№ |
Зміст програмового матеріалу |
|
дата |
1 |
Вступ. Функції художньої літератури. |
|
|
2 |
Тема «Народна творчість» Народні соціально-побутові пісні, їх різновиди (оглядово).Ідейно-художнє багатство соціально-побутових пісень. Народна козацька пісня «Ой на горі та женці жнуть».Образ козака-воїна, захисника України. Відображення життя та побуту козаків. Поєднання громадянських і родинних мотивів, художня образність. ТЛ: соціально-побутові пісні |
|
|
3 |
Народна чумацька пісня «Чумаче, чумаче,чого зажурився?».Зображення непростого мандрівного життя чумаків. Розлука з родиною, туга за домівкою. |
|
|
4 |
Народна стрілецька пісня «Там, підльвівським замком». Пісня-реквієм січовому стрілецтву. Мотив засудження війни |
|
|
5 |
Народна стрілецька пісня літературного походження «Йде січове військо» (М. Гайворонський).Пісня супротиву. Віра в перемогу, патріотизм,оптимізм у творі. ТЛ: пісня-реквієм. |
|
|
6 |
Коломийки. «Дозвілля молоді»,«Жартівливі коломийки».Побудова, ритм коломийок. Особливість жанру, його життєвість. Коломийки – «перли розсипаного намиста». Гумор і любов до життя.ТЛ: коломийки. |
|
|
7 |
ЛРК 1 |
|
|
8 |
РМ«Краса української пісні». |
|
|
9 |
Контрольна діагностична робота
|
|
|
10 |
Тема «Історичне минуле в художній прозі» Іван Франко. Повість «Захар Беркут».Короткі відомості про митця. Історична основа повісті. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців протинападників. ТЛ: повість (повторення), історична повість;ідея твору |
|
|
11 |
Сюжет, композиція, основні образи твору. |
|
|
12 |
Лідерські якості Захара Беркута.Збірний образ тухольської громади |
|
|
13 |
Мотиви патріотизму та єдності народу. Роль художніх засобів, особливості мови твору.Ідея твору, його актуальність. |
|
|
14 |
Леонід Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу».Короткі відомості про митця.Героїзм українського народу в протистоянні московському війську в битві під Конотопом,усенародний характер боротьби |
|
|
15 |
Образ Павлика – маленького героя-захисника.Відстоювання права українців на власний національний шлях. |
|
|
16 |
ПЧ1Андрій Чайковський «За сестрою»
|
|
|
17 |
Тема «Окриленість душі в поезії та прозі» Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір»(уривки з другого, четвертого, дев’ятого розділів).Короткі відомості про митця. Автобіографічна повість про дитинство ТЛ: автобіографічний твір. |
|
|
18 |
Калейдоскоп подій, відображених у спогадах автора.Поетизація краси навколишнього світу,зв’язку людини з усім сущим. |
|
|
19 |
Дружба Люби й Михайлика.Психологізм (передавання внутрішнього стану персонажу його думок, переживань). |
|
|
20 |
Андрій Малишко. «Пісня про рушник»Короткі відомості про митця. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини в поезії «Пісня про рушник». |
|
|
21 |
«Чому, сказати, й сам не знаю…».. Ідея уславлення любові до рідного краю. Художні засоби для донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму. ТЛ: віршовий розмір, двоскладові стопи; трискладові стопи |
|
|
22 |
Василь Симоненко. «Лебеді материнства»,«Гей, нові Колумби й Магеллани…»Короткі відомості про митця. Мотив уславлення материнської любові, яка супроводжуватиме дитину протягом життя, у поезії «Лебеді материнства»; вічний звʼязок із рідною землею. Возвеличення любові до матері, до Батьківщини. Образи-символи у творі. Романтичний порив, прагнення руху вперед, жага нових відкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…». Змалювання ідеї сенсу людського життя в пошуках, мандрах, у бажанні самоствердитися. |
|
|
23 |
РМ «Мій рідний край-моя Земля» |
|
|
24 |
Контрольна діагностична робота
|
|
|
25 |
Тема «Сила дружби та перше кохання» Наталка Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» (із збірки«Щоденник ельфа»). Короткі відомості про письменницю.Взаємини головного героя з однолітками, його почуття й переживання. Образ оповідача |
|
|
26 |
Значення родинних цінностей у становленні особистості. Психологізм у розкритті характерів головних героїв.
