Календарно-тематичне планування уроків літературного читання в 3 класі за І семестр за програмою Савченко О.Я. ( з очікуваними результатами та компетентностями)
Вашуленко О. В., науковий співробітник відділу початкової освіти
Інституту педагогіки НАПН України
за підручником «Українська мова та читання. Частина 2» автор — О. В. Вашуленко)1
У типовому навчальному плані на мовно-літературну галузь відведено
7 навчальних годин. Радимо розподіляти їх порівну на кожних предмет, тобто по 3,5 години на вивчення предмета українська мова і літературне читання. Під час складання розкладу, упродовж тижня планувати три уроки читання. Сьомий урок один раз на два тижні присвячувати роботі з дитячою книжкою.
3,5 години х 16 тижнів = 56 годин
№ уроку |
Назва розділу, тема уроку, матеріал до уроку |
Змістові лінії |
Ключові компетентності |
Очікувані результати |
1 |
Знайомлюся з новим підручником. Підручник «Українська мова та читання. Ч. 2». Ознайомлення з новим підручником (обкладинка, форзаци, звернення автора до школярів і школярок, зміст, умовні позначення). Актуалізація знань про національну символіку України та правил поведінки під час звучання гімну. Ознайомлення з робочим зошитом до підручника. |
Пізнаємо простір дитячого читання |
спілкування державною мовою; громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя культурна компетентність |
знає і називає найважливіші інформаційні ресурси; знаходить в них потрібну інформацію |
Розділ 1. РОЗМАЇТТЯМ КОЛЬОРОВИМ ПРИКРАШАЄ ОСІНЬ КРАЙ |
||||
2 |
Вересень спішить у гості та веде з собою осінь. Вступ до розділу. Інна Кульська «Вересень». |
Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою» |
спілкування державною мовою; громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя інформаційно-комунікаційна компетентність
|
самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними; самостійно ставить запитання до тексту; висловлює здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій (до і під час читання); розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя); |
3 |
Завітала до нас рання осінь. Алевтина Волкова «Перший подих осені». |
|||
4 |
Палітра осені. Карнавал осінніх барв. Марія Хоросницька «Осінь» (аудіювання), Марія Пономаренко «Осінь пензлика взяла». |
|||
5 |
Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край. Наталка Поклад «Вересень», Леоніл Куліш-Зіньків «Жовтень», Вікторія Забава «Місяць жовтень». |
1 Вашуленко О. В. Українська мова та читання: підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2020. – 160 с.: іл.
6 |
Чарівна казка осені. Степан Жупанин «Осіння пожежа». |
«Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією» «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти» |
|
висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події, вчинки персонажів, описи у художньому творі; самостійно орієнтується у фактичному змісті твору, знаходить і пояснює у ньому слова-терміни; визначає тему прочитаного тексту; |
7 |
Робота з дитячою книжкою. |
|||
8 |
Бабиного літа павутинка. З журналу «Світ дитини» «Бабине літо». |
|||
9 |
Прощальні пісні осені. Василь Сухомлинський «Що найтяжче журавлям» (аудіювання), Микола Сингаївський «Прощальний танок». |
|||
10-11 |
Водить осінь хороводи то із листя, то з дощів. Анатолій Качан «Дощова осінь», Лідія Андрієць «Про парасольку». |
|||
12 |
Золотиться ліс осінній. Ірина Прокопенко «Як Жолудь дубом став» (аудіювання), Володимир Титаренко «Сойчині жолуді». |
|||
13 |
Завітав до нас у сад хмурий дядько Листопад. Вадим Скомаровський «Клени». |
|||
14 |
Робота з дитячою книжкою. |
практично розрізняє дитячі книжки з текстами різних видів, називає основні теми дитячого читання; самостійно розглядає та прогнозує орієнтовний зміст незнайомої книжки з опорою на ключові слова, ілюстративний та довідково-інформаційний апарат пояснює, які дитячі книжки найбільше подобається читати; формулює свій читацький запит у бібліотеці самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі; користується під час вибору книжок, різними інформаційними ресурсами дитячої бібліотеки (самостійно та з допомогою дорослого); висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку складає короткий відгук на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя) |
||
15 |
Підсумок за розділом. Підготовка учнів/учениць до виконання проєктів. |
|
|
|
Розділ 2. Книжка – найкращий винахід людства |
|
|
||
16 |
Як з’явилася друкована книга. Вступ до розділу, Іван Франко «Книги – морська глибина…», Віктор Дацкевич «Як з’явилася друкована книга». |
«Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного» «Взаємодіємо усно за змістом прослуханого» «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою» «Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією» |
спілкування державною мовою; громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя
|
визначає тему прочитаного тексту; виділяє, пояснює зміст графічного матеріалу; поділяє текст на смислові частини, встановлює між ними зв’язки, виокремлює новий науково-пізнавальний матеріал (з допомогою вчителя); |
17 |
Найдавніший представник медіа – книжка. Урок з медіаграмотності. Відеосюжет «Як твориться книжка». |
|||
18 |
Книга – вчить, як на світі жить. Тху Хионг «Найцінніший подарунок» переклад Майї Кашель. |
|||
19-20 |
Книжка любить, коли її читають. Василь Сухомлинський «Спляча книга» (аудіювання), Костя Гнатенко «Ображена книжка». |
|||
21 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
||
22 |
Дім, де живуть книжки. Урок з медіаграмотності. Відеосюжет про незвичайні бібліотеки світу. |
|||
23 |
Світ на дотик. З журналу «Малятко» «Азбука, що завоювала світ». |
|||
24 |
Підсумок за розділом. Презентація проєктів. Підготовка учнів/учениць до виконання проєктів. |
|
||
Розділ 3. Золоті зернята усної народної творчості |
|
|
25 |
Народна пісня – душа народу. Вступ до розділу, українські народні пісні «Я – лисичка, я – сестричка» (слухання), «Ой хвалилася та берізонька». |
«Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою» «Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією» |
спілкування державною мовою; громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя інформаційно-комунікаційна компетентність |
придумує словесну картину за прочитаним твором; виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку; складає короткий відгук на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя). |
26 |
Загадка – гімнастика для розуму. Народні загадки. |
|||
27 |
Скоромовки тренують правильну вимову. Народні скоромовки. |
|||
28 |
Робота з дитячою книжкою. |
|||
29 |
Де гра, там і лічилка. Народні лічилки. |
|||
30 |
Прислів’я вчить, як на світі жить. Народні прислів’я і приказки. |
|||
31 |
Підсумок за розділом. Презентація проєктів. Підготовка учнів/учениць до виконання проєктів. |
|||
Розділ 4. Чарівний світ казки. |
|
|
||
32-33 |
Чия відвага, того й перемога. Вступ до розділу, українська народна казка «Кирило Кожум’яка». |
«Взаємодіємо усно за змістом прослуханого» «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою» |
громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя спілкування державною мовою;
|
визначає жанрові ознаки героїко- фантастичних казок, байок, п’єс із допомогою вчителя; самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними; самостійно ставить запитання до тексту |
34 |
Богатирі в українських народних казках. Урок з медіаграмотності. Українська народна казка «Котигорошко» (аудіювання), мультфільм «Чарівний горох». |
|||
35 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
||
36-37 |
Спершу треба розсудити, а тоді робити. Українська народна казка «Круглячок», мультфільм за мотивами української народної казки «Круглячок». |
|
висловлює здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій (до і під час читання); розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя); |
|
38-39 |
Крадене не йде на користь. Олександр Зима «Про Ворона та чарівні окуляри». |
|
||
40 |
Руки малі, та до роботи вдалі. Марина Павленко «Хатка для Нехайка». |
«Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією» «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти» |
||
41 |
Робота з дитячою книжкою. |
|||
42-43 |
Казка – це подорож у країну чудес. Брати Грімм «Зачарована красуня». |
|||
44 |
Добро добром згадують. Отфрід Пройслер «Паперові квіти» (уривок із казки- повісті «Мала Баба Яга»). |
|
||
45-46 |
Особливості жанру п’єси-казки. Леся Мовчун «Горіхові принцеси». |
|
||
47 |
Підсумок за розділом. Презентація проєктів. Підготовка учнів/учениць до виконання проєктів. |
|
||
|
|
|
Розділ 5. У міста і села прийшла зима весела |
|
|
||
48 |
Зимові дні – це дивне свято. Вступ до розділу, Валентина Зорик «Зимовий ранок». |
«Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів» «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою» |
громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя спілкування державною мовою;
|
висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події, вчинки персонажів, описи у художньому творі; самостійно орієнтується у фактичному змісті твору, знаходить і пояснює у ньому слова-терміни; визначає тему прочитаного тексту; виділяє, пояснює зміст графічного матеріалу; поділяє текст на смислові частини, встановлює між ними зв’язки |
49 |
Робота з дитячою книжкою. |
|||
50 |
Сніжинки – зими балеринки. Марійка Підгірянка «Сипле сніг». |
|||
51 |
У кожної сніжинки своє обличчя. З журналу «Розумашки» «Чи бувають однакові сніжинки?», «Як утворюються сніжинки?», «Чому сніжинки блищать?». |
|||
52 |
Не можна легковажити свої життям. Оксана Радушинська «Перший сніг» (Уривок із повісті «Щоденник Славка Хоробрика, або пригоди хлопчика- міліціонера»). |
|||
53 |
Морозом дихає зима. Вадим Скомаровський «Морозенко». |
|||
54 |
Наші маленькі друзі – пташки. Віктор Приходько «Жадібна синичка» (аудіювання), Андрій Бондарчук «Забіяка». |
|||
55 |
Стоїть на узліссі ялинка моя – не зрубайте її! Юлія Домашець «Лісова вечірка в стилі «Еко». |
|||
56 |
Робота з дитячою книжкою. |
|