Календарно-тематичне планування з мистецтва (за підручником Л.Масол)
9 клас
Складено згідно з навчальною програмою «Мистецтво. 5-9 класи» , затвердженою наказом МОН молодь спортуУкраїнивід 06.06.2012р.№664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 №804).
І семестр
№ з/п |
Дата |
Тема уроку К-сть год. |
Домашнє завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній |
|||
|
|
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Ціннісний компонент |
||||
1 |
02.09 03.09 |
Стилі і напрями мистецтва. Школи і лідери модерну (1 год.) |
Підготувати повідомлення про представника модернізму |
називають універсальні риси та ознаки стилю, розуміють значення термінів знання та уявлення про специфіку праці митців (художників, композиторів, дизайнерів, акторів тощо)
|
уміють характеризувати основні досягнення митців, вказують національні особливості
|
характеризують творчість митців та аналізують композиції, пояснюють головні відмінності між художніми напрямами.
|
Громадянська відповідальність зорієнтовує на формування в учнів культурної самосвідомості, а також здатності розуміти ролі культури у формуванні способу мислення і поведінки людей, шанобливого, толерантного ставлення до культурних надбань рідного народу, світової культури. Здоров'я і безпека сприятиме формуванню учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства. |
|
2 |
08.09 |
Школи та лідери модерну Модерн (арт-нуво, югендстиль, сецесіон), модернізм Узагальнення та систематизація знань (1 год.) |
Підручник ст.14-25 |
|||||
3
|
15.09 |
Символізм як одна з течій модерну. Символізм – вступ у ХХ століття (1 год.) |
Підручник Ст. 26-33
Створення ескізу афіші для виставки творів художників-символістів у вигляді колажу з фрагментів картин за допомогою програм PowerPoint та Photoshop |
розуміє особливість стилю та відрізняє його від інших, називає основні ознаки стилю |
застосовувує сучасні цифрові технології для створення, презентації та популяризації художніх образів; добирає й опрацьовує потрібну інформацію (зображення, текст, аудіо, відео) для пізнання, творення мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності |
інтерпретує й порівнює твори мистецтва різних стилів і напрямів; оцінює твори видатних діячів мистецтва України й світу |
Громадянська відповідальність усвідомлення власної значущості і відповідальності щодо причетності до свого народу. Це здійснюється під час опанування учнями досягнень українського мистецтва, зокрема в контексті світової мистецької спадщини. |
|
4 |
22.09 |
Українські митці-символісти. Символізм у музичному мистецтві (1 год.) |
Підручник Ст. 34-37
Прослухати муз. Твори М. Чюрльоніса та порівняти їх з картинами на таку саму тематику |
|||||
5 |
29.09 |
Імпресіонізм. Зародження імпресіонізму в Європі. Твори Клода Моне, Пьєра Огюста Ренуа, Огюста Родена та ін..Творчість Ван Гога (1 год.) |
Підручник Ст. 38-47
|
знає спадщину видатних діячів світового мистецтва; називає характерні риси картин спільної тематики |
уміє висловлювати свої почуття та переживання від сприймання творів мистецтва; бере участь у дискусіях, обговореннях на теми мистецтва |
оцінює твори видатних діячів мистецтва України й світу; класифікує твори мистецтва різних видів, жанрів, стилів і напрямів; |
«Екологічна безпека й сталий розвиток» здійснюється на основі творів мистецтва та художньо-творчої діяльності у процесі виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до природи; усвідомлення себе частиною світу, в якому все взаємопов’язане; розуміння єдності національно-регіональних цінностей і глобальних людських пріоритетів.
|
|
6 |
06.10 |
Імпресіонізм в українському мистецтві. Микола Бурачек, Олександр Мурашко (1 год.) |
Підручник 48-51
Підготувати інформацію про митця, який найбільше зацікавив. |
|||||
7 |
13.10 |
Авангардні напрямки в мистецтві: кубізм, футуризм, кубофутуризм. Творчість Пабло Пікассо (1 год.) |
Підручник Ст. 52-55 |
знає особливості стилю на прикладі конкретних творів; Розуміє відмінність між композиціями різних художніх напрямів. |
оперує термінами: - кубізм, футуризм, колаж
характеризує: - композиції українських художників та порівнює їх із творами зарубіжних митців
|
сприймає мистецькі твори як форми самовираження людини, на яке вона має право; засуджує плагіату, розуміє свою національну ідентичність завдяки пізнанню українського мистецтва в контексті світового |
Здоров'я і безпека сприятиме формуванню учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище. |
|
8 |
20.10 |
Авангардизм у музиці, скульптурі, живопису. Архипенко – засновник кубізму у скульптурі. Узагальнення та систематизація знань (1 год.) |
Підручник 56-61 Створення колажу |
|||||
9 |
03.11 |
Виникнення абстракціонізму. Течії абстракціонізму. Казимир Малевич і його творчість (1 год.) |
Підручник Ст. 62-67 |
орієнтується у видовому, жанровому та стильовому розмаїтті творів світового та українського мистецтва |
уміє створювати художні образи засобами різних видів мистецтва; продукувати креативні ідеї на естетичних засадах та реалізовувати їх оперує термінами: абстракціонізм, конструктивізм, неопластицизм |
виявляє емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва на основі збагачення досвіду естетичної чутливості; усвідомлює і поширює загальнолюдські, естетичні та художні цінності |
Екологічна безпека та сталий розвиток Реалізація змістової лінії здійснюється під час художньо-образного сприйняття мистецтва і власної мистецької діяльності. У процесі аналізу-інтерпретації творів мистецтва увага учнів спрямовується на самоцінність природи, гармонію і красу світу, необхідності економного споживання природних ресурсів.
|
|
10 |
10.11 |
Лабіринти художньої абстракції. Конструктивізм (1 год.) |
Підручник Ст.68-71 Підготувати презентацію «Абстракціонізм – сучасна художня картина світу» |
|||||
11 |
17.11 |
Експресіонізм як нова течія модернізму. Роздуми перед картинами «Тайна вечеря» С.Далі та Л.да Вінчі (1 год.) |
Підручник Ст. 72-78
|
критично оцінює й інтерпретує явища культури минулого і сучасності, розуміючи роль традицій та інновацій; працює в команді для пошуку вирішення художньо-творчих завдань |
наводить приклади мистецьких творів у живописі, музиці, називає основні особливості стилів; задовольняти власні творчі потреби у художній діяльності та пізнанні;
|
передає власні враження від композицій експресіоністів |
Підприємливість та фінансова грамотність реалізується через актуалізацію формування умінь працювати в команді, пропонувати різні творчі ідеї та втілення їх у практичній художньо-творчій діяльності. |
|
12 |
24.11 |
Фовізм. Сюрреалізм. Творчість Анрі Матісса, Сальвадора Далі. Узагальнення з теми (1 год.) |
Підручник Ст. 79-82 Підготувати міні-екскурсію на тему: «Жіночі образи: бачення імпресіоніста та фовіста» |
|||||
13 |
01.12 |
Неокласицизм – повернення до ідеалів краси минулого. Будинок уряду України,Володимирський собор у Києві як приклади неокласицизму (1 год.) |
Підручник Ст. 84-90 Створити ескізи оформлення дитячого одягу в стилі «примітивізм» |
аналізує твори мистецтва, розуміє логіку художньої форми; здійснює необхідні розрахунки для встановлення пропорцій |
розуміє гармонійну взаємодію людини і природи, сприймає довкілля як об’єкт для художньо-образної інтерпретації. |
усвідомлює загальнолюдські цінності національної самобутності через мистецтво, готовність до їх поширення |
Підприємливість та фінансова грамотність націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань
|
|
14 |
08.12 |
Видатні митці неокласицизму. Особливості творчості Марії Приймаченко, Михайла Бойчука (1 год.) |
Підручник Ст.90-95 |
|||||
15 |
15.12 |
Постмодернізм як напрямок у мистецтві другої половини ХХ століття (1 год.) |
Підручник Ст. 96-98 |
оперує термінами: - дадаїзм, інсталяція,постмодернізм називає: - основні ознаки мистецтва постмодернізму наводить приклади: - досліджує українську музику постмодернізму |
усвідомлює власний рівень опанування художньої інформації, самооцінювання досягнень і помилок, готовність до пошуку нових шляхів для художньо-творчого розвитку
|
сприймає твори мистецтва інших країн та намагається їх інтерпретувати, використовуючи знання про культуру цих країн;добирає та опрацьовує потрібну інформацію (зображення, текст, аудіо, відео) для пізнання, творення мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності. |
Здоров'я і безпека, сприятиме формуванню учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище. |
|
16 |
22.12 |
Поп-арт, кінетизм як течії постмодернізму. Узагальнення знань з теми Контрольна робота №1 (1 год.) |
Підручник Ст. 99-107 |
|||||