|
|
|
27 |
ЛРК 2 |
|
|
28 |
Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя,або Повість про перше кохання» (скорочено).Короткі відомості про митця. Гумористична повість про життя та пригоди школярів: ТЛ: гумор (повторення). |
|
|
29 |
Образи головних персонажів. |
|
|
30 |
Основні сюжетні лінії. Засоби творення комічного. |
|
|
31 |
Контрольна діагностична робота |
|
|
32 |
ПЧ 2Всеволод Нестайко «Супер “Б” із фрикадельками», |
|
|
|
2 семестр |
|
|
33 |
Тема «Мудрість Кобзаря» Тарас ШевченкоКороткі відомості про митця. Рання творчість.Приїзд в Україну 1843 р. |
|
|
34 |
Балада «Тополя». Казково-фантастичні й фольклорні мотиви в баладі. Народнопісенний прийом метаморфози. ТЛ: балада, метаморфоза, романтичнийпейзаж. |
|
|
35 |
Сюжет і композиція твору. Драматизм ситуацій, розкриттявнутрішнього світу людини. Ідея незнищенності справжнього кохання. Поняття про романтичний пейзаж. |
|
|
36 |
Поезія «Розрита могила». Трагічні наслідки знецінення історичної памʼяті про героїчне минуле. ТЛ: громадянська лірика |
|
|
37 |
ПЧ3 Тарас Шевченко «Причинна» |
|
|
38 |
Тема «Література антивоєнного спрямування» Григір Тютюнник. Повість «Климко».Короткі відомості про митця. Автобіографічна основа твору. Тема, сюжет і композиція твору. |
|
|
39 |
Трагедія воєнного лихоліття очима дитини. Образ Климка. Ідеясамопожертви. |
|
|
40 |
Показ людських стосунків у воєнний час. Психологізм у розкритті характерів героїв. |
|
|
41 |
Художні деталі як засоби відтворення соціального й матеріального стану, психологічних переживань, характеру персонажів. ТЛ: композиція твору, художня деталь |
|
|
42 |
Морально-етичні уроки доброти,чуйності, турботи про рідних. Провідні мотиви твору, його антивоєнне спрямування.Засторога проти фатальних наслідків війни. |
|
|
43 |
РМ «Я вірю у силу добра» |
|
|
44 |
Павло Вишебаба. Оповідання «Марсіани».Короткі відомості про митця.Розповідь, заснована на реальних подіях.Місце й роль двох записок у художньому тексті. |
|
|
45 |
Ліричний герой як збірний образ українського воїна-захисника. Зображення величі духу, людяності, чуйності, героїзму,відданості батьківщині захисника України |
|
|
46 |
Поезія «Доньці» («Тільки не пиши мені про війну»). Неприйняття війни. Щирість почуттів і безмежна батьківська любов. ТЛ: мілітарна література |
|
|
47 |
Контрольна діагностична робота |
|
|
48 |
Тема «Людина і природа в художній літературі» Микола Вінграновський. Повість«Сіроманець».Дружба хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи, бережного ставлення до диких тварин. |
|
|
49 |
Доброта, вигадливість,рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
|
50 |
Людина й природа, дружба й взаємодопомога,добро й зло у творі. |
|
|
51 |
Головні й другорядні герої твору. Сюжет повісті. |
|
|
52 |
Борис Харчук. Повість «Діана».Художня оповідь про перебування на канікулах у селі міської дівчинки Марти,розкриття дружніх стосунків дівчинки зі своєюпідопічною – вівчаркою Діаною. |
|
|
53 |
Мінливість вражень, думок, настроїв, переживань персонажів твору. Внутрішній монолог Марти як додатковий прийомом для розкриття сутності душі дівчинки. |
|
|
54 |
Мотив відповідальності за тих, кого ми приручили. |
|
|
55 |
Глибина підтексту в повісті та несподівана розв’язка. Гармонія людини й природи.Сюжет і композиція твору. |
|
|
56 |
РМ Твір на тему «Гармонія людини і природи» |
|
|
57 |
ЛРК 3 |
|
|
58 |
Контрольна діагностична робота |
|
|
59 |
Володимир Підпалий. Поезія «Бачиш: міжтрав зелених…» Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи та всього живого. Піклування ліричного героя про природу рідного краю ТЛ: верлібр (оглядово). |
|
|
60 |
Ліна Костенко. Поезії «Дзвенять у відрах крижані кружальця…», «Ще назва є, а річки вже немає…». |
|
|
61 |
Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга».Коротко про письменницю.Позачасова актуальність екологічних проблем.Пізнання світу, відповідальність за долю людства ТЛ: фантастика |
|
|
62 |
Емоційний стан персонажів, їхня поведінка та міркування. Наукові факти й технічні досягнення та гіпотези, припущення.Композиція твору |
|
|
63 |
ЛРК 4 |
|
|
64 |
Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» (скорочено).Коротко про письменицю.Світла й зворушлива фентезійно-містична історія про те, яким насправді важливим унашому житті є все, створене з добром і любов’ю, у що вкладено часточку душі. ТЛ: фентезі |
|
|
64 |
Розкриття характеру головної героїні.Стійкість у подоланні труднощів,цілеспрямованість у досягненні мети. |
|
|
65 |
Почуття обов’язку, дружба й взаємодопомога.Готовність продукувати нові ідеї. |
|
|
66 |
Проблематика повісті. Простір і час, реальне й фантастичне, пригодницька інтрига у творі. |
|
|
67 |
ПЧ Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» |
|
|
68 |
Контрольна діагностична робота |
|
|
69 |
Урок узагальнення і повторення вивченого матеріалу |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
|