Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 5 клас І семестр

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу "Мистецтво" у 5 класах НУШ для вчителів образотворчого мистецтва (якщо курс викладають два вчителі). За підручником Аристової, Чєн.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва

Метою мистецької освітньої галузі є цілісний розвиток успішної особистості учня у процесі освоєння мистецьких надбань людства; усвідомлення власної національної ідентичності в міжкультурній комунікації; формування компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження; розкриття креативного потенціалу, залучення до культурних процесів в Україні.

Мета інтегрованого навчання мистецтва досягається шляхом реалізації таких завдань:

  •         виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів

та естетичних потреб, емоційного інтелекту;

  •         формування системи художніх знань, яка відображає видову і жанрову специфіку та взаємодію мистецтв;

опанування мистецької грамоти, насамперед музичної і візуальної;

  •         розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; здатності

брати участь у дискусіях на теми мистецтва, висловлювати й аргументувати власні думки, судження, пріоритети;

  •         здобуття мистецького досвіду в різних видах практичної діяльності; в індивідуальних, групових і колективних мистецьких проєктах; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження, до роботи в команді на засадах толерантності й партнерства;
  •         розвиток художніх здібностей, уяви та інтуїції, критичного і креативного мислення, інноваційності;
  •         формування потреби в естетизації середовища, готовності до участі в соціокультурному житті, до збереження і примноження мистецько-культурних цінностей.

 

Освітні технології:

  • дизайнерське проектування,
  • ігрові технології,
  • мобільне навчання, інтегроване навчання,
  • здоров’язбережувальні технології,
  • практична діяльність тощо.

 

Очікувані результати навчання

Народне та професійне мистецтво

1.Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва.

  • називає види мистецтва , засоби виразності мови графіки (виразові особливості лінії, штрихів, плями, виражальні можливості контрасту) , живопису (виразові особливості кольору) та скульптури (виразові особливості); 
  • розрізняє види графіки (оригінальна, прикладна, комп’ютерна), техніки графіки;
  • наводить приклади динамічної/статичної графічної композиції;
  • визначає колорит живописного полотна (наближений, теплий, холодний, контрастний) та пояснює як він впливає на відображення настрою;
  • називає групи кольорів (основні, похідні, теплі, холодні, споріднені, контрастні за кольором);
  • описує особливості дизайну та його видів (графічного, книги, одягу);
  • описує особливості мови мистецтва архітектури, її засоби виразовості;
  • уважно сприймає твори образотворчого  та декоративно-прикладного мистецтва, характеризує їх, використовує відповідну термінологію;
  • визначає народні мотиви в сучасному мистецтві;
  • висловлює власне ставлення до творів образотворчого (графіки, живопису, скульптури, архітектури) мистецтва, декоративно-прикладного мистецтва, дизайну, художньої фотографії. 1.1.
  • розрізняє та називає твори народного декоративно-прикладного та професійного мистецтва (графіки, живопису, скульптури);
  • розуміє особливості стилізації зображень на основі реальних природних форм, фігур чи предметів;
  • називає і розрізняє види орнаментів за змістом (геометричний, рослинний, тваринний (зооморфний);
  • розповідає як народилося образотворче мистецтво;

2. Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва.

  • виконує  зображення   (графічні, живописні, об’ємні) застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми;
  • використовує художню літературу в мистецькій творчості;
  • використовує знання і вміння з громадянської та історичної, природничої, інформатичної освітніх галузей; 
  • експериментує з кольорами, лініями, формами;
  • пропонує власні ідеї, реалізує їх з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій; 
  • спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження (фото, замальовки тощо).

3.  Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом, регулює власний емоційний стан

  • називає власні досягнення в образотворчій діяльності, визначає уміння і навички, які потрібно ще удосконалювати;

    демонструє свої творчі роботи, за потреби, пояснює свій задум;

  • бере участь в обговоренні творів декоративно-ужиткового та інших видів образотворчого мистецтва, пояснює свою позицію;
  • бере участь у колективній творчій діяльності;

                визначає емоційні стани, що втілюють твори мистецтва;

    порівнює емоційні стани, що передають різні твори мистецтва; 

   називає власні емоції, що виникли під час сприймання творів мистецтва;

  виявляє  і  пояснює  ставлення  до творів декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва;

 виявляє власне ставлення до різних видів образотворчої діяльності, висловлює міркування щодо ролі митців для збереження довкілля.

 

  1.                      Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації.
  • обирає різні способи творення для художнього самовираження (ілюстрації, фото тощо);
  • шукає й добирає з допомогою вчителя чи інших осіб відео-, ілюстративні й текстові матеріали з різних джерел, упорядковує їх;
  • визначає з допомогою вчителя чи інших осіб достовірність джерела інформації про мистецтво;
  • висловлює міркування щодо ролі митців для збереження довкілля; ролі інформаційного середовища на розвиток і поширення мистецтва.

Взаємодія та синтез мистецтв

1.   Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва

  • пояснює особливості інтер’єру театру, театральних ляльок та професії актора ляльковода, (фотомистецтва, кіномистецтва, візуальних шоу, зокрема фрізлайту) їхню взаємодію
  • розуміє і пояснює важливість облаштування сценічного простору для театральної вистави, роль театральних костюмів; 
  • характеризує діяльність архітекторів, художників, лялькарів, дизайнерів, народних умільців, фотографів;
  • наводить приклади синтезу мистецтв у театрі, у кіно, видовищах тощо;
  • розрізняє види декоративно-ужиткового мистецтва та вирізняє стилізовані зображення; 
  • описує особливості українського народного мистецтва;
  • наводить приклади використання творів народного мистецтва в наш час;
  • розуміє і пояснює використання екоматеріалів на користь для здоров’я;
  • наводить приклади улюблених творів кіномистецтва;
  •  уважно сприймає твори образотворчого, декоративно-ужиткового мистецтва, архітектури, фото-, кіномистецтва, характеризує їх, використовує відповідну термінологію;
  • висловлює власне ставлення до творів мистецтва, дизайну та дизайнерської діяльності.

2.    Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва

  виконує зображення (графічні, живописні, об’ємні, декоративні), застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми, фотографії, прості шрифтові композиції, гіф-анімації;

  упорядковує композиції зображень;

  використовує художню літературу в мистецькій творчості;

  розшифровує  візуальну  інформацію  на  етикетках  товарів  для  художньої творчості, кіноафішах;

  пропонує  власні  ідеї,  реалізує  їх  з  допомогою  вчителя  чи  інших  осіб, зокрема з урахуванням національних традицій; 

  спостерігає за довкіллям, фіксує  власні  спостереження  (фото, замальовки тощо);

використовує  знання  і  вміння  з мовно-літературної, математичної, природничої, інформатичної освітніх галузей.

3.    Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом, регулює власний емоційний стан

  • називає власні досягнення в образотворчій діяльності, визначає уміння і навички, які потрібно ще удосконалювати;

    демонструє свої творчі роботи, за потреби, пояснює свій задум;

 бере  участь в обговоренні творів різних видів мистецтва,  пояснює свою позицію;

 бере участь у колективній творчій діяльності;

  визначає емоційні стани, що втілюють твори мистецтва та дизайну;

    порівнює емоційні стани, що передають різні твори мистецтва та дизайну; 

  висловлює    емоційне    враження    від    творів     архітектури, візуального/образотворчого, декоративно-ужиткового мистецтва, синтетичних видів мистецтва, дизайнерських робіт, пояснює ставлення до них;

    виявляє і пояснює ставлення до творів різних видів  мистецтва та дизайну;

 виявляє власне ставлення до різних видів образотворчої діяльності;

 пояснює власне ставлення до різних видів образотворчої та дизайнерської діяльності;

  висловлює міркування щодо ролі мистецтва для збереження довкілля; зміцнення здоров’я; об’єднання людей навколо певної ідеї тощо.

  1.                Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації
  • обирає різні способи творення для художнього самовираження (ілюстрації, фото тощо);
  • шукає й добирає з допомогою вчителя чи інших осіб відео-, ілюстративні й текстові матеріали з різних джерел, упорядковує їх;
  • визначає з допомогою вчителя чи інших осіб достовірність джерела інформації про мистецтво;
  • висловлює міркування щодо ролі митців для збереження довкілля; ролі інформаційного середовища на розвиток і поширення мистецтва.

 

Навчально-методичне забезпечення

1 година на тиждень      Всього 35 годин

 

За модельною навчальною програмою «Мистецтво. 5-6 класи»(інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти  (автори Л. Масол, О. Просіна), якій надано гриф «Рекомендовано МОН України» (наказ МОН України від 12.07.2021 р.№795). 

 

До підручника: Мистецтво: Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Л.С.Аристова, Н.В.Чєн. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2022 р. – 224 с., іл.

 

 

 

              Мистецтво: образотворче мистецтво

5 клас

Дата

Тема уроку

Стор.

НЛ

Прим

              Народне і професійне мистецтво (16 год)

1

 

Зародження образотворчого мистецтва

68

 

 

2

 

Мистецтво, яке лікує

71

 

 

3

 

Зрозуміти мову графіки

74

 

 

4

 

Мистецтво ілюстрації

77

 

 

5

 

Зрозуміти мову живопису

80

 

 

6

 

Розмаїття світу живопису

84

 

 

7

 

Чи може камінь говорити?

87

 

 

8

 

Музика, що застигла в камені

90

 

 

9

 

Чарівність народного розпису (краса народного мистецтва)

93

 

 

10

 

Краса та чарівність народного розпису

96

 

 

11

 

Цінність ажурного мистецтва

99

 

 

12

 

Краса керамічного мистецтва

102

 

 

13

 

Дизайн, його види

105

 

 

14

 

Одяг як частина нашого образу

108

 

 

15

 

Художня фотографія

111

 

 

16

 

Перевіряємо свої досягнення

114

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
Додано
15 січня 2023
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку