Календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас I семестр (35 год, 1 год на тиждень) (за підручником Гайдамака О.В.)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас I семестр (35 год, 1 год на тиждень) (за підручником Гайдамака О.В. )
Перегляд файлу

 Календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас I семестр (35 год, 1 год на тиждень)

(за підручником Гайдамака О.В.  Мистецтво: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ:Генеза,

2017. – 168 с.)

 

 

 

 

уроку

Дата

Тема уроку

 

Теоретичний матеріал для засвоєння

Твори для сприймання та інтерпретації

Домашнє завдання

Примітки

 

1

 

 

Великі європейські стилі: античний, візантійський, романський, готичний, Ренесанс

Античний стиль (архітектура Давньої Греції та Еллади, класичні ордери). Візантійський стиль (мозаїка, іконопис, хрестово-купольний храм, іконостас).  

Романський стиль (лицарський замок, монастирський ансамбль, храм).

Готичний стиль (шпилясті собори, вітражі, рельєфні зображення, статуї, скульптури фантастичних тварин, рослинний орнамент, вівтарний живопис).

Ренесанс («людина є мірою всіх речей», система перспективи).

П: стиль, художній стиль, національний стиль, стиль митця, гуманізм, секуляризація.

Архітектура: Парфенон – храм Афіни Парфенос; Софійський собор. Константинополь (Стамбул);

Собор Паризької Богоматері;

Церква св. Марії, Німеччина;

Білгород-Дністровська фортеця;

Храм Святого Пантелеймона в  м. Галичі;  Кельнський собор. Німеччина; Дрезденський Цвінгер;

Собор будинку інвалідів у Парижі;

Живопис:

К. Брюллов. «Дівчина, яка збирає виноград»;

Дмитро Левицький. «Портрет Урсули Мнішек»; Т.Шевченко. «Катерина»;

Леонардо да Вінчі.  «Мадонна з малям  (Мадонна Літта)»;

Ікона «Покрова Богородиці» з портретом Богдана Хмельницького;

Дієго Веласкес. «Портрет інфанти Маргарити»; Ебенейзер Кроуфорд. «Вольфганг Амадей Моцарт і його батько Леопольд займаються музикою»; Ежен Делакруа. «Свобода, що веде народ»;

Скульптура: скульптурний портрет; «П’єта» («Оплакування Христа») .

Опрацювати

с. 6-9

Виконати практ завд., с. 15

 

 

2

 

 

Великі європейські стилі: бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм

Бароко (прагнення до величі й пишності, контрастності, просторового розмаху, виникнення опери, «король інструментів» - орган).

 Рококо (камерність і затишність приміщень).

Класицизм (розумність і гармонійність буття, французькі регулярні парки, віденська класична школа).

Романтизм (чуйне, тонке й глибоке вираження внутрішнього світу людини, фортепіано - інструмент для втілення емоційного світу людини, стиль митця).

Реалізм (життя – без ідеалізації й прикрашання).

 

Опрацювати

с. 9-14

 

3

 

Імпресіо

нізм.

 

 

 

Клод Моне, Едгар Дега, Альфред Сіслей, П’єр Огюст Ренуар, Каміль Піссарро, Берта Морізо.

«Художники їх не писали, а просто вистрілили по полотну з пістолета, зарядженого тюбиками з фарбою, після чого тільки поставили підпис на своїх шедеврах».

Краса миті, що вислизає. Відмова від контуру, дрібні, контрастні мазки. Відмова від чорних фарб. Фіксація швидкоплинних зорових відчуттів. Просторове (оптичне) змішування кольорів. Засновник літературного символізму – Поль Верлен. Французький композитор-імпресіоніст Клод Дебюссі. Французький скульптор Нового часу Огюст Роден.

 

СОМ:

Живопис:

Клод Моне. «Враження. Схід сонця»;

П’єр Огюст Ренуар. «Портрет актриси Жанни Самарі»; Каміль Піссарро. «Урожай»; Клод Моне: серія картин «Копиці сіна»,  «Венеція. Сутінки», «Прогулянка скелями Пурвіля», «Будинок Парламенту в Лондоні»; Іван Айвазовський. «Неаполітанська затока в місячну ніч»; Каміль Піссарро. «Острів Лакруа, Руан. Туман»; Олександр Мурашко. «Дівчина в червоному капелюсі»; П’єр Огюст Ренуар. «Дівчинка розчісує волосся»; Едгар Дега: «Зірка. Танцівниця на пуантах»; «Балетна школа»;  Жорж Сьорра. «Недільна прогулянка на острові Гранд-Жатт»; Поль Сіньяк. «Сосна в Сен-Тропе»; Поль Сезанн: «Натюрморт із драпіруванням, глечиком і фруктами», «Яблука й апельсини»; Вінсент Ван Гог: «Соняшники», «Чотири соняшники, що в’януть», «Зоряна ніч»; Поль Гоген. «Там храм».

