КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 7-ГО КЛАСУ
(за підручником. Українська література: підруч. для 7 кл. закл. загальн. серед. освіти : 2-ге видання, перероблене / Олександр Авраменко. - Київ: Грамота, 2020. - 224 с. : іл.)
(70 год, 2 год на тиждень)
ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ |
||
Семестри |
I семестр (31 год) |
II семестр (39 год) |
Контрольні роботи |
3
|
3
|
контрольного твір |
1 |
1 |
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
Уроки розвитку мовлення (у+п) (РМ) |
2 |
2 |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
I семестр
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
К-ть годин |
Дата |
Примітки
|
Вступ |
||||
1 |
Художній твір як явище мистецтво, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість та значення. Функції мистецтва. |
1 |
01.09.2021 |
|
Із пісенних скарбів |
||||
2 |
Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. |
1 |
03.09.2021 |
|
3 |
Суспільно-побутові пісні “Ой на горі та женці жнуть”. ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
1 |
08.09.2021 |
|
4 |
Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Ой у степу криниченька». |
1 |
10.09.2021 |
|
5 |
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
1 |
15.09.2021 |
|
6 |
ЛРК №1 Пісенне богатство рідного краю |
1 |
17.09.2021 |
|
7 |
Контрольна робота №1 |
1 |
22.09.2021 |
|
8 |
ПЧ №1 С. Васильченко. «Приблуда». |
1 |
24.09.2021 |
|
Про минулі часи |
||||
9 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. ТЛ: історична повість. |
1 |
29.09.2021 |
|
10 |
Змалювання героїчної боротьби русичів - українців проти монголо-татарських нападників. |
1 |
01.10.2021 |
|
11 |
Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. |
1 |
06.10.2021 |
|
12 |
Лідерські якості головного героя твору. Патріотична ідея у творі. |
1 |
08.10.2021 |
|
13 |
РМ №1 Написання порівняльної характеристики образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка. (п) |
1 |
13.10.2021 |
|
14 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало....» Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. |
1 |
15.10.2021 |
Вивчити напам’ять: «Як умру, то поховайте ...» |
15 |
Тарас Шевченко. «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози. |
1 |
20.10.2021 |
|
16 |
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте ...» - твір, що єднає минуле. Теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея |
1 |
22.10.2021 |
|
17 |
ПЧ №2 М. Трублаїні «Лахтак». Повість про пригоди відважної команди загубленого в північних морях корабля |
1 |
03.11.2021 |
|
18 |
Контрольна робота №2 (твір) |
1 |
05.11.2021 |
|
19 |
Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. |
1 |
10.11.2021 |
|
20 |
Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. |
1 |
12.11.2021 |
|
21 |
Андрій Чайковський . «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Використання фольклорних мотивів (зокрема прийому гіперболізації). |
1 |
17.11.2021 |
|
22 |
Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності і патріотизм у творі |
1 |
19.11.2021 |
|
23 |
РМ №2 Усна дискусія «Що для мене лицарські чесноти, почуття патріотизму, відданості». (у) |
1 |
24.11.2021 |
|
24 |
ЛРК №2 Утвердження спадкоємності поколінь у вірші О. Олійникова «Повертайтеся, хлопці» |
1 |
26.11.2021 |
|
25 |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. |
1 |
1.12.2021 |
|
26 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. |
1 |
03.12.2021 |
|
27 |
Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
1 |
08.12.2021 |
|
28 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів. |
1 |
10.12.2021 |
|
29 |
Образ чутливого до краси Михайлика. |
1 |
15.12.2021 |
|
30 |
Контрольна робота №3 |
1 |
17.12.2021 |
|
31 |
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж І семестру й викликали найбільшу зацікавленість. |
1 |
22.12.2021 |
|
II семестр |
||||
Про минулі часи (продовження) |
||||
32 |
Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору. |
1 |
24.12.2021 |
|
33 |
Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви. |
1 |
12.01.2022 |
|
34 |
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
1 |
14.01.2022 |
|
35 |
Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
1 |
19.01.2022 |
|
36 |
РМ №3. Значення доброти й чуйності в людському житті. Важливість поцінування людської гідності (п) |
1 |
21.01.2022 |
|
«Ти знаєш, що ти – людина ...» |
||||
37 |
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні. |
1 |
26.01.2022 |
|
38 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
1 |
28.01.2022 |
|
39 |
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. |
1 |
02.02.2022 |
|
40 |
Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
1 |
04.02.2022 |
|
41 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях «Дощ полив ...», |
1 |
09.02.2022 |
|
42 |
Ліна Костенко. Ідея зіткнення неповторності й буденності - в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. |
1 |
11.02.2022 |
|
43 |
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Образ особливої дівчинки Анни. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. |
1 |
16.02.2022 |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
44 |
Ліна Костенко. «Чайка на крижині», «Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. |
1 |
18.02.2022 |
|
45 |
ПЧ №3 Лепкий Б. Казка мойого життя |
1 |
23.02.2022 |
|
46 |
Контрольна робота №4 (твір) |
1 |
25.02.2022 |
|
47 |
В.Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». |
1 |
02.03.2022 |
|
48 |
В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина ...», «Гей, нові Колумби й Магелани». Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї. |
1 |
04.03.2022 |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
49 |
Виразне і вдумливе читання поезій. |
1 |
09.03.2022 |
|
50 |
ЛРК №3 Б.Антоненко – Давидович. Оповідання «Не святі горшки ліплять» про наполегливість та бажання вчитися. |
1 |
11.03.2022 |
|
51 |
Степан Процюк. Коротко про письменника та його твори для дітей «Аргонавти» - третя історія Марійки та Костика. Античний міф про аргонавтів - композиційний центр твору. |
1 |
16.03.2022 |
|
52 |
Роздуми про перше кохання, про суперництво і справжню дружбу. |
1 |
18.03.2022 |
|
53 |
Докори сумління – найстрашніше покарання. Мрія в житті людини, пошуки істини, людина і гроші, доля заробітчан – проблема сучасного життя. |
1 |
23.03.2022 |
|
54 |
РМ №4 Людина повинна навчитись любити- ідея твору. Переказ сюжету твору. (у) |
1 |
25.03.2022 |
|
55 |
ПЧ №4 Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». |
1 |
06.04.2022 |
|
56 |
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. |
1 |
08.04.2022 |
|
57 |
Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. |
1 |
13.04.2022 |
|
58 |
Контрольна робота №5 |
1 |
15.04.2022 |
|
Ми - українці |
||||
59 |
Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
1 |
20.04.2022 |
|
60 |
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам. |
1 |
22.04.2022 |
|
61 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
1 |
27.04.2022 |
|
62 |
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
1 |
29.04.2022 |
|
63 |
Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
1 |
04.05.2022 |
|
64 |
Переказ найцікавіших епізодів твору О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» |
1 |
06.05.2022 |
|
65 |
Володимир Івасюк. Відомий український поет і композитор «Червона рута», «Водограй». |
1 |
11.05.2022 |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
66 |
Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів. «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви» |
1 |
13.05.2022 |
|
67 |
Виразне читання поезій напам’ять |
1 |
18.05.2022 |
|
68 |
Контрольна робота №6 |
1 |
20.05.2022 |
|
69 |
ЛРК №4 Громадянські, патріотичні мотиви у творчості письменників Харківщини. Важкий шлях народу до волі й незалежності. |
1 |
25.05.2022 |
|
70 |
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
1 |
27.05.2022 |
|