Календарно-тематичне планування уроків літературного читання в 3 класі за І семестр за програмою Савченко О.Я. ( з очікуваними результатами та компетентностями)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків літературного читання в 3 класі за І семестр за програмою Савченко О.Я. ( з очікуваними результатами та компетентностями)

Перегляд файлу

Вашуленко О. В., науковий співробітник відділу початкової освіти

Інституту педагогіки НАПН України

 

 Календарно-тематичного планування уроків літературного читання в 3 класі

за підручником «Українська мова та читання. Частина 2» автор — О. В. Вашуленко)1

У типовому навчальному плані на мовно-літературну галузь відведено

7 навчальних годин. Радимо розподіляти їх порівну на кожних предмет, тобто по 3,5 години на вивчення предмета українська мова і літературне читання. Під час складання розкладу, упродовж тижня планувати три уроки читання. Сьомий урок один раз на два тижні присвячувати роботі з дитячою книжкою.

І СЕМЕСТР

3,5 години х 16 тижнів = 56 годин

 

№ уроку

Назва розділу,

тема уроку, матеріал до уроку

Змістові лінії

Ключові компетентності

Очікувані результати

1

Знайомлюся з новим підручником.

Підручник «Українська мова та читання. Ч. 2». Ознайомлення  з новим підручником (обкладинка, форзаци, звернення автора до школярів і школярок, зміст,              умовні              позначення).              Актуалізація              знань              про національну символіку України та правил поведінки

під час звучання гімну. Ознайомлення з робочим зошитом до підручника.

Пізнаємо простір дитячого читання

спілкування державною мовою;

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя культурна компетентність

знає і називає найважливіші інформаційні ресурси;

 знаходить в них потрібну інформацію

Розділ 1. РОЗМАЇТТЯМ КОЛЬОРОВИМ ПРИКРАШАЄ ОСІНЬ КРАЙ

2

Вересень спішить у гості та веде з собою осінь.

Вступ до розділу. Інна Кульська «Вересень».

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»

спілкування державною мовою;

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя інформаційно-комунікаційна компетентність

 

самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними;

 самостійно ставить запитання до тексту;

 висловлює здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій (до і під час читання);

розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя);

3

Завітала до нас рання осінь.

Алевтина Волкова «Перший подих осені».

4

Палітра осені. Карнавал осінніх барв.

Марія Хоросницька «Осінь» (аудіювання), Марія Пономаренко «Осінь пензлика взяла».

5

Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край.

Наталка Поклад «Вересень», Леоніл Куліш-Зіньків

«Жовтень», Вікторія Забава «Місяць жовтень».


1 Вашуленко О. В. Українська мова та читання: підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2020. – 160 с.: іл.


6

Чарівна казка осені.

Степан Жупанин «Осіння пожежа».

«Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією» «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти»

 

висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події, вчинки персонажів, описи у художньому творі; самостійно орієнтується у фактичному змісті твору, знаходить і пояснює у ньому слова-терміни;

визначає тему прочитаного тексту;

7

Робота з дитячою книжкою.

8

Бабиного літа павутинка.

З журналу «Світ дитини» «Бабине літо».

9

Прощальні пісні осені.

Василь Сухомлинський «Що найтяжче журавлям» (аудіювання), Микола Сингаївський «Прощальний танок».

10-11

Водить осінь хороводи то із листя, то з дощів.

Анатолій Качан «Дощова осінь», Лідія Андрієць «Про парасольку».

12

Золотиться ліс осінній.

Ірина Прокопенко «Як Жолудь дубом став» (аудіювання), Володимир Титаренко «Сойчині жолуді».

13

Завітав до нас у сад хмурий дядько Листопад.

Вадим Скомаровський «Клени».

14

Робота з дитячою книжкою.

практично розрізняє дитячі книжки з текстами різних видів, називає основні теми дитячого читання;

самостійно   розглядає  та   прогнозує орієнтовний  зміст незнайомої  книжки з опорою на ключові слова, ілюстративний та довідково-інформаційний апарат

пояснює, які дитячі книжки найбільше подобається читати; формулює свій читацький запит у бібліотеці

самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі;

користується під час  вибору книжок, різними інформаційними ресурсами дитячої бібліотеки (самостійно та з допомогою дорослого); висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку

складає короткий відгук на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя)

15

Підсумок за розділом. Підготовка учнів/учениць до

виконання проєктів.

 

 

 

Розділ 2. Книжка – найкращий винахід людства

 

 

 

16

Як з’явилася друкована книга.

Вступ до розділу, Іван Франко «Книги – морська глибина…», Віктор Дацкевич «Як з’явилася друкована книга».

«Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного»

«Взаємодіємо усно за змістом прослуханого» «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою» «Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією»

спілкування державною мовою;

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

 

визначає тему прочитаного тексту;

виділяє, пояснює зміст графічного матеріалу;

поділяє текст на смислові частини, встановлює між ними зв’язки, виокремлює новий науково-пізнавальний матеріал (з допомогою вчителя);

17

Найдавніший представник медіа – книжка. Урок з медіаграмотності.

