Календарно-тематичне планування уроків УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ у 7 класі на 2019-2020 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури складено за навчальною програмою: Українська література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти . – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА  ЛІТЕРАТУРА

7 КЛАС

(Відповідно до  навчальної  програми:  Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. –  К.:  Освіта,  2013  зі  змінами,    затвердженими  наказом   МОН  України від  07.06.2017  №804)

2 год на тиждень (70 годин на рік)

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

К-сть

К-сть

Контрольні  роботи у формі:

Всього

2

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших  завдань (тестів, відповідей  на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання

2

2

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток  мовлення

2

у+п

2

у+п

 

№ п/п

Дата

 

Тема уроку

 

 

Примітка

1

 

Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва

 

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ

Суспільно-побутові пісні

2

 

Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень

ТЛ:  суспільно-побутові пісні

Вивчити напам’ять 1пісню

(на вибір)

3

 

Козацькі пісні. «Ой на горі та женці жнуть». Героїзм у козацьких піснях

4

 

Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Трагізм у чумацьких піснях

 

 

Коломийки

5

 

«Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок.  Гумор і любов до життя

ТЛ:  коломийки

6

 

Урок літератури рідного краю №1. ______________________________________________________________________

ЛРК №1

 

 

ПРО МИНУЛІ ЧАСИ

 

7

 

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут»

ТЛ:  історична повість

 

8

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників

 

9

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі

 

10

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті

 

11

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Лідерські якості головного героя твору

 

12

 

Контрольна робота №1. Вступ. Із пісенних скарбів. Про минулі часи

КР №1 (тест)

13

 

Тарас Шевченко. Життєпис поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»)

 

14

 

Тарас Шевченко. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»)

ТЛ:  балада, метаморфози

 

15

 

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього

ТЛ:  ідея

Вивчити   напам’ять

16

 

 Урок виразного читання №1. Читання поезій Т.Г. Шевченка

ВЧ №1

17

 

 Урок позакласного читання №1. М.Трублаїні. «Шхуна «Колумб»»

ПЧ №1

18

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті

ТЛ:  героїко-романтична повість, композиція

 

19

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості.

Урок мовленнєвого розвитку  №1.  Написання листа головному герою

РМ №1 (письмово)

20

 

Андрій Чайковський «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків

ТЛ:  романтичний герой

 

21

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Родинні цінності і патріотизм у творі. Фольклорні мотиви, засоби (прийом гіперболізації)

 

22

 

Контрольна  робота №2. Про минулі часи

КР №2(тест)

23

 

Урок літератури рідного краю №2. Край, де щедрістю все дише. Василь Корчемний

ЛРК №2

24

 

Урок позакласного читання №2. _____________________________________________________________________

ПЧ №2

25

 

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять…»  – автобіографічна повість про дитинство

ТЛ:  автобіографічний твір 

 

26

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі

 

27

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців

 

28

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Образ гусей-лебедів

 

29

 

Урок мовленнєвого розвитку  №2.  Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика (усна характеристика)

РМ №2 (усно)

30

 

Контрольна робота №3. Про минулі часи

КР №3

(твір)

31

 

Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника.  Автобіографічна основа повісті «Климко»

 

32

 

Григорій Тютюнник «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

 

33

 

Григорій Тютюнник «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних

 

34

 

Григір Тютюнник. «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь)

ТЛ:  художня деталь

 

 

 

«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ — ЛЮДИНА…»

 

 

35

 

Відомості про Олексу Стороженка, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми в оповіданні «Скарб»

 

36

 

Олекса Стороженко. «Скарб». Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання

 

37

 

Богдан Лепкий. «Мишка (казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми у творі

 

38

 

Богдан Лепкий. «Мишка (казка для дітей: для малих і великих)». Збереження загальнолюд-ських цінностей – необхідна умова життя в  суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі

 

39

 

Урок позакласного читання №3. М.Стельмах. «Щедрий вечір»

ПЧ №3

40

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив…» 

Вивчити напам’ять

1 вірш

 (на вибір)

41

 

Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності. Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни

42

 

Ліна Костенко. «Чайка на крижині». Духовне багатство – найбільший скарб у житті

43

 

Ліна Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально

44

 

Контрольна робота № 4. Про минулі часи. Ти знаєш, що ти людина

КР №4 (тест)

45

 

Урок літератури рідного краю № 3. ____________________________________________________

ЛРК №3

46

 

Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства» Громадянські, патріотичні мотиви його лірики.

Вивчити напам’ять

1 вірш

 (на вибір)

47

 

В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина?». Загальнолюдські цінності та ідеї

48

 

В.Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магелани». Заклик поета відкривати «духовні острови» в інтелектуальному морі свого народу

49

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній

 

50

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного

 

51

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та людині.

 

52

 

Урок мовленнєвого розвитку  №3. Складання анкети головного героя твору Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

РМ №3 (письмово)

53

 

Урок виразного читання №2. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

ВЧ №2

54

 

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності

ТЛ:  новела

 

55

 

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин)

 

56

 

Контрольна робота №5. Ти знаєш, що ти людина

КР №5

(твір)

 

 

МИ – УКРАЇНЦІ

 

57

 

Олег Ольжич. Українські національні герої, лицарі духу. «Захочеш – і будеш». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом

 

58

 

Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам

 

59

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача

 

60

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак)  – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості

 

61

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність

 

62

 

Урок мовленнєвого розвитку  №4.  «Нова пригода Івана Сили». Продовження повісті Олександра Гавроша

РМ №4

(усно)

63

 

Урок позакласного читання №4. А. Дімаров. «Блакитна дитина»

ПЧ №4

64

 

Андрій Малишко.  Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник».  Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них

Вивчити напам’ять

1 вірш

 (на вибір)

65

 

Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті

66

 

Ліризм поезій А. Малишка

67

 

Урок літератури рідного краю № 4. ____________________________________________________

ЛРК №4

68

 

Контрольна робота №6.  Ми - українці

КР №6

(тест)

69

 

Твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість

 

70

 

Підсумковий урок

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Teleckaya Lubov Viktorivna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
3443
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку