Календарно-тематичне планування з української літератури у 7 класі

Про матеріал
КТП складено відповідно до Модельної навчальної програми «Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти й науки України від 01 грудня 2023 року № 1466).
Перегляд файлу

                                                  

                                   

              

 

                          Календарно-тематичне планування з української літератури в 7 класі на 2024/2025 н. р                                         

Усього — 70 год. На тиждень — 2 год

 

Програма. «Українська література. 7-9 класи» для закладів

загальної середньої освіти  ((авт Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 01 грудня 2023 року № 1466).

 

Підручник: Українська література : підруч. для 7 кл. закл. загальн. середн. освіти / Віктор Заболотний, Олександр Заболотний, Ольга Слоньовська, Іванна Ярмульська . — Київ : « Літера ЛТД», 2024. — 224 с. : іл. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»  ( наказ МОН України від 05.02.2024 № 124)

 

 

Критерії оцінювання

 

 

 

 

Види й кількість робіт з української літератури

 

Види робіт

Рік

І семестр

ІІ семестр

Текстуальне вивчення

53

24

29

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

6

3

3

Розвиток мовлення усно й письмово (у межах годин на текстуальне вивчення)

Усна взаємодія і висловлення/ГОВОРІННЯ

Письмова взаємодія і висловлення/ПИСЬМО

4

2

2

2

1

1

2

1

1

Позакласне читання

2

1

1

Література рідного краю

2

1

1

Узагальнення та систематизація вивченого

2

-

2

Сприймання усної інформації на слух / АУДІЮВАННЯ

1

-

1

 

Сприймання письмових текстів/ЧИТАННЯ

Перевірка здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя)

 

 

 

Тема

Кількість годин

Кількість контрольних робіт

1.

ТЕМА 1. «Народна творчість»

9

1

2.

ТЕМА 2.  «Історичне минуле в художній прозі»

9

1

3

ТЕМА 3. «Окриленість душі в поезії та прозі»

7

0

4

ТЕМА 4  «Сила дружби та перше кохання»

 

7

1

ІІ СЕМЕСТР

5.

ТЕМА 5. «Мудрість Кобзаря»

2

0

6

ТЕМА 6.  «Література антивоєнного спрямування»

10

1

7

ТЕМА 7. “Людина і природа в художній літературі

 

12

1

8

ТЕМА 8. Тема «Фантастика, містика, пригоди»

14

1

 

всього

70

6

Пам'ятка щодо оцінювання

 

 

Оцінки за «Письмо» та «Говоріння» виставляються на підставі робіт із розвитку мовлення та враховуються в семестрову оцінку.

Оцінку за твір з української літератури виставляємо у колонці з датою написання роботи (надпис у колонці «Твір» не робиться).

За читання напам’ять поетичних або прозових творів з української літератури оцінка виставляється в колонку без дати з надписом «Напам’ять» та враховується в тематичну.

Тематичну оцінку виставляємо на підставі поточних оцінок (оцінки за ведення зошита не враховуємо в 5-6 класах).

Семестрове оцінювання у 5-6 класах здійснюємо шляхом додавання тематичних оцінок та груп загального розвитку: аудіювання, говоріння, читання, письмо.

Річне оцінювання виставляємо на підставі семестрових оцінок. Водночас учитель має враховувати такі чинники: динаміку особистих навчальних досягнень учня/учениці протягом року; важливість тем, тривалість їх вивчення та складність змісту; рівень узагальнення й уміння застосовувати набуті протягом навчального року знання тощо.

 

 

 

 

 

№ п/п

Дата

Зміст  навчальної діяльності

 

Очікувані результати

(мета)

Компетентності/

наскрізні лінії

Прим.

 

І СЕМЕСТР

 

 

 РОЗДІЛ 1. ОЙ НА ГОРІ ТА ЖЕНЦІ ЖНУТЬ

    ТЕМА 1. «Народна творчість»

 

1.

 

  Вступ. Функції художньої літератури. Спорідненість функцій літератури з функціями інших видів мистецтва.

