Планування містить окрему графу з Теорії літератури, у "Примітках" за чинною Програмою 2017 року виділені МЗ, МК, позначена кількість віршів напам'ять до кожного уроку. Наявні таблиці з обов'язкової кількості видів контролю (5-9 кл.), вимоги до оцінювання учнів на уроках літератури, критерії оцінювання виразного читання та види робіт з української літератури.
Погоджено
Заступник директора з НВР
Українська література ___________ ________________
(підпис) (ПІБ)
6 клас «______»____________2018р.
№ |
Тема уроку |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
Теорія літератури |
Примітки |
ВСТУП (1 година) |
|||||
1. |
Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
|
|
МЗ:Культура часів Русі-України (історія України) |
ТЕМА І. Загадково прекрасна і славна давнина України (11г.+1г.ЛРК+1г.РМ+1г.ПЧ) |
|||||
2. |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. |
|
|
|
Напам’ять 2 пісні на вибір |
3. |
Пісні літнього циклу: русальні, купальські, жниварські. «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські). |
|
|
МК: Фольклорна спадщина інших слов’янських народів (зарубіжна література) |
|
4. |
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».
|
|
|
МК: К. Стеценко «Колядки»; М. Леонтович «Щедрик». (Музичне мистецтво)А. Петрицький «Різдвяний ранок»(образотворче мистецтво) |
|
5. |
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця». |
|
|
МК: М. Лисенко. Муз.обробки веснянок (Музичне мистецтво) С. Васильківський «Весна в Україні» (образотворче мистецтво) |
|
№ |
Тема уроку |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
Теорія літератури |
Примітки |
6. |
Урок виразного читання календарно-обрядових пісень |
|
|
|
|
7. |
ЛРК № 1 Календарно-обрядові пісні Донеччини. |
|
|
|
|
8. |
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових. |
|
|
|
|
9. |
Урок виразного читання народних колискових пісень. Повторення вивченого. |
|
|
|
|
10. |
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України...» П. Чубинського і М. Вербицького — національний гімн нашої держави. |
|
|
- Гімн |
Напам’ять МК: Гімн України (музичне мистецтво) |
11. |
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України. |
|
|
- Легенда (повторення) |
+ 1 пісня на вибір напам’ять
|
12. |
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. |
|
|
|
|
13. |
Урок виразного читання пісень літературного походження. Повторення вивченого. Підготовка до к/р. |
|
|
|
|
14. |
Контрольна робота №1 з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України» (комбінована контрольна робота).
|
|
|
|
|
15. |
РМ № 1 (п). Твір-роздум на тему: «Українська пісня – душа народу |
|
|
|
|
16. |
ПЧ № 1. Українські народні перекази та легенди: «Скелі Мангупа», «Шандровський соляний колодязь» |
|
|
|
|
ТЕМА ІІ. Загадково прекрасна і славна давнина України (8 г. + 1г.РМ ) |
|||||
17. |
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. |
|
|
- Ліричний герой (повторення); - Поема;
|
|
№ |
Тема уроку |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
Теорія літератури |
Примітки |
18. |
Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. |
|
|
- ліро-епічний-твір
(ліричний герой, поема) |
|
19. |
Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море…»). Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі. |
|
|
МЗ: козацька доба (історія України); МК: пізнавальна програма «Тарас Шев-ченко в Петербурзі» (архів Першого націо-нального каналу) Гурт «Фата Морґана», пісня «Думка» (музичне мистецтво). |
|
20. |
Т. Шевченко. «Іван Підкова». Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. |
|
|
||
21. |
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»). Творчість відомого українського письменника. Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. |
|
|
|
МЗ: козацька доба (історія України)
МК: фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга») |
22. |
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»). Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. |
|
|
|
|
23. |
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»). Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
|
|
|
24. |
РМ №2 (у). Висловлювання власних суджень про геройство та вміння з честю вийти з найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька. |
|
|
|
|
25. |
Контрольний твір №1. Твір-роздум «Як я розумію патріотизм» (на основі вивчених творів).
|
|
|
|
|
№ |
Тема уроку |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
Теорія літератури |
Примітки |
ТЕМА ІІІ. Я і СВІТ (7 г.+ 1 г.ПЧ + 1 г.ЛРК) |
|||||
26. |
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Як дитиною бувало» |
|
|
|
Напам’ять МК: фільм про Л.Українку «Обличчя української історії» (кіномистецтво) |
27. |
Леся Українка. «Мрії», «Тиша морська». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. |
|
|
|
|
28. |
Урок виразного читання поезії Л.Українки |
|
|
|
|
29. |
В. Винниченко. «Федько-Халамидник». Дитинство письменника. Цікава історія з життя письменника. |
|
|
- Літературний герой; - Другорядний герой |
|
30. |
Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками. Добро і зло, благородство і підлість у творі. |
|
|
|
|
31. |
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. Характеристика героїв. |
|
|
|
|
32. |
Контрольна робота №2. з теми «Я і світ» (комбінована контрольна робота). |
|
|
|
|
33. |
ПЧ №2. Поезії Мар’яни Савки, Маріанни Кіяновської, Любові Якимчук. |
|
|
|
|
34. |
ЛРК №2. Вірші про рідний край поетів-земляків Є. Летюка та С. Жуковського. Поезії «Гончар», «Гостеві», «Заплакала мати», «Рідний край». |
|
|
|
|
ІІ С Е М Е С Т Р |
|||||
ТЕМА ІV. Я і СВІТ (9 г.) |
|||||
35. |
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). |
|
|
|
|
36. |
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова». Cвіт дитинства — джерело натхнення, мрій, фантазій. |
|
|
|
|
№ |
Тема уроку |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
Теорія літератури |
Примітки |
37. |
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
|
|
|
38. |
Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (зб. «Дивосвіт») Талановитий український поет, автор віршів для дітей. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. |
|
|
|
Напам’ять 1 вірш (на вибір) МК: твори музичного, образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтв, суголосні поезіями І Калинця.
|
39. |
Урок виразного читання віршів Ігоря Калинця |
|
|
|
|
40. |
Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба» Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. |
|
|
- Притча |
|
41. |
«Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
|
|
|
42. |
«Говорюща риба». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. |
|
|
|
|
43. |
Контрольна робота №3 з теми «Я і світ» (комбінована контрольна робота). |
|
|
|
|
ТЕМА V. ПРИГОДИ і РОМАНТИКА (11 г.+ 1 г. РМ + 1 г. ПЧ + 1 г. ЛРК) |
|||||
44. |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Визнаний у світі український дитячий письменник. |
|
|
- Повість; - Пригодницький твір |
МЗ: пригоди й романтика у творах Д.Дефо, Ж.Верна, Марка Твена (зарубіжна література)
МК: кінофільм «Тореадори з Васюківки», 1965; режисер С.Зелікін (кіномистецтво)
|
45. |
«Тореадори з Васюківки». Пригодницький та захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне і комічне. |
|
|
||
46. |
«Тореадори з Васюківки». Романтичне в пригодницькій повісті. Образи Яви та Павлуші Завгороднього. |
|
|
||
47. |
«Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв, вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях. Проблеми у творі. |
|
|
||
№ |
Тема уроку |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
Теорія літератури |
Примітки |
48. |
РМ №3 (у). Усне переказування епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту. |
|
|
|
|
49. |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
|
|
|
|
50. |
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв. |
|
|
|
|
51. |
Реальні (звичайні) та пригодницькі події у повісті.
|
|
|
|
|
52. |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» . Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. |
|
|
|
МК: науково-популярні фільми про інопланетні цивілізації та паралельні світи |
53. |
Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності. Клим Джура – рятівник світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. |
|
|
||
54. |
Роль сім`ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.
|
|
|
||
55. |
ПЧ №3. Пригоди на сторінках сучасної книги І. Андрусяка «Вісім днів із життя бурундука» |
|
|
|
|
56. |
Контрольна робота №4 з теми «Пригоди і романтика» (комбінована контрольна робота).
|
|
|
|
|
57. |
ЛРК №3.. Оповідання П.А. Байдебури «На пароплаві». Шевченківська тема у творчості П.А. Байдебури. Відображення в оповіданні двох споріднених душ колишніх кріпаків Тараса Шевченка і скрипаля Олексія Панова. |
|
|
|
|
ТЕМА VІ. ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ(8 г.+ 1 г. ПЧ + 1 г. РМ + 1 г. ЛРК) |
|||||
58. |
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців. Видатні гумористи України.
|
|
|
|
|
№ |
Тема уроку |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
Теорія літератури |
Примітки |
59. |
Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет. |
|
|
|
МЗ: байки Езопа та І. Крилова (зарубіжна література) |
60. |
«Муха і Бджола»,«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. |
|
|
||
61. |
Контрольний твір №2. Твір-роздум «Утвердження споконвічних моральних цінностей в байках Л. Глібова» (на основі вивчених творів). |
|
|
|
|
62. |
ПЧ №4. Петро Гулак-Артемовський. Український письменник і байкар. Байки «Батько та син», «Цікавий і Мовчун», «Рибка», «Дві пташки в клітці».
|
|
|
|
|
63. |
Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського — унікальне явище у світовому письменстві. |
|
|
|
МЗ: козацька доба (історія України) |
64. |
«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. |
|
|
||
65. |
Павло Глазовий. Український поет-гуморист і сатирик. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів «Еволюція», «Найважча роль». |
|
|
|
Напам’ять 1 гумореска (на вибір)
|
66. |
«Заморські гості», «Кухлик». Дотепний гумор сатиричних творів. Повчальний зміст гуморесок. |
|
|
|
|
67. |
Урок виразного читання гуморесок П.Глазового. |
|
|
|
|
68. |
ЛРК № 4. Анатолій Косматенко. Поет-гуморист Донеччини. Ознайомлення з біографією письменника. Легенда «Скіфська сережка». Заклик до пізнання своєї історії. Оспівування степу, зоряного українського неба, краси і вірності у коханні
|
|
|
|
|
69 |
РМ № 4. Відгук на прочитану книгу |
|
|
|
|
70 |
Урок-підсумок |
|
|
|
|
Слов`янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15
Слов`янської міської ради
Календарно-тематичне
планування
з української літератури
Учитель
Єрешко Олена Сергіївна
Українська література
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література. 5-9 класи / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк та ін. оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.::
Обов’язкова кількість видів контролю
5–9 класи
Класи |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||
Семестри |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: контрольного класного твору;
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2
–
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення*
|
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
Рівні навч. досягнень учнів |
Бали |
Оцінювання навчальних досягнень учнів |
Початко- вий |
1 |
Учні відтворюють матеріал на елементарному рівні, називаючи окремий літературний факт. |
2 |
Учні розуміють навчальний матеріал на елементарному рівні його засвоєння, відтворюють якийсь фрагмент окремим реченням. |
|
3 |
Учні сприймають навчальний матеріал, дають відповідь у формі зв’язного висловлювання (з допомогою вчителя). |
|
Середній |
4 |
Учні володіють літературним матеріалом на початковому рівні його засвоєння, від-творюють незначну його частину, дають визначення літ. явища без посилання на текст. |
5 |
Учні володіють матеріалом та окремими навичками аналізу літературного твору, з допомогою вчителя відтворюють матеріал і наводить приклади з тексту. |
|
6 |
Учні володіють матеріалом, відтворюють значну його частину, з допомогою вчителя знаходять потрібні приклади у тексті літературного твору. |
|
Достатній |
7 |
Учні володіють матеріалом, аналізують лiтературний твір за поданим учителем зразком, наводять окремі власні приклади на підтвердження певних суджень. |
8 |
Учні володіють матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні цілісно-комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом учителя виправляють допущені помилки й добирають аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку. |
|
9 |
Учні володіють матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору, систематизують та узагальнюють набуті знання, самостійно виправляють допущені помилки, добирають переконливі аргументи на підтвердження власного судження. |
|
Високий |
10 |
Учні володіють матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу літературного твору, виявляють початкові творчі здібності, самостійно оцінюють окремі нові літературні явища, знаходять і виправляють допущені помилки, працюють з різними джерелами інформації, систематизують та творчо використовують дібраний матеріал. |
11 |
Учні на високому рівні володіють матеріалом, вміннями і навичками аналізу художнього твору, висловлюють свої думки, самостійно оцінюють різноманітні явища культурного життя, виявляючи власну позицію щодо них. |
|
12 |
Учні вільно володіють матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору, виявляють особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у нестандартних ситуаціях, схильність до літературної творчості. |
Критерії оцінювання виразного читання напам’ять художніх творів
Рівні досягнень |
Критерії оцінювання |
|
Початковий |
1 |
Учень монотонно читає напам’ять лише окремі фрази тексту. |
2 |
Учень невиразно читає напам’ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору. |
|
3 |
Учень читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок. |
|
Середній |
4 |
При читанні напам’ять учень допускає значну кількість помилок.. |
5 |
Учень читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями, порушенням правил техніки мовлення. |
|
6 |
Учень читає напам’ять твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами. |
|
Достатній |
7 |
При читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно. |
8 |
Вивчений напам’ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами. |
|
9 |
Учень виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності. |
|
Високий |
10 |
Учень виразно, без помилок та неточностей, декламує твір напам’ять. |
11 |
Вивчений напам’ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного. |
|
12 |
Читання напам’ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень виявляє особисте ставлення до прочитанного. |
Види робіт з української літератури:
1.Основними видами класних і домашніх письмових робіт з української літератури є:
- відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;
- написання навчальних класних і домашніх творів;
- виконання самостійних творчих робіт (написання віршів, оповідань, есе; створення проектів, підготовка доповідей, рефератів тощо);
- тестування;
- складання планів (простих і складних);
- складання таблиць, схем римування, написання конспектів (у старших класах), робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами, додатковою науковою, критичною та словниково-довідковою літературою та інші види робіт, передбачені чинними програмами для базової та профільної школи тощо.
2.Основними видами класних і домашніх усних робіт з української літератури є:
- виразне читання художніх текстів;
- відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;
- складання усних навчальних класних і домашніх творів різних жанрів і обсягу;
- читання напам'ять;
- переказ (докладний і стислий) тощо.
3. Основними видами контрольних робіт з української літератури є:
- тест;
- розгорнуті відповіді на запитання;
- твір.