Усього - 70 год.
На тиждень - 2 год.
Текстуальне вивчення - 54 год.
Розвиток мовлення - 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення).
Виразне читання - 4 год.
Позакласне читання - 4 год.
Література рідного краю - 2 год.
Узагальнення вивченого - 2 год.
Резервний час - 4 год.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з української літератури
7 клас
(70 годин / 2 години на тиждень)
Складено відповідно до модельної навчальної програми«Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883)
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Теорія літератури |
Мистецький контекст |
Домашнє завдання (орієнтовно) |
|
І СЕМЕСТР |
||||||
ВСТУП (1 ГОДИНА) Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає навчальну інформацію про художній твір як явище мистецтва, функції мистецтва; [9 МОВ 1.1.1] вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення; [9 МОВ 1.1.2-1] розуміє та відтворює зміст інформації про художній твір як явище мистецтва, функції мистецтва, теоретико- літературні поняття (літературний твір, автор, читач; роди та жанри літератури, тема, ідея мотив, конфлікт і композиція художнього твору) на прикладі прочитаних літературних творів і творів інших видів мистецтва; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4], аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; [9 МОВ 1.4.5-1] робить висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх творів; [9 МОВ 2.2.7] висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані новою навчальною інформацією та прочитаними художніми творами; [9 МОВ 2.3.2-1]. представляє текстову інформацію з одного або кількох джерел, комбінуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; [9 МОВ 2.6.1-2] виконує різні ролі у груповій онлайн- комунікації, обирає потрібні стратегії співпраці в різних ситуаціях спілкування; [9 МОВ 3.2.2-1] обстоює власну позицію щодо порушеної проблеми, аналізуючи та узагальнюючи різні погляди та ідеї. [9 МОВ 3.1.2-3]
|
||||||
1 |
|
Художній твір як явище мистецтва. Функції мистецтва. Текстуально вивчені в 6 класі та самостійно прочитані учнями художні твори. |
Літературний твір, автор, читач; роди та жанри літератури, тема, ідея мотив, конфлікт і композиція художнього твору (повторення та поглиблення). |
Образотворче мистецтво - О. Богомазов «Портрет дівчинки, яка читає книжку (Дочка художника)», О. Шовкуненко «Весняний ранок». |
Міні-твір на тему: «Література мені потрібна для того, щоб…» |
|
|
|
|
|
|
|
|
ПІСЕННА ЛІРИКА (7 ГОДИН) Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає соціально-побутові пісні та навчальну інформацію про їх різновиди; [9 МОВ 1.1.1]; формулює уточнювальні запитання для розуміння навчальної теми; [9 МОВ 1.1.2-4] визначає мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] читає виразно народнопісенну лірику; [9 МОВ 2.1.1-1] сприймає тексти соціально-побутових пісень відповідно до особливостей національної культури; [9 МОВ 2.1.3] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу соціально- побутових пісень; [9 МОВ 2.2.7-1] коментує власні почуття під час читання різновидів соціально-побутових пісень, аналізує вплив художніх виражальних засобів на емоційно- естетичне сприйняття народнопісенної лірики; [9 МОВ 2.3.2-1] пояснює естетичну та мистецьку цінність прочитаних творів у культурно- історичному контексті; [9 МОВ 2.3.3] відповідає на запитання за змістом навчального матеріалу; [9 МОВ 1.1.2-1] використовує для виконання завдань текстові/медіатекстові джерела, інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких джерел; [9 МОВ 2.5.1-1] створює на основі вивченого навчального матеріалу власний або колективний медійний продукт; [9 МОВ 2.7.2-1] виконує різні ролі у груповій онлайн- комунікації, обирає потрібні стратегії співпраці в різних ситуаціях спілкування; [9 МОВ 3.2.2-1] аналізує особливості мови народнопісенної лірики; [9 МОВ 4.1.21] удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела. [9 МОВ 4.2.4]
|
||||||
|
||||||
2. |
|
Народнопісенна лірика. Народні соціально-побутові пісні, їх різновиди (огляд). |
Народнопісенна лірика |
Музика - народні пісні «Ой, на горі, та й женці жнуть», М. Лисенко «Запорізький марш», Є. Адамцевич «Запорізький марш» (обробка та оркестровка В. Гуцала), Б. Школовий «Укр аїнська сюїта», «Їхав Козак на війноньку» (слова - народні, музика і виконання - рок-гурт «Г айдамаки»); образотворче мистецтво - І. Рєпін «Запорожці пишуть листа турецькому султану», С. Васильківський «Запорожець», «Козак в степу», А. Куцаченко «У плавнях», О. Поляков «Запорожці в плавнях», «Бій запорозьких чайок із турецькими галерами»
|
Створити ментальну мапу «Основні роди й жанри літератури».
|
|
3. |
|
Народні козацькі пісні «Ой на горі та й женці жнуть», «Ой у лузі та ще й при березі...». «Та вже років двісті...» (1-2 пісні за вибором учителя/учительки). Відображення в народних піснях життя й побуту козаків, їхньої героїчної вдачі. Поєднання громадянських і родинних мотивів у народних козацьких піснях. Емоційна наснаженість, художня образність фольклорних творів. |
Соціально- побутові пісні та їх види, художній паралелізм, постійний епітет. |
Підготувати доповідь про чумаків |
||
4. |
|
Народні чумацькі пісні «Ой ішов чумак з Дону», Ой горе тій чайці» (1 пісня за вибором учителя/учительки). Походження та самобутність пісень, зв’язок із українською історією. Драматизм у зображенні ситуацій мандрівного способу життя чумаків. Глибинний зміст символічного образу чайки- України. |
|
Музика - народна пісня «Ой ішов чумак з Дону» (слова - народні, музика і виконання - етногурт «ДахаБраха»), «Ой горе тій чайці» (слова - народні, музика та виконання - Д. Іващенко); образотворче мистецтво - С. Васильківський «Чумацький Ромоданівський шлях», А. Куїнджі «Чумацький шлях у Маріуполі», І. Айвазовський «Чумаки», «Чумаки на відпочинку», «Обоз у степу». |
Скласти сенкан або діамантау.
|
5. |
|
Народні наймитські, рекрутські, Солдатські, жовнірські та солдатські пісні: «Ой матінко-вишня», «В суботу пізненько», «Ой хмариться, туманиться..», «Розпрощався стрілець» (1 пісня за вибором учителя/учительки). Відображення соціальних явищ життя в Україні в різні історичні періоди. Поетичні узагальнення в пісенній ліриці, її образний світ. |
|
Музика - народна пісня «Ой, матінко-вишня, чи я в тебе лишня?», «Чорна рілля заорана» (слова імузика - народні, виконання -Д. Жданкін). М. Лисенко «Українська сюїта у формі старовинних танців на основі народних пісень»; образотворче мистецтво -М. Пимоненко «В похід. Проводи козака», І. Соколов «Проводи в рекрути». |
Записати від батьків старовинну пісню. |
6. |
|
Патріотичні пісні літературного походження. Відображення в піснях героїчного контексту (1 пісня за вибором учителя/учительки). Богдан Лепкий «Журавлі». Автобіографічна основа пісні. Її жанрові особливості. Поетичний символ долі українських емігрантів. Популярність пісні серед січових стрільців. |
Пісні літературного походження (авторські пісні). |
Музика - «Чуєш брате мій. (Журавлі)» (слова - Б. Лепкий, музика - Л. Лепкий, виконання - К. Цісик, Д. Гнатюк, А. Солов’яненко, В. Жданкін), «Ой у лузі червона калина...» (слова С. Чарнецький, музика - Г. Трух, виконання - А. Хливнюк); образотворче мистецтво - |
Підготувати доповідь про УПА |
7. |
|
Пісенні твори про боротьбу УПА за незалежність України (за вибором учителя/учительки). Олесь Бабій «Зродились ми великої години.». Славень ОУН-УПА, його патріотичний пафос. Актуальність пісні в часи збройної боротьби українців за свою незалежність.
|
ТЛ: пафос.
|
Музика - українська повстанська пісня «Мій друже Ковалю...» (слова і музика - М. Матола), марш українських націоналістів «Зродились ми великої години. » (слова - О. Бабій, музика - О. Нижанківський, виконання -хорова капела «Дударик»); образотворче мистецтво - Н. Хасевич дереворити «Повстанці у наступі», «Слава Україні!», Н. Серветник «12 історій про УПА». |
Підготувати 2 сучасні патріотичні пісні |
8 |
|
Сучасні патріотичні пісні (1-2 пісні за вибором учителя/учительки). Святослав Вакарчук «Квіти мінних зон», «Місто Марії». Громадська діяльність та пісенна творчість патріотичного спрямування «Квіти мінних зон». Звитяжні будні українських воїнів-захисників у творі. Уславлення в пісні їхньої мужності й героїзму у протистоянні з ворогом. «Місто Марії». Пісенний образ воїнів-азовців - мужніх захисників України. Зображення стійкості героїв у протистоянні з російськими загарбниками.
|
Віршовий ритм (повторення та поглиблення). |
Музика - «Біля тополі» (слова, музика і виконання - П. Солодуха), «Квіти мінних зон» (слова, музика і виконання - С. Вакарчук), «Місто Марії» (слова, музика і виконання - С. Вакарчук); образотворче мистецтво - Ю. Нагулко «Хризантема», А. Орльонов «Ми є народ...». |
Вправа «Я журналіст» Підготувати 7 запитань для інтерв’ю зі С.Вакарчуком |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
9. |
|
Урок виразного читання |
|
|
|
Підготуватися до контрольної роботи |
||||||||||
10. |
|
Діагностувальна робота № 1 за розділами «Вступ», «Пісенна лірика» або презентація творчих проєктів. |
|
|
|
Підготувати доповідь про життя та творчість Т.Г.Шевченка |
||||||||||
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ УКРАЇНИ (10 ГОДИН) Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає навчальну інформацію про художні твори історичної тематики та про їх авторів/авторку; [9 МОВ 1.1.1] відповідає на запитання за змістом почутого, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів, зв’язок із творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання для розуміння навчального матеріалу та художніх текстів; [9 МОВ 1.1.2-4] переказує художній твір докладно, стисло, вибірково, творчо, акцентуючи увагу на змісті в цілому або фрагментах; [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно створює конспект до навчальної теми, дає характеристику персонажів літературних творів, доцільно використовуючи цитати; [9 МОВ 1.2.2-1] самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння художніх творів, структуруючи інформацію; [9 МОВ 1.2.3-1] визначає тему, основну ідею, мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] аналізує мовні особливості художнього твору; [9 МОВ 1.4.3-1] обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач — текст — автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1] доречно використовує цитати з художніх творів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; [9 МОВ 1.6.1-3] застосовує різні види критичного читання художніх творів; [9 МОВ 2.1.11] ефективно використовує складники друкованого чи цифрового текстового джерела інформації для досягнення мети читання; [9 МОВ 2.1.2] співвідносить зміст художнього твору з історичним контекстом, світоглядною позицією автора; [9 МОВ 2.1.3-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу художніх творів; [9 МОВ 2.2.7-1] характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їх вчинки та висловлювання; [9 МОВ 2.3.1-1
|
||||||||||||||||
11. |
|
Тарас Шевченко «Розрита могила». Подорож поета Україною 1843 р. осмислення трагічних для Батьківщини наслідків знецінення історичної пам’яті про її героїчне минуле. Метафоричний образ незнищенності українського народу. |
|
Образотворче мистецтво - О. Шупляк «Кобзар»; музика - «Світе тихий, краю милий («Розрита могила»)» (слова - Т. Шевченко, музика - М. Лисенко), музичний альбом «4: Шевченко» (слова - Т. Шевченко, музика і виконання - рок-гурт «Кому вниз»); кіно - д/ф «Кобзар. Історія однієї книги» (режисер Т. Ткаченко, С. Сотниченко).- |
Знайти 10 цікавих фактів про І.Франка |
|||||||||||
12. |
|
Іван Франко «Захар Беркут» (скорочено). Багатогранність і тематична розмаїтість прозової творчості І. Франка. Історична основа повісті «Захар Беркут». |
Епос як рід літератури (повторення та поглиблення), героїко- романтична історична повість. |
Образотворче мистецтво - І. Труш «Трембітарі», О. Шупляк «Захар та беркут», А. Куцаченко «За мотивами повісті Івана Франка «Захар Беркут»; музика - Б. Лятошинський «Золотий обруч» (опера); кіно - х/ф «Захар Беркут» (режисер - А. Сеїтаблаєв). |
Намалювати ілютрації до твору. |
|||||||||||
13. |
|
Основні сюжетні лінії повісті «Захар Беркут». |
|
1. Виписати 10 діалектизмів, дібрати до них відповідники в сучасній мові. |
||||||||||||
14. |
|
Композиції твору. |
|
Зробити рекламу твору |
||||||||||||
15. |
|
Ідейний зміст твору |
|
Зробити презентацію до образів головних героїв |
||||||||||||
16. |
|
Втілення в художніх образах ідейного змісту твору. Групування персонажів. Особливості мови. |
|
Підготувати доповідь про А.Чайковського |
||||||||||||
17. |
|
Андрій Чайковський «За сестрою» (скорочено). Тема козацтва в історичній прозі А. Чайковського. Історія козацької родини в повісті «За сестрою». |
Прийоми змалювання художнього образу в епічному творі. |
Образотворче мистецтво - С. Васильківський «Сторожа Запорозьких Вольностей»», І. Рєпін «Козак в степу», «Атака запорожців у степу»; музика - «Войска запорожского воїн знаменитий» (слова - Г. Грабянка, музика - Д. Туптало, виконання - гурт «Хорея Козацька»), «Їхав |
Історія України — козацька доба |
Написати есе «Наша родина моїми очима» |
||||||||||
18 |
|
Пригоди головного героя як основа композиції повісті «За сестрою». |
|
|
|
Скласти 2-5 запитань до одного з козаків повісті для рольової гри «Запитай у героя».
|
||||||||||
19 |
|
Характеристика персонажів повісті «За сестрою». |
|
|
|
За допомогою ШІ відтворити образи головних героїв |
||||||||||
20 |
|
Проблема морального вибору особистості у творі. |
|
|
|
Підготувати повідомлення/презентацію «Звичаї козаків» |
||||||||||
21 |
|
Урок позакласного читання. |
|
|
|
|
||||||||||
22. |
|
Урок розвитку мовлення (письмово). |
|
|
|
Підготуватися до контрольної роботи |
||||||||||
23 |
|
Діагностувальна робота Контрольний твір: «Актуальність твору А.Чайковського «За сестрою» сьогодні?», «Уроки нашої української історії (за повістю «Захар Беркут» І.Я. Франка)» |
|
|
|
Підготувати доповідь про життя та творчість В.Симоненка |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
МИ - УКРАЇНЦІ! (4 ГОДИНИ) Очікувані результати. Учень (учениця):
Для вивчення напам ’ять: одна поезія за вибором учителя або учня Свідомо слухає патріотичну лірику, сучасну поезію про війну та навчальну інформацію про життєпис і творчість поетів/поетес; [9 МОВ 1.1.1] обговорює актуальність патріотичної лірики та поезії про війну, зв’язок творів із творчістю митця/мисткині; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4] визначає мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] аналізує жанри лірики; [9 МОВ 1.4.3-1] обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач - текст - автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1] логічно і послідовно презентує в доцільній жанровій формі власні погляди, ідеї, переконання, підкріплюючи їх аргументами та наводячи доречні приклади із власного або суспільно-історичного досвіду; [9 МОВ 1.6.1-1] доречно використовує цитати з художніх творів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; [9 МОВ 1.6.1-3] застосовує різні види критичного читання поезії; [9 МОВ 2.1.1-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу поетичних творів; [9 МОВ 2.2.7-1] коментує власні почуття і враження від прочитаної поезії, аналізує вплив виражальних засобів на її емоційно- естетичне сприйняття; [9 МОВ 2.3.2-1] використовує для виконання завдань текстові/медіатекстові джерела, інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких джерел; [9 МОВ 2.5.1-1] використовує різні ресурси, зокрема цифрові, для розширення кола читацьких інтересів, демонструючи навички критичного мислення; [9 МОВ 2.5.3-1]
|
||||||||||||||||
24. |
|
Василь Симоненко «Лебеді материнства». Нарис життя та творчості поета. Патріотичні почуття ліричного героя як основа поезії В. Симоненка. Звернення до наступних поколінь українців. Засоби творення художнього образу в ліричному творі. |
Жанри лірики, патріотична лірика; художні засоби мови (повторення та поглиблення). |
Образотворче мистецтво - М. Білас «Лебеді материнства», С. Боднар «Лебеді материнства»; музика - «Лебеді материнства» (слова - В. Симоненко)
|
Вивчити напам’ять поезію В. Симоненка «Лебеді материнства»
|
|||||||||||
25. |
|
Сучасна українська поезія про війну (за вибором учителя/учительки). Мотиви поезії, образи, художня майстерність у вираженні почуттів і переживань (огляд). |
Стопа, двоскладові віршові розміри: ямб, хорей (повторення та поглиблення), строфа, катрен і дистих. МК: |
Образотворче мистецтво - О. Шупляк «Велика битва України з Мордором. 2022. (версія 2.0)», «Зло має бути знищене», Б. Куркуль «Світанок», М. Дьяченко серія патріотичних портретів «Хрещення вогнем», Ю. Шаповал «В цілковитій безпеці», фотомистецтво - В. Ясинська «Портрет солдата», О. Зеліско «Квіти побитої землі»; музика - «Не твоя війна» (слова, музика і виконання - С. Вакарчук), «Повертайся живим» (слова, музика і виконання - С. Тарабарова),
|
Підготувати кросворди та ребуси за творчістю В. Симоненка.
|
|||||||||||
26. |
|
Урок виразного читання на пам ’ять |
|
|
|
|||||||||||
27. |
|
Урок позакласного читання. Василь Симоненко «Я не бував за дальніми морями».
|
|
|
|
|||||||||||
28. |
|
Урок розвитку мовлення (усно): |
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає твори літератури рідного краю; інформацію про життя та творчість їх авторів/авторок; [9 МОВ 1.1.1-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх текстів, їх ідейно-тематичні, естетичні особливості з творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2] фіксує почуту навчальну інформацію для оптимізації запам’ятовування, розуміння та подальшого використання; [9 МОВ 1.2.2] визначає тему, ідею, проблеми, порушені у художніх творах; [9 МОВ 1.4.1] інтегрує почуте із власним і суспільно- історичним досвідом; [9 МОВ 1.4.5] виявляє і передбачає емоційні реакції в різних ситуаціях спілкування; [9 МОВ 1.8.1-1] застосовує різні види критичного читання художніх творів літератури рідного краю; [9 МОВ 2.1.1-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх творів літератури рідного краю; [9 МОВ 2.2.7-1] характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їх вчинки та висловлювання; [9 МОВ 2.3.1-1] коментує власні враження від прочитаного, аналізує вплив виражальних засобів на емоційно- естетичне сприйняття тексту; [9 МОВ 2.3.2-1]
|
||||||||||||||||
29. |
|
Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя). Ознайомлення із доступними для сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в І семестрі літературними творами письменників-земляків. |
|
Інтерпретація художніх творів літератури рідного краю в інших видах мистецтва; літературно- меморіальні музеї. |
|
|||||||||||
НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає пізнавальну інформацію про нові твори сучасної української літератури та їх авторів/авторок; [9 МОВ 1.1.1 -1] бере активну участь у комунікації, використовуючи прийоми комунікативної взаємодії відповідно до мети та ситуації спілкування; [9 МОВ 1.1.2] фіксує почуте повідомлення про літературні новинки для запам’ятовування, розуміння та подальшого використання; [9 МОВ 1.2.2] окреслює тематику і проблематику почутої інформації про нові твори української літератури для подальшої інтерпретації; [9 МОВ 1.4.1-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] робить висновки на основі аналізу та інтерпретації кількох прочитаних літературних новинок української літератури; [9 МОВ 2.2.7] з’ясовує важливість і прогнозує доцільність подальшого використання інформації, здобутої з кількох художніх текстів із урахуванням прочитаного; [9 МОВ 2.4.1-1] самостійно добирає тексти українських авторів/авторок різних стилів і жанрів відповідно до мети читання; [9 МОВ 2.5.1 |
||||||||||||||||
30 |
|
Із сучасної української літератури (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів). |
|
Музичне мистецтво — музика, що слухають герої-ровесники запропонованих художніх творів. |
|
|
||||||||||
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА І СЕМЕСТР Очікувані результати. Учень (учениця): Відповідає на запитання щодо вивченого навчального матеріалу та змісту художніх творів, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів, зв’язок тексту з творчістю митців; [9 МОВ 1.1.2-2] самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння вивченого, структуруючи інформацію; [9 МОВ 1.2.3-1] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх текстів; [9 МОВ 2.2.7-1] інформації; [9 МОВ 2.5.3] передає зміст вивченого, узагальнюючи, доповнюючи словесно інформацію; [9 МОВ 2.6.1-1] створює самостійно тексти, використовує різні форми їх презентації для досягнення відповідної комунікативної мети; [9 МОВ 3.1.5-1] бере участь в онлайн-взаємодії, виконуючи різні ролі в невеликих групах і використовуючи типові стратегії співпраці в різних ситуаціях; [9 МОВ 3.2.2] удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела. [9 МОВ 4.2.4] керує власною читацькою діяльністю, орієнтується у відповідних джерелах |
||||||||||||||||
31 |
|
Діагностувальна робота № 3 за розділами «Історичне минуле України», «Ми - українці!», |
|
|
|
|
||||||||||
32 |
|
Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі навчального матеріалу. |
|
Повторення вивчених у І семестрі теоретико- літературних понять. |
|
|
||||||||||
ІІ СЕМЕСТР
ХАРАКТЕР І ДОЛЯ ЛЮДИНИ ( 6 годин) Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає художні твори, у яких різноаспектно розкрито характер і долю особистості, навчальну інформацію про життєпис і творчість письменників/письменниць; [9 МОВ 1.1.1] відповідає на запитання за змістом почутого навчального матеріалу та художнього твору, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] формулює уточнювальні запитання щодо навчальної інформації для її розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4] переказує художній твір докладно, стисло, вибірково, творчо, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах; [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно створює конспект навчального матеріалу, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати; [9 МОВ 1.2.21] визначає тему, основну ідею, мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] виявляє важливі деталі художніх творів для ілюстрування власного розуміння почутого; [9 МОВ 1.4.1-2] обґрунтовує зв’язок художнього твору із власним висловлюванням застосовує різні види критичного читання художніх творів; [9 МОВ 2.1.11] використовує різні складники художніх творів, зокрема заголовок для оптимізації роботи з текстом; [9 МОВ 2.1.2-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] розпізнає в художньому творі зображувально-виражальні засоби; [9 МОВ 2.2.6-2] |
|||||
33 |
|
Володимир Винниченко «Віють вітри, віють буйні...». Дитячі літа Володимира Винниченка та їх відгомін у творчості письменника. Світ дитинства в оповіданні «Віють вітри, віють буйні». |
Психологічне оповідання, характер літературного героя, типовість образів- персонажів. |
Образотворче мистецтво - К. Трутовський «Одягають вінок», О. Пимоненко «Брід», ілюстрації д оповідання «Віють вітри, віють буйні...» (художниця- ілюстраторка Л. Горошко); музика - українська народна пісня «Та немає гірш нікому. ». |
Намалювати ілюстрації до твору |
34. |
|
Порівняльна характеристика образів дітей в оповіданні «Віють вітри, віють буйні». Художні деталі як засоби розкриття внутрішнього світу головних героїв твору. |
|
|
Підготувати доповідь про дитинство Ліни Костенко |
35. |
|
Ліна Костенко «Кольорові миші». Нарис життя та творчості письменниці. Проблематика поезії «Кольорові миші». Неповторність творчої особистості, її конфлікт із буденністю. Засоби розкриття характеру головної героїні поезії «Кольорові миші». |
Проблематика художнього твору. |
|
Підготуватися до інсценізації дій героїв/героїнь з елементами пантоміми.
|
36. |
|
Урок виразного читання |
|
|
Підготувати 10 цікавих фактів про Оксану Радушинську |
37. |
|
Оксана Радушинська «Метелики в крижаних панцирах» (скорочено). Історія написання, символіка назви повісті. Сюжет та композиція твору. Проблема самоствердження в суспільстві особистості з інвалідністю. |
Психологічна повість. |
|
Створити анкету головної героїні |
38. |
|
Розкриття характеру головної героїні, її життєва позиція, стійкість у подоланні труднощів. Сюжет та композиція жанрові особливості твору. |
|
|
Написати есе на тему: «Не такі як усі - толерантне ставлення до всіх членів суспільства». |
39. |
|
Урок розвитку мовлення (усно). |
|
|
Підготувати доповідь про Анатолія Дімарова |
КРАСА ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН (6 ГОДИН) Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає художні твори, у яких різноаспектно розкрито красу людських стосунків, та навчальну інформацію про життєпис і творчість письменників/ письменниць; [9 МОВ 1.1.1] відповідає на запитання за змістом навчального матеріалу та художніх творів, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів, ідейно-тематичні особливості, зв’язок творів із творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4] переказує художні твори докладно, стисло, вибірково, творчо, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах; [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно створює конспект почутого, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати; [9 МОВ 1.2.2- знаходить потрібну інформацію, відому або нову, в одному чи кількох джерелах і використовує її відповідно до самостійно визначених цілей; [9 МОВ 1.3.1-1] визначає тему, основну ідею, мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] виявляє важливі деталі в художніх творах для ілюстрування їх власного розуміння; [9 МОВ 1.4.1-2] обґрунтовує зв’язок художніх текстів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач - текст - автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1]
|
|||||
40 |
|
Анатолій Дімаров «На коні й під конем» (дві-три оповіді за вибором учителя/учительки). Розповідь про письменника. Автобіографічна основа і проблематика повісті «На коні й під конем». |
Автобіографічний твір, композиція повісті (повторення та поглиблення) |
Образотворче мистецтво - ілюстрації до роману «На коні й під конем» (художниця- ілюстраторка - О. Воронкова). |
Напишіть гумористичне оповідання , у якому б ви розповіли про себе чи свого братика, сестричку, батьків. |
41. |
|
Лірична оповідь головного героя про його передвоєнне дитинство, шкільні будні та юнацькі роки. Образ оповідача, риси комічного у творі. |
|
|
Створити асоціативну хмаринку за тематикою твору.
|
42. |
|
Григір Тютюнник «Климко» (скорочено). Нарис життя та творчості письменника. Розповідь у творі про досвід дорослішання головного героя у воєнний час. |
Художня деталь (повторення та поглиблення). |
Кіно - х/ф «Климко» (режисер -. М. Вінграновский). |
від імені письменника розповісти про власний життєвий шлях |
43. |
|
Психологізм у розкритті характерів персонажів. Композиція і сюжет повісті, функції художніх деталей. |
|
|
Створити буктрейлер до твору |
44. |
|
Наталка Малетич «Щоденник ельфа» (розділ «Усе шкереберть. І в цьому є сенс»). Зображення шкільних буднів у творі. |
Щоденник як літературний жанр. |
Образотворче мистецтво - П. Остапенко «Рибалочки», А. Жерер «Біля старого дому», Г. Колісний «Хатинка біля річки». |
Намалювати ілюстрації до твору |
45. |
|
Взаємини головного героя твору з однолітками, його почуття й переживання. Образ оповідача. Роль родинних цінностей у становленні особистості. |
|
|
Підготуватися до контрольної роботи |
46. |
|
Діагностувальна робота за розділами «Характер і доля людини», «Краса людських взаємин». |
|
|
Підготувати доповідь про А.Кокотюху |
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (6 ГОДИН) Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає художні детективні твори та навчальну інформацію про їх авторів/авторок; [9 МОВ 1.1.1] відповідає на запитання за змістом почутого; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4] переказує художні твори докладно, стисло, вибірково, творчо, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах; [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно створює конспект почутого, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати; [9 МОВ 1.2.21] знаходить потрібну інформацію, відому або нову, в одному чи кількох джерелах і використовує її відповідно до самостійно визначених цілей; [9 МОВ 1.3.1-1] визначає тему, ідею, проблеми, порушені у художніх творах; [9 МОВ 1.4.1] виявляє важливі деталі в художніх творах для ілюстрування їх власного розуміння; [9 МОВ 1.4.1-2] обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач - текст - автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1] доречно використовує цитати з художніх творів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; [9 МОВ 1.6.1-3] застосовує різні види критичного читання художніх текстів; [9 МОВ 2.1.11] розпізнає в художніх творах, зображувально-виражальні засоби; [9 МОВ 2.2.6-2] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації художніх творів; [9 МОВ 2.2.7-1]
|
||||||
47. |
|
Андрій Кокотюха «Гімназист і Чорна рука» (скорочено ). Таємничі пригоди у повісті «Гімназист і Чорна Рука». |
Детектив (повторення та поглиблення), інтрига детективного твору. |
Образотворче мистецтво - ілюстрації до повісті «Гімназист і Чорна Рука» (художник- ілюстратор - І. Сулима). |
Зарубіжна література - детектив у зарубіжній літературі |
За допомогою ШІ створити зображення головних героїв |
48. |
|
Образ детектива, його роль у сюжеті. |
|
|
|
Створити криптограму або детективний літературний квест. |
49. |
|
Простір і час, реальне і фантастичне у творі. |
|
|
|
Підготувати запитання для гри «Так або ні» |
50. |
|
Катерина Штанко «Дракони, вперед!» (с корочено ). |
особливості композиції детективу; тема, |
Образотворче мистецтво - ілюстрації до повісті |
|
Намалювати ілюстрації до твору |
|
|
Казкові персонажі та пригодницька інтрига у повісті. |
ідея художнього твору (повторення та поглиблення). |
«Дракони, вперед!» (художниця- ілюстраторка - К. Штанко). |
|
|
51. |
|
Становлення особистості головного героя, його захоплення та фантазії. |
|
|
|
Створити кросворд до твору |
52 . |
|
Урок позакласного читання. Андрій Кокотюха «Полювання на золотий кубок», «Гімназист і Вогняний змій». |
|
|
|
Написати власний детектив |
53. |
|
Урок розвитку мовлення (письмово) |
|
|
|
Підготувати цікаві факти про В.Чемериса |
ПРИГОДИ І ГУМОР Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає пригодницькі та гумористичні твори, навчальну інформацію про їх авторів; [9 МОВ 1.1.1] відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення, зокрема й художніх творів, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів, зв’язок тексту із творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4] переказує художні твори докладно, стисло, вибірково, творчо, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях; [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно створює конспект почутого, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати; [9 МОВ 1.2.21] знаходить потрібну інформацію, відому або нову, в одному чи кількох джерелах і використовує її відповідно до самостійно визначених цілей; [9 МОВ 1.3.1-1] визначає тему, основну ідею, мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач - текст - автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1] доречно використовує цитати з художніх текстів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; [9 МОВ 1.6.1-3] застосовує різні види критичного читання художніх творів; [9 МОВ 2.1.11] розпізнає в художніх творах зображувально-виражальні засоби, ознаки авторського стилю; [9 МОВ 2.2.6-2]
|
||||||
54. |
|
Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» (скорочено). Гумористична розповідь про дружбу і перше кохання у творі. |
|
Образотворче мистецтво — ілюстрації до повісті «Вітька + Галя або Повість про перше кохання» (художник- ілюстратор - А. Василенко), С. Григорєв «Воротар», Г. Хаджинов «Діти», О. Баликова «Однокласники», Н. Кармазь «Школярі на відпочинку». |
Зарубіжна література - пригоди і гумор у творах зарубіжної літератури |
Написати власну історію про кохання |
55. |
|
Групування персонажів. Жанрові й композиційні особливості повісті. Засоби творення комічного у творі. |
|
|
|
Створити акаунт головних героїв у соцмережах |
56. |
|
Всеволод Нестайко «Тореадори із Васюківки» (скорочено). Розповідь про історію створення та літературну долю роману. |
|
|
|
Намалювати ілюстрації до улюблених епізодів твору |
57 |
|
Пригоди головних героїв, їхні характери Особливості композиції, сюжету. |
|
|
|
Придумати власну історію пригод головних героїв |
58 |
|
Морально-етичні проблеми, порушені в романі. Комічне у творі. |
|
|
|
Прочитати «Злочинці з паралельного світу» |
59 |
|
Урок позакласного читання. Галина Малик «Злочинці з паралельного світу».
|
|
|
|
Підготувати доповідь про життя та творчість О.Бердника |
ФАНТАСТИЧНІ ПРИГОДИ ТА ФЕНТЕЗІ ( 6 годин) Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає художні твори про фантастичні події та пригоди, навчальну інформацію про їх авторів/авторок; [9 МОВ 1.1.1] відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення, зокрема художнього твору, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4] переказує художні твори докладно, стисло, вибірково, творчо, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах; [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно створює конспект почутого, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати; [9 МОВ 1.2.21] знаходить потрібну інформацію, відому або нову, в одному чи кількох джерелах, зокрема й у художніх текстах, і використовує її відповідно до самостійно визначених цілей; [9 МОВ 1.3.1-1] визначає тему, основну ідею, мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] виявляє важливі деталі почутого повідомлення (зокрема, художнього тексту) для ілюстрування власного розуміння почутого; [9 МОВ 1.4.1-2] обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач - текст - автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1] обґрунтовує свою позицію щодо художніх творів із урахуванням власного досвіду та інформації з окремих джерел, які вважає авторитетними; [9 МОВ 1.5.14 |
||||||
60 |
|
Олесь Бердник «Хто зважиться - вогняним наречеться» (скорочено). Фантастична мандрівка до невідомих планет як основа сюжету твору. |
Фантастична повість (повторення та поглиблення). |
Образотворче мистецтво - діорама «Український космос» за мотивами однойменної серії картин О. Шупляка |
Скласти план до твору |
|
|
|
|
|
|
|
61 |
|
Прагнення до щасливого майбутнього, випробування на шляху до нього. Уболівання за долю планети і людства у творі. |
|
|
|
Намалювати ілюстрації до твору |
62 |
|
Засоби характеротворення головних героїв твору. |
|
|
|
Мінідиспут щодо моральних виборів головних героїв |
63. |
|
Г алина Пагутяк «Королівство» (скорочено). Родинні цінності в романі «Королівство». |
Роман-фентезі. |
Образотворче мистецтво — ілюстрації до роману «Королівство» (художники- ілюстратори - Ф. Сергєєв, Н. Котилевська), В. Хом’як «Забавні коти», Є. Гапчинська «Дівчинка і кіт». |
|
Намалювати за допомогою ШІ фантастичних істот з твору |
64. |
|
Міфологічний світ, протистояння добра і зла як основа твору. Фантастичні істоти у творі. |
|
|
|
Скласти кросворд до твору |
65. |
|
Становлення характеру головної героїні. |
|
|
|
Написати есе «Для чого нам потрібні книжки?» |
66. |
|
Тема значущості книжки в житті людини. |
|
|
|
|
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає твори літератури рідного краю; інформацію про життя та творчість їх авторів/авторок; [9 МОВ 1.1.1-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх текстів, їх ідейно-тематичні, естетичні особливості з творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2] фіксує почуту навчальну інформацію для оптимізації запам’ятовування, розуміння та подальшого використання; [9 МОВ 1.2.2] визначає тему, ідею, проблеми, порушені у художніх творах; [9 МОВ 1.4.1] інтегрує почуте із власним і суспільно- історичним досвідом; [9 МОВ 1.4.5] виявляє і передбачає емоційні реакції в різних ситуаціях спілкування; [9 МОВ 1.8.1-1] застосовує різні види критичного читання художніх творів літератури рідного краю; [9 МОВ 2.1.1-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх творів літератури рідного краю; [9 МОВ 2.2.7-1] характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їх вчинки та висловлювання; [9 МОВ 2.3.1-1] коментує власні враження від прочитаного, аналізує вплив виражальних засобів на емоційно- естетичне сприйняття тексту; [9 МОВ 2.3.2-1] самостійно добирає художні твори письменників /письменниць рідного краю різних стилів і жанрів відповідно до мети читання; [9 МОВ 2.5.1] |
||||||
67 |
|
Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя). Ознайомлення із доступними для сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в ІІ семестрі літературними творами письменників-земляків. |
Інтерпретація художніх творів Літератури рідного краю в інших видах мистецтва; літературно- меморіальні музеї. |
|
|
|
НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає пізнавальну інформацію про нові твори сучасної української літератури та їх авторів/авторок; [9 МОВ 1.1.1 -1] бере активну участь у комунікації, використовуючи прийоми комунікативної взаємодії відповідно до мети та ситуації спілкування; [9 МОВ 1.1.2] фіксує почуте повідомлення про літературні новинки для запам’ятовування, розуміння та подальшого використання; [9 МОВ 1.2.2] окреслює тематику і проблематику почутої інформації про нові твори української літератури для подальшої інтерпретації; [9 МОВ 1.4.1-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] робить висновки на основі аналізу та інтерпретації кількох прочитаних літературних новинок української літератури; [9 МОВ 2.2.7] з’ясовує важливість і прогнозує доцільність подальшого використання інформації, здобутої з кількох художніх текстів із урахуванням прочитаного; [9 МОВ 2.4.1-1] самостійно добирає тексти українських авторів/авторок різних стилів і жанрів відповідно до мети читання; [9 МОВ
|
||||||
68. |
|
Із сучасної української літератури (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів). |
Музичне мистецтво — музика, що слухають герої- ровесники запропонованих художніх творів. |
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА ІІ СЕМЕСТР ТА ЗА НАВЧАЛЬНИЙ РІК Очікувані результати. Учень (учениця): Відповідає на запитання щодо вивченого навчального матеріалу та змісту художніх творів, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів, зв’язок тексту творчістю митців; [9 МОВ 1.1.2-2] самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння вивченого, структуруючи інформацію; [9 МОВ 1.2.3-1] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх текстів; [9 МОВ 2.2.7-1] керує власною читацькою діяльністю, орієнтується у відповідних джерелах інформації; [9 МОВ 2.5.3] передає зміст вивченого, узагальнюючи, доповнюючи словесно інформацію; [9 МОВ 2.6.1-1] створює самостійно тексти, використовує різні форми їх презентації для досягнення відповідної комунікативної мети; [9 МОВ 3.1.5-1] бере участь в онлайн-взаємодії, виконуючи різні ролі в невеликих групах і використовуючи типові стратегії співпраці в різних ситуаціях; [9 МОВ 3.2.2] удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела. [9 МОВ 4.2.4]
|
||||||
69. |
|
Діагностувальна робота за розділами «.Іітературний детектив», «Пригоди і гумор», |
|
|
|
|
70 |
|
Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі навчального матеріалу. |
|
Повторення вивчених у ІІ семестрі теоретико- літературних понять. |
|
|