Відеосюжет «Як твориться книжка».

18

Книга – вчить, як на світі жить.

Тху Хионг «Найцінніший подарунок» переклад Майї

Кашель.

19-20

Книжка любить, коли її читають.

Василь Сухомлинський «Спляча книга» (аудіювання), Костя Гнатенко «Ображена книжка».

21

Робота з дитячою книжкою.

 

22

Дім, де живуть книжки. Урок з медіаграмотності.

Відеосюжет про незвичайні бібліотеки світу.

23

Світ на дотик.

З журналу «Малятко» «Азбука, що завоювала світ».

24

Підсумок за розділом. Презентація проєктів.

Підготовка учнів/учениць до виконання проєктів.

 

Розділ 3. Золоті зернята усної народної творчості

 

 


 

25

Народна пісня – душа народу.

Вступ до розділу, українські народні пісні «Я – лисичка, я – сестричка» (слухання), «Ой хвалилася та берізонька».

«Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою» «Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією»

спілкування державною мовою;

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя інформаційно-комунікаційна компетентність

придумує словесну картину за прочитаним твором;

 виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку;

складає короткий відгук на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя).

26

Загадка – гімнастика для розуму.

Народні загадки.

27

Скоромовки тренують правильну вимову.

Народні скоромовки.

28

Робота з дитячою книжкою.

29

Де гра, там і лічилка.

Народні лічилки.

30

Прислів’я вчить, як на світі жить.

Народні прислів’я і приказки.

31

Підсумок за розділом. Презентація проєктів.

Підготовка учнів/учениць до виконання проєктів.

Розділ 4. Чарівний світ казки.

 

 

 

32-33

Чия відвага, того й перемога.

Вступ до розділу, українська народна казка «Кирило Кожум’яка».

«Взаємодіємо усно за змістом прослуханого» «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

спілкування державною мовою;

 

визначає жанрові ознаки героїко- фантастичних казок, байок, п’єс із допомогою вчителя;

самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними;

самостійно ставить запитання до тексту

 

34

Богатирі в українських народних казках. Урок з медіаграмотності.

Українська народна казка «Котигорошко»

(аудіювання), мультфільм «Чарівний горох».

35

Робота з дитячою книжкою.

 

 

36-37

Спершу треба розсудити, а тоді робити.

Українська народна казка «Круглячок»,

мультфільм за мотивами української народної казки

«Круглячок».

 

висловлює здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій (до і під час читання);

розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя);

38-39

Крадене не йде на користь.

Олександр Зима «Про Ворона та чарівні окуляри».

 

40

Руки малі, та до роботи вдалі.

Марина Павленко «Хатка для Нехайка».

«Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією» «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти»

41

Робота з дитячою книжкою.

42-43

Казка – це подорож у країну чудес.

Брати Грімм «Зачарована красуня».

 

44

Добро добром згадують.

Отфрід Пройслер «Паперові квіти» (уривок із казки- повісті «Мала Баба Яга»).

 

45-46

Особливості жанру п’єси-казки.

Леся Мовчун «Горіхові принцеси».

 

47

Підсумок за розділом. Презентація проєктів.

Підготовка учнів/учениць до виконання проєктів.

 

 

 

 


Розділ 5. У міста і села прийшла зима весела

 

 

48

Зимові дні – це дивне свято.

Вступ до розділу, Валентина Зорик «Зимовий ранок».

«Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів» «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

спілкування державною мовою;

 

висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події, вчинки персонажів, описи у художньому творі;

 самостійно орієнтується у фактичному змісті твору, знаходить і пояснює у ньому слова-терміни;

 визначає тему прочитаного тексту; виділяє, пояснює зміст графічного матеріалу;

поділяє текст на смислові частини, встановлює між ними зв’язки

49

Робота з дитячою книжкою.

50

Сніжинки – зими балеринки.

Марійка Підгірянка «Сипле сніг».

 

51

У кожної сніжинки своє обличчя.

З журналу «Розумашки» «Чи бувають однакові сніжинки?», «Як утворюються сніжинки?», «Чому сніжинки блищать?».

 

52

Не можна легковажити свої життям.

Оксана Радушинська «Перший сніг» (Уривок із повісті

«Щоденник Славка Хоробрика, або пригоди хлопчика- міліціонера»).

53

Морозом дихає зима.

Вадим Скомаровський «Морозенко».

 

54

Наші маленькі друзі – пташки.

Віктор Приходько «Жадібна синичка» (аудіювання), Андрій Бондарчук «Забіяка».

55

Стоїть на узліссі ялинка моя – не зрубайте її!

Юлія Домашець «Лісова вечірка в стилі «Еко».

56

Робота з дитячою книжкою.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, Планування
НУШ
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
1147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку