Позакласний захід з образотворчого мистецтва "Мистецький турнір"

Про матеріал

Дана розробка допоможе створити умови для найбільш повного і вільного розкриття творчих здібностей; ознайомити з нетрадиційними засобами малювання; розширити пізнання дитячого світогляду; активізувати комунікативні уміння і навички дітей.

Перегляд файлу

Сценарій позакласного заходу «Мистецький турнір»

Мета: створити умови  для найбільш повного і вільного розкриття творчих здібностей; ознайомити з нетрадиційними засобами малювання; розширити пізнання дитячого світогляду; активізувати  комунікативні уміння і навички дітей; виховувати інтерес до нових знань, спостережливості, охайності під час виконання роботи, позитивного ставлення до уроків образотворчого мистецтва.

Обладнання: проектор, аркуші паперу формату А-2, фарби, пензлики, олівці, трафарети.

Вчитель:Доброго дня, шановні учні, вчителі, гості нашої школи!

                    Красива осінь вишиває клени

                    Червоним,жовтим,срібним,золотим.

                    А листя просить:- Виший нас зеленим!

                    Ми ще побудем, ще не облетим!

                    А листя просить: - Дай нам тої втіхи!

                    Сади прекрасні, роси - як вино.

                    Ворони п΄ють надкльовані горіхи.

                    А що їм,чорним? Чорним все одно.

                    Двори стоять у хуртовині айстр.

                    Яка ж прекрасна ця рожева,

                    Синя й біла хуртовина!..

            Ліна Костенко

Вчитель:Погляньмо за вікно! Там у всій своїй красі полум΄яніє осінь. Щороку друга неділя жовтня – професійне свято всіх тих, хто впевнено тримає у своїх руках пензлі та олівці – День художника.

Здається, що сама природа подбала про те, аби свято вдалося на славу – пофарбувала листя на деревах у жовтаво-багряні відтінки, замайоріла айстрами по садах. 

Хтось творить красу словом, хтось звуком, а хтось – кольорами, відтінками, півтонами…

Учень:

Малювати картини руками не можна,

Лише серцем, що б’є у душі..

В тій, де мешкає дивний художник,  

Що натхнення черпає в собі.

І лиш духом всесильна людина

Розфарбує цей світ кольорами,

Щоб ожила від світла картина,

Наче небо мовчазне над нами,

Наче зорі, що ввечері світять,

Ні, не світять - зоріють згори.

Радше будні художник підмітить,

Ніж змалює цей світ навпаки.

Вчитель:Радість, яку дають нам картини - це радість участі разом з художником в тому процесі пізнання світу, який ми називаємо  мистецтвом.

Напевно немає в світі людей байдужих до мистецтва. Змалку ми хвацько беремося вимальовувати спершу каракулі, потім – свої маленькі шедеври. В хід іде все: крейда, олівці, фломастери, фарби і навіть мамина помада.

В школі діти вчаться малювати разом із вчителькою, здобувають перші знання з образотворчої грамоти.

Учитель. Дорогі друзі! Сьогодні ми проводимо мистецький турнір „ Чи може людина, у якої немає радості творчості, жити повноцінним життям? Позбавлена цього цінного дару природи, вона перетворилася у механізм. А від споглядання красивого у нас поліпшується настрій, з’являється бажання самим творити для радості життя.

  Як ведеться, великі  змагання ми почнемо з конкурсу   

 „ПРЕДСТАВЛЕННЯ” ( 3б.    )

Команда    _________ і ____________

 

Наступний конкурс для розминки і називається

 

 «Заморочки з бочки»

 

 Відгадування загадок про предмети пов’язані з образотворчим мистецтвом

Правильна відповідь – 1 бал

 

 

1 Фрукти,​ ​овочі​ ​та​ ​ваза, 

Кожен​ ​з​ ​вас​ ​побачить​ ​зразу. 

В​ ​кому​ ​річ​ ​і​ ​в​ ​чому​ ​суть, 

Як картину цю зовуть? 

(натюрморт) 

 

2 Намалюй​ ​барвисті​ ​квіти 

І​ ​беріз​ ​зелені​ ​віти, 

Фарби ти візьми, гуаш

Щоби гарним був__​(пейзаж) 

 

3 Він​ ​для​ ​фарби​ ​–​ ​незамінний, 

Бо​ ​художник​ ​він​ ​відмінний. 

Розфарбує​ ​все,​ ​як​ ​треба, 

І малюнок є вже в тебе.  

(пензлик)  

 

 4 ​Білий-білий,​ ​наче​ ​сніг, 

Рук​ ​нема,​ ​немає​ ​ніг, 

Не​ ​людина​ ​і​ ​не​ ​звір, 

А зовуть його 

 (папір) 

 

 

5 Позмітає ​все,​ ​що​ ​бачить, 

Це​ ​не​ ​іграшка,​ ​не​ ​м’ячик, 

Опусти​ ​ти​ ​руку​ ​в​ ​сумку 

Та дістань в долоні…_ 

(гумка) 

 

6 На​ ​папері​ ​біло-біло, 

Не​ ​піде​ ​так,​ ​що​ ​за​ ​діло? 

Щоб​ ​побачить​ ​гарні​ ​барви 

Треба вам дістати …..​__ 

(фарби) 

 

7 Ми​ ​на​ ​вернісаж​ ​прийшли, 

Щось​ ​цікаве​ ​там​ ​знайшли, 

То​ ​не​ ​птах​ ​і​ ​не​ ​людина, 

А зовуть її …. 

 (картина) 

 

8 Він​ ​потрібен​ ​всім​ ​сьогодні, 

Бо​ ​вам​ ​стане​ ​у​ ​пригоді, 

Тут​ ​підкаже​ ​з​ ​казки​ ​гном, 

Що потрібен вам…. 

 (альбом) 

 

9 Він​ ​малює​ ​все,​ ​що​ ​бачить, 

Сонце,​ ​небо,​ ​ляльку,​ ​м’ячик. 

Вправно​ ​водить​ ​олівець 

Наший вправний молодець.  

(художник) 

 

10 .Розглянемо​ ​картини, 

Ось​ ​дівчина​ ​біля​ ​тину, 

Портрет,​ ​пейзаж,​ ​а​ ​разом​ ​все​ ​це 

Називається 

 (мистецтво) 

 

​11 Бачим​ ​ліс,​ ​галявину​ ​ясну, 

День​ ​безхмарний​ ​та​ ​прекрасний, 

Захопило​ ​подих​ ​аж, 

Як побачили….​

 

​12 Змалював​ ​Андрійко​ ​маму, 

А​ ​малюнок​ ​вставив​ ​в​ ​раму. 

Цей​ ​малюнок,​ ​не​ ​секрет, 

Називається 

 (портрет) 

 2    Наступний конкурс   «Збери-но» 

Команди отримують картки з літерами. Учні повинні відшукати художніх   термінів

Кількість балів –від кількості правильних відповідей.

 

 

А

М

Ю

Р

М

О

Р

П

С

В

О

Н

А

Т

Г

Р

А

Т

А

Т

Л

Ч

І

К

О

Н

А

Ф

І

Л

А

Р

У

М

А

В

Д

Т

А

К

І

Т

Х

Л

А

Р

Х

І

Т

Е

К

Т

У

Р

А

Л

Т

Л

У

К

С

Ф

Р

Е

С

К

І

И

Ь

А

Б

Р

А

А

Т

К

І

С

Н

П

О

Р

Т

Р

Е

К

Е

З

Т

А

Т

П

Е

Й

З

Т

А

Б

Р

С

Ф

О

П

О

Ж

А

А

Н

А

Д

Е

О

Р

І

Ю

И

В

О

П

И

С

 

3.   Наступний конкурс

 

Винахідливий​ ​     художник 

Кожна команда має за 10 хвилин намалювати на аркуші паперу великого розміру картину, на якій будуть предмети, що починаються на одну букву. Буква обирається жеребкуванням. Оцінюється якість предметів,​ ​композиція,​ ​оригінальність​ ​та​ ​якість​ ​виконання.  Макс бал 5

 

4.Вікторина. 

Кожна команда має відповісти на 10 запитань і отримати по десять 

Балів

Запитання​ ​  ​команді:  Барви

1.​ ​​ ​​ ​​ ​Прозора​ ​фарба,​ ​що​ ​легко​ ​розчиняється​ ​водою. 

2.​ ​​ ​​ ​​ ​Які​ ​кольори​ ​ми​ ​називаємо​ ​теплими? 

3.   Як називається вид мистецтва , твори якого виконуються однією фарбою 

    в​ ​багатьох​ ​відтінках?  Графіка

4. Зображення, яке наочно пояснює або доповнює будь-який друкований 

текст?   Ілюстрація

5. Як називається мистецтво проектування будівель, будівельних комплексів, 

об'ємних​ ​об'єктів? 

6. Як називається вид декоративно-прикладного мистецтві,у якому орнамент 

і зображення виконуються вручну нитками й голкою чи гачком на 

різноманітних​ ​тканинах?  

7. Якого кольору пелюстки ромашки? Це хроматичний чи ахроматичний 

колір?​ ​​(ахроматичний​ ​колір). 

8. Скільки основних кольорів ви знаєте? Назви їх. (Існує три основних 

кольори.​ ​Це​ ​синій,​ ​червоний​ ​і​ ​жовтий). 

9. Які предмети, забарвлені в червоний колір, ти зустрічав у природі? 

   (Троянда,​ ​гвоздика,​ ​помідор...). 

10. Як зробити червону фарбу рожевою? (Щоб отримати рожевий 

колір, необхідно червону фарбу змішати з білою. Чим більше білої 

фарби​ ​в​ ​суміші,​ ​тим​ ​світліший​ ​рожевий​ ​колір). 

 

Запитання​ ​2​ ​команді: 

1.Які​ ​кольори​ ​ми​ ​називаємо​ ​хроматичними? 

2.Які​ ​кольори​ ​ми​ ​відносимо​ ​до​ ​холодних? 

3.Як називається жанр образотворчого мистецтва, твори якого 

зображують​ ​різноманітні​  неживі ​речі,​ ​об’єкти,​ ​що​ ​оточують​ ​людину? 

4. Як називається жанр образотворчого мистецтва, у якому зображують природу? (пейзаж)

5. Як називається жанр образотворчого мистецтва, у якому зображують тварин? (анімалістичний жанр)

6.Якого кольору лимон? Як ти гадаєш, це хроматичний чи 

ахроматичний колір? (Лимон жовтого кольору. Це хроматичний 

колір). 

7.Які предмети, забарвлені в синій колір, ти зустрічав у природі? 

(Слива,​ ​волошка,​ ​небо...). 

8.Які кольори називають похідними або складовими? (Складові 

кольори  ті, які складаються з основних: оранжевий, фіолетовий і 

зелений). 

9.У якій послідовності розташовані кольори у веселці? (Кольорну 

веселці розташовані в такій послідовності: червоний, оранжевий, 

жовтий,​ ​зелений,​ ​блакитний,​ ​синій​ ​і​ ​фіолетовий). 

10. Як зробити синю фарбу блакитною? (Щоб отримати блакитний 

колір, необхідно синю фарбу змішати з білою. Чим більше білої 

фарби​ ​в​ ​суміші,​ ​тим​ ​світліший​ ​блакитний​ ​колір). 

 

 

 

 

 

 

5.Фантастичні​ ​гіпотези 

Учням пропонується висунути і вирішити фантастичну гіпотезу 

гумористичного завдання: «Який би подарунок ви зробили для Кікімори 

на день 8 березня». (Намалювати або виготовити з кольорового паперу). 

Оцінюється якість, оригінальність малюнка, композиція, зміст, вміння 

працювати​ ​у​ ​групі,​ ​гумор.  

Максимальна​ ​оцінка​ ​–​ ​​10​ ​балів.  Час виконання 10 хв.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Довга Ганна Вільямсівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федоришин Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
4696
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку