Календарно-тематичне планування уроків. Пртродознавство 5 клас.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків пртродознавства в 5 класі.

Складено згадно програми для загальноосвітніх навчальних закладів.






Перегляд файлу

«Природознавство» 5 клас

(70 год. 2 год. на тиждень)

уроку

Орієн­товна дата

Назва теми

Ключові питання уроку

Домашнє завдання

                ВСТУП (5 год.)

1

 

Природознавство – комплекс наук про природу  

1.Науки про природу.

2.Вчені природознавці

3. Роль і місце людини в природі

Випереджуване завдання: Підготувати міні-проект

 -Відомі вчені-натуралісти»      (за вибором)

2

 

Джерела природознавчої інформації

 

1.Науково-пізнавальна література

2. Науково-художня література.

3.Національний науково-природничий музей НАН України.

4.Як працювати з науково-популярною літературою.

Практичне заняття Ознайомлення  з різними типами довідкових видань з природничих наук: енциклопедії, словники, довідники величин, визначники, карти, Інтернет-ресурси тощо.

 

3

 

Методи вивчення природи

 

1.Спостереження.

2.Що таке експеримент.

3.Для чого проводять вимірювання.

4.Різноманітність методів та їх взаємозв‘язок

 

4

 

Прилади, які відкривають таємниці

1.Збільшувані прилади.

2.Вимірювальні прилади.

3.Лабораторне обладнання.

Практичне заняття.Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів 

 

5

 

Міні-проект.

Захист міні-проекту   Відомі вчені-натуралісти 

 

 

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО  НАС (14 год)

6

 

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання

1.Форма і розмір тіла

2.Об’єм тіла.

3.Маса тіла.

 

7

 

Практична робота. Тема. Вимірювання  маси та лінійних розмірів тіл правильної форми.

 

 

8

 

Речовини. Фізичні властивості речовин. 

 

1.Речовини.

2.Властивості речовин.

 

9

 

Властивості твердих тіл, рідин і газів

1.Тверді тіла.  

2.Рідини.

3.Гази.

 

10

 

Атоми і хімічні елементи. Молекули.

1.Що таке атом і хімічний  елемент.

2.Молекули.

 

11

 

Рух молекул. Дифузія

1.Рух молекул.

2.Дифузія

 

12

 

Різноманітність речовин. Поняття про прості і складні речовини

1.Чому існують різноманітні речовини. 

2. Прості і складні речовини.

 

13

 

Неорганічні і органічні речовини

1. Неорганічні речовини

2. Органічні речовини

3. Білки

4.Вуглеводи.

5. Жири.

 

14

 

Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей.

1. Чиста речовина і суміш  

2. Розділення сумішей

 

15

 

Практична робота. Розділення сумішей фільтруванням

 

 

16

 

Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність

1.Механічні явища

2.Теплові явища

3.Світлові явища

4. Звукові явища

5. Електричні явища 

6. Магнітні явища

 

17

 

Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття

1. Які явища називаються  хімічними

2. Які ознаки хімічних реакцій?

Випереджуване завдання

Підготувати міні-проект:

-Опале листя: користь чи шкода?

18

 

Горіння. Гниття

1. Умови горіння

2. Гниття

 

19

 

Повторюваність явищ в природі  

1. Добові явища в житті рослин

2. Добові явища в житті тварин

 

20

 

Міні-проект

Захист міні-проекту

Опале листя: користь чи шкода?

 

21

 

Урок узагальнення і систематизації

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (11 год.)

22

 

 Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил

 

1.Як  виникло поняття «небесна сфера».

2.Що таке «небесна сфера». 

3.Точки й лінії небесної сфери.

4.Зміна вигляду зоряного неба впродовж року.

 

23

 

Зорі та сузір‘я

1.Зоряний світ.

2.Небесні  сузір’я.

3.Чи рухаються зорі.

4.Значення зоряного неба в історії людства.

Практичне заняття  Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

 

24

 

Сонце – найближча до нас зоря

1.Сонце – основа життя на Землі.

2.Будова Сонця.

3.Сонячно-земні зв'язки.

 

25

 

 Сонячна система

1. Як виникла Сонячна система.

2. Будова Сонячної системи.

3. Астероїди.

4. Комети, метеори і метеорити.

 

26

 

Планети земної групи

1.Історія відкриття планет.

2. Планети земної групи (Меркурій, Венера, Земля, Марс)

Випереджуване завдання:

Підготуй проект за вибором

– Космос далекий і близький.

– Світ галактик.

27

 

Планети-гіганти

1. Планети-гіганти. 

2.Юпітер.

3. Сатурн

4. Уран

5. Нептун

 

28

 

Зоряні системи – галактики.  Всесвіт

1. Зоряні системи – галактики.

2. Що таке Всесвіт.

3. Будова Всесвіту. 

 

29

 

Людина і Всесвіт

1. Видатні дослідники Всесвіту.

2. Освоєння космосу людиною.

3. Вплив Всесвіту на Землю.

4. Вплив людини на космос.

Дослідницький практикум

Впродовж  календарного ро­ку веди спостереження за зоряним небом разом із дорослими. Результати своїх спостережень фіксуй у зо­шиті.

30

 

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень

1. Як зародилася наука «астрономія». 

2. Що вивчає сучасна астрономія.

3. Методи і засоби астрономічних досліджень.

 

31

 

Міні-проекти

Захист міні-проектів за вибором

  • Космос далекий і близький.
  • Світ галактик.

 

32

 

Урок узагальнення і систематизації

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ  - ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ (37 год.)

Тема 1. Земля як планета (16 год.)

33

 

Як виникла Земля

1.Гіпотези виникнення Землі

2.Сучасні уявлення про виникнення Землі 

 

34

 

Форма і розміри Землі

1.Як люди дізналися про форму нашої планети

2.Яку форму і розміри має Земля

3.Чому ми не падаємо з кулеподібної Землі   

 

35

 

Будова Землі

1.Внутрішня будова Землі

2.З чого складається земна кора

3.Що таке вивітрювання.

 

36

 

Рухи Землі. Пори року

1.Чому відбувається зміна дня і ночі?

2 Чому відбувається зміна пір року.

3.Як розподіляється світло і тепло на Землі.

Дослідницький практикум

Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця.

37

 

Місяць – супутник Землі

1.Місяць – небесне тіло

2.Місячні фази

3.Сонячні та місячні затемнення

4.Місячні моря і океани

 

38

 

Географічні карти та їх масштаб

1.Як люди зображали земну поверхню 

2.Географічні карти

3.Що таке масштаб 

Практичне заняття Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль.

 

39

 

Про що розповідають географічні карти

1.Що означає читати географічну карту.

2.Умовні  знаки. 

3.Значення географічних карт.

Практичне заняття Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об‘єктів.

 

40

 

Повітря – природна суміш

1.З чого складається повітря.

2.Як забруднюють повітря.

3.Яке повітря ми вдихаємо, а яке видихаємо.

 

41

 

Властивості повітря

1.Використовує властивостей повітря людиною

2.Що важливо знати про гази, які є складовими повітря (кисень, озон, вуглекислий газ, азот)

 

42

 

Вода та її властивості

1.Вода – основа життя.

2.Властивості води.

Випереджуване завдання: Підготуй проект за вибором

-Чому ми бачимо тільки один бік місяця?

-Краплина, або «Де ми втрачаємо воду?»

«Професія» дощового черв’яка.

43

 

Вода – розчинник

1.Що розчиняє вода. 

2.Які бувають розчини.

3.Розчини в природі і побуті.

Дослідницький практикум (за вибором)

-Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.

-Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру(солі) у воді.

44

 

Кругообіг води. Охорона води

1.Кругообіг води в природі.

2.Охорона води.

 

45

 

Ґрунт – особливе тіло Землі

 1.Як утворюється ґрунт

2.Речовини, що  утворюють ґрунт

3.Властивості ґрунту.

4.Ґрунтові розчини. 

 

46

 

Охорона ґрунтів

1.Роль мікроорганізмів у ґрунті

2.Як відбувається виснаження ґрунтів?

3.Забруднення ґрунтів.

4.Догляд за ґрунтом.

 

47

 

Міні-проекти

Захист міні-проектів (за вибором)Чому ми бачимо тільки один бік місяця?Краплина, або «Де ми втрачаємо воду?»«Професія» дощового черв’яка.

 

48

 

Урок узагальнення і систематизації

 

 

 

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (15 год.)

49

 

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів

1.Організм

2.Властивості організмів

3.Клітина

 

50

 

Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.

1.Рослини

2.Тварини.

3.Гриби

4.Бактерії

Випереджуване завдання. Підготувати міні-проект (за вибором)

 Бактерії корисні та шкідливі.

Тварини минулого.

51

 

Умови життя на планеті Земля

1.Значення Сонця

2.Кисень і вуглекислий газ

3.Вода

4.Температура

5.Мінеральні речовини

 

52

 

Середовище життя. Вплив на організми  чинників неживої природи

Чинники, які впливають на організми (світло, температура, вологість, повітря).

Дослідницький практикум

Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння.

53

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища

 1.Біологічні явища

2.Стан глибокого спокою

3.Сплячка  4.Зимовий сон  5.Заціпеніння у тварин 

 

54

 

Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому

1.Пристосування до нестачі вологи.

2.Пристосування до змін температури.

3.Переміщення тварин.

Практичне заняття. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин,тварин,грибів,за допомогою атласів-визначників.

 

55

 

Водне середовище життя. Пристосування організмів до  життя у воді

1.Дихання

2.Пристосування до освітлення

3.Переміщення тварин

 

56

 

Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті

1.Чинники ґрунтового середовища життя 

2.Пристосування організмі до життя у ґрунті

 

57

 

Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами

1.Чинники живої природи

2.Взаємозв’язки між організмами 

 

58

 

Угруповання організмів. Екосистеми

1.Угрупування, які утворюють організми

2.Ланцюги живлення

3.Взаємообмін речовини та енергії  в екосистемі

 

59

 

Екосистеми своєї місцевості 

1.Ліс

2.Степ

3.Водойма

Практичне заняття

Ознайомлення з найбільш поширеними й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості.

 

60

 

Штучні екосистеми своєї місцевості

1.Особливості штучних екосистем

2.Поле 3.Сад

 

61

 

Міні-проект

Захист міні-проектів (за вибором)

Бактерії корисні та шкідливі. Тварини минулого.

 

62

 

Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.

 

 

63

 

Урок узагальнення і систематизації знань

 

 

 

Тема 3. Людина на планеті Земля (6 год)

64

 

Людина – частина природи. Зв'язок людини з природою

1.Людина – особлива жива істота  

2.Зв'язок людини з природою

 

65

 

Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини

3.Природні чинники зміни природи

4.Антропогенний чинник зміни природи

 

66

 

Екологічні проблеми та їх вирішення

1.Вплив людини на природу

2.Збільшення площі сільськогосподарських угідь

3.Очищення водойм

4.Утилізація шкідливих речовин і відходів

5.Очищення атмосферного повітря

Дослідницький практикум

Дослідження екологічних проблем своєї місцевості

 

67

 

Охорона природи. Червона книга України

1.Чому потрібно охороняти природу 

2.Червона книга України

 

68

 

Практична роботаТема. Складання Червоної книги своєї місцевості.

 

 

69

 

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі

1.Заповідники

2.Заказники

3.Природні національні парки

4.Пам’ятки природи

 

70

 

Урок узагальнення і систематизації знань

 

 

 

doc
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку