Календарно-тематичне планування музичного мистецтва в 5 класі
(відповідно до модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Мистецтво»
для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
(авт. Тороп К. С., Лопатіна М. В., Прядка І. Є., Шпилєва Ю. І.)
(35 годин на рік, 1 година на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Напрями корекційно- розвиткової роботи |
змістова лінія «вступ» |
|||||
Як з’явилася музика. Значення музики в житті людини. Музика, яка спосіб самовираження. |
|||||
1. |
04/09 |
М. Вербицький, П. Чубинський «Гімн України». (Слухання). Музична грамота. Вправи для розвитку голосу і слуху: «Сорока-ворона» (обробка Я. Степового). |
Слухання музики, співи, музично- ритмічні рухи, музикування на дитячих музичних інструментах, музична грамота. |
|
Розвиток музично- образного мислення, навичок сприйняття музики; творчих музичних здібностей, практичних умінь і навичок у процесі слухання, виконання, пластичного інтонування, музично- ритмічного руху; становлення музично- естетичного смаку. Збагачення словникового запасу на основі вивчення музичних творів. |
2. |
11/09 |
С. Чарнецький, патріотична пісня «Ой у лузі червона калина». (Слухання). Музична грамота. Наталія Май. «Шкільна пісня». (Розучування). |
|||
3. |
18/09 |
Г. Майборода, «Гуцульська рапсодія». (Слухання). Музична грамота. Вправи для розвитку голосу і слуху: «Печу-печу хлібчик» (обробка В. Верховинця). Наталія Май. «Шкільна пісня». (Виконання). |
|||
4. |
25/09 |
Б. Фільц, «Коломийка». (Слухання). Музична грамота. Вправи для розвитку голосу і слуху: «Печу-печу хлібчик» (обробка В. Верховинця). Українська народна пісня «Подоляночка». (Розучування). |
|||
5. |
02/10 |
Г. Сасько, «Перший пролісок». (Слухання). Музична грамота. Вправи для розвитку голосу і слуху: «Равлику-Павлику» (музика В. Верховинця). Українська народна пісня «Подоляночка». (Виконання). |
|||
6. |
09/10 |
Музична грамота. Вправи для розвитку голосу і слуху: «Равлику-Павлику» (музика В. Верховинця). Виконання в русі та музикування. Л. Доценко «Веселі звірята». |
|||
7. |
16/10 |
Вправи для розвитку голосу і слуху: «Печу-печу хлібчик» (обробка В. Верховинця). Музична грамота. Виконання в русі та музикування. Л. Доценко «Веселі звірята». |
|||
змістова лінія «музика в житті людини» |
|||||
Музика передає почуття, мова музики. Вокальна та інструментальна музика. |
|||||
8. |
23/10 |
Л. Дичко «Весна» з кантати «Пори року» (слухання). М. Красьов «Святковий танок» (музикування на дитячих музичних інструментах). |
Слухання музичних творів, музикування на дитячих музичних інструментах. |
Учень/учениця: має уявлення про роль музики в житті людини, якою буває музика; слухає, аналізує та впізнає знайомі музичні твори, емоційно переживає музичний зміст. застосовує музикування на дитячих музичних інструментах в різних видах музичної діяльності. Учень/учениця уміє: розуміти музику, сприймати не тільки емоційно, але й свідомо; порівнювати та аналізувати музичні твори, виділяти головне в музиці – емоційний, образний зміст, загальний характер музики. грати на дитячих музичних інструментах (маракаси, брязкальця, бубон, трикутник, ложки, металофон), використовувати під час слухання музики. |
Формування уявлень про музику як вид мистецтва; розвиток загальної культури, виховання художнього смаку, слухової пам’яті, збагачення музично- слухової уяви; застосування ігор та ігрових ситуацій у процесі багаторазового музичного сприйняття; розвиток цілісного сприйняття (при першому ознайомленні, прослуховуванні) та диференційованого сприйняття (при повторному сприйнятті). |
9. |
06/11 |
Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (слухання). М. Красьов «Святковий танок» (музикування на дитячих музичних інструментах). |
|||
10. |
13/11 |
К. Стеценко. Дитяча опера «Лисичка, Котик і Півник» (слухання). Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (музикування на дитячих музичних інструментах). |
|||
11. |
20/11 |
Українська народна пісня «Щебетала пташечка» (слухання). Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (музикування на дитячих музичних інструментах).
|
|||
Пісня, як стимул духовного, творчого, культурного розвитку |
|||||
12. |
27/11 |
Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. Колядки. |
Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону |
Учень/учениця знає: музичну мову, відчуває темброві висотні та ритмічні зміни в музиці, свідомо використовує ці знання у виконавській діяльності; жанрову основу пісні. Учень/учениця уміє: вірно інтонувати мелодію, починати спів після музичного вступу, співати злагоджено, у ансамблі, природним голосом, брати правильно дихання між короткими музичними фразами. |
Розвиток емоційної чутливості на музику; музичного слуху, розумової діяльності, уваги, пам’яті, здібностей до виконавської та творчої діяльності. |
13. |
04/12 |
Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. Колядки. |
|||
14. |
11/12 |
Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. Щедрівки |
|||
15. |
18/12 |
Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. Щедрівки. |
|||
16. |
25/12 |
Музична гра «Ми кривого танцю йдемо», українська народна пісня. |
|||
Музика і рух |
|||||
17. |
15/01 |
Д. Шостакович «Весело крокуємо». Логоритміка, словникова робота. |
Рухи під музику, музичні ігри зі співами й рухами, хороводи, музично-дидактичні ігри, відхлопування простого ритмічного малюнку, логоритміка, словникова робота. |
Учень/учениця: має уявлення про вміння відображати характер музики танцювальними рухами, емоційно виконувати його з початку до кінця, узгоджувати власні ритмічні дії з колективом Учень/учениця уміє: передавати пластичними рухами характер музичного твору, узгоджувати з музикою початок і кінець рухів, ритмічний супровід зі словами пісень, змінювати музично- ритмічні рухи відповідно характеру музики. |
Формування асоціативного мислення під час музично- ритмічної діяльності, творчих проявів через рухи. Розвиток координації рухів, уваги в процесі відтворення ритмічних малюнків, ритмічного слуху. |
18. |
22/01 |
Хороводна гра «Галя по садочку ходила». Логоритміка, словникова робота. |
|||
19. |
29/01 |
Л. Ревуцький. Пісня-гра «Веселий каблучок». Відхлопування простого ритмічного малюнку, логоритміка, словникова робота. |
|||
20. |
05/02 |
Музично-рухлива гра «Про жабок і комарів». Логоритміка, словникова робота.
|
|||
змістова лінія «музика мого народу» |
|||||
Народна музика. Українська музика у творчості композиторів. |
|||||
21. |
12/02 |
Українська народна пісня «Галя по садочку ходила» (слухання). Логоритміка, словникова робота.
|
Слухання зразків української народної музики, музичних творів українських композиторів, перегляд відеоматеріалів. |
Учень/учениця: має уявлення про народну музику (пісня, танець) та музику, створену композитором, народні мистецькі традиції рідного краю. Учень/учениця уміє: висловлювати власні враження від музики; впізнавати та називати знайомі музичні твори, класифікувати за видом (народна музика, композиторська музика), визначати настрій, характер музичного твору, висловлювати власну думку від почутої музики.
|
Розвиток творчого мислення, слухової уваги в процесі впізнавання народної пісні. Формування уявлення про художній образ в музиці. Виховування любові до народної творчості українських композиторів та народних пісень. |
22. |
19/02 |
М. Лисенко. Дитяча опера «Коза-дереза» (слухання). Логоритміка, словникова робота.
|
|||
23. |
26/02 |
К. Стеценко. Дитяча опера «Івасик Телесик» (слухання). Логоритміка, словникова робота.
|
|||
24. |
05/03 |
М. Коваль . Дитяча опера «Вовк і семеро козенят» (слухання). Логоритміка, словникова робота. |
|||
Народні музичні інструменти |
|||||
25. |
12/03 |
С. Рахманінов. «Італійська полька» (слухання). Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка). |
Перегляд ілюстрацій із зображенням музичних інструментів, пояснення способу гри на них; перегляд відеоматеріалів; прослуховування фонограми (звучання інструментів). Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка). |
Учень/учениця: має уявлення про українські народні інструменти: (бубон, скрипка, сопілка, бандура, трембіта); особливості їхнього звучання, використання їх у музичному просторі. Учень/учениця уміє: називати музичні інструменти, розрізняти їх за зовнішнім виглядом та звучанням; порівнювати характер нескладних музичних творів; відтворювати ритмічний малюнок до музичних творів плесканням у долоні та на дитячих музичних інструментах. |
Формування пізнавального інтересу до вивчення музичних інструментів, збагачення словникового запасу (назви інструментів, властивості та особливості їхнього звучання). Розвиток уваги в процесі відтворення ритмічних малюнків. |
26. |
19/03 |
Е. Гріг. «Ранок» (слухання). Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка). |
|||
27. |
02/04 |
П. Чайковський ( з «Дитячого альбому») (слухання). Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка). |
|||
28. |
09/04 |
Д. Кабалевський. «Три подружки» (слухання). Музикування на дитячих музичних інструментах (бубон, сопілка). |
|||
Пісня – душа народу. Розмаїття українських народних пісень: календарно-обрядові пісні, щедрівки, веснянки, колискові, жартівливі, історичні |
|||||
29.
|
16/04 |
Українські троїсті музики (слухання) Українська народна пісня «Галя по садочку ходила» (розучування) |
Вивчення пісень до різних свят та святкових обрядів; виконання пісень із супроводом та без нього; інсценування пісень. |
Учень/учениця: має уявлення про українські народні пісні та їх різновиди, слухає та називає пісню, що звучала. Учень/учениця уміє: називати, яка саме звучала пісня (колискова, жартівлива, історична, щедрівки, веснянки); співати емоційно, виразно і злагоджено у відповідному настрої і характері; дотримуватися правил ансамблевого співу. |
Корекція співочої постанови, співочого дихання. Розвиток вокально-хорових навичок, координації та плавності рухів у процесі інсценування пісень. |
30. |
23/04 |
Українська народна пісня «Котику сіренький», веснянки (слухання). Українська народна пісня «Галя по садочку ходила» (виконання) |
|||
31. |
30/04 |
Хоровод-веснянка «Ой, минула вже зима» (розучування) |
|||
32. |
07/05 |
Хоровод-веснянка «Ой, минула вже зима» (виконання та інсценізація пісні). |
|||
Народні танці |
|||||
33. |
14/05 |
Український народний танець «Гопак» (перегляд відео). Л. Доценко «Веселі звірята» (розучування для виконання в русі). |
Бесіда про особливості українських народних танців, перегляд відеоматеріалів, прослуховування мелодій українських народних танців, ознайомлення з елементами танцювальних рухів: напівприсідання, тупотіння, «колупалочка». |
Учень/учениця: має уявлення про українські народні танці (гопак, козачок), їх походження та особливості виконання; розуміє зв’язок танцю і пісні; прослуховує мелодію українських народних танців, впізнає та називає танець. Учень/учениця уміє: слухати та впізнавати знайому мелодію; виконувати елементарні рухи українського танцю, узгоджувати власні рухи з музикою, відчувати ритмічний малюнок музики. |
Виховування інтересу до народної культури, прагнення навчитися танцювати народні танці, розширення знань та уявлень про українську народну музику. Розвиток відчуття пульсації, природньої моторної реакції. Збагачення музичного словника. |
34. |
21/05 |
Український народний танець «Козачок» (перегляд відео). Л. Доценко «Веселі звірята» (виконання). |
|||
35. |
28/05 |
Музично-рухлива гра «Ми на луг ходили» (виконання в русі). Підсумок вивченого за рік. |
1