Позакласний захід з образотворчого мистецтва "Мистецький турнір"

Про матеріал

Дана розробка допоможе створити умови для найбільш повного і вільного розкриття творчих здібностей; ознайомити з нетрадиційними засобами малювання; розширити пізнання дитячого світогляду; активізувати комунікативні уміння і навички дітей.

Перегляд файлу

Сценарій позакласного заходу «Мистецький турнір»

Мета: створити умови  для найбільш повного і вільного розкриття творчих здібностей; ознайомити з нетрадиційними засобами малювання; розширити пізнання дитячого світогляду; активізувати  комунікативні уміння і навички дітей; виховувати інтерес до нових знань, спостережливості, охайності під час виконання роботи, позитивного ставлення до уроків образотворчого мистецтва.

Обладнання: проектор, аркуші паперу формату А-2, фарби, пензлики, олівці, трафарети.

Вчитель:Доброго дня, шановні учні, вчителі, гості нашої школи!

                    Красива осінь вишиває клени

                    Червоним,жовтим,срібним,золотим.

                    А листя просить:- Виший нас зеленим!

                    Ми ще побудем, ще не облетим!

                    А листя просить: - Дай нам тої втіхи!

                    Сади прекрасні, роси - як вино.

                    Ворони п΄ють надкльовані горіхи.

                    А що їм,чорним? Чорним все одно.

                    Двори стоять у хуртовині айстр.

                    Яка ж прекрасна ця рожева,

                    Синя й біла хуртовина!..

            Ліна Костенко

Вчитель:Погляньмо за вікно! Там у всій своїй красі полум΄яніє осінь. Щороку друга неділя жовтня – професійне свято всіх тих, хто впевнено тримає у своїх руках пензлі та олівці – День художника.

Здається, що сама природа подбала про те, аби свято вдалося на славу – пофарбувала листя на деревах у жовтаво-багряні відтінки, замайоріла айстрами по садах. 

Хтось творить красу словом, хтось звуком, а хтось – кольорами, відтінками, півтонами…

Учень:

Малювати картини руками не можна,

Лише серцем, що б’є у душі..

В тій, де мешкає дивний художник,  

Що натхнення черпає в собі.

І лиш духом всесильна людина

Розфарбує цей світ кольорами,

Щоб ожила від світла картина,

Наче небо мовчазне над нами,

Наче зорі, що ввечері світять,

Ні, не світять - зоріють згори.

Радше будні художник підмітить,

Ніж змалює цей світ навпаки.

Вчитель:Радість, яку дають нам картини - це радість участі разом з художником в тому процесі пізнання світу, який ми називаємо  мистецтвом.

Напевно немає в світі людей байдужих до мистецтва. Змалку ми хвацько беремося вимальовувати спершу каракулі, потім – свої маленькі шедеври. В хід іде все: крейда, олівці, фломастери, фарби і навіть мамина помада.

В школі діти вчаться малювати разом із вчителькою, здобувають перші знання з образотворчої грамоти.

Учитель. Дорогі друзі! Сьогодні ми проводимо мистецький турнір „ Чи може людина, у якої немає радості творчості, жити повноцінним життям? Позбавлена цього цінного дару природи, вона перетворилася у механізм. А від споглядання красивого у нас поліпшується настрій, з’являється бажання самим творити для радості життя.

  Як ведеться, великі  змагання ми почнемо з конкурсу   

 „ПРЕДСТАВЛЕННЯ” ( 3б.    )

Команда    _________ і ____________

 

Наступний конкурс для розминки і називається

 

 «Заморочки з бочки»

 

 Відгадування загадок про предмети пов’язані з образотворчим мистецтвом

Правильна відповідь – 1 бал

 

 

1 Фрукти,​ ​овочі​ ​та​ ​ваза, 

Кожен​ ​з​ ​вас​ ​побачить​ ​зразу. 

В​ ​кому​ ​річ​ ​і​ ​в​ ​чому​ ​суть, 

Як картину цю зовуть? 

(натюрморт) 

 

2 Намалюй​ ​барвисті​ ​квіти 

І​ ​беріз​ ​зелені​ ​віти, 

Фарби ти візьми, гуаш

Щоби гарним був__​(пейзаж) 

 

3 Він​ ​для​ ​фарби​ ​–​ ​незамінний, 

Бо​ ​художник​ ​він​ ​відмінний. 

Розфарбує​ ​все,​ ​як​ ​треба, 

І малюнок є вже в тебе.  

(пензлик)  

 

 4 ​Білий-білий,​ ​наче​ ​сніг, 

Рук​ ​нема,​ ​немає​ ​ніг, 

Не​ ​людина​ ​і​ ​не​ ​звір, 

А зовуть його 

 (папір) 

 

 

5 Позмітає ​все,​ ​що​ ​бачить, 

Це​ ​не​ ​іграшка,​ ​не​ ​м’ячик, 

Опусти​ ​ти​ ​руку​ ​в​ ​сумку 

Та дістань в долоні…_ 

(гумка) 

 

6 На​ ​папері​ ​біло-біло, 

Не​ ​піде​ ​так,​ ​що​ ​за​ ​діло? 

Щоб​ ​побачить​ ​гарні​ ​барви 

Треба вам дістати …..​__ 

(фарби) 

 

7 Ми​ ​на​ ​вернісаж​ ​прийшли, 

Щось​ ​цікаве​ ​там​ ​знайшли, 

То​ ​не​ ​птах​ ​і​ ​не​ ​людина, 

А зовуть її …. 

 (картина) 

 

8 Він​ ​потрібен​ ​всім​ ​сьогодні, 

Бо​ ​вам​ ​стане​ ​у​ ​пригоді, 

Тут​ ​підкаже​ ​з​ ​казки​ ​гном, 

Що потрібен вам…. 

 (альбом) 

 

9 Він​ ​малює​ ​все,​ ​що​ ​бачить, 

Сонце,​ ​небо,​ ​ляльку,​ ​м’ячик. 

Вправно​ ​водить​ ​олівець 

Наший вправний молодець.  

(художник) 

 

10 .Розглянемо​ ​картини, 

Ось​ ​дівчина​ ​біля​ ​тину, 

Портрет,​ ​пейзаж,​ ​а​ ​разом​ ​все​ ​це 

Називається 

 (мистецтво) 

 

​11 Бачим​ ​ліс,​ ​галявину​ ​ясну, 

День​ ​безхмарний​ ​та​ ​прекрасний, 

Захопило​ ​подих​ ​аж, 

Як побачили….​

 

​12 Змалював​ ​Андрійко​ ​маму, 

А​ ​малюнок​ ​вставив​ ​в​ ​раму. 

Цей​ ​малюнок,​ ​не​ ​секрет, 

Називається 

 (портрет) 

 2    Наступний конкурс   «Збери-но» 

Команди отримують картки з літерами. Учні повинні відшукати художніх   термінів

Кількість балів –від кількості правильних відповідей.

 

 

А

М

Ю

Р

М

О

Р

П

С

В

О

Н

А

Т

Г

Р

А

Т

А

Т

Л

Ч

І

К

О

Н

А

Ф

І

Л

А

Р

У

М

А

В

Д

Т

А

К

І

Т

Х

Л

А

Р

Х

І

Т

Е

К

Т

У

Р

А

Л

Т

Л

У

К

С

Ф

Р

Е

С

К

І

И

Ь

А

Б

Р

А

А

Т

К

І

С

Н

П

О

Р

Т

Р

Е

К

Е

З

Т

А

Т

П

Е

Й

З

Т

А

Б

Р

С

Ф

О

П

О

Ж

А

А

Н

А

Д

Е

О

Р

І

Ю

И

В

О

П

И

С

 

3.   Наступний конкурс

 

Винахідливий​ ​     художник 

Кожна команда має за 10 хвилин намалювати на аркуші паперу великого розміру картину, на якій будуть предмети, що починаються на одну букву. Буква обирається жеребкуванням. Оцінюється якість предметів,​ ​композиція,​ ​оригінальність​ ​та​ ​якість​ ​виконання.  Макс бал 5

 

4.Вікторина. 

