Робочий зошит з української літератури 6 клас

Про матеріал

1.Книжка – це найбільше чудо з усіх чудес

(Усна народна творчість)

"Ум без книг, як птиця без крил. Як і вона злетіти не може, так і ум не домислиться досконалого розуму без книг"

Перегляд файлу

Умовні позначення

 

!правила, твердження, висновки, що потрібно запам’ятати.

? – подумай, пригадай, дай відповідь

– доповни, продовж записи

- додатковий матеріал

- домашнє завдання

* - завдання підвищеної складності

- завдання творчого характеру

- словник


І. Вступ

Книжка в житті людей

  1. Книжка – це найбільше чудо з усіх чудес

(Усна народна творчість)

"Ум без книг, як птиця без крил. Як і вона злетіти не може, так і ум не домислиться досконалого розуму без книг" (З "Повісті минулих літ")

? Пригадай і запиши прислів’я, приказки, загадки про книжку __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? До художньої літератури належить: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

в яких розповідається про… _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Письменник – особливо обдарована людина.

опрацюй матеріал підручника і дай відповідь на запитання: "Як письменник працює над створенням художнього тексту?" _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

! ■ Запам’ятай! Письменник не тільки малює словами образи людей, подій, явищ, предметів, а й виражає своє ставлення до них.

Пригадай і запиши свої улюблені книжки-_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Перші рукописні книги – літописи

? Пригадай, що таке літописи? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Найдавнішим з них є "Повість минулих літ", створений Нестором Літописцем.

? Чому Нестора Літописця називають батьком нашої історії і літератури? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Опрацювавши фрагмент із "Повісті минулих літ" ("Похвала книгам"), напиши зв’язне висловлювання на тему "Велика ж бо користь людині від учення книжного" _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Київський князь Ярослав Мудрий – великий шанувальник книжкової мудрості. Пригадай, що ти знаєш про це. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺* 1. Написати невелике міркування: "Яка роль читача в житті художнього тексту?"________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Намалюй своїх улюблених книжкових персонажів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Загадково прекрасна і славна давнина України

(15 год)

Календарно-обрядові пісні

Пісня_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Маруся Чурай відома народна поетеса, що створила багато пісень ("Засвіт стали козаченьки", "Їхав козак за Дунай" та ін.)

!■ Найдавніші пісні: трудові та календарно-обрядові.

? Пригадай, які ти знаєш народні обряди? Яких обрядів дотримуються у вашій родині?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Обрядові пісні_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

!■                                                   Обрядові пісні

 

літнього календарного циклу:  зимового календарного циклу; весняного календарного циклу


русальські

купальські

жниварські

 

колядки

щедрівки

 

 

веснянки

гаївки

маївки

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пісні літнього календарного циклу

Русальські пісні _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Русалки – це істоти, що ніби живуть в озерах та річках, а в русальський тиждень виходять із води, ховаються в житі, в лісах та гойдаються на гіллі дерев.

Обрядове свято Русалії припадає на кінець травня – початок червня, коли починало колоситись жито.

Це свято дівчат.

Цей обряд відомий вже з ХІ-ХІІ ст.

? Пригадай легенди або перекази про русалок. Можливо, ти знаєш обрядові ігри "Тополя" чи "Завивання берізки"? Якщо так, то розкажи про це однокласникам.

Прочитай пісню "Проведу я русалочки до бору". Придумай з чим осмислювалися народом проводи русалок.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Уяви і намалюй русалок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Купальські пісні –_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Свято Івана Купала – це одне з найголовніших свят за язичництва.

? Що ти знаєш про святкування Купала? Чи доводилось тобі побувати на такому святі? Розкажи про свої враження.  _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Пригадай легенду про цвітіння папороті, розкажи її своїм однокласникам. Як ти гадаєш, з чим пов’язували наші предки перекази про цю дивовижну квітку? Виcлови власну думку про цей обряд. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Прочитай пісні "Заплету віночок", "Ой вінку мій, вінку". Поясни, з чим пов’язаний обряд плетіння вінків та ворожіння з ними? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

▲* З пісні "Ой віночку мій, вінку" випиши пестливі слова. Поясни, яка їх роль в пісні?______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Жниварські пісні – _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Групи жниварських пісень

 

зажинкові  жнивні  обжинкові

? Чи дотримується ваша родина якихось жниварських обрядів, виходячи в поле на жнива? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які пісні ви співаєте, жнучи свою ниву? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Що прославляється в обжинкових піснях? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? До яких груп жниварських пісень віднесем ці пісні "Маяло житечко, маяло", "Там у полі криниченька", "А сонечко котиться, котиться"? __________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺◊ Дай відповідь на запитання:

Яке значення пісень літнього календарного циклу в естетичному, духовному і трудовому вихованні людини? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Запиши від своєї бабусі 1-2 пісні літнього календарного циклу або один із обрядів цього циклу. __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пісні зимового календарного циклу

 

? Чому серед народу найбільшої популярності набули колядки і щедрівки? Коли вони виконуються? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Який основний зміст колядок і щедрівок? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чому колядки та щедрівки є величальними піснями? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чи відомий тобі обряд "водіння кози"? Якщо так, то поділися своїми знаннями з однокласниками.

Прочитавши колядку "Добрий вечір", назви основні три свята зимового календарного циклу? __________________________________________________________________________________________________________________________________________

▲* Заповни таблицю

Назва колядки, щедрівки

Зміст, тема

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☺◊ Склади зв’язну відповідь "Колядки мого дитинства" або "Як моя родина святкує Свят-вечір"/

Запиши улюблену колядку, або щедрівку своїх рідних,  або свою власну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пісні весняного календарного циклу

 

Веснянки – це_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пригадай, які відомі тобі з початкової школи веснянки? Про що вони? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Веснянки – це дівочі пісні.

? Чому основна ознака веснянок – закличність? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Основним персонажем веснянок є… ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Прочитавши веснянку "Ой весна, весна – днем красна", запиши, які дарунки принесла людям весна. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Знайди пестливі слова, епітети, повтори, за допомогою яких виражені радісні почуття у веснянці "Ой весна, весна – днем красна", випиши їх.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Постійні епітети – епітети часто вживаються з певним іменником, становлячи разом з ним сталий вислів: холодна водиця, хрещатий барвінок, зелене жито тощо.

Рефрен (повтор) – це слова, що повторюються після кожного куплета (в піснях це приспів)

Анафора – Єдинопочаток. Повторення таких самих слів, на точатку віршованих рядків, частин фрази, абзаців, строф, розділів твору.

 

Запиши кілька прислів’їв та приказок про весну.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 Уяви основний персонаж веснянок і намалюй його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Що спільного і відмінного в обрядових піснях? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Коломийки

 

Коломийки виникли як приспівки до танцю, тому мають жвавий танцювальний ритм. Родина коломийок – Західна Україна

? Поясни походження слова "коломийки"

* Чому коломийку вважають художньою історією нашого народу? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Які із прочитаних коломийок тобі найбільш сподобалися? Чим саме? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Риторичні фігури – стилістичні звороти, що підсилюють виразність і емоційний вплив художньої мови. До них належать риторичні звертання, риторичні запитання, риторичні ствердження і заперечення.

☺* Знайди у коломийкох риторичні фігури і поясни, які почуття вони допомагають висловити? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вибери коломийки в яких відображено любов до матері, запиши їх. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Напиши твір – мініатюру на тему: "Пісня – душа українського народу".

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пісні літературного походження

Літературна пісня – це…_______________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Яка різниця між народними і літературними піснями? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

О. Кониський "Молитва"

? Пригадай, що таке легенда? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Прочитавши легенду про дівчину – Україну, яку Господь обдарував піснею, порівняй з піснею О. Кониського. Встанови зв’язок між ними. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Пісня "Молитва" є народно-церковним гімном нашої держави. Музику до неї написав Микола Лисенко.

Гімн – це… _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Визнач ознаки гімну у пісні "Молитва" __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Головна думка твору – __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як ти розумієш слова "В чистій любові до краю ти нас, Боже, зрости"? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺◊ Дай письмову відповідь на запитання: "Як мрії поета про волю і щасливу долю нашої країни нині втілюються в життя?"

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Якою в майбутньому ти бачиш нашу Україну?

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П. Чубинський, М. Вербицький "Ще не вмерла Україна!"

1862р. –  написана пісня "Ще не вмерла Україна"

1918р – вперше ця пісня виконувалась як державний гімн Української Народної Республіки (УНР). За радянських часів пісня була забороненою.

? Пригадай патріотичні пісні, що були своєрідними гімнами.

? Як ти гадаєш, чим були ці пісні для нашого народу на дорогах визвольних змагань?_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Випиши рядки, в яких автор стверджує про незнищенність нашого народу та віру у світле майбутнє? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як змальовано у пісні борців за свободу? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Доведи, що ця пісня має ознаки гімну. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вивчи Гімн України напам’ять.

* Як ти розумієш такі слова: "Кожен народ, як і кожна людина, має святе природне право бути господарем у своєму домі, на своїй землі"? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Б. Лепкий "Журавлі"

М. Ткач "Сину, качки летять"

 

Еміграція – переселення з батьківщини в іншу країну на постійне проживання чи на тривалий строк.

Емігрант – особа, що добровільно або примусово залишила батьківщину і виїхала в іншу країну на постійне чи тривале проживання.

"Журавлі" – один із трагічніших ліричних віршів поета. Озвучений в 1915 році братом поета Левком.

? Яка головна думка вірша? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Які переживання і почуття в поезії втілені? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чи актуальна ця поезія в наш час? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Уяви на хвилину себе керівником нашої держави. Щоб ти зробив, щоб зупинити масову еміграцію українців сьогодні? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши з тексту твору слова, речення, що передають тугу за рідним краєм. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які художні засоби використовує поет, щоб відтворити тугу за батьківщиною? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Напиши твір-міркування: "Під чужим небом"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М. Ткач "Сину, качки летять"

? Головна думка твору – _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чим подібна ця пісня до пісні "Журавлі"? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Розкажи, як поет відобразив материнську любов в поезії?_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Які художні засоби використовує поет, щоб змалювати образ матері? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши риторичні фігури з тексту пісні. __________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Поясни, як ти розумієш вислови "в час, коли про долю зорі летять", "на світанку, сину, важко недіждати, а важче в ночі очі видивлять"? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Символи – предмет чи слово, що умовно виражає сутність якогось явища.

Знайди символи в обох віршах "Журавлі" і "Сину, качки летять", поясни їх значення.

Назва поезії

Символи

Їх значення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☺ * Що поєднує вивчені тобою пісні літературного походження?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як розкривається ідея вірності батьківщині в піснях "Журавлі" та "Сину, качки летять"?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стрілецькі пісні

? Що ти знаєш про січових стрільців? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1914 р. На початку Першої світової війни у Галичині національно свідомі юнаки та дівчата вирішили добровільно організувати військо УСС, щоб вибороти Україні незалежність. Стрілецькі поети: Л. Лепкий, Р. Купчинський, С. Чернецький тощо.

Опрацювати зміст пісні С. Чернецького і Г. Труха "Ой у лузі червона калина похилилася", подумай і дай відповідь, чим ця пісня подібна до гімну? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? З якою метою йдуть в бій січові стрільці? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чому наша славна Україна "зажурилася"? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як ми сьогодні бережемо стрілецьку славу?___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підбери синоніми і антоніми до слів

зажурилася                           слава                                        похилилася

 

 

Заповни таблицю

образі засоби мови в пісні

приклади

епітети

риторичні

звертання

риторичні

ствердження

метафора

червона калина, …

 

☺◊ Напиши твір: "Пісні наших дідусів та бабусь" або "Наша дума – наша пісня не вмре, не загине".

Підготуйся до тематичного оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М. Вороний "За Україну"

Поет, перекладач, актор, театральний діяч.

В 30-х роках був репресований, у 1938р був засуджений до страти й розстріляний.

Творчість поета довгі роки була заборонена, ім’я – призабуте.

1917р. був написаний вірш-пісня "За Україну". Музику до неї написав композитор Ярослав Ярославенко.

? До яких пісень близька ця пісня? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Головна думка твору? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як ти розумієш такі вислови "Слушний час кличе нас", "ганебні пута ми порвали", "ми йдем на вільний світ"? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Які почуття охоплюють тебе, коли ти читаєш цю пісню? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺ * Яке значення у пісні мають риторичні звертання та риторичні оклики?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Прочитавши цю пісню, ознайомившись з біографією поета, шо ти можеш сказати про нього? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Що, на твою думку, означає бути патріатом рідної землі? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В. Вороний "Євшан-зілля"

Епіграф – уривок з якогось твору, афоризм чи прислів’я, що ставиться перед літературним твором або його частиною з метою увиразнення теми, ідеї чи створення певного настрою.

 

1899р. – написаний твір "Євшан-зілля" на основі літописних джерел.

? З якою метою автор використовує для епіграфа уривок з літопису? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Склади план твору. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Визнач тему та основну думку твору. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Поясни символи у творі. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як ти думаєш, чому в поемі відсутнє ім’я юнака? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

* Які художні засоби наближають поему до усної народної творчості?

Заповни таблицю

Художні засоби

Приклади з тексту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☺* Дай відповідь чому поезія закінчується риторичним запитанням? Які роздуми і почуття збудив у тебе твір? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Зістав епіграф до поеми з висловлюваннями юнака. Що в них спільне?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Т. Шевченко "Іван Підкова"

Ліричний твір – твір, в якому предметом зображення є внутрішній світ людини, її почуття, настрої переживання і думки, породжені певними життєвими обставинами.

Поема – це віршований ліро-епічний твір, у якому розвинутий сюжет поєднаний з ліричними відступами.

Ліричні відступи -  позасюжетний елемент у ліричному чи ліро-епічному творі, коли письменник тимчасово перериває опис подій, а починає від себе коментувати їх, вступає в пряму розмову з читачами, висловлює своє ставлення до зображеного, робить екскурси в минуле тощо.

І. Підкова – особа історична. Він походив з молдаван, був запорізьким козаком, очолював боротьбу молдавського народу проти турецько-татарської навали.

В історії невідомий його похід в Туреччину.

Поема складається з 2-х частин. В першій розповідається… ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

У другій зображено… ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Пригадай, що таке гіпербола? В якому творі ти зустрічався з нею? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Визнач елементи гіперболи у творі. З якою метою їх автор використав? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши з поеми основні риси характеру козацького ватажка ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як ти розумієш таке висловлювання "Було колись – в Україні лихо танцювало…"? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши з твору художні засоби

Образні засоби

Приклади

Епітети

 

 

метафори

 

 

 

порівняння

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поясни висловлювання "запорожці вміли панувати. Панували, добували і славу, і волю…" _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Т. Шевченко "Сонце заходить, гори чорніють"

 

? Чи доводилось тобі бачити захід сонця? Опиши це видовище. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як автор змальовує захід сонця в природі? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Про що природа казахського краю нагадує поету? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Які почуття і переживання відтворює автор в поезії? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши з тексту дієслова, визнач,  в якій формі вони вжиті. Яку роль вони відіграють в поезії. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Строфа – поєднання кількох віршованих рядків, певним чином заримованих, що становлять відносну цінність.

Вивчи вірш напам’ять.

Намалюй захід сонця за поезією Т. Шевченка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т Шевченко " І досі сниться: під горою…"

 

Яка основна думка поезії? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Що ти побачив, читаючи цей твір? А що "почув"? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Доведи, що автор в поезії висловлює тугу за Україною?

Випиши художні засоби, використані в обох поезіях

 

Художні засоби

"Сонце заходить…"

"І досі сниться…"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготуйся до тематичного оцінювання

* Які образи і картини найяскравіше вимальовуються у твоїй уяві, коли ти читаєш вірш "Сонце заходить…"? Яка роль пестливих слів, повторів окличних і запитальних речень у цьому вірші. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІІ. Моя родина, мій рід, який я?

(13 год)

 

Володимир Мономах "Поучення" ("Повчання дітям")

 

Володимир Мономах – онук Ярослава Мудрого. Збудував перший міст через Дніпро, нові церкви. Залишивши своїм синам заповіт про чесне і праведне життя.

? Яке перше "поучення" своїм дітям заповідає Володимир Мономах? Як ти його зрозумів?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Яким повинно бути ставлення дітей до батьків, родини, старших? Випиши цю заповідь у зошит і запам’ятай назавжди. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Поясни слова з "Повчання дітям": "Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь"? Чи погоджуєшся ти з даним висловом? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чому київський князь на перше місце в житті ставить працелюбство? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺◊ Напиши міркування на тему: "Батьківське клопотання київського князя про виховання дітей у християнському дусі".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Колискові пісні

 

Колискові пісні – _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Прочитавши колискову "Ой ти коте, коточок", розкажи, якою зображено матір у пісні? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Які материнські почуття і побажання виявляються у цих піснях?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши з колискових пісень пестливі слова, епітети? Яка їх роль у піснях? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Як ти гадаєш, яку роль відіграє колискова у вихованні дитини? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Які казкові істоти найчастіше зустрічаються в цих піснях? __________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Запиши кілька прислів’їв, приказок про матір. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Запиши колискову, яку співала тобі матуся.

Напиши твір "Мамина пісня колискова"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Леся Українка "Колискова"

 

? Перечитайте другу і третю строфу. Знайди прислів’я, подумай, з якою метою вони вживаються в творах? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Яка головна думка твору? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши пестливі слова, поясни, з якою метою вони використані? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Який настрій викликав у вас твір? Чому? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Створи словесний портрет матері, котра схилилася над дитячою колискою і співає колискову пісню.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

"Мамо, іде вже зима"

? Які птахи зимують у твоїх краях? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як ти розумієш слова "Не боїться морозу вона; не покине країни рідної, не боїться зими навісної…" ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? * Як ти допомагаєш птахам пережити люту зиму? (напиши твір-мініатюру)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши художні засоби, які використані в поезії? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Леся Українка "Як дитиною, бувало…"

 

? Якою ти уявляєш маленьку дівчинку з поезії? Назви основні риси характеру цієї дитини. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Поясни значення виразу " Безпощадній зброї сміху я боюся піддаватись…" ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чому з роками поетеса "забувши давню гордість, плачу я, щоб не сміятись". ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Епіграма – коротенький, переважно в одну строфу, сатиричний вірш, в якому дотепно висміюється негативне явище чи особа.

* Напиши твір-міркування "Мої роздуми над поезією Лесі Українки"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В. Винниченко "Федько-халамидник"

Халамидник – шибеник.

Склади план оповідання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

? Визнач тему оповідання. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як Федько ставиться до своїх друзів? Що в його поведінці тобі подобається, а що – ні? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чого у хлопця було більше: чеснот чи безрозсудства? Обґрунтуй  свою відповідь____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

? Чому автор не дав портрет Федька? Створи словесний портрет хлопчика. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Склади порівняльну характеристику Федька і Толі.

 

 

Федько

Толя

Портрет

 

 

 

 

Соціальний статус (походження)

 

 

Основні риси характеру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

? Яка людина на твою думку, могла б вирости з Федька, а яка – з Толі? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Перечитай прикінцевий епізод оповідання. Що ти нового дізнався про вдачу Толі?_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи займалися вихованням Федька батьки? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

◊ * Від чого все-таки залежило життя Федька? Хто найбільше винен у його смерті?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Яких висновків ти дійшов, проаналізувавши оповідання "Федько-халамидник"? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Як ти гадаєш, яку роль відіграють батьки у вихованні дітей? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Добери синоніми і антоніми до слів

 

хоробрість                   чесний                  стрімко

 

 

 

Уяви подальше життя хлопчиків. Яка доля, на твою думку, їх чекала? Чи залежить доля від самої людини? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В оповіданні є русизми: криша, бумага, обіщати, робочий, ловкий, розтератися, бархатовий тощо. Перекладіть ці слова сучасною українською мовою. Які ще нові  для вас слова ви запам’ятали з твору В. Винниченка? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підготуй розповідь на тему: "Моє ставлення до Федька і Толі".

* Склади цитатний план до характеристики Федька і Толі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спиридон Черкасенко "Маленький горбань"

 

? Які ще твори про дітей написав С. Черкасенко? __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Що спонукало його писати для дітей і про дітей? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Як ти гадаєш, які вічні, непідвладні часу цінності? В людських стосунках так багато зла. Чому? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши портрет Павлика _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Кажуть, очі – дзеркало душі. Якщо так, то що ти скажиш про душу хлопчика з такими очима? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Зверни увагу, як мама звертається до хлопчика. Випиши ці звертання. Про що вони свідчать? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Порівняй батьківське виховання Павлика і Федька – халамидника. Яка твоя думка?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Про що мріяв Павлик? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як ти назвеш поведінку Захарка? Які слова Захарка змусили тебе здригнутися?_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________ Як ти вважаєш, чи треба, відповідати добром на зло? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи зрозумів Захарко свою провину7 Ти віриш йому? Чи стануть хлопці друзями?____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Чи погоджуєшся з "чорними думками" матері та дідуся, коли ті розмірковували про майбутнє хлопчика? які це” чорні”? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Кажуть, краса врятує світ. Що ще, по-твоєму, може врятувати світ від жорстокості?_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як, по-твоєму, складеться доля Павлика? Чи збереже він своє добре серце? Що для цього треба? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Головний герой – це… __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Другорядний герой – це… __________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺ * Яких висновків дійшовся, прочитавши оповідання "Маленький горбань"?

Напиши лист Захаркові.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

О. Довженко "Зачарована Десна"

Як писав О. Довженко: " Спогади, викликані довгою розлукою з землею батьків і бажання усвідомити свою природу на ранній досвітній зорі", спричинили до написання повисті.

Працював над твором 14 років: з 1942 по1956р.

Автобіографічний твір – це твір, в основу якого автор кладе факти свого власного життя.

* Чому землю біля Десни Довженко вважає таким собі земним раєм, що його автор не бачив більше ніколи в дорослому своєму житті? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Які враження про довколишній світ переповнюють душу малого Сашка? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Пригадай історію з левом. Як поєдналася в ній реальність та уява хлопчика? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чому навчила О. Довженка його сім’я? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Що взяв митець зі свого дитинства в далеку мандрівку життя? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Сашко був маленьким ангелом серед великих грішних – родичів.

До якого часу "фактично святим був на всю хату один"? І чому втрата ангелоподібності – катастрофа для хлопця? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Поясни слова письменника "Вельми давно все минуло й розгубилось на шляхах… Одні тільки бажання творити добрі діла й зостатись з дитинства при мені на все життя"? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заповни таблицю ,виписуючи цитати з тексту

В чому автор бачить красу

Цитати

Батьківське подвір’я і город

 

 

Красиві люди:

Дід

 

 

Батько

 

 

Дядько Самійло-косар

 

 

Красива природа коло Десни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?◊ Автор вважає, що краса відіграє визначну роль в житті людини і треба повернути їй здатність бачити красу? А яка твоя власна думка з цього приводу?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

☺ ◊ Чи вмієш ти бачити в звичайному – незвичайне, в буденному – святкове? Розкажи про власні спостереження і захоплення красою навколишнього світу (Твір-опис природи)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

БОРИС   ГРІНЧЕНКО БАТЬКО ТА  ДОЧКА

Пригадай, що називається оповіданням ? Доведи, що цей твір –оповідання.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Назви головних та другорядних персонажів твору ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Б.Грінченко один з перших в українській літературі почав писати про дітей і для дітей. Такі оповідання він використовував у своїй учительській практиці - намагався прищепити своїм вихованцям  найкращі морально-етичні цінності                                                                                                         

Склади короткий план оповідання.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Випиши  окремі рядки з тексту твору, як жилося Марусі в тітки. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Чому в дитячій душі зберігся назавжди образ матері такий звабливо-чарівний ? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Як ставиться до Марусі її батько Максим? Випиши кілька пестливих слів-звертань  батька до доньки. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________На уроках української мови ти вивчав таке поняття як інтер’єр. Випиши з оповідання опис землянки, в якій мали жити Маруся з батьком та інтер’єр, коли Маруся облаштувала  землянку. Для чого все  це  зробила  дівчинка? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Маруся була трудолюбивою дитиною. Доведи це, виписуючи з тексту твору окремі рядки. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Якою була найзаповітніша мрія у дівчинки? Чому від таких мрій і розмов  про це «кращало  життя  Максимові та Марусі»? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Опиши переживання Марусі, коли вона дізналася про те, що затопило шахту водою. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Дай оцінку вчинкам дівчинки ,коли вона довгими днями сиділа  біля шахтної ями , переживаючи за долю батька. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Напиши домашній твір-мініатюру на тему : “Мої роздуми про любов до рідних і турботу про них.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Станіслав Чернелевський "Теплота родинного інтиму"

Інтим, інтимний – який стосується глибоко особистого, задушевний, близький.

? Головна думка вірша – _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Який настрій та почуття викликала в тебе ця поезія? -____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Розкрий роздуми автора про батьківський дім, матусю. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

?  Як ти розумієш  речення "Мотузочком диму хату прив’язала до небес"? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши метафори і уособлення з поезії. Яка роль  їх у творі? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши з вірша кілька слів, що римуються, підкресли рими. Запиши, до яких частин мови належать слова, що римуються _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Слова, що римуються

Частини мови

 

 

 

 

 

 

 

Підбери синоніми і антоніми до слів:

весело                   гіркотина                катує                    світліє             вогонь

"Забула внучка в баби черевички"

Зело – зелень

Випиши з поезії пестливі слова. Яка роль їх у творі? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Склади цитатний план до поезії.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Випиши рядки, де автор говорить про любов, доброту бабусі до внучки. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

? Як ти зрозумів цю строфу: "Лягла собі. І світло не світила.

Торкнулась черевичків перед сном –

І осінь їй тихенько опустила

 Горіховий листок перед вікном."

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

* Назви метафоричні образи вірша. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ти читав прозові та віршові художні твори.

Чим відрізняється прозові та віршові твори. Запивни таблицю.

 

Ознаки прозових творів

Ознаки віршових творів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготуйся до тематичного оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Гумористичні твори

(8 год)

Гумор – це…_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Сатира – це…_______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Жанрова різноманітність гумористичних творів

 

анекдоти        байки     усмішки    гуморески     співомовки

 

* Як ти гадаєш, яку роль гумору в житті українців? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Л. Глібов "Жаба і Віл"

 

Протягом останніх років життя багато писав для дітей під псевдонімом Дідусь Кенар.

Байка – це… __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Більшість байок складається із двох частин: _____________________________________________________________________

Обов’язкові елементи байки такі:

Алегорія – це… __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ознаки байки такі: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Літературні байки здебільшого пишуться у … ________________ формі, але бувають і …__________________________________________________________

Головна думка байки – __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заміни розповідні речення плану цитатами.

  1. Жаба на березі - _________________________________________________
  2. Вигадка Жаби - _________________________________________________
  3. Надумала здивувати подруг - _____________________________________
  4. Прагнення Жаби здійснити задумане - _____________________________
  5. Смерть Жаби - __________________________________________________

 

 

 

Розкрий алегорію в байці

 

Байка

Казка

Оповідання

Спільне

 

Відмінне

 

 

 

 

 

 

 

"Вовк та ягня"

Головна думка байки – _____________________________________________________________________

Запиши, які прислів’я та приказки використовує Л. Глібов. __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши риторичні фігурки з висловлювань героїв. __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Розкрий алегорію в байці _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заповни таблицю (твори Глібова і Крилова)

 

Глібов

Крилов

Якими мовами писали автори?

 

 

Випиши мораль байки кожного з авторів

 

 

Напиши назви відомих тобі творів байкарів

 

 

Дай порівняльну характеристику байки "Вовк і ягня"

 

 

"Муха й Бджола"

? Основна думка байки – __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Яких тварин виводить байкар в байці і які людські риси вони уособлюють?

 

Тварини

Людські риси, які вони уособлюють

Муха

 

 

Бджола

 

 

 

☺▲ Склади цитатний план байки.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

* Зроби власне зіставлення описаного в байці із реальним сьогоднішнім життям.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

С. Руданський "Вовки"

С. Руданський залишив багатожанрову спадщину: ліричні вірші, балади, поеми, казки, байки, багато перекладів. Особливе місце посідають співомовки, які вперше в світовій літературі започаткував наш славний поет.

! Співомовка – це невеликі гумористичні й сатиричні вірші, створені на основі народних анекдотів, казок та приказок.

Порівняй байку і співомовку

 

Байка

Співомовка

Спільні ознаки

 

 

 

 

 

Відмінні ознаки

 

 

 

 

 

 

 

Яку рису характеру людини автор висміяв у співомовці "Вовки"? __________________________________________________________________________________________________________________________________________

  Їден – один

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С. Руданський "Пан і Іван в дорозі"

 

Чемерка  - вид верхнього одягу у чоловіків

Свитина – вид селянського верхнього одягу з домашнього сукна.

До Адесу – до Одеси.

Коловорот -  ворота, якими замикаються виходи з села.

Марципани – вид тістечка.

 

Склади план співомовки ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Визнач, які моральні вади пана висміяв С. Руданський у цій співомовці. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺ ? Яка головна думка твору? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Розкажи про ставлення автора до героїв співомовки. Як ти гадаєш, на чиєму боці симпатії автора? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

У чому полягає комізм ситуації, зображеної у творі? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

С. Руданський "Козак і король"

Вияви у цьому творі жанрові особливості співомовки. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Виділи в тексті діалектизми й заміни їх відповідними за змістом словами сучасної української мови. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

☼≡ Інверсія – незвичайна розстановка слів у реченні. В українській мові група підмета стоїть на першому місці в реченні, а група присудка – на другому. Прикметник стоїть перед іменником, додаток і обставина – після слів, до яких належать. В інверсованому реченні перший порядок порушується.

Найди і випиши приклади інверсії. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Визнач головну думку твору. Підбери прислів’я або приказки на її підтвердження. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Як ти гадаєш, який вплив співомовок С. Руданського на українську гумористику?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺ * В творах С. Руданського визнач гумор і сатиру. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

С. Васильченко "Свекор"

 

Тематика його творчості різноманітна, але особливе місце посідають у ній твори про дітей і для дітей.

Випиши з підручника назви творів автора про дітей. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Пригадай, що таке портрет? Випиши з тексту твору портрет Васька. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як ти зрозумів вислів "Дома Василько часом як почне "старувати"? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? За що отримав Василько прізвисько "свекор"? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Якою була атмосфера у родині хлопчика? Як батько ставився до Васька, а як хлопчик до них? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Визнач елементи комічного в творі. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

С. Васильченко "Басурмен"

Басурмен – __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Шелевіти – колихати, ворушити.

Назви основні риси Семена. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Проаналізуй поведінку хлопчика. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Яка атмовфера у цій родині? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пригадай твір О. Довженка "Зачарована Десна". Порівняй його з твором      С. Васильченка "Басурмен". Який спільний епізод у цих творах? Твоє ставлення до нього? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши інтер’єр хати Семена. Який настрій створює цей опис? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пригадай, що таке пейзаж. Випиши один із пейзажів. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Уособлення – різновид метафори, який виявляється у перенеенні властивостей живих істот на предмети, явища, немовби оживлює їх з метою яскравішого зорбаження.

Випиши з твору кілька прикладів уособлення. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

* Визнач елементи комічного в творі. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Зроби опис природи з використанням уособлення.

 Підготуйся до тематичного оцінювання. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Наше дитинство (19 год.)

Ліна Костенко "Дощ полив"

Ліна Костенко – королева української поезії ХХ ст. Перша друкована збірка віршів – "Проміння землі".

Написала роман у віршах "Маруся Чурай", за нього поетесі присуджено Державну премію ім. Т. Шевченка.

В 1987 р. вийшла збірка віршів для дітей "Бузиновий цар".

Головна думка вірша – __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Автор вдається до цих художніх засобів, щоб:

1)

2)

3)

Випиши з вірша слова, що римуються, підкресли рими __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Намалюй прочитане

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Пісенька про космічного гостя"

? Головна думка твору – ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Запиши реальне і уявне, фантастичне і земне в поезії ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Про що ти мрієш, дивлячись на зоряне небо? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Склади невелику фантастичну розповідь про уявну зустріч з космічним гостем.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

"Кольорові миші"

? Головний моральний мотив поезії – _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Визнач основні риси характеру дівчинки Анни __________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Як ти вважаєш, яка причина її виокремленості серед загалу? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Прочитай, що таке алегорія? Розкрий алегоричний образ кольорових мишей. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

☺ * Які роздуми виникли в тебе під час читання цієї поезії? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Ірина Жиленко "Жар – птиця"

Місто Київ назавжди залишилося колискою творчої душі Ірини Жиленко..

Емоції – головний рушій, джерело її поезій.

Перша книжка виданих віршів була для дітей – "Достигають колосочки".

"Для поетеси дитинство – святкова казка" (Б. Чайковський)

Випиши з підручника назви інших збірок творів для дітей. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Порівняй, як жилося людям з Жар-птицею і без неї? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як ти думаєш, чому ґави зчинили таку люту стрекотняву? Твоє ставлення до таких людей. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Намалюй Жар-птицю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ірина Жиленко "Підкова"

? Чи часто ти спостерігаєш, як іде сніг? Якого кольору він тобі уявляється? А яким він зображений у поезії? Випиши цитати, які стосуються снігу в поезії. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Що символізує підкова? Чи принесла щастя знайдена підкова поетесі? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Чому героїня вирішує повернути підкову Діду Морозу? Твоя думка з цього приводу.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Напиши твір –міркування на тему: "В чому щастя людини?"

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ігор Калинець "Писанки"

Написав збірку творів для дітей "Книжечка для Дзвінки".  Дзвінка -  донька поета, перший читач творів автора.

Що ти знаєш про писанку? Що вона символізує? Як з’явилася? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________             Намалюй писанку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

? Як автор зображує образ найдорожчої людини – мами? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пригадай, що таке метафора? Випиши метафори, продовжуючи ряд.

Цибулиний золотий узвар, писанка оранжево горить… ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Які почуття навіяла тобі поезія "Писанки". _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

І. Калинець "Дивосвіт" (фрагменти)

1. Стежечка"

?  Героїня твору – нежива істота. Це – ______________________________

Кого вона тобі нагадує і чому? __________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Якою бачиться тобі твоя стежичка в житті? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. "Блискавка"

автор вважає, що блискавка – це королева…____________________________

Випиши метафори з твору. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. "Веселка"

? Кого нагадує тобі Веселка? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Поміркуй над образами поезії. Чому вони такі яскраві, мальовничі, "упізнані" нами?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Уяви і намалюй Веселку і князенка Соняшника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зроби художній опис явища природи «Сонечко виглядає з-за хмаринки»

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Віктор Близнець "Женя і Синько"

Все життя автора пов’язане з книжкою.

Спеціально для дітей переклав із давньоруської сучасною українською мовою літопис "Повість минулих літ".

Випиши найпопулярніші твори автора для дітей. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Синько – вигадана автором фантастична істота.

Повість – це прозовий епічний художній твір, в якому змальовано широку картину життя ряду персонажів протягом тривалого часу.

Склади план до одного з прочитаних уривків із твору. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як жилося дітям у великому місті? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Як ти думаєш, чому Андрій Куцолоб, тобто Бен став розбишакою? Що і хто вплинув на його поведінку? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Назви основні риси характеру Бена та Жені.

 

Бен

Женя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

? Чому про Бена Женина мама говорила "Не дивую йому. Воно росте неприкаяне"?______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

? Як ти оцінюєш вчинок Бена і його "компанії", коли ті зневечили дерева в парку? З якою ціллю вони це зробили? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Дай оцінку вчинкам і поведінці Бена. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Поміркуй, чи зміниться поведінка Бена після того, як він потоваришує з Женею?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Напиши твір-міркування на тему: "Чи актуальний цей твір сьогодні. Твоє бачення розв’язання основної проблеми твору".

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всеволод Нестайко "Тореодори з Васюківки"

 

За повістю знятий фільм, котрий одержав Гран-Прі на Міжнародному фестивалі в Мюнхені і Головну премію на Міжнародному фестивалі в Австралії. Рішенням Міжнародної ради з дитячої та юнацької літератури твір включено до особливого Почесного списку Г-Х Андерсена.

? Назви основних героїв твору. __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Назви твого улюбленого героя твору "Тореодори з Васюківки", аргументовано умотивуй свій вибір, вкажи на риси характеру цього героя. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Чи можна цей твір віднести до пригодницьких? Чому? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пригодницькі твори – твори із захоплюючим сюжетом. В основі цих творів гострі конфлікти, а герої – учасники багатьох цікавих подій, у яких з великою силою виявляються їх розум, винахідливість і мужність. Ці герої розкривають таємниці, здійснюють відкриття, показують чудеса відваги.

      Заповни таблицю.

 

Комічне у творі

Смішне

Захоплююче

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

? Які фрагменти, на твір розсуд, найцікавіші? Чому? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Чи траплялися в твоєму житті такі пригодницькі епізоди (комічні, смішні, захоплюючі)? Розкажи про один із них. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колбасова Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
3238
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку