Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 8 класу на 2018-2019 н.р. Розрахунок - 2 години на тиждень. На 2 семестри. По дві колонки для дати та номеру уроку.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
8 КЛАС
Програми. Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім "Освіта" 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України 07.06.2017 № 804).
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: • контрольного класного твору; • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
1 2 |
3
1 2 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
Уроки виразного читання (ВЧ) |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І СЕМЕСТР
№ |
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Прим. |
||
1 |
|
|
|
Тема №1. Вступ. |
|
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Різновиди образів. Аналіз художнього твору. ТЛ: поглиблення понять про художній образ, художній твір. |
||||||
2 |
|
|
|
Усна народна творчість. Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. "Зажурилась Україна", "Та, ой, як крикнув же козак Сірко". ТЛ: історичні пісні. |
|
|
3 |
|
|
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. "Ой Морозе, Морозенку", "Максим козак Залізняк". |
|
|
4 |
|
|
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. "Чи не той то хміль". "За Сибіром сонце сходить". Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. |
|
|
5 |
|
|
|
Пісні Марусі Чурай. "Засвіт встали козаченьки", "Віють вітри, віють буйні", "Ой не ходи, Грицю...".. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. |
Напам’ять «Засвіт стали..» |
|
6 |
|
|
|
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум. ТЛ: думи. |
|
|
7 |
|
|
|
"Маруся Богуславка". Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі і становищем дружини турецького вельможі. |
|
|
8 |
|
|
|
ПЧ №1. Українські історичні пісні та народні думи. Народна дума "Буря на Чорному морі". |
ПЧ №1 |
|
9 |
|
|
|
РМ №1. Створення уявних словесних портретів героїв народних пісень та дум (усно). |
РМ №1 |
|
10 |
|
|
|
Контрольна робота №1 за темою «Вступ. Усна народна творчість» (тестові завдання).
|
КР №1 |
|
ТЕМАТИЧНА |
||||||
11 |
|
|
|
Тема №2. Світ української поезії. Тарас Шевченко, Леся Українка. |
|
|
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. "Думи мої, думи мої...". Усвідомлення власної місії поета. ТЛ: філософська лірика. |
||||||
12 |
|
|
|
Т. Шевченко. "Ой три шляхи широкії". Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. |
|
|
13 |
|
|
|
Т. Шевченко. "Мені однаково, чи буду". Роздуми автора про власну долю, долю України. |
Напам’ять |
|
14 |
|
|
|
РМ №2. Письмовий аналіз поетичного твору. |
РМ №2 |
|
15 |
|
|
|
ЛРК №1. Поетична Одещина. Загальна характеристика розвитку поетичного слова в Одесі. Оспівування міста, моря, степу в поетичній творчості письменників рідного краю. Г.Зленко. Цикл сонетів «На тлі Одеси». |
ЛРК №1. |
|
16 |
|
|
|
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою. |
|
|
17 |
|
|
|
Леся Українка. "Хотіла б я піснею стати...". Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. |
Напам’ять |
|
18 |
|
|
|
Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. |
|
|
19 |
|
|
|
Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності. |
|
|
20 |
|
|
|
Урок виразного читання №1. Виразне читання напам’ять віршів Т.Шевченка, Лесі Українки. |
ВЧ №1 |
|
21 |
|
|
|
Контрольна робота №2 за темою «Світ української поезії». Контрольний письмовий твір-роздум за творами Т. Шевченка і Лесі Українки. («Роль поета в житті й визвольній боротьбі народу за поемою Лесі Українки «Давня казка». «Філософська лірика Т. Г. Шевченка»).
|
КР №2 |
|
ТЕМАТИЧНА |
||||||
22 |
|
|
|
Тема №3. Світ української поезії. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько. Із сучасної української поезії. |
Напам’ять |
|
В. Сосюра. «Любіть Україну!». Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Патрiотичний пафос вірша «Любіть Україну!». |
||||||
23 |
|
|
|
В. Сосюра. «Васильки» - взірець інтимної лірики. «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»). Щирість ліричного самовираження. ТЛ: громадянська лірика, інтимна лірика, пейзажна лірика. |
|
|
24 |
|
|
|
В. Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд» Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. |
|
|
25 |
|
|
|
В. Голобородько. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»). Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. ТЛ: вільний вірш. |
|
|
26 |
|
|
|
В. Голобородько. «Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. |
|
|
27 |
|
|
|
Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.). Розмаїття сучасної лірики. В. Герасим’юк. «Чоловічий танець». І. Малкович. «З янголом на плечі», «З нічних молитов». Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. |
Напам’ять 1 вірш (на вибір).
|
|
28 |
|
|
|
А. Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді». І. Павлюк «Дівчинка». Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. |
|
|
29 |
|
|
|
Г. Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. |
|
|
30 |
|
|
|
Контрольна робота №3 за темою «Світ української поезії» (розлогі відповіді на запитання). |
КР№ 3 |
|
31 |
|
|
|
ЛРК №2. Українська проза. Утвердження гуманістичних цінностей у прозових творах письменників Одещини. Жанрове та стильове розмаїття. Проблема істинної цінності людини в творі В. Полтавчука «На березі ріки». |
ЛРК №2 |
|
32 |
|
|
|
ПЧ №2. О.Гончар. «Бригантина». |
ПЧ №2 |
|
ЗОШИТ
ТЕМАТИЧНА
І СЕМЕСТР
СКОРИГОВАНО
ІІ СЕМЕСТР
33 |
|
|
|
Тема №4. Національна драма. З української прози. |
|
||
І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв». |
|||||||
34 |
|
|
|
І.Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
|
||
35 |
|
|
|
І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. |
|
||
36 |
|
|
|
І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей – наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві. |
|
||
37 |
|
|
|
І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Засоби сатиричного змалювання. |
|
||
38 |
|
|
|
РМ №3. Дискусія про бездуховність людини, яка є проявом зла, про сенс людського життя, інші думки, викликані прочитанням твору (за п’єсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч»). Актуальність п’єси і в наш час. |
РМ №3 |
||
39 |
|
|
|
М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Коротко про письменника. Пригодницький романтичний сюжет повісті. |
|
||
40 |
|
|
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття. |
|
||
41 |
|
|
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною. |
|
||
42 |
|
|
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Час і вічність у повісті, символічні образи. |
|
||
43 |
|
|
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. |
|
||
44 |
|
|
|
Урок виразного читання №2. Виразне читання напам’ять і коментування найцікавіших епізодів повісті «Дорогою ціною» М.Коцюбинського. |
ВЧ №2 |
||
45 |
|
|
|
Контрольна робота №4 за темою «Національна драма. З української прози». Контрольний письмовий твір-роздум за творчістю І.Карпенка-Карого, М.Коцюбинського. («Мої роздуми над вчинками героїв п’єси І.Карпенка-Карого «Сто тисяч», «Згубний вплив грошей на героїв п’єси І.Карпенка-Карого «Сто тисяч». «Дорогою ціною… здобути бажану волю»).
|
КР№ 4 |
||
ТЕМАТИЧНА |
|||||||
46 |
|
|
|
Тема №5. З української прози. О. Довженко, Н. Бічуя, В. Дрозд. |
|
||
О. Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. |
|||||||
47 |
|
|
|
О. Довженко. «Ніч перед боєм». Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів. |
|
||
48 |
|
|
|
ЛРК №3. Прозаїки Одещини про боротьбу з німецько-фашистськими загарбниками. Лідія Селютіна. «Брати». |
ЛРК №3 |
||
49 |
|
|
|
ПЧ №3. Сторінки історії у творах українських прозаїків. Наталена Королева. «Легенди старокиївські». |
ПЧ №3 |
||
50 |
|
|
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання. Особливості композиції твору. |
|
||
51 |
|
|
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі. |
|
||
52 |
|
|
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Проблема особистості в сучасному світі. |
|
||
53 |
|
|
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи героїв твору. |
|
||
54 |
|
|
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. |
|
||
55 |
|
|
|
В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення. |
|
||
56 |
|
|
|
В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала. |
|
||
57 |
|
|
|
РМ №4. Письмовий докладний переказ уривку з оповідання «Білий кінь Шептало» В.Дрозда із творчим завданням про уміння зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі, залишатися людиною в будь-яких ситуаціях. |
РМ №4 |
||
58 |
|
|
|
Контрольна робота №5 за темою «З української прози. О. Довженко, Н. Бічуя, В.Дрозд (тестові завдання).
|
КР№ 5 |
||
ТЕМАТИЧНА |
|||||||
59 |
|
|
|
Тема №6. З української прози. Український гумор. Ю. Винничук, В.Чемерис. |
|
||
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
|||||||
60 |
|
|
|
Ю. Винничук. «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. |
|
||
61 |
|
|
|
Ю. Винничук. «Місце для дракона». Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
|
||
62 |
|
|
|
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі. Виразне читання твору. |
|
||
63 |
|
|
|
В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Виразне читання твору. |
|
||
64 |
|
|
|
В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дружба і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. |
|
||
65 |
|
|
|
В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок. |
|
||
66 |
|
|
|
Контрольна робота №6 за темою «З української прози. Український гумор. В. Дрозд, Ю. Винничук, В.Чемерис. (розлогі відповіді на запитання). |
КР№6 |
||
67 |
|
|
|
ПЧ №4. Остап Вишня. «Мисливські усмішки» («Відкриття охоти»). Презентація літератури для читання на літо. |
ПЧ №4 |
||
68 |
|
|
|
ЛРК №4. Гумор і сатира. Одещина сміється. С.Олійник - ветеран українського гумористичного цеху. Викриття нероб, охочих поживитися чужим коштом . «Пригода в лісосмузі», «Пес Барбос і повчальний крос» - улюблені гуморески українського села. |
ЛРК №4 |
||
69 |
|
|
|
Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
|
||
70 |
|
|
|
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання. |
|
||
Для вивчення напам’ять
ЗОШИТ
ТЕМАТИЧНА
ІІ СЕМЕСТР
СКОРИГОВАНО
РІЧНА
Звірено з програмою,
вказаною в плануванні: __________
1 |
|