4 клас
Календарно-тематичне планування уроків з предмету «Мистецтво: Музичне мистецтво»
І семестр
Розділ І. Ми – діти твої, Україно! |
||||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Зміст уроків |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
1. 4-а
4-б
4-в
|
|
Милуємося красою Землі |
Українські народні пісні: «Ой у вишневому садочку», «Гойда, гойда, гой», «Казала Солоха: прийди, прийди» «Моя планета синьоока» муз. О.Янушкевич
Руханка. «Україно моя» |
виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо), виконує прості канони; добирає засоби музичної виразності (темп, динаміку, штрихи, тембр), необхідні для створення образу пісні, пропонуючи різні варіанти; |
2. 4-а
4-б
4-в
|
|
Милуємося красою Землі (продовження) |
Денис Січинський «Чом, чом земле моя» Ігор Шамо «Три поради»
«Моя планета синьоока» муз. О.Янушкевич
«У ритмі серця» (Руслана та діти) |
пояснює значення вокальних вправ для правильного виконання; стежить за точністю і виразністю інтонування, чіткістю дикції (вимови),фразування; стежить за співацькою поставою, диханням |
3. 4-а
4-б
4-в |
|
Мистецтво крізь віки |
Старовинні українські народні інструменти – кобза, колісна ліра. Антоніо Вівальді «Гроза» із сюїти «Пори року» (сучасні кавери)
«Весела пісенька» Муз. І. Танчака |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (звук, мелодія, акомпанемент, музична форма, динаміка, схеми диригування (на 2/4; 3/4) тощо); орієнтується в нотному записі (за доцільності для виконання); читає і виконує найпростіший ритмічний супровід, зокрема в різних темпах та динаміці, в русі (плескання, відбивання ногами та з використанням ударних інструментів |
4. 4-а
4-б
4-в
|
|
Мистецтво крізь віки (продовження) |
Й.С.Бах. Прелюдія до мажор з «Добре темперованого клавіру», т.1 «Мова барвінкова» Муз. М.Жабляк
Створення кавер-версії пісні «Мова барвінкова» |
рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (гопак, козачок, вальс, полька,мазурка, полонез, лезгінка тощо); узгоджує рухи з музичним супроводом (співом) |
5. 4-а
4-б
4-в
|
|
Мистецтво та здоров'я |
НЗААТУ ім. П.Вірського. Концертний виступ і репетиція «Гопакі» Муз. О. Злотника Руханка.«Гопак». |
емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербальний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними художніми засобами пояснює, що подобається або не подобається у творі |
6. 4-а
4-б
4-в |
|
Мистецтво та здоров'я (продовження) |
Сучасні танці «Гопакі» Муз. О. Злотника
Руханка « Baby Shark – Українська версія» ( із серії «З любов*ю до дітей) |
вирізняє і характеризує елементи музичної мови, застосовані для характеристики музичного образу (мелодія, темп, динаміка, ритм, регістр, характер музичної інтонації; тембр та склад виконавців (соліст, хор, оркестр, деякі тембри музичних інструментів), лад (мажор, мінор), розпізнає музичні форми (рондо, варіації) |
7. 4-а
4-б
4-в |
|
У дружному слов'янському колі
|
Мазурка. Чеська полька. «Полька», «Сяє в небі сонечко». |
цілісно охоплює увагою художній твір; зосереджується на характерних деталях; виявляє здатність керувати увагою під час сприймання; відзначає кульмінацію у музичному творі, танці, виставі;
|
8. 4-а
4-б
4-в
|
|
У дружному слов'янському колі (продовження)
|
Болгарський танець. Болгарська колискова. «Крижачок». Білоруська колиханка. |
порівнює музичні та візуальні, сценічні, хореографічні образи |
9. |
|
На гостину до угорців, румунів і молдован
|
Ференц Ліст. «Угорська рапсодія №2» Вітторіо Монті «Чардаш» (ксилофон з оркестром) Йоганнес Брамс «Угорський танець № 5» «Чардаш», угорський народний танець-пісня |
узгоджує рухи з музичним супроводом (співом), орієнтується у сценічному (танцювальному) просторі; використовує найпростіші прийоми сценічної поведінки (вітання, поклони, звернення до публіки тощо) |
10. |
|
На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження) |
«Молдовеняска». Румунський танець «Інвертіта»
«Чардаш», угорський народний танець-пісня |
добирає атрибути для підсилення виразності (із запропонованих або знайомих предметів); експериментує зі знайомими художніми техніками, звуками різних тембрів (вокальними та інструментальними, у тому числі із доцільним застосуванням шумових ефектів), з лініями, кольорами, формами, матеріалами тощо |
11.
|
|
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків |
Кримськотатарська колискова («Менім улим батир». Народна пісня у виконанні Джамали «Дружба і достлук», муз. Л.Джемалядінової |
вирізняє і характеризує елементи музичної мови, застосовані для характеристики музичного образу (мелодія, темп, динаміка, ритм, регістр, характер музичної інтонації; тембр та склад виконавців (соліст, хор, оркестр, деякі тембри музичних інструментів), лад (мажор, мінор), розпізнає музичні форми (рондо, варіації) |
12.
|
|
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження) |
Мікіс Теодоракіс «Сіртакі» «Дружба і достлук», муз. Л.Джемалядінової |
рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (гопак, козачок, вальс, полька,мазурка, полонез, лезгінка тощо); узгоджує рухи з музичним супроводом (співом) |
13. |
|
Новорічний калейдоскоп. |
Слухання новорічних пісень. Carol of the Bells (у виконанніPentatonix). Алла Мігай. Ялиночка. «Новорічна пісня» Музика і вірші Наталії Май. |
цілісно охоплює увагою художній твір; зосереджується на характерних деталях; виявляє здатність керувати увагою під час сприймання; відзначає кульмінацію у музичному творі, танці, виставі;
|
14. |
|
Новорічний калейдоскоп (продовження) |
«Добрий вечір тобі, пане господарю» (у різному виконанні). «Го-го-го коза» українська народна пісня. |
пояснює значення вокальних вправ для правильного виконання; стежить за точністю і виразністю інтонування, чіткістю дикції (вимови),фразування; стежить за співацькою поставою, диханням |
15. |
|
Перевір свої досягнення. |
Твори з слухання музики. Виконання вивчених пісень. |
виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо), виконує прості канони; добирає засоби музичної виразності (темп, динаміку, штрихи, тембр), необхідні для створення образу пісні, пропонуючи різні варіанти; |
16. |
|
З Новим роком! |
Слухання пісень та музики про Новий рік |
|