Ігор Калинець“Стежечка”, “Блискавка”, “Веселка”, “Криничка”, “Дим”6 клас
Номер слайду 2
Ігор Калинець 9 липня1939 р. Український поет і прозаїк. Записати в зошит
Номер слайду 3
Ігор Миронович Калинець народився 9 липня 1939 року в місті Ходорів Бібрського повіту Львівської області
Номер слайду 4
1956 – 1961 роки навчався у Львівському Національному університеті на філологічному факультеті
Номер слайду 5
За участь у дисидентському русі 1972 року було засуджено на 6 років ув'язнення та 3 роки заслання. Покарання відбував у Пермських концтаборах разом з Іваном Світличним та Василем Стустом, а заслання – на Забайкаллі.
Номер слайду 6
Після повернення до Львова працює редактором журналу при Фонді культури.Ігор Калинець – автор віршів для дорослих і дітей. Його твори виходили друком не тільки в Україні, а і в Канаді,США, Аргентині та Казахстані (країнах з великою українською діаспорою).
Номер слайду 7
Твори для дітей: “Книжечка для Дзвінки” (1991); “Казки зі Львова” (1999); “Небилиці про котика і кицю” (2011).
Номер слайду 8
Записати в зошит Цикл - це кілька поезій, пов’язаних між собою єдиною думкою, настроєм та емоціями Поезії, які не мають рим, не поділяються на строфи, рядки мають різну довжину, різну кількість наголосів, називають ВЕРЛІБРОМ.
Номер слайду 9
Пригадайте, що таке тема, ідея твору, художні засоби. Прочитайте виразно вголос поезії Ігоря Калинця «Стежечка», «Дим», «Веселка» та уважно опрацюйте усно аналіз даних творів. Ознайомтеся з творами «Блискавка», «Криничка», що є у презентації та самостійно їх проаналізуйте (письмово) за зразком
Номер слайду 10
Стежечка Ходім зі мною, стежечко. Обережно,не зачепися за камінець,переступи соломкуі під спориш не ховайся,—все одно бачу. А там,за городомого як ти виросла!Сама біжиш,через струмок перескакуєш,батіжком по пилюці цвьохаєшза суницею збочуєш,топчеш горох при дорозі. Коли б глянути, стежко,он з тої гори на всенький світ!Тільки не поспішай:така верчена ти,як дзига. Але ж світ красний —голова крутиться...
Номер слайду 11
Тема: зображення стежечки, що мандрує з ліричним героєм чарівним світом природи. Ідея: уславлення краси довкілля, любові до природи, вміння цінувати і розуміти все живе навколо себе.
Номер слайду 12
Художні засоби:метафори: «стежечка виросла, біжить, перескакує, цвюхає, збочує, топче»; «голова крутиться»; епітети: «світ красний», «стежечка верчена»; порівняння: «…як дзига»; риторичні оклики: «…ого, як ти виросла!», «на всенький світ!».
Номер слайду 13
Дим. Втік дим від вогнища,просто у синіх джинсах,розпатланий,та й подався у мандри. Тільки спечену картоплинуприхопив. По дорозі місто. Сів у трамвай —принюхується. Зітхнула кондуктор:— Осінь мені запахла. Залоскотало водієві в носіповернув трамвайі гайнув у гай.«Я не в той трамвай сів»,-подумав димі через вікновистрибнув.
Номер слайду 14
Тема: казкове відображення диму, який втік від вогнища. Ідея: запах диму свідчить про рід діяльності людини (готування їжі, прибирання в садку, робота промислового підприємства). Основна думка: хоча дим і «втік від вогнища», але він без нього існувати не може.
Номер слайду 15
Веселка Надягла веселкастрічок - стрічок,як у свято. Взяла коромислоі пішла до річки. Дорогою перестрів їїкнязенко соняшникіз золотим черевичком. У руці. Поміряла веселка -якраз на ніжку!От вони й побралися.
Номер слайду 16
Тема: зображення веселки — української дівчини, яка своєю красою і чарівністю захопила князенка соняшника. Ідея: уславлення веселки — дівочої краси, стрічки веселки, наче стрічки українського віночку; казкового кохання. Основна думка: веселка є відображенням чарівної краси українських
Номер слайду 17
Художні засоби: метафора: «надягла веселка», «веселка взяла… і пішла», «соняшник перестрів», «веселка поміряла»; порівняння: «як у свято»; епітет: «золотий черевичок»; риторичний оклик: «Поміряла веселка — якраз, на ніжку!».
Номер слайду 18
Блискавка. Живе собі королева —королева темряви. Кортить їй зазирнутиу дзеркало —а темно. Зблиснена мить світлом —зазирне:— Хто на світі найгарніший?— Ви, Ваша темність,—відкаже дзеркалопохапцем. Заспокоїться королевана часину. Сказано,писана красуня.
Номер слайду 19
Блискавка. Тема: … (записати у зошит)Ідея: … (записати у зошит)
Номер слайду 20
Художні засоби:метафора: (записати у зошит)епітет: (записати у зошит)риторичні запитання: (записати у зошит)
Номер слайду 21
Криничка Сплю глибоко-глибоко. А ще глибше —мати моя підземна. Я їй про зорі розповідаю,а вона —про коріння дуба. Я їй про хмаринку,а вона студеним молокоммене поїть. Я їй про метелика, а воназ водяного царстварусалку приводить. А оце весняна калинане хоче забратиз мене свою подобу. Тільки сонцеп'є та п'єкалинову водучерез золоті соломинки.
Номер слайду 22
Тема: (записати у зошит)Ідея: (записати у зошит)
Номер слайду 23
Криничкаповторення: (записати у зошит)епітети: (записати у зошит)метафори: (записати у зошит)