Календарно-тематичне планування уроків мистецтва (інклюзивна форма навчання) у 1 класі до підручника «Мистецтво»
(2 год. на тиждень) Автори О. Калініченко, Л. Артистова
Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 1 класі до підручника «Мистецтво»
(2 год. на тиждень)
Автори О. Калініченко, Л. Артистова
№ уроку |
Дата |
Зміст уроків мистецтва |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати |
|
|
1 семестр |
|
|
|
Тема 1. Здрастуй, школо! |
|
1
2 |
02.09
03.09 |
Загальне ознайомлення з поняттям «музика». Музичні звуки. Слухання: В.А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної, сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». Виконання: «Перший дзвоник» сл. і муз. Н. Май
Загальне ознайомлення з поняттям «мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Лінія. ОПЗ: малювання мистецької стежинки (акварель, фломастери, олівці).
|
Формування уявлень про музику як мистецтво, позитивного ставлення до художньої діяльності.
Розвиток просторових уявлень, графічних навичок і вмінь (навичок й умінь володіти олівцем; навички довільної регуляції сили натискування). |
|
|
Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії |
|
3
4 |
09.09
10.09
|
Мелодія. Слухання: В. Подвала «Музичні загадки». Виконання: сл. і муз. Н. Май «Перший дзвоник» (з рухами)Перегляд: мультфільм «Маленький Моцарт».
Різноманітність форм навколишнього світу. Прості геометричні форми. ОПЗ: створення аплікації зображення школи чарівниці Гармонії (кольоровий папір). |
Формування: слухової уваги та зосередженості в процесі слухання музичних творів; позитивних емоцій (радості, задоволення тощо) в процесі слухового сприймання музичних звуків.
Формування координації рухів пальців і кисті руки під час виконання практичних завдань |
|
|
Тема 3. Мої друзі – іграшки |
|
5
6 |
16.09
17.09 |
Композитор. Настрій у музичних творах. Пісня, Куплет(заспів, приспів). Слухання: П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків». Виконання: муз. А. Олєйникова, сл. Т. Єфімова «Мушка лапки рахувала».
Настрій у мистецьких творах. Розміщення зображення на площині аркуша. ОПЗ: малювання улюбленої іграшки (гуаш). |
Формування: уміння уточнення та конкретизації знань про діяльність композитора, виконавця, слухача; уміння сприймати та порівнювати поняття; активного словника (поняття, їх зміст).
Удосконалення вміння орієнтуватися на площині робочого столу, аркуша паперу; формування інтересу до образотворчого мистецтва. |
|
|
Тема 4. Милуємося довкіллям |
|
7
8
|
23.09
24.09 |
Властивості музичних звуків(висота).Слухання: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович Ведмідь». Виконання : «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникова, сл. Т. Єфімова ( з рухами). Перегляд: мультфільм «Ведмедик і той, що живе в річці»
Орнамент. Робота з природним матеріалом. ОПЗ: прикрашання шкільного подвір’я орнаментом з природних матеріалів. |
Формування: слухової уваги та зосередженості в процесі слухання музичних звуків; позитивних емоцій (радості, задоволення тощо) в процесі слухового сприймання музичних звуків.
Удосконалення прийомів роботи з художньо-графічними та природними матеріалами |
|
|
Тема 5. Щедра осінь |
|
9
10
|
30.09
01.10 |
Властивості музичних звуків (гучність). Слухання: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна» Виконання: «Ходить гарбуз по городу» ( в ролях). Гра «Луна».
Прості об’ємні форми. Правила роботи з пластиліном. ОПЗ: ліплення овочів і фруктів (пластилін).
|
Формування образного мислення, творчої активності.
Вміння користуватися основними художніми матеріалами під час малювання, ліплення, аплікації. |
|
|
Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна |
|
11
12 |
07.10
08.10
|
Ритм. Танець. Перегляд: українських народних танців козачок і гопак. Імпровізування танцювальних рухів. Виконання: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка.
Основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Палітра. ОПЗ: зображення осіннього краєвиду (акварель; гуаш і кольоровий папір). |
Розширення знань та уявлень про українську народну музику; розвиток ритмічного слуху; виховання позитивного ставлення до української народної музики.
Вміння групувати основні й похідні, теплі та холодні кольори. |
|
|
Тема 7. Мистецькі професії |
|
13
14 |
21.10
22.10 |
Музикант. Інструментальний супровід. Виконання: награвання українських мелодій на бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір). Перегляд: мультфільм «Бременські музиканти»
Художники. Скульптори. ОПЗ: створення, домальовуючи лінію, цифру, літеру (олівці, фломастери). |
Формування уваги, пам’яті, мислення в процесі вивчення музичних інструментів; активного словника в процесі вивчення назв інструментів, їх якості та властивостей; пізнавального інтересу до вивчення музичних інструментів.
Формування інтересу до візуального мистецтва та образотворчої діяльності.
|
|
|
Тема 8. Мої захоплення |
|
15
16 |
04.11
05.11 |
Властивості музичних звуків (тривалість). Слухання: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». Порівняння творів. Виконання: «Кицю, кицю, де була?» муз. І. Островерхого, сл. М. Пономаренко. Ритмічні вправи.
Порівняння мистецьких творів. Ліплення з пластиліну. ОПЗ: ліплення рибки (пластилін, картон). Створення в групах «акваріума». Презентація спільної роботи.
|
Розвиток сприймання музики на основі слухання творів різного характеру.
Розвиток вміння раціонально користуватися різними художніми матеріалами та художніми техніками. |
|
|
Тема 9. Завітаємо до театру |
|
17
18 |
11.11
12.11 |
Опера. Слухання: М. Лисенко. «Пісня Кози», « Пісня Вовчика» з опери «Коза-Дереза». Виконання: «Пісня Кози», «Пісня Вовчика» (в парах).
Декорації сцени і костюми акторів. ОПЗ: виготовлення масок до української народної казки «Коза-Дереза».
|
Формування: емоційних реакцій у процесі слухання творів різного характеру; зацікавленості до процесу слухання музики; зосередженості на об’єкті слухання;
Розвиток елементів творчої уяви і фантазії. |
|
|
Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери |
|
19
20 |
18.11
19.11 |
Актор. Слухання: М. Лисенко «Пісня Лисички», «Пісня Рака» з опери «Коза-Дереза». Виконання: «Пісня Лисички», «Пісня Рака (в ролях).
Костюмер. ОПЗ: малювання орнаменту для сорочки персонажа казки «Коза-Дереза» (олівці,фломастери).
|
Формування образного мислення, творчої активності.
Аналіз структурних елементів орнаменту; порівняння елементів орнаменту між собою за формою, кольором, розташуванням.
|
|
|
Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені |
|
21
22 |
25.11
26.11 |
Балет. Слухання: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету). Імпровізування танцювальних рухів під музику балету. Виконання: «Ой хто, хто Миколая любить».
Декорації та костюми для вистави. ОПЗ: створення Ялинкової іграшки для декорації до вистави «Лускунчик» (акварель).
|
Формування: знань, умінь та навичок співу; дикційно-артикуляційних навичок; позитивної емоційної сфери у процесі музичної діяльності.
Формування емоційно-особистісного ставлення до краси навколишньої дійсності. |
|
|
Тема 12. Зима-чарівниця |
|
23
24 |
02.12
03.12 |
П’єса. Темп( швидко, повільно). Слухання: Я. Степовий «Сніжинки». Виконання: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н. Май . Перегляд: мультфільм «Таємна служба Санта-Клауса».
Холодні кольори. Ознайомлення з технікою набризку. ОПЗ: малювання засніженого міста або села (кольоровий папір або картон; гуаш).
|
Стимуляція мовленнєвої активності на основі вивчення тексту пісень.
Розвиток відчуття кольору та пропорційності в зображенні предметів на площині. |
|
|
Тема 13. Зустрічаємо Новий рік |
|
25
26 |
09.12
10.12 |
Слухання: український народний танець «Метелиця», К. Дебюссі «Сніг танцює». Виконання: українська народна пісня-гра «Іде, іде дід».
ОПЗ: зображення казкового годинника цікавої форми (матеріали на вибір).
|
Розширення знань та уявлень про українську народну музику; розвиток ритмічного слуху; виховання позитивного ставлення до української народної музики.
Формування емоційного ставлення до проявів прекрасного в предметному світі, в творах візуального мистецтва |
|
|
Тема 14. Зимові свята |
|
27
28 |
16.12
17.12 |
Колядки, щедрівки. Слухання: «Коляд, коляд, колядниця», «Щедрик» в обробці М. Леонтовича. Виконання: колядки, щедрівки.
Витинанка. ОПЗ: створення у техніці витинанки композиції «Зимовий ліс» (кольоровий і білий папір). Прикрашення класної кімнати.
|
Формування: знань та уявлень про українську народну музику; уміння порівнювати об’єкті слухання; мовлення у процесі вивчення назв і тексту пісень.
Формування емоційного ставлення до предметів декоративно-ужиткового мистецтва; позитивного ставлення до образотворчої діяльності як джерела приємних вражень. |
|
|
Перевір себе |
|
29
30
31
32 |
23.12
24.12
30.12
31.12 |
Узагальнення і систематизація знань учнів.
Узагальнення і систематизація знань учнів.
Узагальнення і систематизація знань учнів. Виконання вивчених музичних творів.
Узагальнення і систематизація знань учнів. Виконання колективної роботи.
|
Розвиток пам’яті в процесі виконання завдань щодо дитячих ігор.
Формування образного мислення, творчої активності .
Збагачення слухової пам’яті та досвіду музично-слухового сприймання
Розвиток естетичного ставлення до краси в мистецтві. |
|
|
|
.
|
1