Українська література
6 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
1 |
|
ВСТУП Книжка в житті людини. Письменник – особливо обдарована людина. |
|
ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ |
|||
2 |
|
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Особливості пісень літнього циклу: русальні «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»; ТЛ: народна пісня. |
|
3 |
|
Купальські «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!»; жниварські «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька». |
|
4 |
|
Особливості пісень зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». ТЛ: анафора. |
|
5 |
|
Особливості веснянок «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець». ТЛ: повтор (рефрен). |
|
6 |
|
Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». ТЛ: колискова. |
|
7 |
|
Календарно-обрядові пісні рідного краю (фольклорне свято). |
|
8 |
|
Контрольна робота № 1 «Усна народна творчість» (тест) |
|
9 |
|
Пісні літературного походження. Національний гімн українців «Ще не вмерла України…» П. Чубинського і М. Вербицького. ТЛ: гімн. |
|
10 |
|
Зв'язок Легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України. |
|
11 |
|
«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – стрілецька пісня, що стала народною. |
|
12 |
|
Популярність пісні про столицю України «Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка. |
|
13 |
|
Патріотичне почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі М. Вороного «Євшан-зілля». |
|
14 |
|
Поема як літературний жанр на прикладі твору М. Вороного «Євшан-зілля». ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема. |
|
15 |
|
Тарас Шевченко в Петербурзі. Козацька доля у вірші «Думка» («Тече вода в синє море…»). |
|
16 |
|
Патріотичні мотиви в поемі Т. Шевченка «Іван Підкова». Ознаки ліро-епічного твору (закріплення поняття). |
|
17 |
|
Виразне читання поезій Т. Шевченка. |
|
18 |
|
Контрольна робота № 2 «Пісні літературного походження, твори М. Вороного й Т. Шевченка» (тест). |
|
19
20 |
|
Пісні літературного походження “Реве та стогне Дніпр широкий”, “Зацвіла в долині червона калина” Т. Шевченка, “Хата моя, біла хата” Д. Луценка, “На долині туман” В. Діденка. Пісня – душа народу (навчальний твір з теми “Пісні літературного походження”). |
|
Я І СВІТ |
|||
21 |
|
Дитинство Лесі Українки. Неповторний світ дитинства в поезіях «Мрії», «Як дитиною, бувало…». |
|
22 |
|
Життєствердний погляд на світ сильної дівчинки в поезії «Тиша морська». Образ ліричної героїні у вірші «Співець». |
|
23 |
|
Контрольний твір на тему «Сильна духом людина – хто вона?» |
|
24 |
|
Дитинство Володимира Винниченка. Сюжет оповідання «Федько-халамидник». |
|
25 |
|
Стосунки однолітків в оповіданні В. Винниченка «Федько-халамидник». |
|
26 |
|
Риси характеру Федька і його однолітків в оповіданні В. Винниченка «Федько-халамидник». ТЛ: головний герой, другорядні герої |
|
27 |
|
Любов, доброта, висока духовність у віршах Станіслава Чернілевського «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». ТЛ: віршові розміри ямб, хорей |
|
28
|
|
Краса і заздрість у поезії Ірини Жиленко «Жар-птиця». Роздуми про доброту, красу й людське щастя у віршах «Підкова», «Гном у буфеті». |
|
29 |
|
Контрольна робота № 3 «Сторінками творів В. Винниченка, С. Чернілевського, І. Жиленко» (тест). |
|
ІІ семестр |
|||
3031 |
|
Література рідного краю |
|
32 |
|
«Друкар книжок небачених» – повість Оксани Іваненко про початок книгодрукування в Україні. |
|
33 |
|
Доля Івана Федорова в повісті О. Іваненко «Друкар книжок небачених». |
|
34 |
|
Будова повісті О. Іваненко «Друкар книжок небачених», жанрові особливості. |
|
35 |
|
Емма Андієвська – письменниця-емігрантка. |
|
36 |
|
Доброта й сила слова у «Казці про яян». |
|
37 |
|
Ознаки притчі в «Казці про яян» Е. Андієвської. ТЛ: притча |
|
38 |
|
Толерантне ставлення до людини, вірність мріям, прагнення гармонії зі світом у казці Е. Андієвської «Говорюща риба». |
|
39 |
|
Контрольна робота № 4. Твір за повістю О. Іваненко «Друкар книжок небачених» або казками Е. Андієвської. |
|
40 |
|
Ігор Калинець. “Хлопчик-фігурка, який задоволений собою”. |
|
ПРИГОДИ І РОМАНТИКА |
|||
41 |
|
Всеволод Нестайко – відомий у світі дитячий письменник. Вчинки головних героїв повісті «Тореадори з Васюківки». |
|
42 |
|
Характеристика героїв повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». |
|
43 |
|
Вибір у життєвих ситуаціях у повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». |
|
44 |
|
Жанрові особливості пригодницької повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». ТЛ: пригодницька повість |
|
45 |
|
Комічне в повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». ТЛ: комічне, засоби творення комічного |
|
46 |
|
Місце уяви й фантазії в житті головних героїв повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». |
|
47 |
|
Допитливість, винахідливість, кмітливість героїв повісті Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». |
|
48 |
|
Романтичне в повісті Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». |
|
49 |
|
Особливості будови повісті Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». |
|
50 |
|
Леся Воронина – сучасна дитяча письменниця. Реальне й фантастичне в повісті «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9». |
|
51 |
|
Стосунки між різними поколіннями в родині Джурів («Таємне Товариство Боягузів…»). |
|
52 |
|
Особливості сюжету повісті Л. Ворониної «Таємне Товариство Боягузів…». ТЛ: сюжет |
|
53 |
|
Контрольна робота № 5 «Пригодницький світ повістей В. Нестайка, Я. Стельмаха, Л. Ворониної» (тест). |
|
54 |
|
Всеволод Нестайко. “Пригоди Робінзона Кукурудзо”. |
|
ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ |
|||
55 |
|
Леонід Глібов – визначний український байкар і поет. Мораль байки «Муха і Бджола». |
|
56 |
|
Байка як літературний жанр. ТЛ: байка, алегорія, мораль |
|
57 |
|
Викривальна і повчальна спрямованість байок Л. Глібова «Щука», «Жаба і Віл». |
|
58 |
|
Інсценізація байок Л. Глібова. |
|
59 |
|
Висміювання моральних вад у співомовках Степана Руданського «Добре торгувалось», «Гуменний». |
|
60 |
|
Почуття гумору в співомовках С. Руданського «Запорожці у короля», «Свиня свинею». ТЛ: гумореска, співомовка, інверсія |
|
61 |
|
Гумористичне й сатиричне в гуморесках Павла Глазового «Еволюція», «Найважча роль». |
|
62 |
|
Викривальна спрямованість гуморесок П. Глазового «Заморські гості», «Похвала». |
|
63 |
|
Твори Л. Глібова або С. Руданського (на вибір учителя). |
|
64 |
|
Контрольна робота № 6 «Гумористичні твори Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового» (тест). |
|
65 |
|
Резервний урок. |
|
66 |
|
Резервний урок. |
|
67 |
|
Література рідного краю (проза). |
|
68 |
|
Література рідного краю (поезія). |
|
69-70 |
|
Повторення матеріалу, вивченого в ІІ семестрі (літературна вікторина). |
|
1