«Мистецтво»
За підручником Т.Є. Рубля, І. Л. Мед, Т. Л. Щеглова.
2 год /тиждень
І семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
1 |
Дивовижний світ природи в мистецтві. Регістр: високий, середній, низький. Слухання: В.Косенко «Пастораль», звучання музичних інструментів у різних регістрах. Ритмічна вправа. Виконання: «Диво-осінь» (с. 3-6). |
|
2 |
Дивовижний світ природи в мистецтві. Жанри мистецтва. Створення композиції «Мої найкращі літні враження» (матеріали за вибором) (с. 7). |
|
3 |
Осінні перетворення. Програмна музика. Слухання: А. Вівальді «Осінь» із циклу «Пори року». Виконання: по співка «Ми на луг ходили» (с. 8-10) |
|
4 |
Осінні перетворення. Скульптура. Робота з природним матеріалом. Створення сюжетної скульптурної композиції «Цікаві зустрічі» (с. 10-11) |
|
5 |
Кольоровий водограй. Зображення природи мовою музики. Слухання: К. Дебюссі «Тумани». Виконання: В. Мордань, А. Олєйнікова «Осінні прапорці». Ритмічна вправа. (с. 12-14). |
|
6 |
Кольоровий водограй. Палітра. Предметні кольори. Створення кольорової композиції з улюблених квітів. (акварель) (с. 15) |
|
7 |
Калейдоскоп фантазій. Динаміка. Динамічні відтінки. Виконання: В. Мордань, А. Олєйнікова «Осінні прапорці». Імпровізація. (с. 16-17) |
|
8 |
Калейдоскоп фантазій. Основні та похідні кольори. Робота з природними матеріалом. Створення панно «Пташиний танок». (с. 18) |
|
9 |
Веселка – чарівниця. Слухання: В. Косенко «Дощик». Ритмічні вправи. Імпровізація. Виконання: М. Ясакова, О. Янушкевич «Осіннє сонечко» (1 куплет, приспів) (с. 19-20) |
|
10 |
Веселка – чарівниця. Кольори веселки. Виконання: по співка «Сім братів-кольорів». Створення фантастичної веселкової тварини (кольорові олівці або фломастери). (с. 21) |
|
11 |
За народними мотивами. Музичні народні іграшки. Слухання: «Вийшли в поле косарі», «Женчичок-бренчичок» (українські народні пісні). Виконання: М. Ясакова, О. Янушкевич «Осіннє сонечко» (2 і 3 куплети). (с. 22-23) |
|
12 |
За народними мотивами. Глиняні іграшки. Стилізація. Декорування виробів. Ліплення ляльок конструктивним методом (пластилін) (с. 23-25). |
|
13 |
Дивосвіт народної фантазії. Троїсті музики. Ансамбль. Слухання: жартівливих українських мелодій у виконанні троїстих музик. Виконання: М. Ясакова, О. Янушкевич «Осіннє сонечко» (с. 26-27) |
|
14 |
Дивосвіт народної фантазії. Народне малярство. Розпис. Колірний контраст. Створення фантастичної тварини за мотивами творчості М. Примаченко (акварельні фарби) (с. 28). |
|
15 |
Світ народного мистецтва. Урок-гра. Музичне командне змагання «Наші знання з музичного мистецтва». (с. 30) |
|
16 |
Світ народного мистецтва. Народний український посуд. Гончарство. Орнаменти і візерунки на глиняному посуді. Створення аплікації українського народного посуду (кольоровий папір). (с. 29-31) |
|
17 |
Малюємо музику. Слухання: козацький марш, Д. Кабалевський «Вальс-жарт», гуцульська коломийка. Виконання: В. Панченко, А. Філіпенко « Ой заграйте, дударики». Ритмічна вправа. (с. 32-33) |
|
18 |
Малюємо музику. Графічні композиції. Створення образу улюбленої музики (фломастери) (с. 32-33) |
|
19 |
Творчі експерименти. Дерев’яні духовні інструменти. Слухання: «Вітерець» (українська народна мелодія). Є. Дога «Осінній вальс». Порівняння музичних творів. Виконання: поспівка «Коломийка» (з танцювальними рухами) (с. 35-36) |
|
20 |
Творчі експерименти. Створення декоративної композиції із насіння рослин. (с. 36) |
|
21 |
Осінні краєвиди. Музичний настрій. Слухання: М. Глінка «Попутна пісня», М. Римський-Корсаков «Політ джмеля». Ритмічна вправа. Виконання: Ю. Сабаріна, А. Олєйнікова «Листопад» (1 куплет, приспів) (с. 37, 39) |
|
22 |
Осінні краєвиди. Пейзаж. Створення осіннього пейзажу в техніці «по-вологому» (акварельні фарби) (с. 38). |
|
23 |
Урожайне свято. Характер музики. Словесні малюнки. Слухання: К. Хачатурян музика до балету «Цибулино» (фрагменти). Виконання: «Ходить гарбуз по городу». (с. 40-41) |
|
24 |
Урожайне свято. Натюрморт. Робота з папером. Створення натюрморту в техніці рваної аплікації «Мої улюблені фрукти й овочі» (кольоровий папір). (с. 42) |
|
25 |
Мистецькі настрої. Танцювальне мистецтво. Слухання: Й. Штраус «Полька», П. Чайковський «Полонез» (з опери «Євгеній Онєгін»). Порівняння музичних творів. Виконання: Н. Май «Казкові сни» (с. 43-45). |
|
26 |
Мистецькі настрої. Сюжетний твір. Предметне зображення. Створення сюжетного твору «Радісні моменти мого життя» (акварельні фарби) (с. 46). |
|
27 |
Зимові пригоди. Колядки. Слухання: А. Вівальді «Зима» (з циклу «Пори року»). Виконання: І. Шевчук «Миколай, Миколай, ти до нас завітай!», колядки. Ритмічна вправа (с. 47-48). |
|
28 |
Зимові пригоди. Об’ємні форми. Ліплення друзів сніговиків із солоного тіста. (с. 46) |
|
29 |
Добро несе різдвяний янгол. Календарно – обрядові пісні зимового циклу. Слухання: колядка «Нова радість стала». Виконання: поспівка «Коляд, коляд, колядниця» (з танцювальними рухами), народні різдвяні пісні. (с. 50-51) |
|
30 |
Добро несе різдвяний янгол. Зображення різдвяного янгола (акварель). (с. 52) |
|
31 |
Незабаром Новий рік. Святковий інтер’єр. Виготовлення новорічної вітальної листівки (техніка і матеріали за вибором) (с. 53-54). |
|
32 |
Незабаром Новий рік. Урок-музичне свято. (с. 55) |
|