Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 2 класі за підручником «Мистецтво»
Автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака
№ уроку |
Клас |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
|
1 семестр |
|||||
|
2-а 2-б 2-в |
|
Ноти. Правила співу. Слухання: К. Меладзе «Квітка-душа» у виконанні Н. Матвієнко і С. Шурінса. Виконання: поспівка; 0. Янушкевич, М. Ясакова «Де поділось літечко?» |
співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці; дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація) створює варіанти ритмічного супроводу до пісні |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Нотна грамота. Скрипковий ключ. Слухання: В. Косенко «Пасторальна»; Д. Саррі «Пастораль». Порівняння творів. Виконання: «Пішли діти в поле» (українська народна пісня) |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір); має уявлення про запис нотного тексту) |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Програмна музика. Музичний цикл. Слухання: А. Вівальді «Осінь» із циклу «Пори року»; П. Чайковський «Осіння пісня» («Жовтень») із циклу 12 п’єс «Пори року». Виконання: створення за допомогою музичних інструментів циклу музичних «картин» осені |
створює варіанти ритмічного супроводу до пісні; відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах; добирає тембр інструменту відповідного образу; |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Музичний пейзаж. Звуки різної тривалості, записування їх нотами. Слухання: М. Чембержі «Хмаринка»; Р. Шуман «Порив». Виконання: Н. Антоник, Н. Двойкіна «Хмаринки» |
придумує образи і створює їх знайомими засобами музичної виразнос ті;
|
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Настрій у музичному творі. Штрихи і пауза в музиці. Перегляд: мультфільм «Капітошка» (фрагменти). Слухання: В. Косенко «Дощик». Виконання: А. Мігай, Н. Кулик «Дощик»; ритмічні композиції «Танок осіннього дощу» |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Балет. Слухання: К. Хачатурян балет «Цибулино» (фрагменти). Перегляд: мультфільм «Цибулино» (фрагмент). Гра «Оживи картину». Виконання: «Ходить гарбуз по городу» (українська народна пісня) |
визначає колорит (теплий, холодний) творів мистецтва та учнівських робіт; порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва таявища довкілля; розрізняє види театру та кінематографу (кінофільм, мультфільм); |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Календарно-обрядові пісні. Слухання: «Женчичиок-бренчичок» (в обробці М. Леонтовича); М. Мусоргський гопак з опери «Сорочинський ярмарок». Виконання: «Ходить гарбуз по городу» (українська народна пісня), проплескування ритму гопака |
виявляє (з допомогою вчителя) та бере участь в обговореннях інформації, здобутої з творів мистецтва; презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Народні музичні інструменти. Ансамбль. Слухання: Л. Колодуб «Троїсті музики». Виконання: А. Філіпченко, В. Панченко «Ой заграйте, дударики» |
грає в ансамблі прості композиції (трикутники, бубни, барабан, сопілка); придумує образи і створює їх знайомими засобами музичної виразності; |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Тембр. Нотна грамота. Слухання: В. Кирейко награвання Лукаша з опери «Лісова пісня» (сопілка); Й. С. Бах «Жарт» (флейта). Створення поспівки з вивчених нот. Виконання: Л. Масол, В. Тименко «Кольорова гама»
|
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір); має уявлення про запис нотного тексту) |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Симфонічна казка. Струнні інструменти. Слухання: С. Прокоф’ев симфонічна казка «Петрик і Вовк» (теми Петрика, Пташки, Качки, Кішки, Дідуся) |
створює варіанти ритмічного супроводу до пісні; відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах; добирає тембр інструменту відповідного образу; |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Симфонічна казка. Дерев’яні духові інструменти. Виконання: І. Білик «Ки- ця-Кицюня» |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Звукоряд. Нотний стан. Симфонічна казка (продовження). Мідні духові та ударні інструменти. Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і Вовк» (теми Вовка, Мисливців) |
визначає колорит (теплий, холодний) творів мистецтва та учнівських робіт; порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва таявища довкілля; розрізняє види театру та кінематографу (кінофільм, мультфільм); |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Українські колядки та щедрівки. Слухання: А. Вівальді «Зима» із циклу «Пори року». Перегляд: мультфільм «Різдво»; кінофільм «Один удома» (фрагмент «Щедрик»). Виконання: українська народна пісня «Ой хто Миколая любить» ( |
співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці; дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація) створює варіанти ритмічного супроводу до пісні |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Виконання: Дж. П’єрпонт «Jingle Bells» («Дзвоники дзвенять»). Створення ритмічного супроводу до пісні на ударних інструментах |
створює варіанти ритмічного супроводу до пісні; відтворює прості ритмічні послідовності |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Етюд. Такт. Слухання: Ф. Ліст. «Юнацький етюд № 12 «Заметіль»». Виконання: поспівка, ритмічні етюди |
|
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Узагальнення. Перевіряємо свої досягнення.
|
презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи; вербально описує свій творчий задум; визначає, що вдалося, чи не вдалося у виконанні того, що було задумано |
|
ІІ семестр |
|||||
|
2-а 2-б 2-в |
|
Ритм і темп у відображенні руху. Слухання: В. Косенко «Скакалка». Виконання. В. Сорока, Р. Обшарська «Спортивна зима». Перегляд: «Танці-зігріванці» |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір); має уявлення про запис нотного тексту) |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Слон. Королівський марш Лева. Перегляд: мультфільм «Лис Микита, «Король Лев» (фрагменти) |
створює варіанти ритмічного супроводу до пісні; відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах; добирає тембр інструменту відповідного образу; |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Півень і кури. Зозуля в хащі лісу. Лебідь. Перегляд: К. Сен-Санс «Карнавал тварин». Виконання: пісенні загадки; гра «Луна» |
придумує образи і створює їх знайомими засобами музичної виразнос ті;
|
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Клавішні інструменти. Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Кенгуру. Акваріум. Виконання: В. Гребенюк, Е. Саталкіна «Кенгуру». Створення власного «Карнавалу тварин» |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Слухання: Т. Ньюман «Зоряний корабель «Авалон»» (із фільму «Пасажири»). Перегляд: мультфільм «Майлз з планети майбутнього» (фрагменти). Виконання: інсценізування вірша Н. Карпенко «Парад планет» |
визначає колорит (теплий, холодний) творів мистецтва та учнівських робіт; порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва таявища довкілля; розрізняє види театру та кінематографу (кінофільм, мультфільм); |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Оперний театр. Слухання: М. Лисенко опера-казка «Коза-Дереза» (пісні Кози, Лисички, Рака). Виконання: М. Лисенко, вірші народні «Пісня Лисички», «Теми Кози і Рака» |
співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці; дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація) створює варіанти ритмічного супроводу до пісні
|
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Слухання: П. Чайковський цикл «Пори року». Масляна (лютий), Пісня жайворонка (березень) жнива (серпень). Порівняння п’єс. Виконання: імпровізація пісні жайворонка на музичному інструменті |
створює варіанти ритмічного супроводу до пісні; відтворює прості ритмічні послідовності |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Виконання: О. Янушкевич, М. Ясакова «Весняні котики». Створення весняної заклички про пташку за записом ритму. Розгадування музичних загадок |
співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці; дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація) створює варіанти ритмічного супроводу до пісні |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Українські народні музичні інструменти. Слухання: Р. Гриньків «Веснянка»; І. Шамо «Веснянка». Порівняння творів. Виконання: А. Філіпченко, 'Г. Шевченко «Зацвіла в долині...» |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір); має уявлення про запис нотного тексту) |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Слухання: «Віночок українських народних пісень»; Є. Русинов балет «Дюймовочка» (фрагменти). Виконання: М. Ведмедері, В. Верховень «Віночок» |
створює варіанти ритмічного супроводу до пісні; відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах; добирає тембр інструменту відповідного образу; |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Виконання: М. Ведмедері, В. Верховень «Віночок». Виконання танцювальних рухів до пісні. Створення мелодії за ритмом. Перегляд: руханка «Сонячний віночок |
придумує образи і створює їх знайомими засобами музичної виразнос ті;
|
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Слухання: Е. Гріг «Ранок» (із сюїти «Пер Гюнт»); С. Прокоф’єв «Вечір» (із циклу «Дитяча музика»). Виконання: Н. Рубальська «Різні барви у природи» |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Концерт. Слухання: А. Вівальді «Весна. Літо» (із циклу концертів «Пори року»). Порівняння музики весни і літа. Виконання: створення звукових картин. Гра «Оркестр» |
визначає колорит (теплий, холодний) творів мистецтва та учнівських робіт; порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва таявища довкілля; розрізняє види театру та кінематографу (кінофільм, мультфільм); |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Музика в рекламі. Слухання: Поль Моріа «Така-Таката». Виконання: Н. Май «Веселка». Перегляд: руханка «Райдуга» |
співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці; дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація)
|
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Полька - чеський народний танець. Характер танцю. Слухання: А. Дворак «Слов’янські танці (за вибором). |
співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці; дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація) створює варіанти ритмічного супроводу до пісні |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Виконання: А. Олєйніков, К. Орлов «We can fly». Виконання: створення звукових картин. Гра «Оркестр» |
створює варіанти ритмічного супроводу до пісні; відтворює прості ритмічні послідовності |
|
|
2-а 2-б 2-в |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи; вербально описує свій творчий задум; визначає, що вдалося, чи не вдалося у виконанні того, що було задумано |
|
|
|
|
*Резервний урок |
|
|
|
|
|
*Резервний урок |
|
|