 

  1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях

учень/учениця свідомо застосовує прийоми активного слухання навчальної інформації [9 МОВ 1.1.1-1-1]

самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння почутого [9 МОВ 1.2.3-1] обґрунтовує свою позицію щодо почутого повідомлення з урахуванням власного досвіду та інформації з окремих джерел, які вважає авторитетними [9 МОВ 1.5.1-4] обговорює жанрово-родову належність художнього тексту, тематичні та загальні естетичні особливості [9 МОВ 1.1.2-2]; формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння [9 МОВ 1.1.2-4]; характеризує роль, виражальні можливості та вплив на слухача (адресата) важливих художніх деталей [9 МОВ 1.5.3-1]

2.Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації  учень/учениця обговорює з іншими особами свої читацькі вподобання і звички, наводячи приклади, аргументи [9 МОВ 2.5.2-1] застосовує різні види критичного читання фольклорних творів [9 МОВ 2.1.1-1-1] характеризує взаємозв’язок між темою та мотивом тексту [9 МОВ 2.2.3-1] розпізнає в художньому тексті зображувально-виражальні засоби [9 МОВ 2.2.6-2] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації текстів фольклорних творів [9 МОВ 2.2.7-1-1] коментує власні почуття під час читання тексту і враження від прочитаного [9 МОВ 2.3.2-1]

3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія учень/учениця толерантно коментує різні погляди на обговорювану проблему, узагальнює їх, обстоює власну позицію, дотримується норм етикету [9 МОВ 3.2.3-2] створює та презентує тексти на актуальну самостійно визначену тематику [9 МОВ 3.1.2-1] виконує різні ролі у груповій онлайн комунікації, обирає потрібні стратегії співпраці в різних ситуаціях спілкування [9 МОВ 3.2.2-1]

4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ : аналізує окремі мовні явища в текстах фольклорних творів і робить висновки щодо функціонування певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1-1]; удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела [9 МОВ 4.2.4]

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

2.

 

Народні соціально-побутові пісні, їх різновиди (оглядово). Ідейно-художнє багатство соціально-побутових пісень. ТЛ: соціально-побутові пісні.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

3.

 

Народна козацька пісня «Ой на горі та женці жнуть». Образ козака-воїна, захисника України. Відображення життя та побуту козаків. Поєднання громадянських і родинних мотивів, художня образність.

КК: Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

4.

 

Народна чумацька пісня «Чумаче, чумаче, чого зажурився?». Зображення непростого мандрівного життя чумаків. Розлука з родиною, туга за домівкою.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

5.

 

 Народна стрілецька пісня. Пісня-реквієм січовому стрілецтву «Там, під львівським замком». Мотив засудження війни. Народна стрілецька пісня літературного походження «Йде січове військо»     (М. Гайворонський). Пісня спротиву. Віра в перемогу, патріотизм, оптимізм у творі. ТЛ: пісня-реквієм.

КК: Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

6.

 

 Урок розвитку мовлення №1. (УСНО) Конкурс на кращого виконавця української народної пісні.

Захист мініпроєктів «Краса української пісні»

КК:  Уміння вчитися впродовж життя

НЛ:  Громадянська відповідальність

 

7.

 

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки». Побудова, ритм коломийок. Особливість жанру, його життєвість. Коломийки – «перли розсипаного намиста». Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки.

КК: Соціальна та громадянська компетентності

НЛ:  Громадянська відповідальність

 

8.

 

 Узагальнення й систематизація  вивченого з теми «Народна творчість».

КК:  Уміння вчитися впродовж життя

НЛ:  Громадянська відповідальність

 

9.

 

ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №1 НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

 (різнорівневі тестові завдання)

 

КК: Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

 

ТЕМА 2.  «Історичне минуле в художній прозі»

10.

 

 Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Короткі відомості про митця. Історична основа повісті. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти нападників. ТЛ: повість (повторення), історична повість; ідея твору

1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця  відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність художнього тексту, ідейно-тематичні та загальні естетичні особливості, зв’язок тексту з певною епохою [9 МОВ 1.1.2-2] переказує художній текст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно складає і компонує план, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати [9 МОВ 1.2.2-1] аналізує стильові, жанрові, естетичні та мовні особливості художнього тексту [9 МОВ 1.4.3-1] доречно використовує цитати для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань [9 МОВ 1.6.1-3]

