Календарно-тематичне планування з української літератури в 7 класі на 2024/2025 н. р
Усього — 70 год. На тиждень — 2 год
Програма. «Українська література. 7-9 класи» для закладів
Підручник: Українська література : підруч. для 7 кл. закл. загальн. середн. освіти / Віктор Заболотний, Олександр Заболотний, Ольга Слоньовська, Іванна Ярмульська . — Київ : « Літера ЛТД», 2024. — 224 с. : іл. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» ( наказ МОН України від 05.02.2024 № 124)
Види й кількість робіт з української літератури
Види робіт |
Рік |
І семестр |
ІІ семестр |
Текстуальне вивчення |
53 |
24 |
29 |
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
6 |
3 |
3 |
Розвиток мовлення усно й письмово (у межах годин на текстуальне вивчення) Усна взаємодія і висловлення/ГОВОРІННЯ Письмова взаємодія і висловлення/ПИСЬМО |
4 2 2 |
2 1 1 |
2 1 1 |
Позакласне читання |
2 |
1 |
1 |
Література рідного краю |
2 |
1 |
1 |
Узагальнення та систематизація вивченого |
2 |
- |
2 |
Сприймання усної інформації на слух / АУДІЮВАННЯ |
1 |
- |
1
|
Сприймання письмових текстів/ЧИТАННЯ |
Перевірка здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя) |
№ |
Тема |
Кількість годин |
Кількість контрольних робіт |
1. |
ТЕМА 1. «Народна творчість» |
9 |
1 |
2. |
ТЕМА 2. «Історичне минуле в художній прозі» |
9 |
1 |
3 |
ТЕМА 3. «Окриленість душі в поезії та прозі» |
7 |
0 |
4 |
ТЕМА 4 «Сила дружби та перше кохання»
|
7 |
1 |
ІІ СЕМЕСТР |
|||
5. |
ТЕМА 5. «Мудрість Кобзаря» |
2 |
0 |
6 |
ТЕМА 6. «Література антивоєнного спрямування» |
10 |
1 |
7 |
ТЕМА 7. “Людина і природа в художній літературі”
|
12 |
1 |
8 |
ТЕМА 8. Тема «Фантастика, містика, пригоди» |
14 |
1 |
|
всього |
70 |
6 |
Пам'ятка щодо оцінювання
Оцінки за «Письмо» та «Говоріння» виставляються на підставі робіт із розвитку мовлення та враховуються в семестрову оцінку.
Оцінку за твір з української літератури виставляємо у колонці з датою написання роботи (надпис у колонці «Твір» не робиться).
За читання напам’ять поетичних або прозових творів з української літератури оцінка виставляється в колонку без дати з надписом «Напам’ять» та враховується в тематичну.
Тематичну оцінку виставляємо на підставі поточних оцінок (оцінки за ведення зошита не враховуємо в 5-6 класах).
Семестрове оцінювання у 5-6 класах здійснюємо шляхом додавання тематичних оцінок та груп загального розвитку: аудіювання, говоріння, читання, письмо.
Річне оцінювання виставляємо на підставі семестрових оцінок. Водночас учитель має враховувати такі чинники: динаміку особистих навчальних досягнень учня/учениці протягом року; важливість тем, тривалість їх вивчення та складність змісту; рівень узагальнення й уміння застосовувати набуті протягом навчального року знання тощо.
№ п/п |
Дата |
Зміст навчальної діяльності
|
Очікувані результати (мета) |
Компетентності/ наскрізні лінії |
Прим. |
І СЕМЕСТР
|
|||||
РОЗДІЛ 1. ОЙ НА ГОРІ ТА ЖЕНЦІ ЖНУТЬ ТЕМА 1. «Народна творчість»
|
|||||
1. |
|
Вступ. Функції художньої літератури. Спорідненість функцій літератури з функціями інших видів мистецтва.
|
учень/учениця свідомо застосовує прийоми активного слухання навчальної інформації [9 МОВ 1.1.1-1-1] самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння почутого [9 МОВ 1.2.3-1] обґрунтовує свою позицію щодо почутого повідомлення з урахуванням власного досвіду та інформації з окремих джерел, які вважає авторитетними [9 МОВ 1.5.1-4] обговорює жанрово-родову належність художнього тексту, тематичні та загальні естетичні особливості [9 МОВ 1.1.2-2]; формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння [9 МОВ 1.1.2-4]; характеризує роль, виражальні можливості та вплив на слухача (адресата) важливих художніх деталей [9 МОВ 1.5.3-1] 2.Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації учень/учениця обговорює з іншими особами свої читацькі вподобання і звички, наводячи приклади, аргументи [9 МОВ 2.5.2-1] застосовує різні види критичного читання фольклорних творів [9 МОВ 2.1.1-1-1] характеризує взаємозв’язок між темою та мотивом тексту [9 МОВ 2.2.3-1] розпізнає в художньому тексті зображувально-виражальні засоби [9 МОВ 2.2.6-2] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації текстів фольклорних творів [9 МОВ 2.2.7-1-1] коментує власні почуття під час читання тексту і враження від прочитаного [9 МОВ 2.3.2-1] 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія учень/учениця толерантно коментує різні погляди на обговорювану проблему, узагальнює їх, обстоює власну позицію, дотримується норм етикету [9 МОВ 3.2.3-2] створює та презентує тексти на актуальну самостійно визначену тематику [9 МОВ 3.1.2-1] виконує різні ролі у груповій онлайн комунікації, обирає потрібні стратегії співпраці в різних ситуаціях спілкування [9 МОВ 3.2.2-1] 4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ : аналізує окремі мовні явища в текстах фольклорних творів і робить висновки щодо функціонування певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1-1]; удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела [9 МОВ 4.2.4] |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
2. |
|
Народні соціально-побутові пісні, їх різновиди (оглядово). Ідейно-художнє багатство соціально-побутових пісень. ТЛ: соціально-побутові пісні. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
3. |
|
Народна козацька пісня «Ой на горі та женці жнуть». Образ козака-воїна, захисника України. Відображення життя та побуту козаків. Поєднання громадянських і родинних мотивів, художня образність. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
4. |
|
Народна чумацька пісня «Чумаче, чумаче, чого зажурився?». Зображення непростого мандрівного життя чумаків. Розлука з родиною, туга за домівкою. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
5. |
|
Народна стрілецька пісня. Пісня-реквієм січовому стрілецтву «Там, під львівським замком». Мотив засудження війни. Народна стрілецька пісня літературного походження «Йде січове військо» (М. Гайворонський). Пісня спротиву. Віра в перемогу, патріотизм, оптимізм у творі. ТЛ: пісня-реквієм. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
6. |
|
Урок розвитку мовлення №1. (УСНО) Конкурс на кращого виконавця української народної пісні. Захист мініпроєктів «Краса української пісні» |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
7. |
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки». Побудова, ритм коломийок. Особливість жанру, його життєвість. Коломийки – «перли розсипаного намиста». Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
КК: Соціальна та громадянська компетентності НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
8. |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Народна творчість». |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
9. |
|
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №1 НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ (різнорівневі тестові завдання) |
|
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
ТЕМА 2. «Історичне минуле в художній прозі» |
|||||
10. |
|
Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Короткі відомості про митця. Історична основа повісті. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти нападників. ТЛ: повість (повторення), історична повість; ідея твору |
1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність художнього тексту, ідейно-тематичні та загальні естетичні особливості, зв’язок тексту з певною епохою [9 МОВ 1.1.2-2] переказує художній текст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно складає і компонує план, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати [9 МОВ 1.2.2-1] аналізує стильові, жанрові, естетичні та мовні особливості художнього тексту [9 МОВ 1.4.3-1] доречно використовує цитати для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань [9 МОВ 1.6.1-3] 2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації : учень/учениця застосовує різні види критичного читання прозових творів [9 МОВ 2.1.1-1-2]; коментує та обґрунтовує актуальність порушених в художніх текстах проблем з урахуванням власного досвіду та культурно-історичного контексту [9 МОВ 2.2.1-1] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації текстів історичних художніх творів [9 МОВ 2.2.7-1-2]; характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їхні вчинки та висловлювання [9 МОВ 2.3.1-1] пропонує варіанти інтерпретації образів, подій і ситуацій у текстах [9 МОВ 2.4.5-1] 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія: учень/учениця складає та оформлює власні тексти відповідно до усталених мовних норм [9 МОВ 3.1.4-1]; зіставляє власну думку, зафіксовану в письмовій формі, із думкою інших осіб [9 МОВ 3.1.2-2]; аналізує і вдосконалює зміст написаного відповідно до теми та мети висловлювання [9 МОВ 3.3.2-1] 4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ учень/учениця аналізує окремі мовні явища в текстах художніх творів і робить висновки щодо функціонування певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1-2]; удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела [9 МОВ 4.2.4] |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
11. |
|
Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Сюжет, композиція, основні образи твору. Лідерські якості Захара Беркута. Збірний образ тухольської громади. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
12. |
|
Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Мотиви патріотизму та єдності народу. Ідея твору, його актуальність. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
13. |
|
Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Роль художніх засобів, особливості мови твору. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
14. |
|
Леонід Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу». Короткі відомості про митця. Героїзм українського народу в протистоянні московському війську в битві під Конотопом, усенародний характер боротьби. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
15. |
|
Леонід Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу». Образ Павлика – маленького героя-захисника. Відстоювання права українців на власний національний шлях. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
16. |
|
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
17. |
|
Урок розвитку мовлення №2. (ПИСЬМОВО). Написання есе для читацького блогу / літературного журналу на основі прочитаного твору |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
18. |
|
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №2 ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ХУДОЖНІЙ ПРОЗІ. (різнорівневі тестові завдання) |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
РОЗДІЛ 2. І ДИТИНСТВО, Й РОЗЛУКА, Й ТВОЯ МАТЕРИНСЬКА ЛЮБОВ ТЕМА 3. «Окриленість душі в поезії та прозі»
|
|||||
19. |
|
Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір» (уривки з II, IV, IX розділів). Короткі відомості про митця. Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. |
1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях учень/учениця свідомо застосовує прийоми активного слухання поетичних і прозових творів [9 МОВ 1.1.1-1-3] відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на художніх деталях [9 МОВ 1.1.2-1-2]; обговорює ідейно-тематичні та загальні естетичні особливості художнього тексту [9 МОВ 1.1.2-2]; самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння почутого [9 МОВ 1.2.3-1]; розпізнає основні факти й судження про них, вирізняє авторські інтерпретації, розуміє аргументацію, коментує підтекст художнього тексту [9 МОВ 1.4.6-1]; доречно використовує цитати для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань [9 МОВ 1.6.1-3]
2.Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації учень/учениця застосовує різні види критичного читання прозових і поетичних творів [9 МОВ 2.1.1-1-2]; характеризує взаємозв’язок між темою, мікротемами та основною думкою тексту [9 МОВ 2.2.3-1] розпізнає в художньому тексті зображувально-виражальні засоби [9 МОВ 2.2.6-2]; формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу й інтерпретації текстів художніх творів [9 МОВ 2.2.7-1-3]; коментує власні почуття під час читання тексту і враження від прочитаного [9 МОВ 2.3.2-1] 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія: учень/учениця створює самостійно тексти, використовує різні форми їх презентації для досягнення відповідної комунікативної мети [9 МОВ 3.1.5-1]; добирає виражальні мовні засоби, виявляючи творчу індивідуальність [9 МОВ 3.1.5-2] 4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ: учень/учениця аналізує окремі мовні явища в текстах художніх творів і робить висновки щодо функціонування певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1-2]; удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела [9 МОВ 4.2.4] |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
20. |
|
Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір» Калейдоскоп подій, відображених у спогадах автора. Поетизація краси навколишнього світу, зв’язку людини з усім сущим. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
21. |
|
Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір». Дружба Люби й Михайлика. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
22. |
|
Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір» Психологізм твору (передавання внутрішнього стану персонажу його думок, переживань). |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
23. |
|
Андрій Малишко. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю…». Короткі відомості про митця. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини в поезії Спогади й роздуми ліричного героя поезії «про стежину в рідному краю. Ідея уславлення любові до рідного краю. Художні засоби для донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму. Образи-символи у творі. ТЛ: віршовий розмір, двоскладові стопи (повторення); трискладові стопи. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
24. |
|
Василь Симоненко «Лебеді материнства». Короткі відомості про митця. Мотив уславлення материнської любові, яка супроводжуватиме дитину протягом життя, у поезії «Лебеді материнства»; вічний звʼязок із рідною землею. Возвеличення любові до матері, до Батьківщини. Образи-символи у творі |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
25. |
|
Василь Симоненко «Гей, нові Колумби й Магеллани…» . Романтичний порив, прагнення руху вперед, жага нових відкриттів у поезії Змалювання ідеї сенсу людського життя в пошуках, мандрах, у бажанні самоствердитися. Заперечення байдужості, пасивності. Алегоричні та символічні образи твору. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
ТЕМА 4 «Сила дружби та перше кохання»
|
|||||
26. |
|
Наталка Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» (зі збірки «Щоденник ельфа»). Короткі відомості про письменницю. Розповідь про шкільні будні в оповіданні «Усе шкереберть. І в цьому є сенс». Взаємини головного героя з однолітками, його почуття й переживання. Образ оповідача. |
1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях учень/учениця відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1-1]; переказує художній текст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах [9 МОВ 1.2.1-1]; самостійно складає і компонує план, дає характеристику персонажів літературного твору, доцільно використовуючи цитати [9 МОВ 1.2.2-1]; окреслює тематику та проблематику художнього тексту [9 МОВ 1.4.1-1]; аналізує стильові, жанрові, естетичні та мовні особливості художнього тексту [9 МОВ 1.4.3-1; обґрунтовує зв’язок художнього тексту із власним та суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач – текст – автор»); [9 МОВ 1.4.5-1] добирає і використовує необхідні вербальні та невербальні засоби для ефективної комунікації з урахуванням ситуації спілкування та комунікативних намірів, соціального і культурного контексту [9 МОВ 1.7.1-1] 2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації учень/учениця застосовує різні види критичного читання прозових творів [9 МОВ 2.1.1-1-3]; формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації текстів художніх творів [9 МОВ 2.2.7-1-3]; характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їхні вчинки та висловлювання [9 МОВ 2.3.1-1] 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія учень/учениця складає та оформлює власні тексти відповідно до усталених мовних норм [9 МОВ 3.1.4-1]; оформлює власне висловлення з дотриманням принципів академічної доброчесності [9 МОВ 3.1.3-1] 4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ учень/учениця творчо використовує мовні засоби [9 МОВ 4.2.1-1] |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
27. |
|
Наталка Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» Значення родинних цінностей у становленні особистості. Психологізм у розкритті характерів головних героїв |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
28. |
|
Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» (скорочено). Короткі відомості про митця. Гумористична повість про життя та пригоди школярів: дружбу й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
29. |
|
Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Образи головних персонажів. Основні сюжетні лінії. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
30. |
|
Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Засоби творення комічного. ТЛ: гумор (повторення). |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
31. |
|
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №3. ОКРИЛЕНІСТЬ ДУШІ В ПОЕЗІЇ ТА ПРОЗІ. СИЛА ДРУЖБИ ТА ПЕРШЕ КОХАННЯ (різнорівневі тестові завдання) |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
32 |
|
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ №1 Андрій Чайковський «За сестрою» |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
РОЗДІЛ 3 ЙДУЧИ ДОРОГАМИ ЖИТТЯ ТЕМА 5. «Мудрість Кобзаря» |
|||||
33.
|
|
Тарас Шевченко. Короткі відомості про митця. Рання творчість. Приїзд в Україну 1843 р. Балада «Тополя». Казково-фантастичні й фольклорні мотиви в баладі. Народнопісенний прийом метаморфози. Сюжет і композиція твору. Драматизм ситуацій, розкриття внутрішнього світу людини. Ідея незнищенності справжнього кохання. Поняття про романтичний пейзаж. ТЛ: балада, метаморфоза, романтичний пейзаж. |
1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця свідомо застосовує прийоми активного слухання поетичних творів [9 МОВ 1.1.1-1-3]; відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на художніх деталях [9 МОВ 1.1.2-1-2]; обговорює жанрово-родову належність художнього тексту, ідейно-тематичні та загальні естетичні особливості, зв’язок тексту з певною епохою, творчістю митця [9 МОВ 1.1.2-2]; обґрунтовує зв’язок художнього тексту із власним та суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач ‒ текст ‒ автор») [9 МОВ 1.4.5-1]; модифікує використання інтонаційних засобів залежно від комунікативної ситуації [9 МОВ 1.7.1-3]
|
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
34. |
|
Тарас Шевченко Поезія «Розрита могила». Трагічні наслідки знецінення історичної памʼяті про героїчне минуле. Мотив відродження українського національного почуття, незнищенності народу. ТЛ: громадянська лірика. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
ТЕМА 6. «Література антивоєнного спрямування»
|
|||||
35. |
|
Григір Тютюнник. Повість «Климко». Короткі відомості про митця. Автобіографічна основа твору. Тема, сюжет і композиція твору. Трагедія воєнного лихоліття очима дитини |
1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця свідомо застосовує прийоми активного слухання поетичних творів [9 МОВ 1.1.1-1-3]; відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на художніх деталях [9 МОВ 1.1.2-1-2]; обговорює жанрово-родову належність художнього тексту, ідейно-тематичні та загальні естетичні особливості, зв’язок тексту з певною епохою, творчістю митця [9 МОВ 1.1.2-2]; обґрунтовує зв’язок художнього тексту із власним та суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач ‒ текст ‒ автор») [9 МОВ 1.4.5-1]; модифікує використання інтонаційних засобів залежно від комунікативної ситуації [9 МОВ 1.7.1-3]
2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації: учень/учениця визначає специфіку складників структури художніх текстів різних родів і жанрів, а також особливості міжродових і міжжанрових утворень [9 МОВ 2.1.2-2]; співвідносить зміст сприйнятого художнього тексту з історичним і соціокультурним контекстом, світоглядною позицією автора [9 МОВ 2.1.3-1]; розпізнає в художньому тексті зображувально-виражальні засоби, ознаки авторського стилю [9 МОВ 2.2.6-2]; на основі прочитаного створює власний або колективний медійний продукт [9 МОВ 2.7.2-1] 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія: учень/учениця створює самостійно тексти, використовує різні форми їх презентації для досягнення відповідної комунікативної мети [9 МОВ 3.1.5-1]; добирає виражальні мовні засоби, виявляючи творчу індивідуальність [9 МОВ 3.1.5-2]; 4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ: учень/учениця аналізує окремі мовні явища в текстах художніх творів і робить висновки щодо функціонування певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1-2] |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
36. |
|
Григір Тютюнник. Повість «Климко». Образ Климка. Ідея самопожертви. Показ людських стосунків у воєнний час. Психологізм у розкритті характерів героїв. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
37. |
|
Григір Тютюнник. Повість «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
38. |
|
Григір Тютюнник. Повість «Климко». Художні деталі як засоби відтворення соціального й матеріального стану, психологічних переживань, характеру персонажів. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
39. |
|
Урок розвитку мовлення№3 (ПИСЬМОВО) Роздум на тему: « Чи кожна людина здатна на самопожертву заради інших?» або «Що спільного між Климком і мною». |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
40. |
|
Павло Вишебаба. Оповідання «Марсіани». Короткі відомості про митця. Розповідь, заснована на реальних подіях. Місце й роль двох записок у художньому тексті. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
41. |
|
Павло Вишебаба. Оповідання «Марсіани». Ліричний герой як збірний образ українського воїна-захисника. Зображення величі духу, людяності, чуйності, героїзму, відданості батьківщині захисника України. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
42. |
|
Павло Вишебаба. Поезія «Доньці» («Тільки не пиши мені про війну»). Неприйняття війни. Щирість почуттів і безмежна батьківська любов. ТЛ: мілітарна література. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
43. |
|
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ №2 Ніна Бічуя «Звичайний шкільний тиждень». |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
44. |
|
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №4 МУДРІСТЬ КОБЗАРЯ. ЛІТЕРАТУРА АНТИВОЄННОГО СПРЯМУВАННЯ (тест) |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
РОЗДІЛ 4. ПІДНЯТИСЯ НАД БУДЕННІСТЮ ТЕМА 7. “Людина і природа в художній літературі” |
|||||
45. |
|
Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». Дружба хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи, бережного ставлення до диких тварин |
1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця свідомо застосовує прийоми активного слухання навчальної інформації [9 МОВ 1.1.1-1-1] ; відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1-1]; обговорює актуальність, художнього тексту, ідейно-тематичні особливості, зв’язок тексту з певною епохою, творчістю митця [9 МОВ 1.1.2-2]; переказує художній текст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах [9 МОВ 1.2.1-1]; виявляє важливі деталі для ілюстрування власного розуміння почутого [9 МОВ 1.4.1-2]; розрізняє окремі елементи маніпуляції та пропаганди [9 МОВ 1.4.4-2]; пояснює причини відповідного емоційного стану в типових життєвих ситуаціях [9 МОВ 1.8.1-2] 2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації: учень/учениця застосовує різні види критичного читання прозових творів [9 МОВ 2.1.1-1-2]; співвідносить зміст сприйнятого художнього тексту з історичним і соціокультурним контекстом, світоглядною позицією автора [9 МОВ 2.1.3-1]; коментує та обґрунтовує актуальність порушених в художніх текстах проблем з урахуванням власного досвіду та культурно-історичного контексту [9 МОВ 2.2.1-1]; формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації текстів художніх творів, зокрема антивоєнних творів [9 МОВ 2.2.7-1-3]; коментує власні почуття під час читання тексту і враження від прочитаного [9 МОВ 2.3.2-1] 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія: учень/учениця складає та оформлює власні тексти відповідно до усталених мовних норм [9 МОВ 3.1.4-1] оформлює власне висловлення з дотриманням принципів академічної доброчесності [9 МОВ 3.1.3-1]; толерантно коментує різні погляди на обговорювану проблему, узагальнює їх, обстоює власну позицію, дотримується норм етикету, засад академічної доброчесності під час онлайн-спілкування [9 МОВ 3.2.3-2] визначає переваги і недоліки власних написаних текстів і планує власний навчальний розвиток з урахуванням аналізу допущених помилок [9 МОВ 3.3.3-1]
|
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
46. |
|
Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. Людина й природа, дружба й взаємодопомога, добро й зло у творі. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
47. |
|
Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». Головні й другорядні герої твору. Сюжет повісті. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
48. |
|
Борис Харчук. Повість «Діана». Художня оповідь про перебування на канікулах у селі міської дівчинки Марти, розкриття дружніх стосунків дівчинки зі своєю підопічною – вівчаркою Діаною. Сюжет і композиція твору. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
||
49. |
|
Борис Харчук. Повість «Діана». Внутрішній монолог Марти як додатковий прийом для розкриття сутності душі дівчинки. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
50. |
|
Борис Харчук. Повість «Діана». Мінливість вражень, думок, настроїв, переживань персонажів твору. Мотив відповідальності за тих, кого ми приручили. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
51. |
|
Борис Харчук. Повість «Діана». Глибина підтексту в повісті та несподівана розв’язка. Гармонія людини й природи. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
52. |
|
Володимир Підпалий. Поезія «Бачиш: між трав зелених…». Ідея гуманізму, людяності, дбайливе ставлення до природи та всього живого. Піклування ліричного героя про природу рідного краю. Чарівний світ природи й людської уяви. Ніжність почуттів ліричного героя. ТЛ: верлібр (оглядово). |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
53. |
|
Ліна Костенко. Поезії «Дзвенять у відрах крижані кружальця…», «Ще назва є, а річки вже немає…». Глибина й оригінальність авторського світобачення та солодкий спомин про дитинство у вірші «Дзвенять у відрах крижані кружальця...». Уявний образ самотньої оселі, не зігрітої людським теплом. Мотив відповідальності людини за свої вчинки у вірші «Ще назва є, а річки вже немає…». Глибина почуттів ліричної героїні та поетичних асоціацій.
|
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
54. |
|
Ліна Костенко. Поезії «Цей ліс живий…», «Люблю чернігівську дорогу…». Виразне читання поезій напам’ять. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
||
55. |
|
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ № 2. Поети Запорізького краю |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
56. |
|
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА № 5 ЛЮДИНА І ПРИРОДА В ХУДОЖНІЙ ЛІТЕРАТУРІ (тест або інша форма обліку знань)
|
|
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
ТЕМА 8. Тема «Фантастика, містика, пригоди» |
|||||
57. |
|
Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Коротко про письменницю. Позачасова актуальність екологічних проблем. |
1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: учень/учениця відповідає на запитання за змістом почутого художнього тексту, акцентуючи увагу на художніх деталях [9 МОВ 1.1.2-1-2]; переказує художній текст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах [9 МОВ 1.2.1-1]; розпізнає і передає прихований зміст художнього тексту, виражений невербально [9 МОВ 1.1.3]; окреслює тематику та проблематику художнього тексту [9 МОВ 1.4.1-1; аналізує стильові, жанрові, естетичні та мовні особливості художнього тексту [9 МОВ 1.4.3-1; обґрунтовує зв’язок художнього тексту із власним та суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач ‒ текст ‒ автор») [9 МОВ 1.4.5-1]; розпізнає основні факти й судження про них, вирізняє авторські інтерпретації, розуміє аргументацію, коментує підтекст художнього тексту [9 МОВ 1.4.6-1] 2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації: учень/учениця застосовує різні види критичного читання гумористичних і сатиричних творів [9 МОВ 2.1.1-1-3]; визначає специфіку складників структури художніх текстів різних родів і жанрів [9 МОВ 2.1.2-2]; розмежовує в тексті фактичну інформацію, суб’єктивні судження та прихований підтекст, наводить аргументи для спростування або підтвердження суджень, коментує підтекст [9 МОВ 2.2.2-1]; характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їхні вчинки та висловлювання [9 МОВ 2.3.1-1] обговорює з іншими особами свої читацькі вподобання і звички, наводячи приклади, аргументи, презентує прочитаний літературний твір у різний спосіб [9 МОВ 2.5.2-1] на основі прочитаного створює власний або колективний медійний продукт [9 МОВ 2.7.2-1] 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємоді: учень/учениця складає та оформлює власні тексти відповідно до усталених мовних норм [9 МОВ 3.1.4-1] оформлює власне висловлення з дотриманням принципів академічної доброчесності [9 МОВ 3.1.3-1] 4. Дослідження індивідуального мовлення, літературних і мовних явищ: учень/учениця імпровізує з текстом, застосовуючи елементи стилізації, пародії тощо, обстоює свою позицію та право на самовираження [9 МОВ 4.2.2-1] |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
58. |
|
Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Пізнання світу, відповідальність за долю людства. Емоційний стан персонажів, їхня поведінка та міркування. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
59. |
|
Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Наукові факти й технічні досягнення та гіпотези, припущення. Композиція твору. ТЛ: фантастика. |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
60. |
|
Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» (скорочено). Коротко про письменницю. Світла й зворушлива фентезійно-містична історія про те, яким насправді важливим у нашому житті є все, створене з добром і любов’ю, у що вкладено часточку душі. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
61. |
|
Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» Розкриття характеру головної героїні. Стійкість у подоланні труднощів, цілеспрямованість у досягненні мети. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
62. |
|
Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» Почуття обов’язку, дружба й взаємодопомога. Готовність продукувати нові ідеї. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
63. |
|
Урок розвитку мовлення №3. (УСНО). Словесний малюнок до твору. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
64. |
|
Урок розвитку мовлення №4. (ПИСЬМОВО). Написання есе для читацького блогу / літературного журналу на основі прочитаного твору |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
65. |
|
Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» Проблематика повісті. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
66. |
|
УРОК ТВОРЧОСТІ. Створення медійного проєкту (буктрейлер, плакат, фотоколаж, постер) за текстом літературного твору. |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність
|
|
|
67. |
|
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА № 6. ФАНТАСТИКА, МІСТИКА, ПРИГОДИ (різнорівневі тестові завдання) |
КК: Обізнаність та самовираження у сфері культури НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
68. |
|
Узагальнення вивченого за рік «Творча майстерня» Створення буктрейлерів, коміксів, ілюстрацій, лепбуків до улюбленого художнього твору, прочитаного в 7 класі |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
69. |
|
Узагальнення та систематизація вивченого за рік. Презентація буктрейлерів, коміксів, ілюстрацій, лепбуків до улюбленого художнього твору, прочитаного в 7 класі |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|
|
70. |
|
Підсумковий урок-квест «Сторінками прочитаних творів» Хіт-парад літературних героїв (літературна вікторина) |
КК: Уміння вчитися впродовж життя НЛ: Громадянська відповідальність |
|