Тема. Тематичний натюрморт в техніці аплікація «Чарівний світ речей».
Мета: навчальна: закріплювати знання, уміння й навички з композиції при виконанні аплікації натюрморту, вчити створювати виразний художній образ засобами аплікації, послідовно та свідомо виконувати роботу, удосконалювати виховна: знання про специфіку реалістичного та декоративного вирішення натюрморту, формувати навички планування своєї діяльності; розвиваюча: розвивати творче мислення, фантазію, кмітливість, уміння аналізувати свою діяльність; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність, увагу, любов до загальнолюдської культурної спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.
6 кл Образотворче мистецтво. 6 кл.
Тема. Тематичний натюрморт в техніці аплікація
«Чарівний світ речей».
Мета: навчальна: закріплювати знання, уміння й навички з композиції при виконанні аплікації натюрморту, вчити створювати виразний художній образ засобами аплікації, послідовно та свідомо виконувати роботу, удосконалювати виховна: знання про специфіку реалістичного та декоративного вирішення натюрморту, формувати навички планування своєї діяльності; розвиваюча: розвивати творче мислення, фантазію, кмітливість, уміння аналізувати свою діяльність; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність, увагу, любов до загальнолюдської культурної спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.
Методи і методичні прийоми:
Обладнання: репродукції натюрмортів в реалістичному та декоративному виконанні, зразки декоративних тематичних натюрмортів в техніці аплікація, магнітна дошка, паперові силуети речей та предметів для складання композицій тематичних натюрмортів, музичний супровід.
Матеріали та інструменти:
аркуш паперу формату А-4, альбом для малювання, графітний олівець, гумка, клейонка, кольоровий папір, клей-олівець, ножиці.
Основні поняття:
«натюрморт», «композиція», «аплікація», «ескіз».
Тип уроку:
комбінований, урок розвитку практичних навичок.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. (2 хв.)
Перевірка підготовки учнів, наявності необхідних матеріалів та інструментів.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (6 хв.)
Сьогодні ми з вами будемо творчо працювати, застосовувати на практиці знання, які отримали раніше. А над чим саме ми будемо працювати, ви зрозумієте, коли переглянете мультик.
На сьогоднішньому уроці ми знову звертаємось до дуже цікавого жанру образотворчого мистецтва – натюрморту.
Натюрморт – це зображення так званої «мертвої натури»: предметів домашнього вжитку, знарядь праці, овочів, фруктів, квітів, рослин, дичини, тощо.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь. (3 хв.)
Оголошення теми і мети уроку.
Давайте згадаємо основні прийоми композиції:
І все це ми повинні застосувати у своїй композиції.
Тепер виберіть із цих натюрмортів декоративний:
Інтерактивна вправа «Визнач декоративний натюрморт» (серед запропонованих вчителем композицій в різних техніках учні відбирають декоративні).
А з цих – натюрморт в техніці аплікація:
Інтерактивна вправа «Визнач техніку виконання» (серед декоративних натюрмортів учні відбирають аплікацію).
А хто нам скаже, що ж таке аплікація?
Аплікація (від латин. – накладаю) – виготовлення художніх зображень накладанням, нашиванням чи наклеюванням на папір або тканину різнокольорових шматочків паперу чи матерії.
Отже, сьогодні ми виконаємо композицію у жанрі натюрморт засобами аплікації, завдяки цьому ви розвинете свої творчі здібності та фантазію.
ІV. Пояснення практичного завдання. (5 хв.)
Робота в парах.
Сьогодні ви будете працювати в парах. З дошки один з пари може взяти лекала предметів, які вам потрібні, для цього заздалегідь обговоріть, які саме, та папір того кольору, якого вам не вистачає.
Розглянемо послідовність виконання завдання:
V. Практична робота. (20-25 хв.)
А перед початком роботи давайте згадаємо правила з техніки безпеки на уроках аплікації – ланцюжком.
Інструктаж з техніки безпеки:
Правила користування ножицями
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
Правила користування клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
Робота в парах.
Учитель допомагає учням порадами, рекомендаціями.
Для отримання симметричних предметів – згинайте папір навпіл, і малюйте половину.
VІ. Підсумок уроку.
Демонстрація учнівських робіт. Аналіз робіт.
Оцінювання робіт за критеріями: відповідність змісту композиції певній темі, композиційне рішення, кольорове рішення, охайність виконання, оригінальність.
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
А вдома я вас попрошу спостерігати за розмаїттям речей та предметів навколо нас, поміркувати над темами оригінальних тематичних натюрмортів.
Підготувати:
1. Мультик про жанри
2. Репродукції відомих натюрмортів (3-5)
3. Натюрморти (декоративний, академічний, аплікація, графіка, живопис)
4. Лекала
5. Полосочки с ТБ
Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити. |
Передавай ножиці закритими і кільцями вперед. |
Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою. |
Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання. |
При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою. |
Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця. |
Клей треба наносити пензликом від середини до країв. |
Не тримай ножиці вістрями догори. |
Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно. |
На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти. |
Формат твору мистецтва — специфічна внутрішня організація твору, відповідно певному жанру і стилю.
|
Величина компози́ції — це вдала побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.
|
Рівновага – вдале розташування основних мас композиції, організаця композиційного центру, пластична і ритмічна побудова композиції, її пропорції, колірні, тональні і фактурні відносини окремих частин між собою і цілим і т.ін.
|
Композиційний центр - це частина композиції, передбачена для керування увагою глядача, на якому в першу чергу концентрується увага глядача. Безумовно композиційних центрів на зображенні може бути кілька, але один з них все ж повинен бути першорядним.
|