2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації : учень/учениця  застосовує різні види критичного читання прозових творів [9 МОВ 2.1.1-1-2]; коментує та обґрунтовує актуальність порушених в художніх текстах проблем з урахуванням власного досвіду та культурно-історичного контексту [9 МОВ 2.2.1-1] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації текстів історичних художніх творів [9 МОВ 2.2.7-1-2]; характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їхні вчинки та висловлювання [9 МОВ 2.3.1-1] пропонує варіанти інтерпретації образів, подій і ситуацій у текстах [9 МОВ 2.4.5-1]

 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія: учень/учениця  складає та оформлює власні тексти відповідно до усталених мовних норм [9 МОВ 3.1.4-1]; зіставляє власну думку, зафіксовану в письмовій формі, із думкою інших осіб [9 МОВ 3.1.2-2]; аналізує і вдосконалює зміст написаного відповідно до теми та мети висловлювання [9 МОВ 3.3.2-1]

 4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ учень/учениця  аналізує окремі мовні явища в текстах художніх творів і робить висновки щодо функціонування певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1-2]; удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела [9 МОВ 4.2.4]

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

11.

 

Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Сюжет, композиція, основні образи твору. Лідерські якості Захара Беркута. Збірний образ тухольської громади.

КК:    Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

12.

 

Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Мотиви патріотизму та єдності народу. Ідея твору, його актуальність.

КК:  Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність

 

13.

 

Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Роль художніх засобів, особливості мови твору.

КК:  Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

14.

 

  Леонід Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу». Короткі відомості про митця. Героїзм українського народу в протистоянні московському війську в битві під Конотопом, усенародний характер боротьби.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

15.

 

Леонід Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу». Образ Павлика – маленького героя-захисника. Відстоювання права українців на власний національний шлях.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

16.

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ.

КК:    Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

17.

 

Урок розвитку мовлення №2. (ПИСЬМОВО). Написання есе для читацького блогу / літературного журналу на основі прочитаного твору

КК:  Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність

 

18.

 

ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №2 ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ХУДОЖНІЙ ПРОЗІ.  

(різнорівневі тестові завдання)

КК:  Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

РОЗДІЛ 2. І ДИТИНСТВО, Й РОЗЛУКА, Й ТВОЯ МАТЕРИНСЬКА ЛЮБОВ

ТЕМА 3. «Окриленість душі в поезії та прозі»

 

19.

 

Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір» (уривки з II, IV, IX розділів). Короткі відомості про митця. Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір.

1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях учень/учениця  свідомо застосовує прийоми активного слухання поетичних і прозових творів [9 МОВ 1.1.1-1-3] відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на художніх деталях [9 МОВ 1.1.2-1-2]; обговорює ідейно-тематичні та загальні естетичні особливості художнього тексту [9 МОВ 1.1.2-2]; самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння почутого [9 МОВ 1.2.3-1]; розпізнає основні факти й судження про них, вирізняє авторські інтерпретації, розуміє аргументацію, коментує підтекст художнього тексту [9 МОВ 1.4.6-1]; доречно використовує цитати для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань [9 МОВ 1.6.1-3]

 

2.Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації учень/учениця  застосовує різні види критичного читання прозових і поетичних творів [9 МОВ 2.1.1-1-2]; характеризує взаємозв’язок між темою, мікротемами та основною думкою тексту [9 МОВ 2.2.3-1] розпізнає в художньому тексті зображувально-виражальні засоби [9 МОВ 2.2.6-2]; формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу й інтерпретації текстів художніх творів [9 МОВ 2.2.7-1-3]; коментує власні почуття під час читання тексту і враження від прочитаного [9 МОВ 2.3.2-1]

3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія: учень/учениця  створює самостійно тексти, використовує різні форми їх презентації для досягнення відповідної комунікативної мети [9 МОВ 3.1.5-1]; добирає виражальні мовні засоби, виявляючи творчу індивідуальність [9 МОВ 3.1.5-2]

4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ: учень/учениця  аналізує окремі мовні явища в текстах художніх творів і робить висновки щодо функціонування певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1-2]; удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела [9 МОВ 4.2.4]

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

20.

 

Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір» Калейдоскоп подій, відображених у спогадах автора. Поетизація краси навколишнього світу, зв’язку людини з усім сущим.

КК:    Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

21.

 

Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір». Дружба Люби й Михайлика.

КК:  Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність

 

22.

 

Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір» Психологізм твору (передавання внутрішнього стану персонажу його думок, переживань).

КК:  Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

23.

 

Андрій Малишко. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю…».  Короткі відомості про митця. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини в поезії Спогади й роздуми ліричного героя поезії «про стежину в рідному краю. Ідея уславлення любові до рідного краю. Художні засоби для донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму. Образи-символи у творі. ТЛ: віршовий розмір, двоскладові стопи (повторення); трискладові стопи.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

24.

 

 Василь Симоненко «Лебеді материнства». Короткі відомості про митця. Мотив уславлення материнської любові, яка супроводжуватиме дитину протягом життя, у поезії «Лебеді материнства»; вічний звʼязок із рідною землею. Возвеличення любові до матері, до Батьківщини. Образи-символи у творі

КК:    Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

25.

 

Василь Симоненко «Гей, нові Колумби й Магеллани…»  . Романтичний порив, прагнення руху вперед, жага нових відкриттів у поезії Змалювання ідеї сенсу людського життя в пошуках, мандрах, у бажанні самоствердитися. Заперечення байдужості, пасивності. Алегоричні та символічні образи твору.

КК:  Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

ТЕМА 4  «Сила дружби та перше кохання»

 

26.

 

Наталка Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» (зі збірки «Щоденник ельфа»). Короткі відомості про письменницю. Розповідь про шкільні будні в оповіданні «Усе шкереберть. І в цьому є сенс». Взаємини головного героя з однолітками, його почуття й переживання. Образ оповідача.

1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях учень/учениця  відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу  на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1-1]; переказує художній текст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах [9 МОВ 1.2.1-1]; самостійно складає і компонує план, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати [9 МОВ 1.2.2-1]; окреслює тематику та проблематику художнього тексту [9 МОВ 1.4.1-1]; аналізує стильові, жанрові, естетичні та мовні особливості художнього тексту [9 МОВ 1.4.3-1; обґрунтовує зв’язок художнього тексту із власним та суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач – текст – автор»); [9 МОВ 1.4.5-1] добирає і використовує необхідні вербальні та невербальні засоби для ефективної комунікації з урахуванням ситуації спілкування та комунікативних намірів, соціального і культурного контексту [9 МОВ 1.7.1-1]

2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації учень/учениця  застосовує різні види критичного читання прозових творів [9 МОВ 2.1.1-1-3]; формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації текстів художніх творів [9 МОВ 2.2.7-1-3]; характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їхні вчинки та висловлювання [9 МОВ 2.3.1-1]

3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія учень/учениця  складає та оформлює власні тексти відповідно до усталених мовних норм [9 МОВ 3.1.4-1]; оформлює власне висловлення з дотриманням принципів академічної доброчесності [9 МОВ 3.1.3-1]

4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ учень/учениця  творчо використовує мовні засоби [9 МОВ 4.2.1-1]

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

27.

 

Наталка Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» Значення родинних цінностей у становленні особистості. Психологізм у розкритті характерів головних героїв

КК:    Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

28.

 

Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» (скорочено). Короткі відомості про митця. Гумористична повість про життя та пригоди школярів: дружбу й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення.

КК:  Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність

 

29.

 

  Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Образи головних персонажів. Основні сюжетні лінії.

КК:  Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

30.

 

Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Засоби творення комічного. ТЛ: гумор (повторення).

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

31.

 

ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №3. ОКРИЛЕНІСТЬ ДУШІ В ПОЕЗІЇ ТА ПРОЗІ. СИЛА ДРУЖБИ ТА ПЕРШЕ КОХАННЯ            

 (різнорівневі тестові завдання)

КК:    Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

32

 

 ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ №1  Андрій Чайковський  «За сестрою»

КК:  Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

  ІІ СЕМЕСТР

                  

РОЗДІЛ 3  ЙДУЧИ ДОРОГАМИ ЖИТТЯ

ТЕМА 5. «Мудрість Кобзаря»

33.

 

 

Тарас Шевченко. Короткі відомості про митця. Рання творчість. Приїзд в Україну 1843 р. Балада «Тополя». Казково-фантастичні й фольклорні мотиви в баладі. Народнопісенний прийом метаморфози. Сюжет і композиція твору. Драматизм ситуацій, розкриття внутрішнього світу людини. Ідея незнищенності справжнього кохання. Поняття про романтичний пейзаж. ТЛ: балада, метаморфоза, романтичний пейзаж.