Кожна команда має відповісти на 10 запитань і отримати по десять 

Балів

Запитання​ ​  ​команді:  Барви

1.​ ​​ ​​ ​​ ​Прозора​ ​фарба,​ ​що​ ​легко​ ​розчиняється​ ​водою. 

2.​ ​​ ​​ ​​ ​Які​ ​кольори​ ​ми​ ​називаємо​ ​теплими? 

3.   Як називається вид мистецтва , твори якого виконуються однією фарбою 

    в​ ​багатьох​ ​відтінках?  Графіка

4. Зображення, яке наочно пояснює або доповнює будь-який друкований 

текст?   Ілюстрація

5. Як називається мистецтво проектування будівель, будівельних комплексів, 

об'ємних​ ​об'єктів? 

6. Як називається вид декоративно-прикладного мистецтві,у якому орнамент 

і зображення виконуються вручну нитками й голкою чи гачком на 

різноманітних​ ​тканинах?  

7. Якого кольору пелюстки ромашки? Це хроматичний чи ахроматичний 

колір?​ ​​(ахроматичний​ ​колір). 

8. Скільки основних кольорів ви знаєте? Назви їх. (Існує три основних 

кольори.​ ​Це​ ​синій,​ ​червоний​ ​і​ ​жовтий). 

9. Які предмети, забарвлені в червоний колір, ти зустрічав у природі? 

   (Троянда,​ ​гвоздика,​ ​помідор...). 

10. Як зробити червону фарбу рожевою? (Щоб отримати рожевий 

колір, необхідно червону фарбу змішати з білою. Чим більше білої 

фарби​ ​в​ ​суміші,​ ​тим​ ​світліший​ ​рожевий​ ​колір). 

 

Запитання​ ​2​ ​команді: 

1.Які​ ​кольори​ ​ми​ ​називаємо​ ​хроматичними? 

2.Які​ ​кольори​ ​ми​ ​відносимо​ ​до​ ​холодних? 

3.Як називається жанр образотворчого мистецтва, твори якого 

зображують​ ​різноманітні​  неживі ​речі,​ ​об’єкти,​ ​що​ ​оточують​ ​людину? 

4. Як називається жанр образотворчого мистецтва, у якому зображують природу? (пейзаж)

5. Як називається жанр образотворчого мистецтва, у якому зображують тварин? (анімалістичний жанр)

6.Якого кольору лимон? Як ти гадаєш, це хроматичний чи 

ахроматичний колір? (Лимон жовтого кольору. Це хроматичний 

колір). 

7.Які предмети, забарвлені в синій колір, ти зустрічав у природі? 

(Слива,​ ​волошка,​ ​небо...). 

8.Які кольори називають похідними або складовими? (Складові 

кольори  ті, які складаються з основних: оранжевий, фіолетовий і 

зелений). 

9.У якій послідовності розташовані кольори у веселці? (Кольорну 

веселці розташовані в такій послідовності: червоний, оранжевий, 

жовтий,​ ​зелений,​ ​блакитний,​ ​синій​ ​і​ ​фіолетовий). 

10. Як зробити синю фарбу блакитною? (Щоб отримати блакитний 

колір, необхідно синю фарбу змішати з білою. Чим більше білої 

фарби​ ​в​ ​суміші,​ ​тим​ ​світліший​ ​блакитний​ ​колір). 

 

 

 

 

 

 

5.Фантастичні​ ​гіпотези 

Учням пропонується висунути і вирішити фантастичну гіпотезу 

гумористичного завдання: «Який би подарунок ви зробили для Кікімори 

на день 8 березня». (Намалювати або виготовити з кольорового паперу). 

Оцінюється якість, оригінальність малюнка, композиція, зміст, вміння 

працювати​ ​у​ ​групі,​ ​гумор.  

Максимальна​ ​оцінка​ ​–​ ​​10​ ​балів.  Час виконання 10 хв.

 

 

docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
1546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку