Календарно-тематичне планування з української літератури

Про матеріал

Планування містить окрему графу з Теорії літератури, у "Примітках" за чинною Програмою 2017 року виділені МЗ, МК, позначена кількість віршів напам'ять до кожного уроку. Наявні таблиці з обов'язкової кількості видів контролю (5-9 кл.), вимоги до оцінювання учнів на уроках літератури, критерії оцінювання виразного читання та види робіт з української літератури.

Перегляд файлу

 

Погоджено

Заступник директора з НВР                                               

 Українська література                      ___________   ________________

          (підпис)                                (ПІБ)             

                                         6 клас                        «______»____________2018р.

 

Тема уроку

Дата

6-А

Дата

6-Б

Теорія     літератури

Примітки

ВСТУП (1 година)

1.

Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

 

 

 

МЗ:Культура часів Русі-України

(історія України)

ТЕМА І. Загадково прекрасна і славна давнина України (11г.+1г.ЛРК+1г.РМ+1г.ПЧ)

2.

Календарно-обрядові пісні.

Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

 

 

  • Народна пісня;
  • Колискова;
  • Рефрен;
  • Анафора;

Напам’ять

2 пісні

на вибір

3.

Пісні літнього циклу: русальні, купальські, жниварські. «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські).

 

 

МК:

Фольклорна спадщина інших слов’янських народів

(зарубіжна література)

4.

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».

 

 

 

МК: К. Стеценко

«Колядки»; М. Леонтович

«Щедрик». (Музичне мистецтво)А. Петрицький «Різдвяний ранок»(образотворче мистецтво)

5.

Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця».

 

 

МК: М. Лисенко. Муз.обробки веснянок

(Музичне мистецтво)

С. Васильківський

«Весна в Україні»

(образотворче мистецтво)

Тема уроку

Дата

6-А

Дата

  6-Б

Теорія     літератури

Примітки

6.

Урок виразного читання календарно-обрядових пісень

 

 

 

 

7.

ЛРК № 1

Календарно-обрядові пісні Донеччини.

 

 

 

 

8.

Народні колискові пісні.  «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.  

 

 

 

 

9.

Урок виразного читання народних колискових пісень. Повторення вивченого.

 

 

 

 

10.

Пісні літературного походження.

«Ще не вмерла України...» П. Чубинського і  М. Вербицького — національний гімн нашої держави.

 

 

 

     - Гімн

Напам’ять

МК:

Гімн України

(музичне мистецтво)

11.

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою»   О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України.

 

 

 

- Легенда      (повторення)

 

 

+ 1 пісня на вибір напам’ять

 

12.

«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви пісень літературного походження.

 

 

 

13.

Урок виразного читання пісень

літературного походження.

Повторення вивченого. Підготовка до к/р. 

 

 

 

 

14.

Контрольна робота №1 з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України» (комбінована контрольна робота).

 

 

 

 

 

15.

РМ № 1 (п).

Твір-роздум на тему:

«Українська пісня – душа народу

 

 

 

 

16.

ПЧ № 1. Українські народні перекази та легенди: «Скелі Мангупа», «Шандровський соляний колодязь»

 

 

 

 

ТЕМА ІІ. Загадково прекрасна і славна давнина України (8 г. + 1г.РМ )

17.

Микола Вороний.  «Євшан-зілля».

Коротко про письменника.  Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів.

 

 

- Ліричний герой

(повторення);

- Поема;

 

 

Тема уроку

Дата

6-А

Дата

  6-Б

Теорія     літератури

Примітки

18.

Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.

 

 

 

 

 

- ліро-епічний-твір

 

(ліричний герой, поема)

 

19.

Тарас Шевченко.  «Думка» («Тече вода в синє море…»).

Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі.

 

 

МЗ: 

козацька доба

(історія України);

МК:

пізнавальна програма «Тарас Шев-ченко в Петербурзі» (архів Першого націо-нального каналу)

Гурт «Фата Морґана», пісня «Думка»

(музичне мистецтво).

20.

Т. Шевченко. «Іван Підкова».

Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка.

Зображення історичного минулого.

Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.

 

 

21.

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»). Творчість відомого українського письменника. Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях.

 

 

 

 

 

МЗ:

козацька доба

(історія України)

 

МК:

фільм про козаків-характерників

(із серії «Козацька звитяга»)

22.

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»). Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.

 

 

 

23.

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»).

Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.

 

 

 

24.

РМ №2 (у). Висловлювання власних суджень про геройство та вміння з честю вийти з найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька.

 

 

 

 

25.

 

Контрольний твір №1.  Твір-роздум «Як я розумію патріотизм» (на основі вивчених творів).

 

 

 

 

 

Тема уроку

Дата

6-А

Дата

  6-Б

Теорія     літератури

Примітки

ТЕМА ІІІ. Я і СВІТ  (7 г.+ 1 г.ПЧ + 1 г.ЛРК)

26.

Леся Українка (Лариса Петрівна Косач).  Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні.

Неповторний світ дитинства в поезії «Як дитиною бувало»

 

 

 

Напам’ять

МК: фільм про Л.Українку «Обличчя української історії»

(кіномистецтво)

27.

Леся Українка. «Мрії», «Тиша морська». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи.

 

 

 

 

28.

Урок виразного читання поезії Л.Українки

 

 

 

 

29.

В. Винниченко. «Федько-Халамидник».

Дитинство письменника. Цікава історія з життя письменника.

 

 

 

 

- Літературний герой;

- Другорядний герой

 

30.

Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками. Добро і зло, благородство і підлість у творі.

 

 

 

31.

Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. Характеристика героїв.

 

 

 

32.

Контрольна робота №2. з теми «Я і світ» (комбінована контрольна робота).

 

 

 

 

33.

ПЧ №2. Поезії Мар’яни Савки, Маріанни Кіяновської, Любові Якимчук.

 

 

 

 

34.

ЛРК №2. Вірші про рідний край поетів-земляків Є. Летюка та С. Жуковського. Поезії «Гончар», «Гостеві», «Заплакала мати», «Рідний край».  

 

 

 

 

ІІ   С Е М Е С Т Р

ТЕМА ІV. Я і СВІТ  (9 г.)

35.

Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).

 

 

 

 

36.

Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова». Cвіт дитинства — джерело натхнення, мрій, фантазій.

 

 

 

 

Тема уроку

Дата

6-А

Дата

  6-Б

Теорія     літератури

Примітки

37.

Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

 

 

 

 

38.

Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (зб. «Дивосвіт») Талановитий український поет, автор віршів для дітей. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті.

 

 

 

Напам’ять 1 вірш (на вибір)

МК:

твори музичного, образотворчого  та декоративно-ужиткового мистецтв, суголосні поезіями І Калинця.

 

39.

 

Урок виразного читання віршів Ігоря Калинця

 

 

 

40.

Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба» Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі.

 

 

 

 

 

   - Притча

 

41.

«Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

 

 

 

42.

«Говорюща риба».  Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.

 

 

 

43.

Контрольна робота №3 з теми «Я і світ» (комбінована контрольна робота).

 

 

 

 

ТЕМА V. ПРИГОДИ і РОМАНТИКА  (11 г.+ 1 г. РМ + 1 г. ПЧ + 1 г. ЛРК)

44.

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Визнаний у світі український дитячий письменник.

 

 

 

 

 

 

 

 - Повість;

 - Пригодницький  

  твір

МЗ:

 пригоди й романтика у творах Д.Дефо, Ж.Верна, Марка Твена

(зарубіжна література)

 

МК:

кінофільм «Тореадори з Васюківки», 1965; режисер С.Зелікін

(кіномистецтво)

 

45.

«Тореадори з Васюківки». Пригодницький та захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне і комічне.

 

 

46.

«Тореадори з Васюківки». Романтичне в пригодницькій повісті. Образи Яви та Павлуші Завгороднього.

 

 

47.

«Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв, вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях. Проблеми у творі.

 

 

Тема уроку

Дата

6-А

Дата

  6-Б

Теорія     літератури

Примітки

48.

РМ №3 (у). Усне переказування епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту.

 

 

 

 

49.

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.

 

 

 

 

50.

Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв.

 

 

 

 

51.

Реальні (звичайні) та пригодницькі події у повісті.

 

 

 

 

 

52.

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» . Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей.

 

 

 

 

  • Сюжет;

 

  • Елементи сюжету;

 

 

 

МК:

 науково-популярні фільми про інопланетні цивілізації та паралельні світи

53.

Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності. Клим Джура – рятівник світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

 

 

54.

Роль сім`ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

 

 

 

55.

ПЧ №3. Пригоди на сторінках сучасної книги І. Андрусяка «Вісім днів із життя бурундука»

 

 

 

 

56.

Контрольна робота №4 з теми «Пригоди і романтика» (комбінована контрольна робота).

 

 

 

 

 

57.

ЛРК №3.. Оповідання П.А. Байдебури «На пароплаві». Шевченківська тема у творчості П.А. Байдебури. Відображення в оповіданні двох споріднених душ колишніх кріпаків Тараса  Шевченка і скрипаля Олексія Панова. 

 

 

 

 

ТЕМА VІ. ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ(8 г.+ 1 г. ПЧ + 1 г. РМ + 1 г. ЛРК)

58.

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців. Видатні гумористи України.

 

 

 

 

 

Тема уроку

Дата

6-А

Дата

  6-Б

Теорія     літератури

Примітки

59.

Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет.

 

 

  • Гумор;
  • Сатира;
  • Байка;
  • Алегорія;
  • Мораль

 

МЗ: байки Езопа та        І. Крилова

(зарубіжна література)

60.

«Муха і Бджола»,«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки.

 

 

61.

Контрольний твір №2.  Твір-роздум «Утвердження споконвічних моральних цінностей в байках

Л. Глібова» (на основі вивчених творів).

 

 

 

 

62.

ПЧ №4. Петро Гулак-Артемовський. Український письменник і байкар. Байки «Батько та син», «Цікавий і Мовчун», «Рибка», «Дві пташки в клітці».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

63.

Степан Руданський. «Добре торгувалось». 

Співомовки С.Руданського — унікальне явище у світовому письменстві.

 

 

 

 

  • Гумореска;

 

  • Співомовка

 

 

МЗ:

козацька доба

(історія України)

64.

«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність.

 

 

65.

Павло Глазовий. Український поет-гуморист і сатирик. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і  сатиричних творів «Еволюція», «Найважча роль».

 

 

 

 

Напам’ять

1 гумореска

(на вибір)

 

66.

«Заморські гості», «Кухлик». Дотепний гумор сатиричних творів. Повчальний зміст гуморесок.

 

 

 

67.

Урок виразного читання гуморесок П.Глазового.

 

 

 

 

68.

ЛРК № 4. Анатолій Косматенко. Поет-гуморист Донеччини. Ознайомлення з біографією письменника. Легенда «Скіфська сережка». Заклик до пізнання своєї історії. Оспівування степу, зоряного українського неба, краси і вірності у коханні

 

 

 

 

 

69

РМ № 4. Відгук на прочитану книгу

 

 

 

 

70

Урок-підсумок

 

 

 

 


Слов`янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15

Слов`янської міської ради

 

Related image

 

Похожее изображение

 

 

Календарно-тематичне

планування

з української літератури

 

 

 

 

Учитель

Єрешко Олена Сергіївна

 

 


Українська література

Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література. 5-9 класи / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк та ін.  оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.::

 

Обов’язкова кількість видів контролю

5–9 класи

Класи

5

6

7

8

9

Семестри

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

контрольного класного твору;

 

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

 

 

 

 

 

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

1

 

 

2

Уроки розвитку мовлення*

 

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

Уроки позакласного читання

 

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

Перевірка зошитів

4

5

4

5

4

5

4

5

4

5

Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів з української літератури

Рівні навч. досягнень учнів

Бали

Оцінювання навчальних досягнень учнів

 

 

Початко-

вий

1

Учні відтворюють матеріал на елементарному рівні, називаючи окремий літературний факт.

2

Учні розуміють навчальний матеріал на елементарному рівні його засвоєння, відтворюють якийсь фрагмент окремим реченням.

3

Учні сприймають навчальний матеріал, дають відповідь у формі зв’язного висловлювання (з допомогою вчителя).

 

 

 

Середній

4

Учні володіють літературним матеріалом на початковому рівні його засвоєння, від-творюють незначну його частину, дають визначення літ. явища без посилання на текст.

5

Учні володіють матеріалом та окремими навичками аналізу літературного твору, з допомогою вчителя відтворюють матеріал і наводить приклади з тексту.

6

Учні володіють матеріалом, відтворюють значну його частину, з допомогою вчителя знаходять потрібні приклади у тексті літературного твору.

 

 

 

Достатній

7

Учні володіють матеріалом, аналізують лiтературний твір за поданим учителем зразком, наводять окремі власні приклади на підтвердження певних суджень.

 

8

Учні володіють матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні цілісно-комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом учителя виправляють допущені помилки й добирають аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку.

9

Учні володіють матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору, систематизують та узагальнюють набуті знання, самостійно виправляють допущені помилки, добирають переконливі аргументи на підтвердження власного судження.

 

 

 

 

 

Високий

10

Учні володіють матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу літературного твору, виявляють початкові творчі здібності, самостійно оцінюють окремі нові літературні явища, знаходять і виправляють допущені помилки, працюють з різними джерелами інформації, систематизують та творчо використовують дібраний матеріал.

11

Учні на високому рівні володіють матеріалом, вміннями і навичками аналізу художнього твору, висловлюють свої думки, самостійно оцінюють різноманітні явища культурного життя, виявляючи власну позицію щодо них.

12

Учні вільно володіють матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору, виявляють особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у нестандартних ситуаціях, схильність до літературної творчості.

 

Критерії оцінювання виразного читання напам’ять художніх творів

Рівні досягнень

Критерії оцінювання

Початковий

1

Учень монотонно читає напам’ять лише окремі фрази тексту.

2

Учень невиразно читає напам’ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.

3

Учень читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.

Середній

4

При читанні напам’ять  учень допускає значну кількість помилок..

5

Учень читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями, порушенням правил техніки мовлення.

6

Учень читає напам’ять твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.

Достатній

7

При читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.

8

Вивчений напам’ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами.

9

Учень виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.

Високий

10

Учень виразно, без помилок та неточностей, декламує твір напам’ять.

11

Вивчений напам’ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.

12

Читання напам’ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень виявляє особисте ставлення до прочитанного.

 

Види робіт з української літератури:

1.Основними видами класних і домашніх письмових робіт з української літератури є:

- відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;

- написання навчальних класних і домашніх творів;

- виконання самостійних творчих робіт (написання віршів, оповідань, есе; створення проектів, підготовка доповідей, рефератів тощо);

- тестування;

- складання планів (простих і складних);

- складання таблиць, схем римування, написання конспектів (у старших класах), робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами, додатковою науковою, критичною та словниково-довідковою літературою та інші види робіт, передбачені чинними програмами для базової та профільної школи тощо.

2.Основними видами класних і домашніх усних робіт з української літератури є:

- виразне читання художніх текстів;

- відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;

- складання усних навчальних класних і домашніх творів різних жанрів і обсягу;

- читання напам'ять;

- переказ (докладний і стислий) тощо.

3. Основними видами контрольних робіт з української літератури є:

- тест;

- розгорнуті відповіді на запитання;

- твір.

 

 

 

docx
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
1435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку