Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 1 класі (інклюзивне навчання)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків мистецтва (інклюзивна форма навчання) у 1 класі до підручника «Мистецтво»

(2 год. на тиждень) Автори О. Калініченко, Л. Артистова

Перегляд файлу

 

 

                

 

 

 

Календарно-тематичне  планування уроків мистецтва у 1 класі до підручника «Мистецтво»

(2 год. на тиждень)

Автори О. Калініченко, Л. Артистова

 

уроку

Дата

           Зміст уроків мистецтва

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати    

 

 

                                                                      1 семестр

 

 

 

                      Тема 1. Здрастуй, школо!

 

1

 

 

 

 

 

 

2

02.09

 

 

 

 

 

 

03.09

Загальне ознайомлення з поняттям «музика». Музичні звуки. Слухання: В.А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної, сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». Виконання: «Перший дзвоник» сл. і муз. Н. Май

 

Загальне ознайомлення з поняттям «мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Лінія. ОПЗ: малювання мистецької стежинки (акварель, фломастери, олівці).

 

 

Формування уявлень про музику як мистецтво,  позитивного ставлення до художньої діяльності.

 

 

 

 

Розвиток просторових уявлень, графічних навичок і вмінь (навичок й умінь володіти олівцем; навички довільної регуляції сили натискування).

 

 

       Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії

 

3

 

 

 

 

4

09.09

 

 

 

 

10.09

 

Мелодія. Слухання: В. Подвала «Музичні загадки».

Виконання: сл. і муз. Н. Май «Перший дзвоник» (з рухами)Перегляд: мультфільм «Маленький Моцарт».

 

Різноманітність форм навколишнього світу. Прості геометричні форми. ОПЗ: створення аплікації зображення школи чарівниці Гармонії (кольоровий папір).

Формування: слухової уваги та зосередженості в процесі слухання музичних творів; позитивних емоцій (радості, задоволення тощо) в процесі слухового сприймання музичних звуків.

 

Формування координації  рухів пальців і кисті руки під час виконання практичних завдань

 

 

Тема 3. Мої друзі – іграшки

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

16.09

 

 

 

 

 

 

 

17.09

Композитор. Настрій у музичних творах. Пісня, Куплет(заспів, приспів).

Слухання: П. Чайковський «Хвороба ляльки»,

«Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків». Виконання: муз. А. Олєйникова, сл. Т. Єфімова «Мушка лапки рахувала».

 

Настрій у мистецьких творах. Розміщення зображення на площині аркуша. ОПЗ: малювання улюбленої іграшки (гуаш).

Формування: уміння уточнення та конкретизації знань про діяльність композитора, виконавця, слухача; уміння сприймати та порівнювати поняття; активного словника (поняття, їх зміст).

 

 

 

Удосконалення вміння орієнтуватися на площині робочого столу, аркуша паперу;

формування  інтересу до образотворчого мистецтва.

 

 

Тема 4. Милуємося довкіллям

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

23.09

 

 

 

 

 

24.09

Властивості музичних звуків(висота).Слухання: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович Ведмідь». Виконання : «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникова, сл. Т. Єфімова ( з рухами). Перегляд: мультфільм «Ведмедик і той, що живе в річці»

 

Орнамент. Робота з  природним матеріалом. ОПЗ: прикрашання  шкільного подвір’я орнаментом з природних матеріалів.

Формування: слухової уваги та зосередженості в процесі слухання музичних звуків; позитивних емоцій (радості, задоволення тощо) в процесі слухового сприймання музичних звуків.

 

Удосконалення  прийомів роботи з художньо-графічними та природними матеріалами

 

 

Тема 5. Щедра осінь

 

9

 

 

 

 

 

 10    

 

30.09

 

 

 

 

 

01.10

Властивості музичних звуків (гучність).

Слухання: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна»

Виконання:  «Ходить гарбуз по городу» ( в ролях). Гра «Луна».

                                                             

Прості об’ємні форми. Правила роботи з пластиліном. ОПЗ: ліплення овочів і фруктів (пластилін).

 

Формування  образного мислення, творчої активності.

 

 

 

 

Вміння користуватися основними художніми матеріалами під час малювання, ліплення, аплікації.

 

 

Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна

 

11

 

 

 

 

 

12

07.10

 

 

 

 

 

08.10

             

Ритм. Танець. Перегляд:  українських народних танців козачок і гопак. Імпровізування танцювальних рухів.

Виконання: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка.

 

Основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Палітра. ОПЗ:  зображення осіннього краєвиду (акварель; гуаш і кольоровий папір).

Розширення знань та уявлень про українську народну музику; розвиток ритмічного слуху;

виховання позитивного ставлення до української народної музики.

 

Вміння  групувати основні й похідні, теплі та  холодні кольори.

 

 

  Тема 7. Мистецькі професії

 

13

 

 

 

 

 

 

14

21.10

 

 

 

 

 

 

22.10

Музикант. Інструментальний супровід. Виконання: награвання українських мелодій на бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір). Перегляд: мультфільм «Бременські музиканти»

 

 

 

 

Художники. Скульптори.

ОПЗ: створення, домальовуючи  лінію, цифру, літеру (олівці,

фломастери).

Формування уваги, пам’яті, мислення в процесі вивчення музичних інструментів; активного словника в процесі вивчення назв інструментів, їх якості та властивостей; пізнавального інтересу до вивчення музичних інструментів.

 

Формування інтересу до візуального мистецтва та образотворчої діяльності.

 

 

 

Тема 8. Мої захоплення

 

15

 

 

 

 

 

16

04.11

 

 

 

 

 

05.11

Властивості музичних звуків (тривалість).

Слухання: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». Порівняння творів. Виконання: «Кицю, кицю, де була?» муз. І. Островерхого, сл. М. Пономаренко. Ритмічні вправи.

 

Порівняння мистецьких творів. Ліплення з пластиліну. ОПЗ: ліплення рибки (пластилін, картон). Створення в групах «акваріума».

Презентація спільної роботи.

 

Розвиток сприймання музики на основі слухання творів різного характеру.

 

 

 

 

Розвиток вміння раціонально користуватися різними художніми матеріалами та художніми техніками.

 

 

  Тема 9. Завітаємо до театру

 

17

 

 

 

 

18

 11.11

 

 

 

 

12.11

Опера. Слухання: М. Лисенко. «Пісня Кози»,      « Пісня Вовчика»  з опери «Коза-Дереза». Виконання: «Пісня Кози», «Пісня Вовчика» (в парах).

 

Декорації сцени і костюми акторів.

ОПЗ: виготовлення масок  до української народної казки «Коза-Дереза».

 

 

Формування: емоційних реакцій у процесі слухання творів різного характеру; зацікавленості до процесу слухання музики; зосередженості на об’єкті слухання;

 

Розвиток елементів творчої уяви і фантазії.

 

 

Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери

 

19

 

 

 

20

18.11

 

 

 

19.11

Актор. Слухання: М. Лисенко «Пісня Лисички», «Пісня Рака» з опери «Коза-Дереза». Виконання: «Пісня Лисички»,  «Пісня  Рака (в ролях).

                                                                  

Костюмер. ОПЗ: малювання  орнаменту для сорочки персонажа казки «Коза-Дереза» (олівці,фломастери).

 

 

Формування образного мислення, творчої активності.

 

 

Аналіз структурних елементів орнаменту; порівняння  елементів орнаменту між собою за формою, кольором, розташуванням.

 

 

 

Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені

 

21

 

 

 

 

 

22

25.11

 

 

 

 

 

26.11

Балет. Слухання: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету).

 Імпровізування  танцювальних рухів під музику балету. Виконання: «Ой хто, хто Миколая любить».

 

Декорації та костюми для вистави. ОПЗ: створення

 Ялинкової іграшки для декорації до вистави

«Лускунчик» (акварель).

 

 

Формування: знань, умінь та навичок співу;

дикційно-артикуляційних навичок; позитивної емоційної сфери у процесі музичної діяльності.

 

 

Формування  емоційно-особистісного ставлення до краси навколишньої дійсності.

 

 

Тема 12. Зима-чарівниця

 

23

 

 

 

 

24

02.12

 

 

 

 

03.12

П’єса. Темп( швидко, повільно).

Слухання: Я. Степовий «Сніжинки».

Виконання: «Пісня про Новий рік» муз. і сл.

Н. Май . Перегляд: мультфільм «Таємна служба Санта-Клауса».

 

Холодні кольори. Ознайомлення з технікою набризку.

ОПЗ: малювання  засніженого міста або села (кольоровий папір або картон; гуаш).

 

 

 Стимуляція мовленнєвої активності на основі вивчення тексту пісень.

 

 

 

 

                                                                       Розвиток відчуття кольору та пропорційності в зображенні предметів на площині.

 

 

Тема 13. Зустрічаємо Новий рік

 

25

 

 

 

 

 

26

09.12

 

 

 

 

 

10.12

Слухання: український народний танець

«Метелиця»,  К. Дебюссі «Сніг танцює». Виконання: українська народна пісня-гра «Іде, іде дід».

 

 

ОПЗ: зображення казкового годинника цікавої форми (матеріали на вибір).

 

 

Розширення знань та уявлень про українську народну музику; розвиток ритмічного слуху;

виховання позитивного ставлення до української народної музики.

 

Формування емоційного ставлення до проявів прекрасного в предметному світі, в творах візуального мистецтва

 

 

Тема 14. Зимові свята

 

27

 

 

 

 

28

16.12

 

 

 

 

17.12

Колядки, щедрівки.

Слухання:  «Коляд, коляд, колядниця»,

«Щедрик» в обробці М. Леонтовича.

Виконання: колядки, щедрівки.

 

Витинанка. ОПЗ: створення у техніці витинанки композиції «Зимовий ліс» (кольоровий і білий папір). Прикрашення класної кімнати.

 

 

 

Формування: знань та уявлень про українську народну музику; уміння порівнювати об’єкті слухання; мовлення у процесі вивчення назв і тексту пісень.

 

Формування емоційного ставлення до предметів декоративно-ужиткового мистецтва; позитивного ставлення до образотворчої діяльності як джерела приємних вражень.

 

 

Перевір себе

 

29

 

 

30

 

 

31

 

 

32

23.12

 

 

24.12

 

 

30.12

 

 

31.12

Узагальнення і систематизація знань учнів.

 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Виконання вивчених музичних творів.

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Виконання колективної роботи.

 

 

Розвиток пам’яті в процесі виконання завдань щодо дитячих ігор.

 

Формування образного мислення,

творчої активності .

 

Збагачення слухової пам’яті та досвіду музично-слухового сприймання

 

 

Розвиток естетичного ставлення до краси в  мистецтві.

 

 

 

.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
Інкл
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку