Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва для 5 класу НУШ

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва у 5 класі НУШ. Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) 35 годин, 1 година на тиждень

Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ

МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Дудки Світлани Миколаївни

Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М.,  Просіна О. В.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

35 годин, 1 година на тиждень

5 КЛАС

Умовні скорочення:

СММ — сприймання музичного мистецтва                 П —  основні поняття для засвоєння                             

СВМ — сприймання візуальних мистецтв                  ХТД — художньо-творча діяльність

СКМ- сприймання кіномистецтва                             ПМ- портрет митця

п/п

 

Дата

 

Тема уроку

Вступ. 1–2. ПОХОДЖЕННЯ МИСТЕЦТВА

 

 

1

 

Як виникли музика і танець

Від звуків природи до музичних звуків, інструментів

СВМ: наскельні малюнки із зображенням танцюристів, фото первісних музичних інструментів

СММ: ONUKA. Трек «Ватра» (сопілка). Дж. Ласт. «Самотній пастух» (у виконанні Л. Рохаса на флейті Пана). О. Мессіан. «Екзотичні птахи» для фортепіано, ударних і камерного оркестру

Портрет митця: О. Мессіан

ХТД: О. Янушкевич. «Веселкова пісня»

П: гармонія   

 

 

 

 

2

 

Музика і театр стародавніх цивілізацій

Виникнення музичних інструментів в Єгипті (арфа), Греції (ліра, кіфара, флейта) ін

СВМ: зображення арфи, зокрема на картинах, єгипетських розписах. Скульптура Аполлона з кіфарою. М. Провенцале. Орфей та звірі

СММ: «Чарівні звуки арфи». Звучання єгипетської арфи, античної ліри й кіфари

(музична реставрація інструментів). А. Хассельманс. П’єса для арфи. К.-В. Глюк.

Арія Орфея із опери «Орфей і Евридіка»

Віртуальна екскурсія: Античний театр

Музична грамота. Ноти

ХТД: М. Леонтович. Канон

П: символ, агон, канон

Розділ 1. НАРОДНЕ МИСТЕЦТВО

3–4. ОДВІЧІ РИТМИ МИСТЕЦТВА

 

 

 

3

 

Пісенна скарбниця

Українські народні пісні: календарно-обрядові, родинно-побутові, історичні,

гумористичні тощо

СВМ: І. Сколоздра. Українська пісня. І. Гончар. Веснянка, Е.Контратович. Весілля

на Верховині

СММ: Пісня «Ой у лузі червона калина» в різних інтерпретаціях (гурт Рink Floyd , соло А. Хливнюка та ін). І. Шамо Фольк-опера «Ятранські ігри» (фрагменти). К. Стеценко. Вечірня пісня. К. Дебюссі. Колискова слоника (з анімацією)

ХТД: Гра «Упізнай і заспівай мелодію» (за мотивами українських народних пісень)

Портрет митця: К. Стеценко

Мистецький проєкт «Українська народна пісня»

П: ритм, форма, мотив

 

 

4

 

Магічна стихія народних танців

Народні танці. Різновиди танців: українських (гопак, козачок, шевчик, коломийка тощо), польських (полонез, мазурка, краков’як. Танець і здоров’я

СВМ: Фото народних танців. Е. Делакруа Ф. Шопен. Пам’ятник Шопену у Варшаві

СММ: Ф. Шопен Мазурка № 5, Полонез Ля мажор, Велике концертне рондо для ф-но з оркестром

ХТД: Чеська полька Музично-танцювальні рухи «Арфика» (дитячий фест: «Цвіт папороті»). Дитяча пісня за Гайтаною

Портрет митця: Ф.Шопен

Мистецький проєкт «Танці народів світу»

П.: танець

5–6. ЗОЛОТІ РУКИ НАРОДНИХ МАЙСТРІВ

 

 

5

 

Народні музичні інструменти

Народні музичні інструменти: українські (кобза, бандура, цимбали, трембіта, дримба

тощо) та інших народів світу (мандоліна, гітара, копуз, калімба тощо) у порівнянні

СВМ: С. Глущук. Гудаки, І. Труш. Трембітарі, М. Михайлошина. Кобзар. Фото

народних музичних інструментів.

СММ: Імпровізація на цимбалах  (В. Ониськів). Л. Коен. Алілуя» (кавер на бандурі М. Круть). Музика з к/ф «Амелі» (бандура, калімба)

ХТД: В. Лепешко. Кобзарська слава.

Сворення лепбуку «Музичні інструменти народів світу»

П: кавер, капела

 

 

 

6

 

Народна музика у творчості композиторів

Обробки народних пісень і танців. Оркестри українських народних інструментів. Дитячий оркестр К. Орфа

СВМ: Фото: оркестр українських народних інструментів, ксилофон, металофон

СММ: М. Лисенко. «Думка-Шумка» (у перекладі для оркестру народних інстру-ментів). ONUKA feat. NAONI Orchestra (сопілка, трембіта, бугай). Sing, Sing, Sing (ксилофони й металофони). В.-А. Моцарт. Турецький марш («Орф-оркестр»). 

Імпровізація «Оркестрові фантазії»

Портрет митця: М. Лисенко

Музична грамота. Форма в музиці. Варіації

Гра «Музичне доміно» (інструменти)

П: обробка, оркестр, ксилофон

7. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

 

 

7

 

Мереживо східних мелодій

Східні танці (арабські, індійські, китайські тощо), музичні інструменти

СВМ: Арабески (порівняння з українськими орнаментами). Бог Шива. Фото східних

танцівниць, музичних інструментів.  Ф. Фаббі. Арабська танцівниця. А. Хіросіге.

Гравюра. Х.Кавасе. Міст. Весняний вечір

СММ: Р.Шуман. Арабеска. Леся Дичко. Українські писанки (фрагмент). Л. Мінкус.

Індуський танець із балету «Баядерка». Індійська пісня-танець «Джімі, Джімі,

Джімі, ача, ача, ача» з к/ф «Танцюрист Диско» (кавер-версії)

ХТД: Японська народна пісня „Сакура». Створення пластичного супроводу до пісні.

Імпровізація на чорних клавішах (пентатоніка) музичних пейзажів «Сакура навесні» (у порівнянні з картинами)

Хореографічна грамота. Особливості східних танців

П: пентатоніка, пластичне інтонування, імпровізація

8. ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

 

8

 

Перевіряю свої досягнення.

Звучить хор. Підсумковий урок за розділом 1.

(Тематична №1.)

Розділ 1.  ПРОФЕСІЙНЕ МИСТЕЦТВО

1–2. МУЗИЧНІ ТА ГРАФІЧНІ ІНТОНАЦІЇ

 

 

 

9

 

Голос — музичний інструмент, дарований природою

Музична інтонація. Мелодія. Вокаліз. Співочі голоси. Діапазон. Штрихи

СММ: С. Людкевич. Сумна пісня». Вокаліз (О. Басистюк). Е. ді Капуа «O Sole Mio» (Л. Паваротті). Е.Л. Веббер. Арія Грізабели «Memory» («Пам’ять») з мюзиклу «Кішки». «Опера-2», «Чорнобривці» (Д. Кудайберген):

ХТД: Леся Горова «Співають діти».

Спів мелодій пісень вокалізом. Імпровізація мелодії до вірша.

ПМ: С. Людкевич 

Музична грамота. Діапазон, октава. 

П: вокаліз, діапазон, інтонація

 

10

 

Битва хорів

Хор. Хорові партії: сопрано, альт, тенор, бас. Типи хорових колективів: дитячий, чоловічий, жіночий, змішаний. Манера співу: народна, академічна, естрадна

СММ: Телепроєкт «Битва хорів», кавери «Мій рідний край!» (М. Мозговий). «Квітка душа» (К. Меладзе, Н. Матвієнко). Богемська рапсодія» (гурт «Queen»)

ХТД: (Робота в групах). Створення кавера на пісню.

ПМ: Д. Бортнянський

Музична грамота. Штрихи

П: хор, а капелла, регістр, речитатив

3-4. ПАЛІТРА ТЕМБРІВ І СИМФОНІЯ КОЛЬОРІВ

 

 

11

 

Тембри інструментів

Групи інструментів: струнні, духові, ударні, клавішні

СММ: М. Скорик. Мелодія (у виконанні на різних інструментах). К. Дебюссі. Затонулий собор (для фортепіано і в оркестровці Л. Стоковського з візуальним супроводом)

ХТД: Д. Суботенко. Мистецтво.

Гра-імпровізація «Інструментальні ескізи» («Гроза». «Діалог». «Похід»)

Віртуальна екскурсія: родина фортепіано.

П: тембр, філармонія

 

 

12

 

Путівник по симфонічному оркестру

Симфонічний оркестр. Групи інструментів симфонічного оркестру

СММ: Б. Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді»

СВМ: П. Пікассо Варіації на тему «Голуб миру»

ХТД: Виконання ритмічної паффртитури (робота в групах)

ПМ: Б. Бріттен. 

Музична грамота. Форма. Варіації 

П: партитура, пюпітр, туті, варіації

5-6. СЕКРЕТИ ФАКТУРИ

 

 

13

 

Срібні тембри духового оркестру

Інструменти духового оркестру. Марш. Різновиди духових оркестрів

СВМ: фото духових оркестрів

СММ: Український військовий марш «Козацька слава». Старовинний марш. 

Дж. Верді Тріумфальний марш з опери «Аїда». Жіночий духовий оркестр з м. Кіото

ХТД: В. Ільїн. Пісенька про веселий час. Виконання партитури маршу.

Гра «Диригент оркестру»

Віртуальна екскурсія: сайт Національного академічного духового оркестру України.

П: марш, туш, фактура

 

 

14

 

Естрадний оркестр

Естрадно-симфонічний оркестр.

Особливості естрадного оркестру (саксофон, ударна установка, електрогітара тощо) Флешмоб: музичний, хореографічний тощо. 

СВМ: фото естрадних і естрадно- симфонічних оркестрів

СММ: композиції «Весела сім’я». «Діти рушають на екскурсію» (естрадний оркестр Чеського радіо і телебачення). Л. Бонфа. Ранок карнавалу, К. Джонс. Боса нова

 

 

 

(дитячий оркестр «Юність») Соло на ударній установці (виконавець — Данило Варфоломеев, полуфіналіст конкурсу «Україна має талант. Діти», переможець Міжнародного фестивалю «Drummers United»).

П: біг-бенд, саксофон, синтезатор, фестиваль, флешмоб, плагіат

7. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

 

 

15

 

Музичні інтонації Сходу

Музика й музичні інструменти Індії, Китаю тощо.

СММ: К. Дебюссі. Симфонічна поема «Пагоди».

СММ: Індійська музика (ситар, бансурі, табла).

СММ: Українська народна пісня «Щедрик» в обробці М. Леонтовича (японською мовою, аніме) та у виконанні хоровою капелою «Дударик» із симфонічним оркестром під диригуванням О. Линів.

ПМ: Оксана Линів.

ХТД: китайська народна пісня-танець «Дощові краплі».

 

16

 

Перевіряю свої досягнення.

Звучить хор. Підсумковий урок за розділом 2.

(Тематична №2.)

 

Очікувані результати навчання

Учень (учениця) –

1.Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва

1.1. Описує особливості мови музики - вокальної та інструментальної, засобів музичної виразності (мелодія, темп, динаміка, тембр, регістр), розрізняє види оркестрів, групи симфонічного оркестру, порівнює мову музики з мовами інших видів мистецтва, наводить приклади творів.

1.2. Сприймає музичні твори, передає свої враження від них вербально/невербально, різними художніми засобами, застосовує відповідну термінологію, наводить приклади зв’язків музики з життям, з іншими видами мистецтва.

2.Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва

2.1.Бере участь у виконавській творчості: співає, зокрема народні пісні та їх обробки (в хорі/ансамблі/соло), грає на елементарних музичних інструментах.

2.2. Імпровізує (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду.

2.3. Створює пластичні рухи під музику.

3.Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом, регулює власний емоційний стан.

3.1.Характеризує власну творчу діяльність за визначеними критеріями, визначає її сильні й слабкі сторони.

3.2.Презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, визнає можливість різного втілення творчого задуму.

3.3.Долучається до музичних заходів; мистецьких дослідницьких проєктів. Виконує різні ролі в спільному творчому процесі, висловлює свою думку в обговореннях музичних творів, використовує різні види інформації під час спільної творчості.

3.4.Розпізнає емоції й почуття від сприймання музики, мистецьких творів, пояснює власні вподобання, вплив мистецтва на зміну емоційного стану

4.Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації

4.1.Обирає різні способи творення для художнього самовираження (ілюстрації, фото тощо). Шукає й добирає

аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали з різних джерел.

4.2.Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб достовірність джерела інформації про мистецтво. Розуміє значення правильного оформлення цитат із покликанням на автора.

 

Види навчальної діяльності

Спів народних і сучасних авторських пісень з пластичним інтонуванням, з імпровізованими жестами й рухами. Інсценізації народних українських обрядів, насамперед поширених у культурному середовищі рідного краю з усвідомленням національної ідентичності через мистецтво.

Гра на елементарних дитячих інструментах, зокрема на вироблених власноруч.

Експериментування зі звуками різних властивостей.

Розділ 3. СЦЕНІЧНІ МИСТЕЦТВА

1–2. КОЛИ ВСІ МИСТЕЦТВА РАЗОМ

 

 

17

 

Музика і література: діалог мистецтв

Інтонація (музична і поетична). Програмна музика. Вокальна музика. Інтонація — основа музичної мови. Програмність у музиці. 

СММ: Й. Штраус-син. Казки Віденського  лісу; В. Кікта. Концертна симфонія для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської»  (ч. І. Орнамент, ч. 8 Скоморохи)

ХТД: О. Антоняк. Ода пісні

СВМ: Пам’ятник Й. Штраусу у Відні. Софійський собор у Києві (фреска «Скоморохи»)

Музична грамота. Динаміка

П: сюїта, ода, фреска

 

 

18

 

Цирк — мистецтво, сповнене радості.

Мова циркового мистецтва. Трюк. Складові циркової вистави: клоунада, акробатика,

жонглювання, еквілібристика, дресирування тощо. Музика в цирку

СММ: Ю. Фучик. Марш «Вхід гладіаторів»; Г. Петер. «Спомини про цирк Ренца»  (ксилофон з оркестром); М.-А. Амлен.

Цирковий галоп для механічного піаніно (квінтет для 10 рук)

ХТД: Австрійська пісня «Цирк приїхав».  Виконання на металофонах (або паперових стаканчиках) ритму циркового маршу. Гра «Музична естафета» (імпровізація слів пісні

репом в групах по фразах). Пісня про цирк англійською мовою

СВМ: Ж. Сьора. Цирк; Ю. Горбачов. Клоун на коні. Фото: циркові номери

Віртуальна екскурсія: цирк Дю Солей

Музична грамота. Розмір, схеми диригування, пунктирний ритм

П: цирк, трюк, еквілібристика

3-4.У ЦАРСТВІ МЕЛЬПОМЕНИ

 

 

19

 

Театр відчиняє двері.

Театр і його види: драматичний, ляльковий, музичний. Становлення театру. Комедія

дель-арте. Пантоміма ( міміка, жестикуляція)

СВМ: фото: види театрів, схема глядацької зали (партер, амфітеатр, бельетаж, ложі й

балкон). П. Сезан. П’єро і Арлекін. Статуетка Коломбіна. Скульптура «Мельпомена»

СММ: Р. Шуман. «Карнавал»: «П’єро», «Арлекін», «Панталон і Коломбіна»

Портрет митця: Р. Шуман

ХТД: Гра-пантоміма «Відгадай персонажів». Гра» «Озвучте картину»: імпровізуйте

(в парі) пантоміму «П’єро і Арлекін»

Театральна грамота. Мова театру — акторська міміка, жести

П: Театр, пантоміма, атрибут, сторітелінг

 

 

20

 

Ляльковий театр.

Театр ляльок: особливості мови, лялькові персонажі образи. Український вертеп. 

СВМ: фото Київського театру ляльок (екстер’єр, інтер’єр), вертепної скрині,

ляльок (Пульчинелло, Полішинель, Панч і Джуді).

В. Аба-Новак. Лялькова вистава (сторітелінг за картиною)

СММ: Е.Вілла-Лобос. Полішинель

ХТД: О. Янушкевич. Дитинства світ

П: вертеп, інтермедія, театр ляльок

5–6. У МУЗИЧНОМУ ТЕАТРІ

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На оперній сцені

Складові оперної вистави (увертюра, арії речитативи, дуети, хорові сцени, танці)

СММ: С. Гулак-Артемовський. Опера «Запорожець за Дунаєм»: романс Оксани

«Місяцю ясний», пісня Карася «Тепер я турок не козак», фінальний хор

Портрет митця. С. Гула́к-Артемовський

ХТД: Імпровізація жартівливого фрагменту пісні Карася з опери «Запорожець за Дунаєм» (речитатив або реп)

П: Лібрето, увертюра, арія, речитатив

 

 

22

 

Там, де панує рух. Балет

Мова хореографії: взаємодія музики, танцю, пантоміми. Пластична інтонація. Скадові

балету (варіація, па-де-де, кордебалет)

СММ: В.-А.Моцарт. Менует з «Маленької нічної серенади». Й. Баєр. Балет «Фея

ляльок» (фрагменти)

СВМ: О. Ренуар. Селянський танець. Міський танець. Е. Дега. Маленькі танцівниці,

скульптура «Маленька танцівниця». Скульптура «Терпсхора» Ж. С. ле Чирк. Менует.

Статуетка «Менует»

ХТД: А. Житкевич. Під звуки вальсу Хореографічна грамота. Балет

П: менует, балет, хореографія

7–8. АНСАМБЛЬ: У ЄДНОСТІ КРАСА

 

 

23

 

Музичні та хореографічні ансамблі

Види ансамблів: вокальний, інструментальний, вокально-інструментальний (ВІА), пісні

і танцю; хореографічний, джаз-бенд, рок-гурти.

СММ: О.Шевченко. «Старенький трамвай» («Піккардійська терція»); Д. Монатик. В

цей день (дует з Н. Матвієнко); А. П’яццола. Лібертанго (у виконанні різних ансамблів)

Р. Паулс. Золоте весілля (ансамбль «Дзегузіте»)

СВМ: Д. Халс. Музиканти. Фото різних ансамблів, зокрема дитячих

ХТД: Р. Паулс. Золоте весілля

П: ансамбль, камерна музика, акустика, резонанс

 

24

 

Музика свят і розваг

«Легка» музика». Шоу. Музика фонтанів 

СММ: Г. Ф. Гендель. «Королівський феєрверк» (увертюра); сюїта «Музика на

воді. О. Респігі. Фонтани Рима (фрагменти)

СВМ: Невідомий автор. Феєрверк на Темзі. Дж. Берніні. Фонтани Треві,Тритон.

Фото музичних фонтанів

П: шоу

9. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

 

 

25

 

Східний театр

Китайський та індійський театр (костюми, маски). Герої Пекінської опери

СММ: Пекінська опера (фрагменти)

СВМ: Фото: Великий Національний театр у Пекині (екстер’єр, інтер’єр). Актори

китайського та індійського театрів. Східний театр тіней (ажурні ляльки)

ХТД: І .Кириліна. Зелене слонея (Бем-ба ла бем-ба). Виконання з інсценізацією.

Гра-пантоміма «Амплуа»

П: амплуа

 

26

 

Перевіряю свої досягнення.

Підсумковий урок за розділом «СЦЕНІЧНІ МИСТЕЦТВА».

(Тематична №3.)

 

Розділ 4. ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦТВА

1–2. НАЙМОЛОДША МУЗА

 

 

27

 

Кінематограф. Музика в кіно

Мова кіномистецтва (кадр, монтаж)

СВМ: Х/ф «Фокстер і Макс». Постери до кінофільмів

ХТД: Саундтрек «Суперпес» з х/ф «Фокстер і Макс». «Do-Re-Mi» з мюзиклу «Звуки

музики»

СММ: Дж. Вільямс. Саундтреки з х/ф «Зоряні війни», «Імперський марш», «Гаррі

Поттер», «Супермен». Р. Роджерс. «Do-Re-Mi» з мюзиклу «Звуки музики»

Портрет митця: Дж. Вільямс

П: кіномистецтво, мюзикл, саундтрек

 

 

28

 

Образи анімації

СВМ: Кадри з мультфільмів: «Ходить гарбуз по городу»; «Котигорошко»,

«Микита Кожум’яка», «Клара та чарівний дракон», українського серіалу про козаків,

зокрема «Як козаки Мону Лізу шукали»

ХТД: О. Осадчий. Пісня про мультики

П: мультиплікація, квест, фентезі

3–4. ЧАС НОВІТНІЙ СТВОРЮЄ КРАСУ

 

 

29

 

Телебачення: погляд у світ

Різновиди мистецтва телебачення: репортаж, інтерв’ю, відео-сюжет; телефільм

і телесеріал; ток-шоу, телегра

СВМ: фото заставок до телепередач, гурту «Kalush Orchestra» на Євробаченні

СММ: Т. Боровок. Байрактар

ХТД: Стефанія / Муз. Б. Степаненка, вірші А. М’ястківського «Веселка»

П: телебачення, відеокліп, подкаст

 

 

30

 

Мистецтво в рекламі.

Зв’язок між мистецтвом та рекламою.

ПМ: Енді Ворхол. Реклама Volkswagen у стилі Рене Магрітт та Сальвадора Далі, Orbit

у стилі Енді Ворхола, Mazda – Пабло Пікассо, Pizza Hut – Леонардо да Вінчі, Adidas

Original, США, 2019, MCDONALD’S, ШВЕЦІЯ, 2020, Dolce&Gabbana, Італія, (Рубенс).

Всесвітньо визнані рекламі кампанії: Apple – Think Different (1997), Nike – Just do it,

Absolut Vodka:The Absolut Bottle.

5. МИСТЕЦТВО І ТЕХНІКА

 

 

 

31

 

Сплетіння муз в єдиному акорді: кольоромузика

СВМ: Ж. Уолл. Чарівна флейта. М. Чюрльоніс. Соната сонця: Алегро. Соната моря.

Соната зірок. І. Марчук. Кольорові прелюдії. Б. Індриков. Ноктюрн. 

В. Кандінський. Контрастні звуки

СММ: М. Чюрльоніс. Сонати (фрагменти на вибір)

ХТД: А. Олєйнікова. Фотограф, друзі, я (виконання з пантомімою)

П: кольоромузика

 

 

32

 

Електронна музика.

Електронні музичні інструменти. Синтезатор.Драм-машина.

СММ: Дмитро Шостакович. Вальс із сюїти № 2 (Amadeus).

Джон Уільямс. Саундрек з к/ф «Пірати Карибського моря» (Launchpad Cover)

Карлхайнц Штокгаузен. Композиція на вибір.

ПМ: Карлхайнц Штокгаузен.

П: електронна музика, подкастинг, драм-машина, синтезатор.

6. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

 

33

 

Карнавал крокує континентами

СВМ: Дж. А. Каналетто. Повернення Бучинторо до молу в День Вознесіння. Фото

Венеціанського і Бразильского карнавалів

СММ: Н. Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки. Ж.-Б.Арбан. Варіації

«Карнавал у Венеції» для труби. С. Абреу.  

Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром)

ХТД: Спів експромтом приспіву пісні «Бразильский карнавал» разом з учасниками

ансамблю студії «Дельфін»

П: карнавал, експромт, самба

 

 

34

 

Перевіряю свої досягнення.

Підсумковий урок за розділом «ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦТВА». (Тематична №4.)

 

 

35

 

Назустріч канікулам. Урок-концерт.

Види навчальної діяльності

Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів мистецтва - музичного, сценічних, візуальних з дотриманням відповідної термінології та норм грамотного українського мовлення.

Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень та критичних суджень щодо художніх творів.

Добір видів художньої діяльності для емоційного задоволення, зняття втоми.

  Використання медіа для художньо-творчого самовираження, здійснення віртуальних екскурсій.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Музика як вид мистецтва Народна музика

Знаннєвий компонент

  • орієнтується восновних засобах музичної виразності, їхньої ролі у створенні музичного образу;
  • називає особливості народних пісень і танців, народних музичних інструментів;
  • наводить приклади значення музики в житті, зокрема в побуті, медіапросторі

Діяльнісний компонент

  • дотримується правил співу;
  • виразно виконує народні пісні з елементами театралізації, зокрема обрядові, побутові, історичні та ін.;
  • створює найпростіший ритмічний супровід до пісні;
  • розрізняє тембри співацьких голосів, звучання українських народних інструментів;
  • застосовує музичні знання та вміння у власному житті;
  • інтерпретує зміст прослуханих музичних творів

Ціннісний компонент

  • висловлює оцінні судження щодо образного змісту прослуханих музичних творів;
  • виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів музичного мистецтва;
  • усвідомлює українську культурну ідентичність, виявляє шану до мистецького надбання українського народу й гордість за нього;
  • пропагує національну культуру через власну художньо-творчу діяльність;
  • виявляє повагу та толерантне ставлення до культурного розмаїття різних регіонів світу

Професійна музика Взаємодія та синтез з іншими видами мистецтва

Знаннєвий компонент

  • орієнтуєтьсяу характерних ознаках програмної та непрограмної, вокальної та інструментальної, хорової та симфонічної музики;
  • орієнтується в поняттях «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика»;
  • розуміє зв’язок народної і професійної музики;
  • наводить приклади взаємодії музики та інших видів мистецтва (образотворче мистецтво, література, театр, цирк, кіно);
  • називає різновиди ансамблів та оркестрів

Діяльнісний компонент

  • порівнює твори вокальної та інструментальної музики;
  • передає музичні образи в малюнках, пластичних імпровізаціях;
  • розрізняє тембри інструментів симфонічного оркестру;
  • характеризує засоби музичної виразності;
  • інтерпретує зміст музичних творів і творів інших видів мистецтва;
  • застосовує музичні знання та вміння, зокрема форми взаємодії музики з іншими видами мистецтва в процесі комунікації

Ціннісний компонент

  • висловлює оцінні судження щодо образного змісту прослуханих музичних творів;
  • виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів музичного мистецтва;
  • усвідомлює загальнолюдські цінності, транслятором яких є мистецтво.

Наприкінці 5 класу учень/учениця виявляє здатність:

  • інтерпретувати зміст музичних творів, зокрема в їх взаємозв’язках з іншими видами мистецтва;
  • передавати враження від музики вербальними, художніми засобами, засобами ритмопластики та театралізації;
  • виконувати пісні серед однолітків, у родині з рухами та ритмічним акомпанементом;
  • розуміти зв’язок музики з іншими видами мистецтва, застосовувати міжпредметні компетентності у процесі художньо-творчої діяльності;
  • висловлювати власні судження про музику та інші види мистецтва, виявляти естетичне ставлення до них;
  • брати участь у міжособистісному спілкуванні з приводу музики, співпрацювати в малих і великих групах;
  • проявляти допитливість у процесі пізнання музики, використовувати різні друковані джерела інформації про музичне мистецтво в навчально-пізнавальній і соціокультурній діяльності

 

docx
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку