Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 6 класі із зазначенням мети, завдань курсу, наскрізних ліній, очікуваних результатів.
Календарно-тематичне планування
з образотворчого мистецтва
для 6 класу ЗЗСО
Метою навчання мистецтв в основній школі є виховання в учнів ціннісно-світоглядних орієнтацій у сфері мистецтва, розвиток комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей і способів художньої діяльності, формування потреби в творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.
Мета досягається шляхом реалізації таких завдань:
Освітні технології:
Навчально-методичне забезпечення
1 година на тиждень Всього 35 годин
4 години – резерв для використання на розсуд вчителя
За програмою: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з образотворчого мистецтва 5-7 кл. / Програму підготували: Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І. Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова; – К.: «Мистецтво та освіта» (№№ 1-2 за 2013 рік)(оновлена)
До підручника: С.Железняк, О. Ламонова. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з образотворчого мистецтва . – К.: «Генеза», 2013 р.
Основні вміння й навички, що мають бути сформовані в учнів
Анімалістичний жанр. Пейзаж:
Учень знає і розуміє:
уміє:
застосовує:
прийоми компонування елементів зображення у певному форматі у процесі створення врівноваженої анімалістичної та пейзажної композиції.
Портретний жанр:
Учень знає і розуміє:
уміє:
застосовує:
художні прийоми для створення шаржів, карикатур.
Побутовий жанр, натюрморт:
Учень знає і розуміє:
уміє:
застосовує :
різні техніки та матеріали у процесі виконання натюрморту.
Історичний, батальний, релігійний, міфологічний жанри:
Учень знає і розуміє:
уміє:
застосовує:
закони композицїі та кольорознавства при створенні сюжетно-тематичної картини.
№ |
Дата |
Тема уроку |
Матеріали |
НЛ |
Прим. |
І семестр Що таке жанри мистецтва Анімалістика (9 годин) |
|||||
1 |
|
Жанри образотворчого мистецтва
|
|
НЛ3 |
|
2 |
|
Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри |
на вибір учня |
НЛ2 |
|
3 |
|
Новаторство в мистецтві |
на вибір учня |
НЛ3 |
|
4 |
|
Анімалістичний жанр
|
олівці |
НЛ1 |
|
5 |
|
Зображення тварин
|
олівці |
НЛ3 |
|
6 |
|
Анімалістика в скульптурі
|
пластилін |
НЛ3 |
|
7 |
|
Деталь, подрібненість
|
пластилін |
НЛ4 |
|
8 |
|
Площинний і глибинно-просторовий способи зображення |
пластилін |
НЛ3 |
|
9 |
|
Фантастичні тварини |
на вибір учня |
НЛ3 |
|
Пейзаж (6 годин)
|
|||||
10 |
|
Пейзаж. Історія пейзажу
|
олівці |
НЛ1 |
|
11 |
|
Види пейзажу |
на вибір учня |
НЛ3 |
|
12 |
|
Види пейзажу |
на вибір учня |
НЛ1 |
|
13 |
|
Настрій у пейзажі |
фарби |
НЛ3 |
|
14 |
|
Спостережна перспектива |
фарби |
НЛ3 |
|
15 |
|
Підсумковий урок. Виставка учнівських робіт |
|
НЛ2 |
|
№ |
Дата |
Тема уроку |
Матеріали |
НЛ |
Прим |
|
|
ІІ семестр Створення образу людини (8 годин) |
|
|
|
16 |
|
Портрет. Історія виникнення жанру |
олівці |
2 |
|
17 |
|
Пропорції голови людини |
олівці |
2 |
|
18 |
|
Образ у портреті |
на вибір учня |
4 |
|
19 |
|
Історія вивчення пропорцій людини |
олівці |
3 |
|
20 |
|
Пропорції тіла людини. Створення ляльки-мотанки на основі використання знань пропорцій |
Графічні мате-ріали або серветки |
2 |
|
21 |
|
Як робити начерки людини з натури |
на вибір учня |
2 |
|
22 |
|
Лялька – уособлення образу людини |
на вибір учня |
3 |
|
23 |
|
Мистецтво оформлення театральної вистави |
|
4 |
|
Натюрморт (3 години) |
|||||
24 |
|
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва |
на вибір учня |
1 |
|
25 |
|
Тематичний натюрморт |
олівці |
1 |
|
26 |
|
Натюрморт в різних видах образотворчого мистецтва |
на вибір учня |
3 |
|
Сюжетно-тематична картина (2 години) |
|||||
27 |
|
Сюжетно-тематична картина. Створення композиції спогаду в теплому або холодному колориті |
фарби |
3 |
|
28 |
|
Побутовий жанр в народному мистецтві. Створення композиції на тему народної пісні. |
на вибір учня |
2 |
|
Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві (7 годин) |
|||||
29 |
|
Український народний одяг. |
Граф.матеріали |
2 |
|
30 |
|
Шевченко-художник |
на вибір учня |
2 |
|
31 |
|
Біблійна тема в мистецтві |
на вибір учня |
3 |
|
32 |
|
Міфологічна тема |
на вибір учня |
3 |
|
33 |
|
Історичний і батальний жанри |
на вибір учня |
2 |
|
34 |
|
Ознайомлення з музеями (Віртуальна екскурсія) |
|
3 |
|
35 |
|
Підсумковий урок. Виставка дитячих робіт |
|
|
|