Календарно- тематичне планування уроків «Основи здоров'я» для 9-х класів у 2018/2019 н.р. складено за "Оновленою навчальною програмою з основ здоров'я для 5-9 класів», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. за підручником автори – І.Д. Бех, Т.В.Воронцова, В.С. Понамаренко, С.В. Страшко. Київ видавництво «Алатон» 2018 рік
Орієнтовне календарно-тематичне планування
з «Основ здоров’я» для 9 класу
35 год, 4 год - резервні
№ з/п |
Тема уроку |
Мета уроку |
Дата |
Розділ І. Здоров’я людини (3год) |
|||
1 |
Дотримання здорового способу життя Практична робота № 1 «Аналіз свого способу життя та особистих цілей». |
Розширити уявлення учнів про чинники підтримання мотивації до здорового способу життя. Ознайомити з довгостроковими і короткостроковими наслідками різних способів життя. Пояснити вплив способу життя на здоров’я. Вчити оцінювати рівень свого здоров’я. Формувати високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив. |
|
2 |
Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.
|
Розширити уявлення про чинники впливу на здоров’я. Ознайомити з холістичним підходом до здоров’я та ознаками здоров’я, хвороб та проміжних станів. Розкрити взаємозв’язок різних складових здоров’я. |
|
3 |
Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. Практична робота № 2 «Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя». Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини». |
Розширити уявлення про сфери життя та необхідністю його планування. Формувати вміння аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі й розробляти довгострокові плани стосовно важливих сфер життя. Вчити визначати цілі та розробляти плани у різних сферах життя, формулювати життєве кредо. |
|
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (6 год) |
|||
4 |
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров’я Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. Види рухової активності. |
Розширити уявлення учнів про взаємозв’язок принципів особистої гігієни, адекватного харчування, рухової активності, повноцінного відпочинку. Ознайомити з перевагами здорового способу життя. Вчити правилам особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності. |
|
5 |
Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. |
Розширити уявлення про популярні види рухової активності та вплив рухової активності на стан здоров’я. Ознайомити з аеробною та анаеробною активностями. |
|
6 |
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. |
Розширити уявлення про складові особистої гігієни. Ознайомити із гігієнічними процедурами. Формувати навички дотримання правил особистої гігієни. |
|
7 |
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
Ознайомити учнів із біологічними ритмами. Розширити уявлення про значення сну в юнацькому віці. |
|
8 |
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Практична робота № 3 «Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму». |
Розширити уявлення учнів про значення харчування для здоров’я. Ознайомити з характеристикою. Поживних речовин. Розкрити значення харчування за умов різного фізичного навантаження. Вчити безпечно контролювати масу свого тіла та розраховувати калорійність харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. |
|
9 |
Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Практична робота № 4 «Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я». Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
Розширити уявлення учнів про чинники розвитку фізичного здоров’я. Ознайомити з індикаторами фізичної форми. Вчити здійснювати експрес-оцінку індивідуального рівня фізичного здоров’я. |
|
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (12 год) |
|||
10 |
Самореалізація особистості. Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. |
Розкрити поняття самореалізації і життєвого самовизначення. Ознайомити зі складовими самореалізації. |
|
11 |
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. |
Розширити уявлення про самопізнання і формування особистості та самооцінки. Ознайомити з чинниками впливу на самооцінку людини. |
|
12 |
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. |
Розширити уявлення учнів про поняття життєвого самовизначення. Ознайомити зі складовими життєвого самовизначення. |
|
13 |
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Практична робота № 5 Виявлення професійних схильностей. |
Розширити уявлення учнів про необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями та перспективами на ринку праці. Ознайомити з різними професіями. Розкрити критерії професійного самовизначення. Навчити системі визначення професійних схильностей. |
|
14 |
Узагальнення знань за темами розділу ІІІ. Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації» |
Розширити уявлення учнів про ринок праці. Ознайомити із впливом матеріалів засобів масової інформації на ринок праці. |
|
15 |
Екскурсія до центру зайнятості населення |
Розширити уявлення і знання учнів про професії та їх значення. Ознайомити з професійними хворобами. Розкрити поняття професійної придатності |
|
16 |
Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю. Заліковий урок за І семестр. |
Розширити уявлення про роль емоцій у житті людини. Ознайомити зі значенням емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху. Вчити прийомам самоконтролю. |
|
17 |
Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. |
Розширити уявлення учнів про умови ефективного навчання. Ознайомити з ознаками активного і пасивного навчання. Розкрити переваги активного стилю навчання. |
|
18 |
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Практична робота № 6 Визначення індивідуального стилю навчання. |
Розширити уявлення про індивідуальні особливості особистості. Ознайомити учнів із процесом сприйняття і засвоєння інформації. Вчити визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час. |
|
19 |
Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. Практична робота № 7 Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації. |
Розширити уявлення учнів про способи ефективного навчання і підготовки до іспитів. Формувати навички раціонального планування часу і підготовки до іспитів. |
|
20 |
Самовиховання характеру. Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Практична робота № 8 Самооцінка характеру. Проект самовиховання. |
Розширити уявлення про риси характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці. Ознайомити з чинниками від яких залежить характер людини. Навчити робити самооцінку характеру. Формувати навички самовиховання характеру. |
|
21 |
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. |
Розширити уявлення про залежність формування характеру від різних чинників. Вчити визначати життєві навички необхідні для удосконалення характеру. |
|
22 |
Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру. Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я». |
Розширити уявлення учнів про цінності і якість життя та моральний розвиток особистості. Ознайомити з етапами морального розвитку особистості. Розкрити значення моральних цінностей у формуванні характеру. Вчити аналізувати свої життєві цінності, складати план удосконалення характеру. |
|
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (10 год) |
|||
23 |
Тема 1. Соціальний добробут. Соціальна компетентність Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування.
|
Розширити уявлення про стосунки і рівні спілкування. Формувати навички ефективного спілкування. |
|
24 |
Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Практична робота № 9 «Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками». |
Розширити уявлення про міжособистісні стосунки. Ознайомити з принципами формування міжособистісних стосунків. Вчити ефективно спілкуватися, будувати міжособистісні стосунки з дорослими та однолітками. |
|
25 |
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і «стать». |
Розширити уявлення про родину та її цінність. Розкрити ознаки міцної родини та роль родини у задоволенні потреб людини. Ознайомити з чинниками міцної родини. Виховувати відповідальне ставлення до сімейного життя. |
|
26 |
Репродуктивне здоров’я молоді. Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку шийки матки. |
Поглибити знання учнів про репродуктивне здоров’я. Ознайомити зі станом репродуктивного здоров’я молоді в Україні та чинниками ризику. Розкрити негативні наслідки ранніх статевих стосунків. |
|
27 |
Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ. Практична робота № 10 «Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання». |
Поглиблювати знання учнів про епідеміологічні захворювання що передаються статевим шляхом; ознайомити з формулою індивідуального захисту, дати уявлення про санітарно-гігієнічні навички та навички здійснення профілактичних заходів інфекційних захворювань, виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя. |
|
28 |
Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я та з інвалідністю. Практична робота № 11 «Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей». |
Розширити уявлення учнів з проблеми ІПСШ. Підвищити рівень обізнаності учнів про шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С. Ознайомити зі стадіями ВІЛ-інфекції та принципами тестування на ВІЛ-інфекцію. Вчити об’єктивно оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях. |
|
29 |
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. Значення регулярних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога). Практична робота № 12 «Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі. |
Розширити знання учнів про психоактивні речовини. Ознайомити із впливом психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Підвищити рівень обізнаності про профілактику вроджених вад. Виховувати відповідальність, ціннісне ставлення до здоров’я. |
|
30 |
Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. |
Ознайомити з соціально-психологічними та медичними послугами держави для молоді, популяризувати діяльність клінік дружніх для молоді, виховати дбайливе ставлення до власного здоров’я. |
|
31 |
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки. Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Практична робота № 13 «Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні». |
Поглибити знання учнів про безпеку в ієрархії потреб. Розширити знання учнів про рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях. |
|
32 |
Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.
|
Розширити уявлення про основні пріоритети і сфери національної безпеки України. Ознайомити зі сферами національної безпеки та чинниками впливу на рівень суспільної безпеки. Розкрити взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Вчити оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях |
|
33 |
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Практична робота № 14 «Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади». |
Поглибити знання про глобальні загрози, породжені діяльністю людини. Ознайомити з позитивними й негативними наслідками технічного прогресу. Розкрити значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально». Виховувати відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості |
|
34 |
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку. |
Поглибити знання учнів про міжнародне екологічне право, екологічне законодавство України. Ознайомити з поняттям «Інформаційне суспільство». Розкрити зміст поняття «сталий розвиток» людства. Розширити уявлення про необхідність контролювати розвиток людства. |
|
35 |
Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я» Заліковий урок за ІІ семестр |
Закріпити знання учнів з предмета «основи здоров’я», з методикою проведення навчання на засадах розвитку життєвих навичок. Проаналізувати виконання завдань, програмних вимог з вивчення предмета. |
|