Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 9 класі (за підручником: Масол Л. М. М31 Мистецтво : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л. М. Масол. — К .: Видавничий дім «Освіта», 2017. / https://pidruchnyk.com.ua/1011-mystectvo-masol-9-klas.html).. (35 год, 1 год на тиждень)
Складено згідно з навчальною програмою, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Виконала Козерема Марта, студентка гр.УД – 22м, кафедри образотворчого мистецтва та дизайну,
факультету української й іноземної філології та мистецтвознавства ДНУ ім. О. Гончара.
Календарно – тематичне планування уроків мистецтва у 9 класі на І семестр.
№ уроків |
Дата |
Тема уроку |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт з предмету «Мистецтво» у 9 класі. |
Домашнє завдання
|
1 |
|
Вступ. Від модерну до модернізму |
Загальна характеристика стилів і течій модернізму. |
Опрацювати с.7 - 11 |
Розділ 1. Стилі та напрями мистецтва.
|
|
|||
2
3 |
|
Тема 1-2 Школи і лідери модерну |
Назвіть універсальні риси стилю модерн. Які школи модерну сформувалися в різних країнах, які назви вони отримали, які види мистецтва охоплювали? Схарактеризуйте основні досягнення українських митців у царині мистецтва модерну, підкресліть національні особливості. Самостійно дослідіть і віднайдіть елементи модерну в сучасній архітектурі. Виконайте мистецький проект із презентацією «Модерн: школи, лідери, шедеври».. |
Опрацювати с.14 - 20
Опрацювати с.21 - 25 |
4
5 |
|
Тема 3-4 Символізм – вступ у 20 століття.
|
У яких видах мистецтва виявився символізм? Назвіть батьківщину символізму та основні ознаки цього стилю. Поясніть, як ви розумієте значення термінів «символ» і «алегорія» на прикладі конкретних творів мистецтва за ілюстраціями з підручника. Самостійно дослідіть, як виявився символізм у театральному мистецтві, у музиці Я. Сібеліуса, С. Рахманінова (прослухайте їхні твори). У вільний час перегляньте фільм про М. Чюрльоніса «Зодіак» (реж. Й. Вайткус, 1986). Прослухайте його програмні музичні твори (за вибором), порівняйте їх з картинами на таку саму тематику. |
Опрацювати с.26- 33
Опрацювати с.33 - 37 |
6
7 |
|
Тема 5-6 Мінливість вражень імпресіоністів
|
Назвіть основні стильові риси імпресіонізму і постімпресіонізму. Чим вони відрізняються від стилів-попередників? Поясніть значення слова «пленер». Для яких жанрів живопису робота на пленері найважливіша? Чому? Аргументуйте. Схарактеризуйте творчість митця, який найбільше вас зацікавив. Поясніть, чим саме він привернув увагу, і розкажіть про зміст і техніку його творів. Доберіть ілюстрації до музики композиторів-імпресіоністів. Створіть тематичні мистецькі колекції «Портрети», «Гімн природі» тощо. Самостійно дослідіть, у картинах яких сучасних українських художників відчутні впливи імпресіонізму і постімпресіонізму. |
Опрацювати с.38 - 47
Опрацювати с.48 - 51 |
8
9 |
|
Тема 7-8 Авангард ,кубізм, футуризм, кубофутурізм
|
Назвіть особливості кубізму на прикладі конкретних творів. Поясніть, у чому полягає головна відмінність футуристичних композицій від інших авангардних художніх напрямів. 3. Поцікавтеся поетичною і художньою творчістю українських футуристів Д. Бурлюка, М. Семенката ін. Професійні випробування. Уявіть себе музичним редактором і доберіть музичні твори до картин П. Пікассо різних стильових періодів його творчості для документального фільму про митця. За бажанням — напишіть сценарій фільму. У вільний час подивіться фрагмент балету Е. Саті «Парад». Зверніть увагу на костюми за ескізами П. Пікассо. Подумайте, наскільки театральний живопис Пікассо відповідає авангардній музиці балету. |
Опрацювати с.52 - 54
Опрацювати с.55 - 61 |
10
11 |
|
Тема 9-10 Лабіринтами художньої абстракції
|
Назвіть течії абстракціонізму та їхніх засновників. У чому полягає відмінність абстрактного мистецтва від інших напрямів модернізму? Схарактеризуйте творчість художника-абстракціоніста, картини якого зацікавили найбільше, на конкретних прикладах. Спробуйте визначити власну думку щодо тези К. Малевича, що «мистецтво має відображати не сам предмет, а ті відчуття, які він викликає». Мистецький проект. Підготуйте комп’ютерну презентацію «Абстракціонізм — сучасна художня картина світу». |
Опрацювати с.62 - 67
Опрацювати с.68 - 71 |
12 |
|
Тема 11-12 У пошуках художньої експресії
|
Наведіть приклади експресіоністичних творів у живописі, музиці. Назвіть основні особливості сюрреалізму в мистецтві. Поміркуйте над афоризмами П. Клеє: « Мистецтво не відтворює зриму реальність, воно її творить», «Що жахливіше світ, то абстрактніше мистецтво». Запропонуйте свої міркування щодо цього, обговоріть з однолітками. Професійні випробування. Уявіть себе екскурсоводом і проведіть мініекскурсію на тему «Жіночі образи: бачення імпресіоніста і фовіста» за поданими ілюстраціями А. Матісса і К. Моне. За бажанням — поцікавтеся детальніше «серійною технікою», її значенням у сучасній музиці. Самостійно прослухайте інструментальні твори композиторів нововіденської школи, в яких ця техніка застосовується. |
Опрацювати с.72 - 83 |
13 |
|
Тема 13-14 Повернення до ідеалів краси минулого
|
Які стилі звернені до традицій, форм, засобів мистецтва минулого? Дайте узагальнюючу характеристику примітивізму в образотворчому мистецтві. Поясніть творче кредо М. Приймаченко. Наведіть приклади неокласицизму в архітектурі й музиці. Чим музичний неокласицизм відрізняється від неофольклоризму? У вільний час дослідіть архітектуру рідного краю, визначте стиль споруд. Професійні випробування. Уявіть себе журналістом або театральним критиком, перегляньте виставу одного з балетів І. Стравинського, використовуючи інтернет-ресурси, і напишіть рецензію, вказуючи стильові риси. |
Опрацювати с.84 - 95 |
14 |
|
Тема 15-16 Постмодернізм |
Назвіть основні ознаки мистецтва постмодернізму. Порівняйте інсталяцію і картину, перформанс і театральну виставу. Які мистецькі стилі виявилися в епоху постмодернізму? Схарактеризуйте з них той, що зацікавив найбільше, на прикладі конкретних творів. Самостійно дослідіть українську музику періоду постмодернізму. 5. Колективна робота. Створіть новорічно-різдвяну арт-інсталяцію для святкового оформлення класу, школи. За бажанням використайте реді-мейдс. |
Опрацювати с.96 - 107 |
15 |
|
Панорама мистецтв: перевіряємо свої компетентності. Контрольна робота №1 (тести) Підсумковий урок. Тематичне оцінювання. |
|
Завдання до тематичне оцінювання. |
16 |
|
|
|
|
Календарно – тематичне планування уроків мистецтва у 9 класі на ІІ семестр.
№ |
Дата |
Тема |
Орієнтовні завдання |
Домашнє завдання |
Розділ 2.Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва. |
||||
16
17 |
|
Тема 17 -18. Мова і види кіномистецтва.Створення нагороди до кінофестивалю |
Які засоби художньої виразності притаманні кіномистецтву? Назвіть країну — батьківщину кіно та його винахідників. Розкажіть про види кінематографа, особливості німого кіно. Об ’єднайтеся у групи, придумайте сюжет для німого кіно. Спробуйте зіграти пантоміму, заздалегідь продумайте музичний супровід. У вільний час подивіться фільми про українських митців із серії «Обрані часом»: «Брати Нарбути», «Бойчук і бойчукізм», «Творець з божою іскрою», «Брати Кричевські. Повернення», «Будинки та хи мери Владислава Городецького», «Якутовичі», «Своє вікно», «Друг мій Льонька», «М аестро, ваш вихід», «Два життя Соломії». |
Опрацювати с.112 - 119
Опрацювати с.119 - 123 |
18
19 |
|
Тема 19 – 20.Жанри і стилі кіно. Створення образу персонажа для фентезі.
|
Назвіть основні жанри кіно та їхні особливості. Які музичні фільми увійшли до скарбниці світового кіномистецтва? Які мистецькі стилі знайшли відображення в кінематографі? Професійні випробування (групова робота). Уявіть себе сценаристами й запропонуйте тему і сюжет для фантастичного кінофільму в жанрі антиутопії, фентезі або кіберпанку. Обговоріть із однокласниками й виберіть разом найвдаліший варіант. Проведіть конкурс міні-сценаріїв за цим колективно обраним сюжетом. У журі запросіть незалежних експертів. Попередньо розділіться на кілька експертних груп і подивіться фільми різних жанрів, насамперед згадані в підручнику. |
Опрацювати с.124 - 129
Опрацювати с.129 - 133 |
20
21 |
|
Тема 21 – 22. Професії та школи у кінематографі.
Створити персонаж до мульт.фільму.
|
Назвіть основні творчі професії, задіяні в кіноіндустрії. Розкажіть про особливості однієї з них, що найбільше зацікавила. Порівняйте мультфільми В. Діснея та японське аніме. Придумайте власний сюжет для аніме. Підготуйте слайд-шоу «Мій улюблений актор/актриса». Мистецький проект з презентацією «Школи кінематографа». |
Опрацювати с.134 - 140
Опрацювати с.140 - 147 |
22
23 |
|
Тема 23 – 24. Українське кіно. Створення образу тварини – персонажа фільму за сюжетом української народної казки
|
Кого вважають фундатором українського кіномистецтва? Розкажіть про особливості українського ігрового кіно і його представників. Які картини ввійшли до скарбниці світового кіномистецтва? Колективна робота. Разом з однокласниками започаткуйте відеотеку українських фільмів: ігрових і неігрових. Обговоріть і оберіть з них топ-10. Професійні випробування. Уявіть себе кінопродюсером. Який твір класичної або сучасної української літератури ви обрали б для екранізації? Яких акторів потрібно запросити на кастинг? Обґрунтуйте свій вибір. Схарактеризуйте досягнення українських митців у царині анімаційного кіно. Перегляньте кілька згаданих у підручнику мультиплікаційних фільмів. Висловіть власні судження щодо їх змісту і художніх особливостей. |
Опрацювати с.148 - 156
Опрацювати с.156- 159 |
24 25
|
|
Тема 25 – 26. Телебачення: погляд усвіт.
|
Які особливості художньої мови телемистецтва? Назвіть основні телевізійні жанри та схарактеризуйте їх на конкретних прикладах. Дослідіть коло творчих професій, задіяних у сучасному телебаченні. Професійні випробування (колективна робота). Розділіться на мінігрупи відповідно до телепрофесій (сценарист, режисер, оператор, актор, співак, художник-постановник, звукорежисер тощо). |
Опрацювати с.160- 163
Опрацювати с.164- 167 |
26 |
|
Створення відео кліпу. Тематичне оцінювання. |
Використовуючи сучасні технології, створіть музичний відеокліп і продемонструйте його учням вашої школи. |
|
27 28 |
|
Тема 27- 28. Фотомистецтво та реклама. Створення серії плакатів рекламного характеру. Створення фотальбому на зацікавівшую тему. |
Назвіть засоби виразності фотомистецтва. Порівняйте з живописом і графікою. У чому полягають особливості професії фотохудожника? Які є способи розповсюдження рекламної інформації? Розкрийте вплив реклами на суспільство. Поясніть специфіку реклами як своєрідного синтетичного виду мистецтва. Професійні випробування (на вибір). Самостійно сфотографуйте цікаві куточки свого краю та організуйте шкільний фотоконкурс «Україна рідна моя на прекрасній планеті Земля». Запропонуйте ідею або розробіть сценарій рекламного відеоролика про охорону довкілля або шкідливість куріння. |
Опрацювати с.168- 174
Опрацювати с.174- 179 |
29
30 |
|
Тема 29 – 30. Поширення мистецтва: музеї, галереї, бібліотеки.
|
Які форми збереження культурної спадщини ви знаєте? Назвіть провідні художні музеї світу, складіть топ-10музеївУкраїни. Проведіть диспут з наміром довести чи спростувати тезу «Сучасна бібліотека втратила титул «храму мудрості». Ознайомтеся з інформацією про музеї свого краю та продумайте план заходів щодо їх індивідуального чи колективного відвідування. Професійні випробування. Уявіть себе музейним співробітником. Розробіть річну програму віртуальних подорожей і екскурсій художніми музеями світу за допомогою ресурсів мережі Інтернет. |
Опрацювати с.180- 184
Опрацювати с.185- 191 |
31
32 |
|
Тема 31 – 32. Мистецтво в діалозі культур.
|
На основі зразків, поданих у підручнику, поясніть, як відбувається діалог мистецтв Заходу і Сходу. Порівняйте національні художні образи світу на прикладі архітектури одного з міст-музеїв (Париж, Флоренція, Барселона, Львів, Самарканд тощо). У яких сферах творчості виявили себе зарубіжні митці українського походження? Самостійно підготуйте розповідь про творчість одного з них. Проведіть інтернет-конференцію на тему «Мистецтво єднає світ». Запросіть до участі школярів з різних країн. Подивіться фільм «Вавилон» (реж. А. Іньярріту), в якому показана картина нашого світу, як один великий Вавилон з перетином національних культур і традицій, людських доль. Поясніть, як кінострічка вчить людей знаходити спільну мову, вміти слухати інших і досягати цілей, залишаючися толерантними в процесі міжкультурних контактів. |
Опрацювати с.192- 197
Опрацювати с.198- 203 |
33 |
|
Панорама мистецтв: перевіряємо свої знання. Тематичне оцінювання Контрольна робота №2 (тести) |
|
Опрацювати с.204- 205 |
34 |
|
Підсумковий урок.
|
Знання основних понять і термінів з курсу Мистецтва за 9 клас. |
Опрацювати с.206- 220 |