Скульптура:

Огюст Роден: «Мислитель», «Собор»;  СММ: Клод Дебюссі. «Місячне сяйво», «Дівчина з волоссям кольору льону».

Опрацювати

с. 16-20

 

4

 

Музичний імпресіонізм, скульптура.

 

Опрацювати

с. 21-23

 

5

 

Постімпресіонізм. Краса миті, що вислиза

Опрацювати

с. 24-28

Виконати практ завд., с. 29

 

6

 

Архітектура модерну

 

 

Декоративні мотиви, використання спіралеподібних ліній, багатство квіткового орнаменту. Різноманітні засоби декоративного оздоблення фасадів та інтер’єрів.

Віктор Орта , Анрі ван де Вельде, Ектор Гімар, Чарльз Макінтош,  Антоніо Гауді, Отто Вагнер, Йозеф Ольбріх,  Йозеф Гофман, Ернесто Базіле.

Поєднання «килимового» орнаментального тла й натуралістичної відчутності фігур і деталей, силуетність, використання великої колірної площини. Особлива плавність форм, витягнуті фігури, підкреслені контури, чіткі одноколірні поверхні. Алегоричні сюжети, сувора закономірність.

П: модерн, мозаїка, майоліка, консоль, літографія, кутюр’є.

СОМ:

Архітектура: Антоніо Гауді. Будинок Бальо, Парк Гуель, будинок Міла, палац Ель-Капріччо;

Отто Вагнер. Майоліковий будинок; Віктор Орта. Будинок Сольве; В.Городецький. Будинок з химерами; Живопис: Густав Клімт: «Поцілунок», «Дама з віялом», «Життя і Смерть»;

 Абрам Маневич. «Зимовий пейзаж»;

Графіка: Альфонс Муха. Афіші для Сари Бернар; Анрі ван де Вельде. Реклама продукту харчування «Тропон»;

Франц фон Штук. Афіша VII Міжнародної виставки сецесії в Мюнхені;

Коломан Мозер. Афіша ХІІІ виставки Віденської сецесії;

Обрі Бердслі: Чотири королеви і сер Ланселот, Битва красенів і красунь, Чорний капот;

Декоративне  мистецтво:

Еміль Галле. Лампа у вигляді гриба;

Луї Комфорт Тіффані. Настільна лампа; Луї Мажорель. Годинник;

Опрацювати

с. 30-33

 

 

7

 

Живопис модерну

 

 

 

Опрацювати

с. 34-37

 

 

 

 

8

 

Декоративна  вишуканість образів  модерну

 

Опрацювати

с. 38-40

Виконати практзавд., с. 41

 

9

 

Вишуканість модерну.

Узагальнення

Знань.

Виконання творчих завдань

 

Перег

ляд відео

Тематичне

Оцінювання

 №1

 

10

 

 

Модернізм –різноманіття новітніх течій

 

 

 

 

 

 

 

 

Василь Кандинський, Піт Мондріан, Казимир Малевич, Пабло Пікассо, Жорж Брак, Олександр Архипенко, Костянтин Бранкусі (Бринкуши), Іван Кавалерідзе, Давид Бурлюк, Карло Карра, Умберто Боччоні, Артюр Онеггер, Вільям ван Ален, Ле Корбюзьє, Сальвадор Далі, Едвард Мунк, Арнольд Шенберг, Анрі Матісс, Андре Дерен.

Радикальне оновлення мови мистецтва, відмова від канонів попередніх епох, відмова від реальних образів.

Комбінація безпредметних форм, чітка геометрич-на структура, доктрина «мистецтва чистої пластики».

Схематизація предметів, навмисне перекручування пропорцій і гостра лінійна ритміка, передача ритму і темпу руху, подрібнювання контурів форм всередині предметів, що рухаються. Сміливі геометричні форми, етнічні геометричні візерунки, багатство кольорів, щедрі орнаменти, розкіш, використання дорогих сучасних матеріалів. Сфера підсвідомості, що виявлялась у мріях, сновидіннях, галюцинаціях, раптових прозріннях. Живопис печалі, нещастя та страху, що пригнічують людство. Експресія, що виявлялася в деформації пропорцій і надто яскравій кольоровій гамі. Атональна музика. Зіставлення контрастних хроматичних площин; зведенням форми до простих контурів.

П: модернізм, авангардизм, абстракціонізм, кубізм, сюрреалізм, футуризм, експресіонізм, неопластицизм,  конструктивізм, фовізм, супрематизм, абстракція, контраст, нюанс, ар-деко, модулор, додекафонія, «мовоголос», «мовоспів», «мовомелодія», «марева».

СОМ.

Живопис: Пабло Пікассо. «Музиканти»;

Піт Мондріан. «Безпредметна композиція», «Бугі-вугі»;  Василь Кандинський. «Різнокольорове Коло»; Казимир Малевич. «Чорний квадрат»; Жорж Брак. «Португалець», «Музикант»; Пабло Пікассо. «Гітара»;  Хуан Гіс. «Фантомас»;

Пабло Пікассо. «Натюрморт»;  Давид Бурлюк. «В церкві»; Карло Карра. «Вершник»; Умберто Боччоні. « Сміх»; Рене Магрітт. «Терапевт»;

Сальвадор Далі. «Постійність пам’яті», «Невільничий ринок». Фрагмент з прихованим  портретом Вольтера», «Лебеді, що відображаються в слонах»; Едвард Мунк. «Крик»; Анрі Матісс. « Вигляд з вікна»; Андре Дерен. «Поворот дороги»;

Анрі Матісс: «Танець»;  «Музика»;

Скульптура:

Олександр Архипенко. «Та, що сидить»; Костянтин Бранкусі. «Білява Негритянка», Іван Кавалерідзе. «Пам’ятник Т.Г. Шевченку в Полтаві»; Умберто Боччоні. «Безперервність єдиних форм у просторі»,

Архітектура:  Вільям ван Ален. Крайслер Білдінг. Нью-Йорк; 

Ле Корбюзьє. Житловий  будинок. Марсель;

Сергій Серафімов  та ін. Будинок держпрому. Харків;

СММ:

Арнольд Шенберг. Три п’єси для фортепіано (ор. 11, фрагмент).

Арнольд Шенберг. Місячний П’єро. № 19 «Серенада».

Арнольд Шенберг. № 5 «Вальс Шопена»,

№ 6 «Мадонна».

Опрацювати

с. 42-46

 

 

11

 

 

Видатні живописці  модернізму

 

 

 

 

 

 

 

 

Опрацювати

с. 49-51, 54-55

Виконати практ завд., с. 55

 

 

12

 

Музичне мистецтво та архітектура  модернізму

Опрацювати

с. 47-48, 51-53

 

 

13

 

Українські  митці

модернізму: у пошуках гармонії та краси

 

 

 

 

 

Андрій Коцка, Амедео Модільяні, Тетяна Яблонсь-ка,  Зінаїда Серебрякова, Микола Реріх, Йосип Бокшай, Адальберт Ерделі, Федір Манайло, Пауль Гіндеміт, Сергій Прокоф’єв, Анрі Руссо, Ніко Піросмані (Піросманішвілі), Марія Приймаченко, Бела Бартока, Золтан Кодай, Микола Леонтович, Карл Орф, Кирило Стеценко, Микола Леонтович, Яків Степовий, Ігор Стравінський, Ганна Собачко-Шостак, Михайло Білас, Георгій Нарбут.

Митці творили світлі життєві образи, оспівуючи красу природи, жіночу вроду, кохання. Тема «вічного і нетлінного» – любові, добра, людського щастя, надії. Жанри непрограмної музики – сюїта, концерт, поліфонічний цикл. Свідоме, навмисне спрощення художніх засобів, звернення до різно-манітних форм народної (селянської) та дитячої творчості, архаїчного та середньовічного мистецтва, творчості народів Африки, Америки, Океанії, Сходу. Оновлення засобів музичної виразності, джерела якого – у зразках народного мистецтва. П: неокласицизм, примітивізм, неофольклоризм, пльонтанізм.

СОМ:

Живопис:

Андрій Коцка. «Верховинка у червоній хустині»;

Амадео Модільяні. «Жоан Ебютерн»; Тетяна Яблонська. «Наречена»; Зінаїда Серебрякова. «За туалетом. Автопортрет»; Микола Реріх: «Північне Сяйво Шамбали»; «Воїн світла»; Адальберт Ерделі. «Літо в парку»; Йосип Бокшай. «Осінні дерева над озером Синевир»; 

Федір Манайло. «Гірська панорама»; Мікалоюс Чюрльоніс. «Соната сонця:  Алегро»; «Анданте»; «Фінал»; Анрі Руссо. «Тигр під час тропічної грози»; Ніко Піросмані:  «Рибалка серед скель»; «Олень і пейзаж»;

Марія Приймаченко. «Гороховий звір»;

Графіка: Микола Реріх. Ескізи костюмів до балетів І. Стравінського: «Весна священна»; «Жар-птиця»;  Георгій Нарбут. «Українська абетка»;

Текстиль: Михайло Білас. «Гуцульське весілля» (центральна частина триптиха). Гобелен.

СММ:

Пауль Гіндеміт. Симфонія «Гармонія світу» (фрагменти на вибір). Сергій Прокоф’єв. «Класична симфонія».  І ч.; «Щедрик». Обробка Миколи Леонтовича; Ігор Стравінський. «Жар-птиця», «Весна священна» (фрагменти на вибір).

Опрацювати

с. 56-57, 60-61, 65-66

 

 

14

 

 

Гармонія та краса модернізму в музичному мистецтві.

Опрацювати

с. 58-59, 61-64

 

15

 

Епоха постмодернізму

 

 

 

 

 

 

 

 

Олександр Колдер, Енді Воргол, Марсель Дюшан, Клас Олденбург, Наум Габо, Хуліо Ле Парк, Жан Тенглі, Нікі де Сен-Фалль, Віктор Вазарелі, Джексон Поллок, Марина Абрамович, Йозеф Бойс, Джеймс Стерлінг, Альфред Шнітке, Євген Станкович, ВікторЗарецький, Говард Беренс, Айріс Скотт, Роб Гонсалвес.

Стрімкий розвиток технічного прогресу, засобів масової комунікації, безперервне зростання кількості інформації в суспільстві. Людина  відкрита до всього, але ж сприймає все як знаки, інколи навіть не намагаючись осягнути сутність явищ. Свобода творця і відсутність обмежень для самовираження. Завдяки зміні оточення змінюється і сприйняття об’єкта. Поп-арт звів у ранг твору мистецтва звичайні побутові предмети з повсяк-денного навколишнього світу. «Зацікавлювати глядача, виводити його зі стану остраху, розслабляти», «змушу-вати його брати участь», «розвивати в нього сильну здатність до уяви і дії». В результаті тривалого розгля-дання творів оп-арту має виникати особливий візуальний ефект руху елементів композиції, динаміки. Створення художньо-смислового простору, що дозволяє актуалі-зувати смисли та почуття, недоступні в буденності; глядач стає активним учасником, а не спостерігачем.

 

П: постмодернізм, дадаїзм, реди-мейд (ready-made), поп-арт, кінетичне мистецтво, поп-арт, абстрактний експресіонізм, «дріппінг», інсталяція, перфоманс, хепенінг, енвайронмент, флеш-моб, арт-моб, електронна музика.

СОМ:

Енді Воргол. «Бітлз» (поп-арт); Макс Ернст. «Імператор Убю» (дадаїзм); Марсель Дюшан. «Колесо велосипеда»;

Енді Воргол. «Чотири Мерилін» (поп-арт); Джексон Поллок. «Сині стовпи»; Ганс Гофман. «Рівнодення»;

Кліффорд Стілл. «Onement VI»; Віктор Зарецький. «Поцілунок», «Солдатка»,  Віктор Зарецький, Майя Зарецька-Григор’єва. «Оксамитова ніч. Духи кохання»;

Фрагмент пейзажу Говарда Беренса; Айріс Скот. «Собака в бризках води»; Роб Гонсалвес.«Плавання на заході сонця»;

Скульптура:

Клас Олденбург. «Ложка і вишенька»;

Клас Олденбург і Казі ван Брюгген. «Бандмінтонний воланчик» (поп-арт); Олександр Колдер. «Рухливий

абстрактний об’єкт»; Наум Габо. «Прозора варіація на сферичну тему»; Жан Тенглі та Нікі де Сен-Фалль. «Фонтан Стравінського»; Дерек Хаггер. «Колібрі»;

 Ентоні Хоув. «Кінетична скульптура»; Хуліо Ле Парк: «Кінетична скульптура в музеї BMW», «Червона сфера»;

Інсталяції: «Арка в пам’ять про великого Клода Моне»; «Парасольки, що літають у повітрі»; Джин Шин. «Звукова хвиля»;

Архітектура:  Джеймс Стерлінг. Будинок художньої галереї в Штуттгарті;

СММ:

Альфред Шнітке. «Сюїта у старовинному стилі».;

 Євген Станкович. «Симфонієта». Слухання та виконання пісні «HAPPY NEW YEAR (З НОВИМ РОКОМ)»

Автори Бенні Андерсон, Бьорн Ульвеус.

Опрацювати

с. 68-73

 

16

 

Художні явища мистецтва постмодернізму

Опрацювати

с. 74 -78

Тематичне

Оцінювання

 №2

 

Орієнтовні скорочення:

СММ, СОМ – сприймання творів музичного, образотворчого мистецтва;  

ПЗ – практичне завдання;

 ХТД − художньо-творча діяльність;

РІ-ДЛ − робота з Інтернет-джерелами та літературою;

П – поняття.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мпатвійчук Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 9 клас, Планування
До підручника
Мистецтво 9 клас (Гайдамака О.В.)
Додано
13 вересня 2021
Переглядів
7067
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку