Календарно-тематичне планування уроків української літератури у 6 класі 2018/2019. 2 години на тиждень. 2 колонки для дати та 2 колонки для номеру уроку. 2 семестри.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
6 КЛАС
Програма. Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804
Підручник. Авраменко О.М. Українська література: підручник для 6-го класу загальноосвіт. навч. закл. - К.: Грамота, 2014.
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: • контрольного класного твору; • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
1 2 |
3
1 2 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
1 |
3 |
Уроки виразного читання (ВЧ) |
1 |
1 |
Повторення та узагальнення - 2 год |
|
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І СЕМЕСТР
№ |
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
||||
1 |
|
|
|
Тема №1. Вступ. Книжка в житті людини. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
|||
2 |
|
|
|
Загадково прекрасна і славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня. |
Напам’ять 2 пісні (на вибір учня) |
|||
3 |
|
|
|
Пісні літнього циклу: „У ржі на межі", „Ой біжить, біжить мала дівчина", „Проведу я русалочки до бору" (русальні); „Заплету віночок", „Ой вінку, мій вінку", „Купайло, Купайло!" (купальські); „Маяло житечко, маяло", „Там у полі криниченька" (жниварські) - на вибір. |
|
|||
4 |
|
|
|
Пісні зимового циклу: „Ой хто, хто Миколая любить", „Засівна", „Нова радість стала", „Добрий вечір тобі, пане господарю!", „Щедрик, щедрик щедрівочка" (на вибір). ТЛ. Повтори (рефрен), анафора. |
|
|||
5 |
|
|
|
Веснянки: „Ой весна, весна - днем красна", „Ой кувала зозуленька", „А в кривого танця" (на вибір). |
|
|||
6 |
|
|
|
Народні колискові пісні. „Ой ти, коте, коточок", „Ой ну, люлі, дитя, спать". Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.
|
|
|||
7 |
|
|
|
Календарно-обрядові пісні рідного краю. |
|
|||
8 |
|
|
|
РМ№1. Конкурс на кращого читця календарно-обрядових пісень Одеської області. |
РМ №1 (усно) |
|||
9 |
|
|
|
ПЧ №1. Е.Андієвська. Казки.
|
ПЧ №1 |
|||
10 |
|
|
|
Література рідного краю №1. Пісні рідного краю. Г.Могильницька «Українське сонцеколо». |
ЛРК №1 |
|||
11 |
|
|
|
Контрольна робота №1 за темою „Загадково прекрасна і славна давнина України" (тестові завдання,запитання).
|
КР №1 |
|||
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
||||||||
12 |
|
|
|
Тема №2. Загадково прекрасна і славна давнина України (продовження). „Ще не вмерла України…" П. Чубинського, М.Вербицького - національний гімн нашої держави. ТЛ: гімн. |
Напам’ять гімн |
|||
13 |
|
|
|
О.Кониський, М.Лисенко. «Молитва» - духовний гімн України. Зв'язок народної легенди про дівчину – Україну з «Молитвою» О.Кониського. Виразне читання і коментування пісні. |
Напам’ять пісню |
|||
14 |
|
|
|
С.Чарнецький, Г.Труха. «Ой у лузі червона калина похилилася» – пісня, що стала народною. Провідні мотиви, роль символів у пісні. Виразне читання і коментування пісні. |
|
|||
15 |
|
|
|
Микола Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Історична основа, зв'язок з літописною легендою. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі. Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліро-епічний твір, поема. |
|
|||
16 |
|
|
|
Микола Вороний. „Євшан-зілля". Образи юнака-половця, старого хана і гудця-акина. Актуальність поеми. Значення історичної пам’яті для кожної людини як усвідомлення приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині. ТЛ: ліричний герой. |
|
|||
17 |
|
|
|
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…») Роль художніх засобів у вірші. ТЛ: ліричний твір, строфа. |
|
|||
18 |
|
|
|
Т. Шевченко. «Іван Підкова». Історична основа поеми. Риси й поведінка козацьких ватажків, їхні стосунки з підлеглими. Духовний зв'язок з історичним минулим рідного народу. Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору. |
|
|||
19 |
|
|
|
Урок виразного читання №1. Виразне читання віршів Т. Шевченка напам'ять (за вибором учнів). |
ВЧ №1 |
|||
20 |
|
|
|
Володимир Рутківський. Про письменника. Історичний роман «Джури козака Швайки». Відтворення у творі народних легенд про козаків-характерників та їх чудодійні якості, про вовкулаків. |
|
|||
21 |
|
|
|
В. Рутківський. «Джури козака Швайки». Образи роману. Санько й Гринько – юні правдолюбці, непримиренні до зла й облуди. Демко – Дурна Сила. Діди Кудьма та Кібчак як втілення народної мудрості, відображеної в козацький традиціях. |
|
|||
22 |
|
|
|
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Інші персонажі твору, їх вчинки. Проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва. Усвідомлення вибору. |
|
|||
23 |
|
|
|
Контрольна робота №2 за темою «Загадково прекрасна і славна давнина України» (розлогі відповіді на запитання – п.).
|
КР №2 |
|||
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА
|
||||||||
24 |
|
|
|
Тема №3. Я і світ. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії», «Як дитиною бувало…». Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчини. |
Напам’ять «Як дитиною, бувало…» |
|||
25 |
|
|
|
Леся Українка. «Тиша морська». Життєрадісний погляд дівчини на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. |
|
|||
26 |
|
|
|
Леся Українка. «Співець». Значення мистецтва в житті людини. Художня своєрідність твору. |
|
|||
27 |
|
|
|
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька |
|
|||
28 |
|
|
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Життя і пригоди Федька, його стосунки з однолітками. Роль художніх засобів у творі. Робота з текстом. |
|
|||
29 |
|
|
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. ТЛ: головний герой, другорядні герої |
|
|||
30 |
|
|
|
РМ №2. Складання плану характеристики персонажа (п). |
РМ №2 |
|||
31 |
|
|
|
Позакласне читання №2. В.Винниченко. «Кумедія з Костем». |
ПЧ №2 |
|||
32 |
|
|
Контрольна робота №3 за темою «Я і світ». Письмовий твір-роздум «Яка краса врятує світ? (про красу зовнішню і красу людської душі)». |
КР №3 (твір) |
||||
ЗОШИТ СКОРИГОВАНО |
||||||||
|
|
|||||||
|
||||||||
ІІ СЕМЕСТР
33 |
|
|
|
Тема №4. Я і світ (продовження). Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). ТЛ: віршові розміри ямб, хорей. |
|
|||
34 |
|
|
|
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
|||
35 |
|
|
|
Світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій у поезіях І.Жиленко. Виразне читання і коментування змісту, вміння виокремлювати й пояснювати художні засоби. |
|
|||
36 |
|
|
|
Ігор Калинець. Про письменника. Своєрідність форми його поезій. Поезія «Писанки». Реальне та уявне в ній. Образ матері як джерело генетичної духовності й краси українського народу. Поезії «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (зі збірки «Дивосвіт» - на вибір). |
Напам’ять 1 вірш (на вибір |
|||
37 |
|
|
|
Література рідного краю №2. Тема малої Батьківщини як складової частини України. Рід, родина, спадкоємність поколінь у творах письменників Одещини. «Стоїмо перед світом спадкоємцями дивних скарбів».
|
ЛРК №2 |
|||
38 |
|
|
|
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця, її казки-притчі. Читання «Казки про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. ТЛ: притча. |
|
|||
39 |
|
|
|
Е. Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
|||
40 |
|
|
|
Е. Андієвська. «Говорюща риба». Усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому. |
|
|||
41 |
|
|
|
Література рідного краю №3. Творчість письменників-земляків. |
ЛРК №3 |
|||
42 |
|
|
|
РМ №3. Усний твір на морально-етичну тему (бачення й розуміння краси і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому) за вивченими творами Емми Андієвської. |
РМ №3 |
|||
43 |
|
|
|
Контрольна робота №4 за темою «Я і світ (розлогі відповіді на запитання – п.).
|
КР №4 |
|||
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
||||||||
44 |
|
|
|
Тема №5. Пригоди і романтика. Всеволод Нестайко - відомий у світі український дитячий письменник. „Тореадори з Васюківки". Робота над змістом твору. ТЛ. Повість, пригодницький твір. |
|
|||
45 |
|
|
|
Всеволод Нестайко. „Тореадори з Васюківки". Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі. |
|
|||
46 |
|
|
|
Всеволод Нестайко. „Тореадори з Васюківки". Поведінка героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях. |
|
|||
47 |
|
|
|
Всеволод Нестайко. „Тореадори з Васюківки". Улюблений герой, риси його характеру. |
|
|||
48 |
|
|
|
Виразне читання №2. Читання (напам’ять) і коментування найцікавіших епізодів повісті «Тореадори з Васюківки». |
ВЧ №2 |
|||
49 |
|
|
|
ПЧ №3. В. Нестайко. «Чарівний талісман». |
ПЧ №3 |
|||
50 |
|
|
|
Ярослав Стельмах. „Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті. |
|
|||
51 |
|
|
Ярослав Стельмах. „Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті. |
|
||||
52 |
|
|
|
Ярослав Стельмах. „Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Допитливість, винахідливість, кмітливість головних героїв. |
|
|||
53 |
|
|
|
РМ №4. Написання листа літературному героєві. |
РМ №4 |
|||
54 |
|
|
|
Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» - фантастична, романтична повість. ТЛ: сюжет. |
|
|||
55 |
|
|
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів…». Повість про виховання гідності та мужності. |
|
|||
56 |
|
|
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів…». Стосунки між різними поколіннями в родині. (Дискусія). |
|
|||
57 |
|
|
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів…». Образ головного героя Клима. |
|
|||
58 |
|
|
|
Контрольна робота №5. Письмовий твір-роздум за творами В. Нестайка, Я.Стельмаха, Л.Ворониної. «Якою має бути дружба», «Добро, вічність і краса – основа життя людини на землі», «Книга в моєму житті».
|
|
|||
|
|
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|
|||
59 |
|
|
|
Тема №6. Гумористичні твори Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців. |
|
|||
60 |
|
|
|
Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і навчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. «Щука». ТЛ: гумор, сатира байка, алегорія, мораль. |
Напам’ять |
|||
61 |
|
|
|
Леонід Глібов. «Муха і бджола», «Жаба і Віл». Читання і коментування прихованого змісту байок Л.Глібова. |
|
|||
62 |
|
|
|
Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовій культурі. «Добре торгувалось», «Гуменний». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру. ТЛ: гумореска, співомовка, інверсія. |
|
|||
63 |
|
|
|
С. Руданський. «Запорожці у короля», «Свиня свинею». Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. |
|
|||
64 |
|
|
|
Павло Глазовий. Про письменника. „Еволюція", „Найважча роль", |
Напам’ять 1 гумореску (на вибір) |
|||
65 |
|
|
|
П. Глазовий. „Заморські гості", «Похвала». Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
|
|||
66 |
|
|
|
Література рідного краю №4. Гумористичні твори письменників-земляків. |
ЛРК №4 |
|||
67 |
|
|
|
ПЧ №4. Я.Стельмах. «Найкращий намет», «Вікентій Прерозумний». |
ПЧ №4
|
|||
68 |
|
|
|
Контрольна робота №6 за темою «Гумористичні твори» (тестові завдання). |
КР №6
|
|||
69 |
|
|
|
Повторення. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Презентація літератури для читання на літо. |
|
|||
70 |
|
|
|
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання. |
|
|||
ЗОШИТ
ТЕМАТИЧНА
ІІ СЕМЕСТР
СКОРИГОВАНО
РІЧНА
Звірено з програмою,
вказаною в плануванні :__________