Тематичний натюрморт в техніці аплікація «Чарівний світ речей»

Про матеріал

Тема. Тематичний натюрморт в техніці аплікація «Чарівний світ речей».

Мета: навчальна: закріплювати знання, уміння й навички з композиції при виконанні аплікації натюрморту, вчити створювати виразний художній образ засобами аплікації, послідовно та свідомо виконувати роботу, удосконалювати виховна: знання про специфіку реалістичного та декоративного вирішення натюрморту, формувати навички планування своєї діяльності; розвиваюча: розвивати творче мислення, фантазію, кмітливість, уміння аналізувати свою діяльність; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність, увагу, любов до загальнолюдської культурної спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.

Перегляд файлу

6 кл                                 Образотворче мистецтво. 6 кл.

               Тема. Тематичний натюрморт в техніці аплікація

                                       «Чарівний світ речей».

Мета: навчальна: закріплювати знання, уміння й навички з композиції при    виконанні аплікації натюрморту, вчити створювати виразний художній образ засобами аплікації, послідовно та свідомо виконувати роботу, удосконалювати виховна: знання про специфіку реалістичного та декоративного вирішення натюрморту, формувати навички планування своєї діяльності; розвиваюча: розвивати творче мислення, фантазію, кмітливість, уміння аналізувати свою діяльність; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність, увагу, любов до загальнолюдської культурної спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.

Методи і методичні прийоми:

  • Бесіда, пояснення;
  • Інтерактивні вправи;
  • Демонстрація, аналіз.

Обладнання: репродукції натюрмортів в реалістичному та декоративному виконанні, зразки декоративних тематичних натюрмортів в техніці аплікація, магнітна дошка, паперові силуети речей та предметів для складання композицій тематичних натюрмортів, музичний супровід.

Матеріали та інструменти:

аркуш паперу формату А-4, альбом для малювання, графітний олівець, гумка, клейонка, кольоровий папір, клей-олівець, ножиці.

Основні поняття:

 «натюрморт», «композиція», «аплікація», «ескіз».

Тип уроку:

 комбінований, урок розвитку практичних навичок.

                                      Хід уроку.

І. Організаційний момент. (2 хв.)

Перевірка підготовки учнів, наявності необхідних матеріалів та інструментів.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (6 хв.)

Сьогодні ми з вами будемо творчо працювати, застосовувати на практиці знання, які отримали раніше. А над чим саме ми будемо працювати, ви зрозумієте, коли переглянете мультик.

На сьогоднішньому уроці ми знову звертаємось до дуже цікавого жанру образотворчого мистецтва – натюрморту.

Натюрморт – це зображення так званої «мертвої натури»: предметів домашнього вжитку, знарядь праці, овочів, фруктів, квітів, рослин, дичини, тощо.

  • Погляньте на фотографії картин відомих художників (відеоряд розміщено перед класом). Як називається фотографія з авторської роботи? (Репродукція).
  • А де в нашому місті всі охочі можуть побачити справжні авторські роботи? Чи є таке місце, куди може прийти будь – яка людина та отримати насолоду від спілкування з творами мистецтва? (виставкові центри міста).

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь. (3 хв.)

       Оголошення теми і мети уроку.   

Давайте згадаємо основні прийоми композиції:

  • формат і величина композиції
  • рівновага
  • композиційний центр

І все це ми повинні застосувати у своїй композиції.

Тепер виберіть із цих натюрмортів декоративний:

Інтерактивна вправа «Визнач декоративний натюрморт»  (серед запропонованих вчителем композицій в різних техніках учні відбирають декоративні).

А з цих – натюрморт в техніці аплікація:

Інтерактивна вправа «Визнач техніку виконання» (серед декоративних натюрмортів учні відбирають аплікацію).

А хто нам скаже, що ж таке аплікація?

Аплікація (від латин. – накладаю) – виготовлення художніх зображень накладанням, нашиванням чи наклеюванням на папір або тканину різнокольорових шматочків паперу чи матерії.

Отже, сьогодні ми  виконаємо композицію у жанрі натюрморт засобами аплікації, завдяки цьому ви розвинете свої творчі здібності та фантазію.

ІV. Пояснення практичного завдання. (5 хв.)

 

Робота в парах.

 Сьогодні ви будете працювати в парах. З дошки один з пари може взяти лекала предметів, які вам потрібні, для цього заздалегідь обговоріть, які саме, та папір того кольору, якого вам не вистачає.

Розглянемо послідовність виконання завдання:

  • вирізати основний та другорядні предмети;
  • розташувати їх на форматі згідно вимогам композиції, без клею;
  • приклеїти на формат;
  • доповнити дрібними декоративними елементами.

V. Практична робота. (20-25 хв.)

А перед початком роботи давайте згадаємо правила з техніки безпеки на уроках аплікації – ланцюжком.

Інструктаж з техніки безпеки:

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

 Робота в парах.

Учитель допомагає учням порадами, рекомендаціями.

Для отримання симметричних предметів – згинайте папір навпіл, і малюйте половину.

VІ. Підсумок уроку.

Демонстрація учнівських робіт. Аналіз робіт.

Оцінювання робіт за критеріями: відповідність змісту композиції певній темі, композиційне рішення, кольорове рішення, охайність виконання, оригінальність.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  • Які правила та прийоми композиції ви використовували в своїй роботі?
  • Ви створювали реалістичний чи декоративний натюрморт?
  • Чи можемо ми використати тематичний натюрморт для оздоблення певного помешкання? Якого?

А вдома я вас попрошу спостерігати за розмаїттям речей та предметів навколо нас, поміркувати над темами оригінальних тематичних натюрмортів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувати:

1. Мультик про жанри

2. Репродукції відомих натюрмортів (3-5)

3. Натюрморти (декоративний, академічний, аплікація, графіка, живопис)

4. Лекала

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Полосочки с ТБ

Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

Не тримай ножиці вістрями догори.

Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формат твору мистецтва — специфічна внутрішня організація твору, відповідно певному жанру і стилю.

 

 

Величина компози́ції  — це вдала побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

 

 

Рівновага – вдале розташування основних мас композиції, організаця композиційного центру, пластична і ритмічна побудова композиції,  її пропорції, колірні, тональні і фактурні відносини окремих частин між собою і цілим і т.ін.

 

 

Композиційний центр - це частина композиції, передбачена для керування увагою глядача, на якому в першу чергу концентрується увага глядача. Безумовно композиційних центрів на зображенні може бути кілька, але один з них все ж повинен бути першорядним. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 53
Оцінки та відгуки
  1. Пихтіна Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лучинський Михайло
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ревенко Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Радченко Зоя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Пономаренко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Сташук Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гладких Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Zhadan Nastya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Shumelchuk Katerina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Гриценко Костя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Казак Валеріан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Khonor Lady
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Осокіна Кіра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Shumelchuk Alla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Тупало Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Васильєва Ірина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Яким Давид Петрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Князьков Олександр Сергійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Tarasov Anton
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Фурсова Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Лапченко Юля Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Казак Ольга Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Мунтяну Виолетта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Недильска Валерия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Недильска Валерия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Lazareva Julia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Шведова Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Прудченко Иван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. franchuk misha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Шумельчук Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Осокина Валерия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  32. Фурсова Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Kazak Dashulya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Шелудько Ніна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Морозов Владислав
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Дранова Александра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Вінницька Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  38. Сагайдак Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  39. Качуровский Костя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Яким Наталя Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  41. Сєдова Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  42. Глоба Олексій Андрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  43. Konina Katerina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  44. лапченко игорь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  45. Василь Лєсак
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  46. Корабльова Людмила Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  47. Бакум Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  48. Тітова Анастасія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  49. Бас Олена Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  50. Качуровский Олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  51. Гужеля Олександра Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  52. Василенко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  53. Качуровська Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 50 відгуків
doc
Додано
18 березня 2018
Переглядів
5121
Оцінка розробки
5.0 (53 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку