровський «Лісова колиска». Дмитро Павличко. «Небеса прозорі...» С. 20 – 22. |
14 |
|
|
Дивись так, щоб побачити; слухай так, щоб почути. Василь Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». С. 22 – 24. |
15 |
|
|
Зазирни у слово. Алла Коваль «Слова розповідають». С. 24 |
16 |
|
|
Урок позакласного чигання. Урок №2. В осінні барви-шати вдяглись ліси й поля… . |
17 |
|
|
Як багато може розповісти одне слово. Надія Кир'ян «Словенятко». Лідія Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Журавель». С. 25 – 26. |
18 |
|
|
«Скільки є в нас, любі друзі, для звертання ніжних слів…». Андрій М'ястківський «Неня». С. 26 – 27. |
19 |
|
|
Народ скаже — як зав'яже. В'язка народних прислів'їв. Скоромовки. С. 27 – 28. |
20 |
|
|
Народ скаже — як зав'яже. Лічилки. Жменька загадок із твого класу. С. 29. |
21 * |
|
|
Народ скаже — як зав'яже. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Любов Відута. Загадки. Скоромовка. С. 58 – 63. |
22 |
|
|
В серці ніжну і погідну збережемо мову рідну!. Ігор Січовик «Мовні цікавинки». Марія Хоросницька «Матусин заповіт». Підсумок за темою «Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово...». С. 30 |
23 * |
|
|
Любіть Україну. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Тіна Кароль. Україна – це ти! С. 7 – 9. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово...». С. 30 |
24 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №3. Ой, яка чудова українська мова! |
25 |
|
|
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом «В рідній школі — рідне слово». Навчальне аудіювання. С. 31. |
26 |
|
|
Контрольна робота №2. Аудіювання (письмово). |
КАЗКА ВЧИТЬ, ЯК НА СВІТІ ЖИТЬ Українські народні казки |
|||
27 |
|
|
Вступ до теми. У світі казки чарівної. Українська народна казка «Рукавичка». Інсценізація казки. С. 32 – 35. |
28 |
|
|
На язиці медок, а на думці льодок. Українська народна казка «Лисиця та їжак». С. 36 – 37. |
29 |
|
|
Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. Українська народна казка «Цап і баран». С. 37 – 39. |
30 |
|
|
По роботі й нагорода. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят». С. 40 – 42. |
31 * |
|
|
Причина і наслідок. Українська народна казка «Котик і Півник». Навчальний посібник «Я люблю читати». С. 40 – 42. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Українські народні казки». С. 42. |
32 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №4. Українські народні казки про тварин. |
Казки народів Європи |
|||
33 |
|
|
Вступ до теми. Хитра лисичка — герой багатьох казок. «Лисичка» (російська народна казка). С. 43 – 44. |
34 |
|
|
Чи буває хліб легким? «Легкий хліб» (білоруська народна казка). С. 44 – 45. |
35 |
|
|
Коли щось робиш, думай про наслідки. «Виноградар і змія» (болгарська народна казка). С. 45 – 47. |
36 |
|
|
Чому виникла війна між тваринами. «Собаки, коти та миші» (чеська народна казка). С. 47 – 49. |
37 |
|
|
«Не кажи, що знаєш, а покажи, як умієш». «Сорочаче, гніздо» (англійська народна казка). С. 49 – 50. |
38 * |
|
|
Різна точка зору. Болгарська народна казка. Вовк і сорока. Навчальний посібник «Я люблю читати». С. 53. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Казки народів Європи». С. 50. |
39 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №5. Казка мовить просто, а розуму в ній багато. Казки народів Європи. |
40 |
|
|
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом «Казки вчить, як на світі жить». С. 51. |
41 |
|
|
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору. |
НЕМА БЕЗ КОРЕНЯ РОСЛИНИ, А НАС, ЛЮДЕЙ, БЕЗ БАТЬКІВЩИНИ Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя |
|||
42 |
|
|
Вступ до теми. Родина — мій дім, мій оберіг. «Роде наш красний» (українська народна пісня). «В цьому дворку, як у вінку!» (з народного). С. 52 – 54. |
43 |
|
|
У колі рідної сім'ї. Варвара Гринько «Сім» (лічилка). Василь Сухомлинський «Тетянка усміхається!». С. 55 – 56. |
44 |
|
|
На сонці тепло, а біля матері добре. Володимир Лучук «Тільки мама». «Приховала» з народного). Галина Могильницька «Бабусина радість». С. 57 – 58. |
45 |
|
|
Весняні дива. Василь Чухліб «Повінь». С. 58 – 60. |
46 |
|
|
У страху очі великі. Анатолій Григорук «Молодець проти овець». С. 60 – 61. |
47 |
|
|
Де руки і охота, там ладнається робота. Андрій М'ястківський «Казка про яблуню». С. 62 – 63. |
48 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №6. У колі рідної сім’ї. |
49 |
|
|
Чи легко приносити радість іншим?Василь Сухомлинський «Покинуте кошеня». Анатолій Костецький «Хвостата мова». С. 63 – 64. |
50 |
|
|
Ми в цьому світі не самі. Надія Кир'ян «Ми в цьому світі не самі». С.65. |
51* |
|
|
Котові мандри. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Ніна Найдич. Василь Тимофійович мандрує (уривок). С. 64 – 67. |
52 * |
|
|
Цікаво знати! Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Галина Малик. Чому равлик ховається. С. 87. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя». С. 65. |
Добридень тобі, Україно моя! |
|||
53 |
|
|
Вступ до теми. Є у нас одна-єдина Батьківщина — Україна. Анатолій Костецький «Батьківщина» (напам'ять). Микола Чернявський «Рідний край». С. 66 – 67. |
54 |
|
|
Над самим Дніпром, на горах, Київ виріс і розцвів. Наталя Забіла «Древній Київ». Прислів’я. С. 67 – 68. |
55 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №7. Без верби і калини нема України. |
56 |
|
|
Калина — символ України. Василь Скуратівський «Калина». Прислів’я. С. 69 – 70. |
57 |
|
|
Будь природі вірним другом. Галина Демченко «Калинка» (казка). С. 70 – 72. |
58 |
|
|
Хліб на столі — щастя на землі. Тамара Коломієць «Хліб». С. 72 – 73. |
59 |
|
|
Батьківщина — то найкращий край! Дмитро Павличко «Де найкраще місце на землі». С. 74. |
60* |
|
|
Моя рідна країна – Україна. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Мар’яна Савка. Україна. С. 89. |
61* |
|
|
Різдвяні гостинці. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Оксана Кротюк. Різдвяні гостинці. С. 10 – 15. Іван Малкович. Золотий павучок (різдвяна історія). С. 94 – 98. |
62 |
|
|
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно). |
63* |
|
|
Державні символи України. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Зірка Мензатюк. Український прапор. С. 44. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Добридень тобі, Україно моя!». С. 74. |
64 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №8. Добридень тобі, Україно моя! |
65 |
|
|
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом «Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини». С. 75. |
ЗИМОНЬКО-СНІГУРОЧКО, НАША БІЛОГРУДОЧКО… |
|||
66 |
|
|
Вступ до теми. Ходить, ходить зима гаєм... Олександр Копиленко «Зима йде». С.76 – 77. |
67 |
|
|
Білі шати зими. Вадим Скомаровський «Казкові шати». Народні порівняння. С. 78. |
68 |
|
|
Мов метелики сріблисті, сніжинки біленькі, чисті. Оксана Сенатович «Веселий сніг». Ліна Костенко «Синички на снігу». С. 79. |
69 |
|
|
Про природу станете ви дбати, вірним другом будете для неї. Надія Кир'ян «Зимові слова». Анатолій Качан «Крихта хліба». С. 80 – 81. |
70 |
|
|
Як матусю рідну, бережіть природу. Сергій Носань «Ялинка». С. 81 – 82. |
71 |
|
|
Зимова красуня. Олександр Олесь «Ялинка». С. 82. |
72 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №9. Мову рідної природи розуміти серцем вчись. |
73 |
|
|
Зимові розваги. Леонід Глібов «Зимня пісенька» (напам ять). С. 83 – 84. |
74 |
|
|
Будьте здорові з колядою! Олекса Воропай «Коляда». Андрій М'ястківський «На щастя, на здоров'я, на Новий рік!». С. 84 - 85. |
75 |
|
|
Коло брами вже Новорічень стоїть. «Колядин, колядин, а я в батька один» (з народного). «Щедрівочка щедрувала» (з народного). Валентина Малишко «Веселий Новий рік». С. 86. |
76 |
|
|
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко…». С. 87. |
ТАРАС ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО – ВЕЛИКИЙ НАРОДНИЙ ПОЕТ І ХУДОЖНИК |
|||
77 |
|
|
Вступ до теми. Дитячі роки великого Кобзаря. Дмитро Красицький «Тарас Шевченко». С. 88 – 90. |
78 |
|
|
Великий художник і народний поет. Тарас Шевченко «Світає…» (напам'ять), «Встала й весна…», «Вранці», «Зоре моя вечірняя…». С. 90 – 92. |
79 |
|
|
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом «Тарас Шевченко – великий народний поет і художник». С. 93. |
80 |
|
|
Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово). |
ТВОРИ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ Вірші цікаві та різні |
|||
81 |
|
|
Вступ до теми. Цілий рік цвіте краса. Творчість Максима Рильського. Максим Рильський «Зима». С. 94 – 96. |
82 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №10. У дружному колі. |
83 |
|
|
Поетичні картини природи. Творчість Лесі Українки. Леся Українка «Красо України, Подолля!». С. 96 – 97. |
84 |
|
|
Віє метелиця, крутиться, мелеться... Творчість Ліни Костенко. Ліна Костенко «Пряля». С. 97 – 98. |
85 |
|
|
Вірші-діалоги. Творчість Марійки Підгірянки. Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Василь Марсюк «Рідна гора». С. 98 – 100. |
86 |
|
|
Небилиці-небувалиці. Творчість Платона Воронька. Платон Воронько «Картина». С. 100 – 101. |
87 |
|
|
Вірші-безконечники. Іван Світличний «Безконечник». С. 102. |
88 |
|
|
Вірші-загадки. Творчість Леоніда Глібова. Леонід Глібов «Котилася тарілочка». С. 103 – 104. |
89 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №11. Все навколо зеленіє. |
90 * |
|
|
Яскраве почуття гумору. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Григорій Фалькович. Колискова колиска. Корова спекла коровай. С. 108 – 109. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Вірші цікаві та різні». С. 104. |
Казковий дивосвіт |
|||
91 |
|
|
Вступ до теми. Яке частування — таке й дякування. Іван Франко «Лисичка і Журавель». С. 105 – 107. |
92 |
|
|
Продовжуємо казку. Марійка Підгірянка «Безкокечні казочки». С. 107 – 108. |
93 |
|
|
Дива у садочку-зеленочку. Ліна Костенко «Бузиновий цар». С. 109 – 110. |
94 |
|
|
Потрібно учиться — завжди пригодиться. Юрій Ярмиш «Зайчаткова казочка». С. 110 – 112. |
95 * |
|
|
Нічний чарівник. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Григорій Фалькович. Все, що звечора наснилося. С. 113. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Казковий дивосвіт». С. 112. |
96 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №12. Літературні казки. Зустріч з українськими письменниками. |
Оповідання про світ дитинства |
|||
97 |
|
|
Вступ до теми. Оповідання — роздум. Василь Сухомлинський «У привокзальному садку». С. 113 – 115. |
98 |
|
|
Грайся, веселися, не сумуй і не журися. Василь Сухомлинський «Про що думала Марійка». С. 115 – 116. |
99 |
|
|
Краса доброго вчинку. В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка». С. 116 – 117. |
100 |
|
|
Совість — це у людині головне. Всеволод Нестайко «Руденький». С. 118 – 119. |
101 |
|
|
Любіть усе живе! «Він живий!». За Віктором Кавою. С. 120 – 121. |
102 |
|
|
Чому поганим бути легко, а хорошим — важко? Михайло Конончук «Гірке морозиво». С. 122 – 123. |
103 |
|
|
Сторінки для допитливих. «Чому кішка так часто вмивається?» (з енциклопедії «Дітям про все на світі»). С. 124 – 125. |
104 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №13. Скільки на землі іще цікавого! |
105 |
|
|
Як викликати дощ? Анатолій Григорук «Як видоїти хмару?». С. 125 – 126. |
106 |
|
|
У іграшок теж є своя історія. «Державний музей іграшки» (за Людмилою Гладун). С. 126 – 128. |
107 |
|
|
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом «Оповідання про світ дитинства». С. 129. |
108 |
|
|
Контрольна робота №6. Аудіювання (письмово). |
ОЙ ВЕСНА, ВЕСНА, ДНЕМ КРАСНА... |
|||
109 |
|
|
Вступ до теми. Прийди, весно, з радістю. «Ой весна, весна...» (українська народна пісня). Надія Мовчан-Карпусь «Будить березень весну...». С. 130 – 131. |
110 * |
|
|
Цікавий світ природи. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Катерина Міхаліцина. Хто росте у парку. С. 148 – 149.
|
111 |
|
|
Все у зелені довкола. Олександр Копиленко «Весна у лісі». С. 131 – 132. |
112 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №14. В нас весела новина – повертається весна! |
113 |
|
|
Знов починається весна, знов починаються дива! Ліна Костенко «Берізки по коліна у воді». «Перекинута шпаківня». С.132 – 133. |
114 |
|
|
Великдень — славне свято, та без писанки не обійтись. «Великдень». Катерина Перелісна «Писанка». С. 134 – 135. |
115 |
|
|
Які дивовижні ці квіти, у кожній чарівність своя. «Квіти — землі окраса» (за Юрієм Смоличем). С. 135 – 136. |
116 |
|
|
Найвеселіший місяць весни. Ганна Чубач «Я беру своє відерце». Олександр Копиленко «Найвеселіший місяць». С. 137 – 138. |
117 |
|
|
Усе у світі починається з мами. Анатолій Костецький «Все починається з мами». Варвара Гринько «Мама». С. 139 – 140. |
118 |
|
|
Серед краси. Леся Українка «На зеленому горбочку».С.140 |
119 |
|
|
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом «Ой весна, весна, днем красна...». С. 141. |
120 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №15. Дощ із краплі починається. |
121 |
|
|
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово). |
Я ХОЧУ СКАЗАТИ СВОЄ СЛОВО! |
|||
122 |
|
|
Вступ до теми. Скільки цікавого відкривається тому, хто вміє фантазувати. Тамара Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». С.142 – 144. |
123 |
|
|
Як побачити живу казку? В. Струтинський «Жива казка». С. 144 – 145. |
124 |
|
|
Підкажи словечко. Дмитро Онкович «Город, мов килим...». Галина Малик «Що для чого треба?». С. 146 – 147. |
125 |
|
|
Чи легко стати поетом? Павло Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші». Анатолій Качан «Забавлянка». С. 148 – 151. |
126 |
|
|
Думаєш, що дива далеко, а вони тут, поруч, тільки придивись. Василь Сухомлинський «Синій світ». С. 151 – 152. |
127 |
|
|
Вчимося римувати. Володимир Коломієць «Ліс і лис». Степан Жупанин «Підкажи словечко». С. 152 – 153. |
128 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №16. Стежинкою творчості. |
129 |
|
|
Перевір свої досягнення. Підсумок за темою за розділом «Я хочу сказати своє слово!». С. 154. |
130 * |
|
|
Чудове королівство. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Галина Малик. Королівство Ану. С.82 – 83. |
131 * |
|
|
Пригодницька історія. Твори за оновленою програмою «Хрестоматія 1–2 клас». Сергій Пантюк. Пан Перевертас. С. 100 – 101. |
132 |
|
|
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно). |
133 |
|
|
Урок позакласного читання. Урок №17. Літо прийшло! У дружному колі. Що читати влітку? |
134 |
|
|
Бібліотечний урок. |
135 |
|
|
Узагальнення й систематизація знань учнів. Повторення вивченого матеріалу. |
136 |
|
|
Узагальнення й систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Літературне читання
Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок, які проводяться в 2-4 класах з літературного читання
Вид перевірки |
2 клас |
3 клас |
4 клас |
|||
І сем. |
ІІ сем. |
І сем. |
ІІ сем. |
І сем. |
ІІ сем. |
|
Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи № 4 і № 8 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5; у 2 класі № 1, № 2, № 5, № 6 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3 |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
- |
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7 |
– |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
Кількісні показники темпу читання вголос
(для розвитку темпу читання)
Клас |
І семестр |
ІІ семестр |
2 |
35-45 сл/хв |
50-60 сл/хв |
3 |
65-70 сл/хв |
75-80 сл/хв |
4 |
80-85 сл/хв |
90-95 сл/хв |
Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять
Вид поточної перевірки |
2 клас |
3 клас |
4 клас |
|||
І сем. |
ІІ сем. |
І сем. |
ІІ сем. |
І сем. |
ІІ сем. |
|
Читання напам’ять віршованих текстів |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
Читання напам’ять прозових текстів |
- |
- |
- |
1 уривок з казки (30-35 слів) |
1уривок з казки (35-40 слів) |
1 уривок з оповідання (35-40 слів) |