Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 6 класі із зазначенням мети, завдань курсу, наскрізних ліній, очікуваних результатів.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з образотворчого мистецтва

для 6 класу ЗЗСО

Метою навчання мистецтв в основній школі є виховання в учнів ціннісно-світоглядних орієнтацій у сфері мистецтва, розвиток комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей і способів художньої діяльності, формування потреби в творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.

Мета досягається шляхом реалізації таких завдань:

  • виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів, естетичних ідеалів;
  • формування системи художніх знань, яка відображає видову специфіку і взаємодію мистецтв;
  • розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ;
  • стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження, до діалогу;
  • розвиток художніх здібностей, критичного мислення;
  • формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі у соціокультурному житті.

Освітні технології:

  • дизайнерське проектування,
  • ігрові технології,
  • мобільне навчання, інтегроване навчання,
  • здоров’язбережувальні технології,
  • практична діяльність тощо.

 

Навчально-методичне забезпечення

1 година на тиждень        Всього 35 годин

4 години – резерв для використання на розсуд вчителя

 

За програмою: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з образотворчого мистецтва 5-7 кл. / Програму підготували: Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова,  Л.Паньків, І. Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова; – К.: «Мистецтво та освіта» (№№ 1-2 за 2013 рік)(оновлена)

До підручника: С.Железняк, О. Ламонова. Підручник для 6 класу  загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з образотворчого мистецтва . – К.:  «Генеза», 2013 р.

 

Основні вміння й навички, що мають бути сформовані в учнів

 

Анімалістичний жанр. Пейзаж:

Учень знає  і розуміє:

  • особливості анімалістичного і пейзажного жанрів;
  • види пейзажів;
  • закони лінійної та повітряної перспективи;

уміє:

  • створювати образи тварин (площинні та об’ємні, у статиці та динаміці);
  • передавати уявний простір засобами лінійної та повітряної  перспективи;

застосовує:

прийоми компонування елементів зображення у певному форматі у процесі створення  врівноваженої анімалістичної та пейзажної композиції.

 

Портретний жанр:

Учень знає і розуміє:

  • особливості портретного жанру;
  • види портрету;
  • послідовність побудови голови людини на площині;
  • основні пропорції побудови фігури людини (на площині та в об’ємі, у статиці та динаміці);

уміє:

  • виконувати начерки голови та постаті людини (по пам'яті, за уявою);
  • створювати образ людини в на площіні та об'ємі;
  • передавати міміку, емоційні стани, жести людини;

застосовує:  

художні прийоми для створення шаржів, карикатур.

 

Побутовий жанр, натюрморт:

Учень знає і розуміє:

  • особливості побутового жанру і натюрморту;

уміє:

  • виконувати пошукові ескізи варіантів компоновки  елементів натюрморту;
  • спрощувати природні форми до геометричної подібності;
  • передавати засобами світлотіні та колірними відношеннями цілісність групи предметів, їх об'єм, освітленість;
  • відтворювати сцени з повсякденного життя людей у  сюжетно-тематичних  і декоративних композиціях;

застосовує :

різні техніки та матеріали у процесі виконання натюрморту.

 

 

Історичний, батальний, релігійний, міфологічний жанри:

Учень знає і розуміє:

  • особливості  історичного,  міфологічного,  релігійного,  батального  жанрів;
  • специфіку компонування елементів сюжетно-тематичних композицій;

уміє:

  • виконувати замальовки, начерки, ескізи композиції;
  • створювати сюжетно-тематичні композиції  історичного, батального,  релігійного, міфологічного жанрів;
  • обирати техніку виконання залежно від задуму;

застосовує: 

закони композицїі та кольорознавства при створенні  сюжетно-тематичної картини.

 

 

 

 

 

Дата

Тема уроку

Матеріали

НЛ

Прим.

І семестр

Що таке жанри мистецтва

Анімалістика (9 годин)

1

 

Жанри образотворчого мистецтва

 

 

НЛ3

 

2

 

Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри

на вибір учня

НЛ2

 

3

 

Новаторство в мистецтві

на вибір учня

НЛ3

 

4

 

Анімалістичний жанр

 

олівці

НЛ1

 

5

 

Зображення тварин

 

олівці

НЛ3

 

6

 

Анімалістика в скульптурі

 

пластилін

НЛ3

 

7

 

Деталь, подрібненість

 

пластилін

НЛ4

 

8

 

Площинний і глибинно-просторовий способи зображення

пластилін

НЛ3

 

9

 

Фантастичні тварини

на вибір учня

НЛ3

 

Пейзаж (6 годин)

 

10

 

Пейзаж. Історія пейзажу

 

олівці

НЛ1

 

11

 

Види пейзажу

на вибір учня

НЛ3

 

12

 

Види пейзажу

на вибір учня

НЛ1

 

13

 

Настрій у пейзажі

фарби

НЛ3

 

14

 

Спостережна перспектива

фарби

НЛ3

 

15

 

Підсумковий урок. Виставка учнівських  робіт

 

НЛ2

 

 

 

Дата

Тема уроку

Матеріали

НЛ

Прим

 

 

ІІ семестр

Створення образу людини (8 годин)

 

 

 

16

 

Портрет. Історія виникнення жанру

олівці

2

 

17

 

Пропорції голови людини

олівці

2

 

18

 

Образ у портреті

на вибір учня

4

 

19

 

Історія вивчення пропорцій людини

олівці

3

 

20

 

Пропорції тіла людини. Створення ляльки-мотанки на основі використання знань пропорцій

Графічні мате-ріали або серветки

2

 

21

 

Як робити начерки людини з натури

на вибір учня

2

 

22

 

Лялька – уособлення образу людини

на вибір учня

3

 

23

 

Мистецтво оформлення театральної вистави

 

4

 

Натюрморт (3 години)

24

 

Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва

на вибір учня

1

 

25

 

Тематичний натюрморт

олівці

1

 

26

 

Натюрморт в різних видах образотворчого мистецтва

на вибір учня

3

 

Сюжетно-тематична картина (2 години)

27

 

Сюжетно-тематична картина. Створення композиції спогаду в теплому або холодному колориті

фарби

3

 

28

 

Побутовий жанр в народному мистецтві. Створення композиції на тему народної пісні.

на вибір учня

2

 

Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві (7 годин)

29

 

Український народний одяг.

Граф.матеріали

2

 

30

 

Шевченко-художник

на вибір учня

2

 

31

 

Біблійна тема в мистецтві

на вибір учня

3

 

32

 

Міфологічна тема

на вибір учня

3

 

33

 

Історичний і батальний жанри

на вибір учня

2

 

34

 

Ознайомлення з музеями (Віртуальна екскурсія)

 

3

 

35

 

Підсумковий урок. Виставка дитячих робіт

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Балануца Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Посудевська Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 червня 2022
Переглядів
6693
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку