Пригадайте, що таке тема, ідея твору, художні засоби. Прочитайте виразно вголос поезії Ігоря Калинця «Стежечка», «Дим», «Веселка» та уважно опрацюйте усно аналіз даних творів. Ознайомтеся з творами «Блискавка», «Криничка», що є у презентації та самостійно їх проаналізуйте (письмово) за зразком
Стежечка Ходім зі мною, стежечко. Обережно,не зачепися за камінець,переступи соломкуі під спориш не ховайся,—все одно бачу. А там,за городомого як ти виросла!Сама біжиш,через струмок перескакуєш,батіжком по пилюці цвьохаєшза суницею збочуєш,топчеш горох при дорозі. Коли б глянути, стежко,он з тої гори на всенький світ!Тільки не поспішай:така верчена ти,як дзига. Але ж світ красний —голова крутиться...
Дим. Втік дим від вогнища,просто у синіх джинсах,розпатланий,та й подався у мандри. Тільки спечену картоплинуприхопив. По дорозі місто. Сів у трамвай —принюхується. Зітхнула кондуктор:— Осінь мені запахла. Залоскотало водієві в носіповернув трамвайі гайнув у гай.«Я не в той трамвай сів»,-подумав димі через вікновистрибнув.
Тема: зображення веселки — української дівчини, яка своєю красою і чарівністю захопила князенка соняшника. Ідея: уславлення веселки — дівочої краси, стрічки веселки, наче стрічки українського віночку; казкового кохання. Основна думка: веселка є відображенням чарівної краси українських
Криничка Сплю глибоко-глибоко. А ще глибше —мати моя підземна. Я їй про зорі розповідаю,а вона —про коріння дуба. Я їй про хмаринку,а вона студеним молокоммене поїть. Я їй про метелика, а воназ водяного царстварусалку приводить. А оце весняна калинане хоче забратиз мене свою подобу. Тільки сонцеп'є та п'єкалинову водучерез золоті соломинки.