Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
4 клас
(35 год/рік; 1 год/тиждень)
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
І семестр |
|
|
|
|
|
|
ЯК БУТИ ЛЮДИНОЮ |
|
|
1 |
|
|
1 |
Первинний інструктаж з БЖД та правила безпечної поведінки на уроках я досліджую світ. |
|
|
|
|
|
|
Життя найбільша цінність |
має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібнос-ті, характер) [4 ПРО 1.1]; аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим [4 СЗО 1.1] |
|
2 |
|
|
1 |
Моральні чесноти. Цілі особистісного зростання |
пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні [4 ПРО 1.6]; пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі; обмінюється досвідом уникнення небезпеки в реаль-них ситуаціях [4 СЗО 2.1] |
|
3 |
|
|
1 |
Культура взаємин |
має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці [4 ГІО 7.1]; розуміє значення добрих взаємин, їх пере-вагу над конфліктами, сутність доброзич-ливості, милосердя, поступливості, напо-легливості, відповідальності [4 ГІО 6.1] |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота №1. Тест |
|
|
|
|
|
|
ЛЮДИНА І ВСЕСВІТ |
|
|
4 |
|
|
1 |
Планета Земля – наш дім у Всесвіті |
має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему; значення різних видів карт [4 ПРО 1.1] |
|
5 |
|
|
1 |
Космічні тіла |
наводить приклади небесних тіл [4 ПРО 1.4] |
|
6 |
|
|
1 |
Форма й обертальні рухи Землі |
пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; визначає сто-рони горизонту по компасу [4 ПРО 1.4] |
|
7 |
|
|
1 |
Дослідження Всесвіту |
моделює Сонячну систему, сузір’я, зміни земної поверхні, обертання Землі [4 ПРО 1.4] |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота №2.Тест |
|
|
|
|
|
|
ЛЮДИНА І ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ |
|
|
8 |
|
|
1 |
Зображення поверхні Землі |
розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; пояснює значення плану місцевості і карти [4 ПРО 1.4] |
|
9 |
|
|
1 |
Карта розкриває світ |
визначає сторони горизонту по компасу [4 ПРО 1.4]; орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак [4 ПРО 1.5] |
|
|
|
|
|
Океани |
|
|
10 |
|
|
1 |
На вітрильнику знань з Тихого океану в Атлантичний |
знаходить і показує на картах океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2] |
|
11 |
|
|
1 |
Від Індійського до Північного Льодовитого океану |
знаходить і показує на картах океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2] |
|
|
|
|
|
Материки |
|
|
12 |
|
|
1 |
Подорож найбільшими материками |
знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2] |
|
13 |
|
|
1 |
З Африки до Північної Америки |
знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2] |
|
14 |
|
|
1 |
З Південної Америки до Австралії |
знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2] |
|
15 |
|
|
1 |
З усамітненої Австралії – до безлюдної Антарктиди |
знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2] |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота № 4. Тест |
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
|
|
ЛЮДИНА І ІСТОРІЯ |
|
|
16 |
|
|
1 |
Стародавні цивілізації Азії та Африки |
має уявлення про необхідність толерант-ного ставлення до різноманітності куль-тур, звичаїв народів; виявляє інтерес і по-вагу до різних культур і звичаїв [4ГІО 3.1] |
|
17 |
|
|
1 |
Стародавня Європа |
має уявлення про необхідність толерант-ного ставлення до різноманітності куль-тур, звичаїв народів; виявляє інтерес і по-вагу до різних культур і звичаїв [4ГІО 3.1] |
|
18 |
|
|
1 |
Символи народів і країн світу |
знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Герб, рідна мова); зміст народних символів [4 ГІО 8.3]; виявляє інтерес до пізнання символіки інших держав [4ГІО 3.1] |
|
19 |
|
|
1 |
Давня Україна |
цікавиться історією і культурою свого краю [4 ГІО 6.2] |
|
20 |
|
|
1 |
Козацька доба |
має уявлення про та культурну спадщину [4 ГІО 1.3] |
|
21 |
|
|
1 |
Сучасна Україна |
виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2] |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота № 5 |
|
|
|
|
|
|
ЛЮДИНА І ПРИРОДА УКРАЇНИ |
|
|
22 |
|
|
1 |
Україна на карті світу |
має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей [4 ГІО 3.1] |
|
23 |
|
|
1 |
Водойми України |
знаходить і показує на картах інші об’єкти [водойми] відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2] |
|
24 |
|
|
1 |
Водойми твого рідного краю |
наводить приклади водойм своєї місце-вості та їхні назви [4 ПРО 1.4] |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота № 6 |
|
|
25 |
|
|
1 |
Природні зони України |
характеризує природну зону України за планом; мешканців природного угрупова-ння, їхні зв’язки між собою і неживою природою [4 ПРО 3.1]; пояснює залежність між умовами природ-ної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній прожи-вають [4 ПРО 3.3] |
|
26 |
|
|
1 |
Полісся — зона мішаних лісів |
наводить приклади і описує природні угруповання [Полісся] за планом (назва угруповання, рослини і тварини угрупо-вання, зв’язки між ними, значення угру-повання для людини) [4 ПРО 1.5] |
|
27 |
|
|
1 |
Лісостеп |
наводить приклади і описує природні угруповання [Лісостепу] за планом (назва угруповання, рослини і тварини угрупо-вання, зв’язки між ними, значення угру-повання для людини) [4 ПРО 1.5] |
|
28 |
|
|
1 |
Степ |
наводить приклади і описує природні угруповання [Степу] за планом (назва уг-руповання, рослини і тварини угрупован-ня, зв’язки між ними, значення угрупова-ння для людини) [4 ПРО 1.5] |
|
29 |
|
|
1 |
Карпатські й Кримські гори |
наводить приклади і описує природні угруповання [Карпатських і Кримських гір] за планом (назва угруповання, росли-ни і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини) [4 ПРО 1.5] |
|
30 |
|
|
1 |
Природні ресурси України
|
називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави [4 ПРО 1.3] |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота № 7 |
|
|
|
|
|
|
ЛЮДИНА І МАЙБУТНЄ |
|
|
31 |
|
|
1 |
Історія взаємодії людини і природи |
пояснює наслідки забруднення водойм, повітря, ґрунтів, знищення лісів та іншої небезпеки, що спричинює діяльністю людини [4 ПРО 1.5] |
|
32 |
|
|
1 |
Катастрофи: природні й рукотворні |
називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи [4 ПРО 1.1] |
|
33 |
|
|
1 |
Ліси — обереги Землі |
долучається до організації і проведення природоохоронних заходів [4 ПРО 4.1] |
|
34 |
|
|
1 |
Загроза багатствам природи
|
аналізує та оцінює свій внесок у збере-ження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла [4 ПРО 4.4], [4 ГІО 8.2] |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота № 8 |
|
|
35 |
|
|
1 |
Підсумковий урок за рік |
|