1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця  свідомо застосовує прийоми активного слухання поетичних творів [9 МОВ 1.1.1-1-3]; відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на художніх деталях [9 МОВ 1.1.2-1-2]; обговорює жанрово-родову належність художнього тексту, ідейно-тематичні та загальні естетичні особливості, зв’язок тексту з певною епохою, творчістю митця [9 МОВ 1.1.2-2]; обґрунтовує зв’язок художнього тексту із власним та суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач ‒ текст ‒ автор») [9 МОВ 1.4.5-1]; модифікує використання інтонаційних засобів залежно від комунікативної ситуації [9 МОВ 1.7.1-3]

 

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

34.

 

 Тарас Шевченко Поезія «Розрита могила». Трагічні наслідки знецінення історичної памʼяті про героїчне минуле. Мотив відродження українського національного почуття, незнищенності народу. ТЛ: громадянська лірика.

КК:    Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

ТЕМА 6.  «Література антивоєнного спрямування»

 

35.

 

Григір Тютюнник. Повість «Климко». Короткі відомості про митця. Автобіографічна основа твору. Тема, сюжет і композиція твору. Трагедія воєнного лихоліття очима дитини

1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця  свідомо застосовує прийоми активного слухання поетичних творів [9 МОВ 1.1.1-1-3]; відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на художніх деталях [9 МОВ 1.1.2-1-2]; обговорює жанрово-родову належність художнього тексту, ідейно-тематичні та загальні естетичні особливості, зв’язок тексту з певною епохою, творчістю митця [9 МОВ 1.1.2-2]; обґрунтовує зв’язок художнього тексту із власним та суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач ‒ текст ‒ автор») [9 МОВ 1.4.5-1]; модифікує використання інтонаційних засобів залежно від комунікативної ситуації [9 МОВ 1.7.1-3]

 

 

 

2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації:  учень/учениця  визначає специфіку складників структури художніх текстів різних родів і жанрів, а також особливості міжродових і міжжанрових утворень [9 МОВ 2.1.2-2]; співвідносить зміст сприйнятого художнього тексту з історичним і соціокультурним контекстом, світоглядною позицією автора [9 МОВ 2.1.3-1]; розпізнає в художньому тексті зображувально-виражальні засоби, ознаки авторського стилю [9 МОВ 2.2.6-2]; на основі прочитаного створює власний або колективний медійний продукт [9 МОВ 2.7.2-1]

3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія: учень/учениця  створює самостійно тексти, використовує різні форми їх презентації для досягнення відповідної комунікативної мети [9 МОВ 3.1.5-1]; добирає виражальні мовні засоби, виявляючи творчу індивідуальність [9 МОВ 3.1.5-2];

4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ: учень/учениця  аналізує окремі мовні явища в текстах художніх творів і робить висновки щодо функціонування певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1-2]

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 


 

36.

 

 Григір Тютюнник. Повість «Климко». Образ Климка. Ідея самопожертви. Показ людських стосунків у воєнний час. Психологізм у розкритті характерів героїв.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

37.

 

 Григір Тютюнник. Повість «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

38.

 

Григір Тютюнник. Повість «Климко». Художні деталі як засоби відтворення соціального й матеріального стану, психологічних переживань, характеру персонажів.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

39.

 

Урок розвитку мовлення№3 (ПИСЬМОВО) Роздум на тему: « Чи кожна людина здатна на самопожертву заради інших?» або «Що спільного  між Климком і мною».

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

40.

 

Павло Вишебаба. Оповідання «Марсіани». Короткі відомості про митця. Розповідь, заснована на реальних подіях. Місце й роль двох записок у художньому тексті.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

41.

 

Павло Вишебаба. Оповідання «Марсіани». Ліричний герой як збірний образ українського воїна-захисника. Зображення величі духу, людяності, чуйності, героїзму, відданості батьківщині захисника України.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

42.

 

Павло Вишебаба. Поезія «Доньці» («Тільки не пиши мені про війну»). Неприйняття війни. Щирість почуттів і безмежна батьківська любов. ТЛ: мілітарна література.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

43.

 

ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ №2 Ніна Бічуя «Звичайний шкільний тиждень».

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

44.

 

 ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №4  МУДРІСТЬ КОБЗАРЯ. ЛІТЕРАТУРА АНТИВОЄННОГО СПРЯМУВАННЯ (тест)

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

 

                                          РОЗДІЛ 4. ПІДНЯТИСЯ НАД БУДЕННІСТЮ

ТЕМА 7. “Людина і природа в художній літературі”

45.

 

Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». Дружба хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи, бережного ставлення до диких тварин

1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця  свідомо застосовує прийоми активного слухання навчальної інформації [9 МОВ 1.1.1-1-1] ; відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1-1]; обговорює актуальність, художнього тексту, ідейно-тематичні особливості, зв’язок тексту з певною епохою, творчістю митця [9 МОВ 1.1.2-2]; переказує художній текст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах [9 МОВ 1.2.1-1]; виявляє важливі деталі для ілюстрування власного розуміння почутого [9 МОВ 1.4.1-2]; розрізняє окремі елементи маніпуляції та пропаганди [9 МОВ 1.4.4-2]; пояснює причини відповідного емоційного стану в типових життєвих ситуаціях [9 МОВ 1.8.1-2]

2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації: учень/учениця  застосовує різні види критичного читання прозових творів [9 МОВ 2.1.1-1-2]; співвідносить зміст сприйнятого художнього тексту з історичним і соціокультурним контекстом, світоглядною позицією автора [9 МОВ 2.1.3-1]; коментує та обґрунтовує актуальність порушених в художніх текстах проблем з урахуванням власного досвіду та культурно-історичного контексту [9 МОВ 2.2.1-1]; формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації текстів художніх творів, зокрема антивоєнних творів [9 МОВ 2.2.7-1-3]; коментує власні почуття під час читання тексту і враження від прочитаного [9 МОВ 2.3.2-1]

3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія: учень/учениця  складає та оформлює власні тексти відповідно до усталених мовних норм [9 МОВ 3.1.4-1] оформлює власне висловлення з дотриманням принципів академічної доброчесності [9 МОВ 3.1.3-1]; толерантно коментує різні погляди на обговорювану проблему, узагальнює їх, обстоює власну позицію, дотримується норм етикету, засад академічної доброчесності під час онлайн-спілкування [9 МОВ 3.2.3-2] визначає переваги і недоліки власних написаних текстів і планує власний навчальний розвиток з урахуванням аналізу допущених помилок [9 МОВ 3.3.3-1]

 

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

46.

 

Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. Людина й природа, дружба й взаємодопомога, добро й зло у творі.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

47.

 

Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». Головні й другорядні герої твору. Сюжет повісті.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

48.

 

Борис Харчук. Повість «Діана». Художня оповідь про перебування на канікулах у селі міської дівчинки Марти, розкриття дружніх стосунків дівчинки зі своєю підопічною – вівчаркою Діаною. Сюжет і композиція твору.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

49.

 

Борис Харчук. Повість «Діана». Внутрішній монолог Марти як додатковий прийом для розкриття сутності душі дівчинки.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

50.

 

Борис Харчук. Повість «Діана». Мінливість вражень, думок, настроїв, переживань персонажів твору. Мотив відповідальності за тих, кого ми приручили.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

51.

 

Борис Харчук. Повість «Діана». Глибина підтексту в повісті та несподівана розв’язка. Гармонія людини й природи.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

52.

 

Володимир Підпалий. Поезія «Бачиш: між трав зелених…». Ідея гуманізму, людяності, дбайливе ставлення до природи та всього живого. Піклування ліричного героя про природу рідного краю. Чарівний світ природи й людської уяви. Ніжність почуттів ліричного героя. ТЛ: верлібр (оглядово).

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

53.

 

Ліна Костенко. Поезії «Дзвенять у відрах крижані кружальця…», «Ще назва є, а річки вже немає…». Глибина й оригінальність авторського світобачення та солодкий спомин про дитинство у вірші «Дзвенять у відрах крижані кружальця...». Уявний образ самотньої оселі, не зігрітої людським теплом. Мотив відповідальності людини за свої вчинки у вірші «Ще назва є, а річки вже немає…». Глибина почуттів ліричної героїні та поетичних асоціацій.

 

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

54.

 

Ліна Костенко. Поезії «Цей ліс живий…», «Люблю чернігівську дорогу…». Виразне читання поезій напам’ять.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

55.

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ № 2. Поети Запорізького краю

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

56.

 

ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА № 5 ЛЮДИНА І ПРИРОДА В ХУДОЖНІЙ ЛІТЕРАТУРІ (тест або інша форма обліку знань)

 

 

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

ТЕМА 8. Тема «Фантастика, містика, пригоди»

57.

 

 Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Коротко про письменницю. Позачасова актуальність екологічних проблем.

1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця  відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на художніх деталях [9 МОВ 1.1.2-1-2]; переказує художній текст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах [9 МОВ 1.2.1-1]; розпізнає і передає прихований зміст художнього тексту, виражений невербально [9 МОВ 1.1.3]; окреслює тематику та проблематику художнього тексту [9 МОВ 1.4.1-1; аналізує стильові, жанрові, естетичні та мовні особливості художнього тексту [9 МОВ 1.4.3-1; обґрунтовує зв’язок художнього тексту із власним та суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач ‒ текст ‒ автор») [9 МОВ 1.4.5-1]; розпізнає основні факти й судження про них, вирізняє авторські інтерпретації, розуміє аргументацію, коментує підтекст художнього тексту [9 МОВ 1.4.6-1]

2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації: учень/учениця  застосовує різні види критичного читання гумористичних і сатиричних творів [9 МОВ 2.1.1-1-3]; визначає специфіку складників структури художніх текстів різних родів і жанрів [9 МОВ 2.1.2-2]; розмежовує в тексті фактичну інформацію, суб’єктивні судження та прихований підтекст, наводить аргументи для спростування або підтвердження суджень, коментує підтекст [9 МОВ 2.2.2-1]; характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їхні вчинки та висловлювання [9 МОВ 2.3.1-1] обговорює з іншими особами свої читацькі вподобання і звички, наводячи приклади, аргументи, презентує прочитаний літературний твір у різний спосіб [9 МОВ 2.5.2-1] на основі прочитаного створює власний або колективний медійний продукт [9 МОВ 2.7.2-1]

3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємоді: учень/учениця складає та оформлює власні тексти відповідно до усталених мовних норм [9 МОВ 3.1.4-1] оформлює власне висловлення з дотриманням принципів академічної доброчесності [9 МОВ 3.1.3-1]

4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ: учень/учениця імпровізує з текстом, застосовуючи елементи стилізації, пародії тощо, обстоює свою позицію та право на самовираження [9 МОВ 4.2.2-1]

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

58.

 

Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Пізнання світу, відповідальність за долю людства. Емоційний стан персонажів, їхня поведінка та міркування.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

59.

 

Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Наукові факти й технічні досягнення та гіпотези, припущення. Композиція твору. ТЛ: фантастика.

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

60.

 

Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» (скорочено). Коротко про письменницю. Світла й зворушлива фентезійно-містична історія про те, яким насправді важливим у нашому житті є все, створене з добром і любов’ю, у що вкладено часточку душі.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

61.

 

Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» Розкриття характеру головної героїні. Стійкість у подоланні труднощів, цілеспрямованість у досягненні мети.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

62.

 

Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» Почуття обов’язку, дружба й взаємодопомога. Готовність продукувати нові ідеї.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

63.

 

Урок розвитку мовлення №3. (УСНО). Словесний малюнок до твору.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

64.

 

Урок розвитку мовлення №4. (ПИСЬМОВО). Написання есе для читацького блогу / літературного журналу на основі прочитаного твору

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

65.

 

Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» Проблематика повісті.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

66.

 

УРОК ТВОРЧОСТІ. Створення медійного проєкту (буктрейлер, плакат, фотоколаж, постер) за текстом літературного твору.

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

67.

 

  ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА № 6. ФАНТАСТИКА, МІСТИКА, ПРИГОДИ   (різнорівневі тестові завдання)

КК: Обізнаність та самовираження у сфері  культури

НЛ: Громадянська відповідальність

 

68.

 

Узагальнення вивченого за рік 

«Творча майстерня» Створення буктрейлерів, коміксів, ілюстрацій, лепбуків до улюбленого художнього твору, прочитаного в 7 класі

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

69.

 

 Узагальнення та систематизація вивченого за рік. Презентація буктрейлерів, коміксів, ілюстрацій, лепбуків до улюбленого художнього твору, прочитаного в 7 класі

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

70.

 

 Підсумковий урок-квест

«Сторінками прочитаних творів» Хіт-парад літературних героїв (літературна вікторина)

КК:   Уміння вчитися впродовж життя

НЛ: Громадянська відповідальність

 

 

docx
Додано
31 липня
Переглядів
2703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку