Календарно-тематичне планування
уроків музичного мистецтва у 2 класі
до підручника «Мистецтво» Л.М.Масол (1 година на тиждень)
І семестр
№ уроку |
Дата |
Тема |
Зміст |
Примітки |
1 |
|
Спогади літніх вражень. Вокальна та інструментальна музика. Правила співу |
СОМ К. Дудник. Кульбабково-метеликовий рай. СММ: К. Меладзе. Квітка-душа (Я. Джусь – бандура; Н. Матвієнко та С. Шурін – спів з хореографією). ХТД: Поспівка «Дзвоник кличе нас до школи». «Де поділось літечко» (музика О. Янушкевич, вірші М. Ясакової). П: ноти. |
|
2 |
|
Музика про красу природи. Вокальна та інструментальна музика. Дослідження звуків різних предметів. |
СОМ: О. Васянович. Пастушок СММ: В. Косенко. Пасторальна. Д. Саррі. Пастораль. ХТД: українська народна пісня «Пішли діти в поле». Нотна грамота: нотоносець, скрипковий ключ П: Пастораль. |
|
3 |
|
Музика про різні пори року. Музичні цикли. |
СОМ: С. Русинко (de Sandy Rusinko) Осінь СММ: А. Вівальді. «Осінь» із циклу «Пори року». П. Чайковський. «Осіння пісня» («Жовтень») із циклу «Пори року». ХТД: створення музичного циклу «картин» осені. Створення пісеньки до віршика. П: Програмна музика. Музичний цикл. |
|
4 |
|
Музичні «пейзажі». Регістр. |
СОМ: Кеті Хорват Бьюкенен. СММ: М. Чембержі. Хмаринка. Р. Шуман. Порив. ХТД: «Хмаринки» (музика Н. Антоник, вірші Н. Свойкіної). Створення «музичних картинок» хмаринок відповідно до ві¬ршів (придумати мелодію, створити звуковий супровід або інсценізацію). Відтворення ритму за записом. Нотна грамота: тривалості звуків (ціла, половинна, четвертна, восьма). |
|
5 |
|
Настрій, рух, штрих у мистецтві Штрихи. |
СОМ: Р. Хогфелдт. СММ: В. Косенко. Дощик. СКМ: М/ф Капітошка; Дощику, дощику, при¬пусти! ХТД: «Дощик» (музика А. Мігай, вірші Н. Кулик). Гра «Який дощик?»: створення на ударних інструментах звукових картин «Веселий дощик» чи «Осіння злива» тощо (зі зміною гучності, темпу). Нотна грамота: пауза, тривалості пауз. |
|
6 |
|
Балет. Мультфільм. |
СКМ: Мультфільм «Цибулино» (фрагмент). СММ: К. Хачатурян. Балет «Цибулино» (фрагменти за вибором). ХТД: українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу». П: мультфільм. |
|
7 |
|
Календарно-обрядові пісні. Український народний танець гопак. |
СОМ: М. Тимченко. Ходить гарбуз по городу. Гра «Оживи картину». СММ: Українська народна пісня «Женчичок-бренчичок» в обробці М. Леонтовича. М. Мусоргський. Гопак з опери «Сорочинський ярмарок». ХТД українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу» виконання в ролях. Відтворення ритму гопака. П: календарно-обрядові пісні, гопак. |
|
8 |
|
Троїсті музики. Ансамбль. |
СОМ: Н. Дігтяр. Троїсті музики, А. Вереш. Ой заграйте, дударики, цимбали. СММ: Троїсті музики. Л. Колодуб. Троїсті музики. ХТД: «Ой заграйте, дударики» (музика А. Філіпенка, вірші В. Панченка). Гра «Прочитай слова, де «сховалися» ноти». Нотна грамота:ознайомлення з нотами соль, мі, сі, до. П: ансамбль |
|
9 |
|
Тембр.
|
СОМ: Ж. Уолл. Чарівна флейта СММ В. Кирейко. Награвання Лукаша з опери «Лісова пісня» (сопілка). Й. С. Бах. Жарт (флейта). Казка «Як сопілка флейтою стала» ХТД: «Кольорова гама» (музика Л. Масол, вірші В. Тименка). Нотна грамота: ознайомлення з нотами фа, ре, ля. Створення поспівок з вивчених нот. Гра «Прочитай слова, де «сховалися» ноти». |
|
10 |
|
Симфонічна казка. Струнна група інструментів оркестру.
|
СММ: С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк» (теми Петрика). ХТД: «Киця-кицюня» (музика і вірші І. Білика). П: скрипка, альт, віолончель, контрабас. |
|
11 |
|
Симфонічна казка (продовження). Група дерев’яних духових інструментів оркестру.
|
СММ: С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк» (теми пташки, качки, кицьки, дідуся). ХТД: «Киця-кицюня» (музика і вірші І. Білика). Ритмічні імпровізації. П: флейта, кларнет, гобой, фагот.
|
|
12 |
|
Симфонічний оркестр . Групи мідних духових та ударних інструментів оркестру.
|
СММ: С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк» (теми Вовка, Мисливців, фінал). ХТД: виконання вивчених пісень (за вибором учнів) П: валторни, литаври барабан бубон тарілки; Звукоряд. |
|
13 |
|
Зимові свята: Свято св. Миколая
|
СММ: А. Вівальді. «Зима» з циклу «Пори року». ХТД: українська народна пісня «Ой, хто Миколая любить». Створення ритмічного супроводу до пісні |
|
14-15 |
|
Колядки Щедрівки.
|
СОМ: М. Тимченко. Різдво СММ: Українські колядки та щедрівки: «Старий рік минає», «Нова радість стала», «Щедрик» та інші (за вибором). СКМ: М/ф «Різдво», к/ф «Один удома» (фрагмент «Щедрик»). ХТД: Jingle bells (Дзвоники дзвенять) (музика і вірші Дж. П’єрпонта). Створення ритмічного супроводу до пісні. Інсценізація колядок/щедрівок. П: колядки, щедрівки. |
|
16 |
|
Узагальнення знань. |
Завдання Лясольки. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика |
|