Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва 5 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 5 класі відповідно до модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Мистецтво» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Тороп К. С., Лопатіна М. В., Прядка І. Є., Шпилєва Ю. І.) (35 годин, 1 година на тиждень).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування музичного мистецтва в 5 класі 

 (відповідно до модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Мистецтво»

для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

(авт. Тороп К. С., Лопатіна М. В., Прядка І. Є., Шпилєва Ю. І.)

(35 годин на рік, 1 година на тиждень)

№ уроку

Дата

Зміст навчального

матеріалу

Види

навчальної

діяльності

Очікувані

результати

навчання

Напрями корекційно-

розвиткової роботи

 

змістова лінія «вступ»

Як з’явилася музика. Значення музики в житті людини. Музика, яка спосіб самовираження.

1.

04/09

М. Вербицький, П. Чубинський «Гімн України». (Слухання).

Музична грамота.

Вправи для розвитку голосу і слуху: «Сорока-ворона» (обробка Я. Степового).

Слухання музики, співи, музично- ритмічні рухи, музикування на дитячих музичних інструментах, музична грамота.

  •   Учень/учениця:
  •   має уявлення про основи музичної культури; підвищення інтересу й любові до класичної, народної, сучасної музики;
  •   відчуває виникнення музично-естетичного відгуку від прослуховування
  •   музичних творів, відчуття співпереживання та творчого самовираження до музики.
  •   Учень/учениця уміє:
  •   уміє зацікавлено слухати музику, емоційно
  •   переживати її настрій висловлювати свої
  •   враження від музики; намагається виразно виконувати пісні та поспівки, узгоджує ритмічний супровід із словами тексту; пластичними рухами показує характер музичного твору, використовує засвоєні
  •   вокально-хорові засоби музичної діяльності у процесі виконання творів, вдало використовує
  •   дитячі музичні інструменти під час виконання/слухання
  •   музики.

Розвиток музично- образного мислення, навичок сприйняття музики; творчих музичних здібностей, практичних умінь і навичок у процесі слухання, виконання, пластичного інтонування, музично- ритмічного руху; становлення музично- естетичного смаку.

Збагачення словникового запасу на основі вивчення музичних творів.

2.

11/09

С. Чарнецький, патріотична пісня «Ой у лузі червона калина». (Слухання).

Музична грамота.

Наталія Май. «Шкільна пісня». (Розучування).

3.

18/09

 Г. Майборода, «Гуцульська рапсодія». (Слухання).

Музична грамота.

 Вправи для розвитку голосу і слуху: «Печу-печу хлібчик» (обробка В. Верховинця).

Наталія Май. «Шкільна пісня». (Виконання).

4.

25/09

 Б. Фільц, «Коломийка». (Слухання).

Музична грамота.

 Вправи для розвитку голосу і слуху: «Печу-печу хлібчик» (обробка В. Верховинця).

Українська народна пісня «Подоляночка». (Розучування).

5.

02/10

Г. Сасько, «Перший пролісок». (Слухання).

Музична грамота.

 Вправи для розвитку голосу і слуху: «Равлику-Павлику» (музика В. Верховинця).

Українська народна пісня «Подоляночка». (Виконання).

6.

09/10

Музична грамота.

Вправи для розвитку голосу і слуху: «Равлику-Павлику» (музика В. Верховинця).

Виконання в русі та музикування. Л. Доценко «Веселі звірята».

7.

16/10

Вправи для розвитку голосу і слуху: «Печу-печу хлібчик» (обробка В. Верховинця).

Музична грамота.

Виконання в русі та музикування. Л. Доценко «Веселі звірята».

змістова лінія «музика в житті людини»

Музика передає почуття, мова музики. Вокальна та інструментальна музика.

8.

23/10

Л. Дичко «Весна» з кантати «Пори року» (слухання).

М. Красьов «Святковий танок» (музикування на дитячих музичних інструментах).

Слухання музичних творів, музикування на дитячих музичних інструментах.

Учень/учениця:

має уявлення про роль музики в житті людини, якою буває музика; слухає, аналізує та впізнає знайомі музичні твори, емоційно переживає музичний зміст.

застосовує музикування на дитячих музичних інструментах в різних

видах музичної діяльності.

Учень/учениця уміє: розуміти музику, сприймати не тільки емоційно, але й свідомо; порівнювати та аналізувати музичні твори, виділяти головне в музиці – емоційний, образний зміст, загальний характер музики.

грати на дитячих музичних інструментах (маракаси, брязкальця, бубон, трикутник, ложки, металофон), використовувати під час

слухання музики.

Формування уявлень про музику як вид

мистецтва; розвиток загальної культури, виховання художнього смаку, слухової пам’яті,

збагачення музично- слухової уяви; застосування ігор та ігрових ситуацій у процесі багаторазового музичного сприйняття; розвиток цілісного сприйняття (при першому ознайомленні, прослуховуванні) та диференційованого сприйняття (при повторному сприйнятті).

9.

06/11

Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (слухання).

М. Красьов «Святковий танок» (музикування на дитячих музичних інструментах).

10.

13/11

К. Стеценко. Дитяча опера «Лисичка, Котик і  Півник» (слухання).

Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (музикування на дитячих музичних інструментах).

11.

20/11

Українська народна пісня «Щебетала пташечка» (слухання).

Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (музикування на дитячих музичних інструментах).

 

Пісня, як стимул духовного, творчого, культурного розвитку

12.

27/11

Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. Колядки.

Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону

Учень/учениця знає:

музичну мову, відчуває темброві висотні та ритмічні зміни в музиці, свідомо використовує ці знання у виконавській діяльності;

жанрову основу пісні. Учень/учениця уміє: вірно інтонувати мелодію, починати спів після музичного вступу, співати злагоджено, у ансамблі, природним

голосом, брати правильно дихання між короткими музичними фразами.

Розвиток емоційної

чутливості на музику; музичного слуху, розумової діяльності, уваги, пам’яті, здібностей до

виконавської та творчої діяльності.

13.

04/12

Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. Колядки.

14.

11/12

Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. Щедрівки

15.

18/12

Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. Щедрівки.

16.

25/12

Музична гра «Ми кривого танцю йдемо», українська народна пісня.

Музика і рух

17.

15/01

Д. Шостакович «Весело крокуємо».

Логоритміка, словникова робота.

Рухи під музику, музичні ігри зі співами й рухами, хороводи, музично-дидактичні ігри, відхлопування простого ритмічного малюнку, логоритміка, словникова робота.

Учень/учениця:

має уявлення про вміння відображати характер музики танцювальними рухами, емоційно виконувати його з початку до кінця,

узгоджувати власні

ритмічні дії з колективом Учень/учениця уміє: передавати пластичними

рухами характер музичного твору, узгоджувати з музикою початок і кінець рухів, ритмічний супровід зі

словами пісень, змінювати музично-

ритмічні рухи відповідно характеру музики.

Формування асоціативного мислення під час музично-

ритмічної діяльності, творчих проявів через рухи.

Розвиток координації рухів, уваги в процесі відтворення ритмічних малюнків, ритмічного слуху.

18.

22/01

Хороводна гра «Галя по садочку ходила».

Логоритміка, словникова робота.

19.

29/01

Л. Ревуцький. Пісня-гра «Веселий каблучок».

Відхлопування простого ритмічного малюнку, логоритміка, словникова робота.

20.

05/02

Музично-рухлива гра «Про жабок і комарів».

Логоритміка, словникова робота.

 

змістова лінія «музика мого народу»

Народна музика. Українська музика у творчості композиторів.

21.

12/02

Українська народна пісня «Галя по садочку ходила» (слухання).

Логоритміка, словникова робота.

 

 

Слухання зразків української народної музики, музичних творів українських композиторів, перегляд відеоматеріалів.

Учень/учениця:

має уявлення про народну музику (пісня, танець) та музику, створену композитором, народні мистецькі традиції рідного краю.

Учень/учениця уміє: висловлювати власні враження від музики;

впізнавати та називати знайомі музичні твори, класифікувати за видом (народна музика,

композиторська музика), визначати настрій,

характер музичного твору, висловлювати власну думку від почутої музики.

 

 

 

 

 

Розвиток творчого мислення, слухової уваги в процесі

впізнавання народної пісні. Формування уявлення про художній образ в музиці.

Виховування любові до народної творчості українських композиторів та народних пісень.

22.

19/02

М. Лисенко. Дитяча опера «Коза-дереза» (слухання).

Логоритміка, словникова робота.

 

23.

26/02

К. Стеценко. Дитяча опера «Івасик Телесик» (слухання).

Логоритміка, словникова робота.

 

24.

05/03

М. Коваль . Дитяча опера «Вовк і семеро козенят» (слухання).

Логоритміка, словникова робота.

Народні музичні інструменти

25.

12/03

С. Рахманінов. «Італійська полька» (слухання).

Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка).

Перегляд ілюстрацій із зображенням музичних інструментів, пояснення способу гри на них; перегляд відеоматеріалів; прослуховування фонограми (звучання інструментів).

Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка).

Учень/учениця:

має уявлення про українські народні інструменти: (бубон, скрипка, сопілка, бандура, трембіта); особливості їхнього

звучання, використання їх у музичному просторі.

Учень/учениця уміє:

називати музичні інструменти, розрізняти їх за зовнішнім виглядом та звучанням; порівнювати характер

нескладних музичних творів;

відтворювати ритмічний малюнок до музичних творів плесканням у долоні та на дитячих

музичних інструментах.

Формування пізнавального інтересу до вивчення музичних інструментів, збагачення словникового запасу (назви інструментів, властивості та особливості їхнього звучання).

Розвиток уваги в процесі відтворення ритмічних малюнків.

26.

19/03

Е. Гріг. «Ранок» (слухання).

Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка).

27.

02/04

П. Чайковський ( з «Дитячого альбому») (слухання).

Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка).

28.

09/04

Д. Кабалевський. «Три подружки» (слухання).

Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка).

Пісня – душа народу. Розмаїття українських народних пісень: календарно-обрядові пісні,

щедрівки, веснянки, колискові, жартівливі, історичні

29.

 

16/04

Українські троїсті музики (слухання)

Українська народна пісня «Галя по садочку ходила» (розучування)

Вивчення пісень до різних свят та святкових обрядів; виконання пісень із супроводом та без нього; інсценування пісень.

Учень/учениця:

має уявлення про українські народні пісні та їх різновиди, слухає та називає пісню, що звучала.

Учень/учениця уміє:

називати, яка саме звучала пісня (колискова, жартівлива, історична,

щедрівки, веснянки); співати емоційно, виразно і злагоджено у відповідному настрої і характері;

дотримуватися правил ансамблевого співу.

Корекція співочої постанови, співочого дихання. Розвиток вокально-хорових навичок, координації та плавності рухів у процесі інсценування пісень.

30.

23/04

Українська народна пісня «Котику сіренький», веснянки (слухання).

Українська народна пісня «Галя по садочку ходила» (виконання)

31.

30/04

Хоровод-веснянка «Ой, минула вже зима» (розучування)

32.

07/05

Хоровод-веснянка «Ой, минула вже зима» (виконання та інсценізація пісні).

Народні танці

33.

14/05

Український народний танець «Гопак» (перегляд відео).

Л. Доценко «Веселі звірята» (розучування для виконання в русі).

Бесіда про особливості українських народних танців, перегляд відеоматеріалів, прослуховування мелодій українських народних танців, ознайомлення з елементами танцювальних рухів: напівприсідання, тупотіння, «колупалочка».

Учень/учениця:

має уявлення про

українські народні танці (гопак, козачок), їх походження та особливості виконання; розуміє зв’язок танцю і пісні;

прослуховує мелодію українських народних танців, впізнає та називає танець.

Учень/учениця уміє:

слухати та впізнавати знайому мелодію; виконувати елементарні рухи українського танцю, узгоджувати власні рухи з музикою, відчувати

ритмічний малюнок музики.

Виховування інтересу до народної

культури, прагнення навчитися танцювати народні танці, розширення знань та уявлень про українську народну музику.

Розвиток відчуття пульсації, природньої моторної реакції.

Збагачення музичного словника.

34.

21/05

Український народний танець «Козачок» (перегляд відео).

Л. Доценко «Веселі звірята» (виконання).

35.

28/05

Музично-рухлива гра «Ми на луг ходили» (виконання в русі).

Підсумок вивченого за рік.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Планування
Інкл
Додано
20 листопада
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку