Урок 1
Тема. Здрастуй, школо!
Мета. Формування ключових компетентностей.
Предметна мистецька компетентність: формувати виконавські уміння та навички імпровізації, розвивати ритмічне чуття, вокальні та хорові, акторські та елементарні танцювальні уміння.
Вчити уважно активно сприймати твори різних видів мистецтва, знайомити з особливостями їхньої художньо-образної мови.
Заохочувати учнів виявляти та висловлювати власні враження, формувати вміння шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається. Пробуджувати прагнення визначати, описувати емоційні стани, викликані почутим, побаченим, формувати культуру емоційного сприймання й реагування на твір мистецтва. Розширювати можливості дітей у власному творчому вияві – художньому самовираженні.
Викликати у дітей бажання творити і самовиражатися, презентувати результати власної творчості, брати участь у шкільних мистецьких заходах (концертах, виставках, інсценізаціях тощо), з часом виявляти ініціативу їх створення, спілкуватися з друзями та знайомими про мистецтво.
Вільне володіння державною мовою: уміння сприймати, розуміти інформацію державною мовою; усно висловлювати свої враження від мистецтва; оцінювати власну художньо-творчу діяльність.
Уміння вчитися впродовж життя: формувати уміння визначати власні художні інтереси, досягнення і потреби; прагнення доцільно використовувати свій час для пізнання, сприймання, творення мистецтва.
Математична: навчати здійсненню елементарних розрахунків для встановлення пропорцій, запису ритму.
Інформаційно-комунікаційна компетентність: заохочувати до самостійного (чи за допомогою дорослого) використання інформаційних технологій для отримання мистецької інформації, художнього творення
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, екологічна компетентність: опанувати навиками спостереження, дослідження і відтворення довкілля та явищ природи засобами мистецтва.
Обладнання: музичний інструмент, комп’ютер, мультимедійна презентація, підручник.
Хід уроку
Здрастуй, школо! Здрастуй, школо!
Сяють усмішки навколо.
Перший вересень строкатий
Всіх дітей вітає з святом.
День і справді незвичайний -
Розпочався рік навчальний!
Л. Коваль
Напевно, ви з нетерпінням чекали на цю мить, коли можна познайомитись з великою чарівницею-музикою. Вона допоможе нам побачити і веселі дощові краплини, і дзюрчання струмочка, і схід сонця, і пробудження природи; відчути радість, сум, спокій, схвильованість. Певно, ви раніше також зустрічалися з музикою.
«Літні музичні враження»
(Учні розповідають про літні музичні враження.)
Із перших літер зображених предметів складіть слово (школа)
Ви прийшли у перший клас, і перед вами перша сходинка на шляху у світ краси і гармонії. Слухаючи музику, розглядаючи твори образотворчого мистецтва та виконуючи цікаві завдання, ми будемо знайомитись з творчістю видатних митців, новими термінами і поняттями. Ви навчатиметесь розуміти мову мистецтва, бачити і чути красу навколишнього світу, а також створюватимете власну скарбничку художніх робіт.
Тож бажаю вам успіхів у навчанні. Великий світ мистецтва відкриває вам свої таємниці!
Гра «Завершіть речення»
Для запису музики використовують «музичні літери» — … (ноти)
Ноток є не дуже багато, їх лише … (сім)
Кожна з нот має своє ім’я - … (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі)
Живуть нотки на лінійках, які називаються … (нотний стан)
Нотний стан складається з лінійок і їх є … (п’ять)
На початку пишеться знак, який називається … (скрипковий ключ)
Скрипковий ключ тримається внутрішнім завитком за другу лінійку нотного стану, де розташована нота соль. Тому його також називають ключем соль.
Скажіть, будь ласка, як потрібно слухати музику?
(уважно, зацікавлено, пустотливо, вдумливо, гамірно, спокійно, творчо)
1.Сприймання музики.
Інструментальна музика — музика, яку виконують на музичних інструментах.
2. Танцювальна хвилинка. «Коло дружби»
Якщо дружить увесь клас,
Успіх буде повсякчас,
Все нам легко удається,
Весело усім живеться!
Нумо, в коло всі ставайте,
Танцювати починайте!
(Під музику діти ходять колом, звуження, розширення кола)
Гра «Проспівай ім’я сусіда» (діти стоять колом)
Проспівайте ім'я однокласника, який стоїть поруч та проплескайте ритм його (її) імені. ( Со-фій-ка , Мар-га-ри-та, Нас-тя,Мат-вій-ко)
3. Художньо-творча діяльність
Прослухайте правила співу.
Виконання пісні
«Здрастуй, рідна школо!», муз. А. Олєйнікової, сл. Н. Іванової
Здрастуй, рідна школо!
1.У садочках на деревах яблука достигли,
Серпень їм червоні щічки пензлем змалював,
Влітку ми відпочивали, бавилися в ігри,
А шкільний співучий дзвоник вже на нас чекав.
Приспів
Проминуло літо враз, зустрічає школа нас,
Ціле море квітів, сонце у блакиті,
Дзвоник заспівав пісень у такий чудовий день
Поруч друзів коло, здрастуй, рідна школо!
2.Наша вчителька обійми розкрива, як мати,
Посміхаються завзято всі книжки до нас,
Разом з друзями науки будемо вивчати,
Знову ми – одна родина, знову дружний клас.
V. Підсумок уроку.
Дзень –дзе – лень!
Дзвенить дзвінок!
Вже закінчився урок.
До побачення!
До побачення!
1