КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ 5 КЛАСУ
(Відповідно до навчальної програми:
Українська мова. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
За програмою - 122 год, 3,5 год на тиждень.
За навчальним планом – 140 год, 4 год на тиждень.
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт
Усього годин |
140 |
|
Години з РМ |
24 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Фронтальні |
||
Перевірка мовної теми (контрольна робота) |
4 (16.09/18.10/15.11/20.12) |
4 |
Письмо: переказ твір |
1 (30.09) - |
1 - |
Правопис: диктант |
1 (15.12) |
1 |
Індивідуальні |
||
Говоріння: діалог усний переказ усний твір читання вголос |
1 (06.09) 1 (22.11) - - |
- - 1 1 |
Підручник: Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. заг. серед. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — 2-ге вид., доопрац. — Київ : Генеза, 2018. — 208 с.
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Прим. |
К-сть год. |
І семестр |
||||
Тема Вступ |
||||
1 |
01.09 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. |
Чит с. 4-7 Впр 7 |
1 |
2 |
02.09 |
РМ №1. Загальне уявлення про мовлення; види мовленнєвої діяльності їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування. |
§ 1 Впр 15 |
|
3 |
06.09 |
РМ №2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру). |
§ 2 Впр 22 |
|
4 |
07.09 |
РМ №3. Складання розповіді на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів (орієнтовна тема: «Чим запам’яталося мені літо») |
Дописати розповідь на обрану тему |
|
Тема Повторення вивченого в початкових класах |
||||
5 |
08.09 |
Текст. Речення. Слово. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація |
§4 Впр 30 |
|
6 |
09.09 |
РМ №4. Текст змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка, мікротема. Будова тексту. Абзац. Ключові слова в тексті. |
§5 Впр 50 |
|
7 |
13.09 |
РМ №5. Усна й письмова форма тексту. Типи мовлення. Особливості будови опису предмета (тварини). |
§6 Впр 55 |
|
8 |
14.09 |
РМ №6. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
§7 Впр 56 |
|
9 |
15.09 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
Повторити §4-7 Підготуватись до к.р. |
|
10 |
16.09 |
Контрольна робота №1 Повторення вивченого в початкових класах. |
|
|
Тематична |
||||
|
||||
Тема Лексикологія |
||||
11 |
20.09 |
Лексичне значення слова. Однозначні і багатозначні слова (повторення). Використання багатозначних слів у прямому й переносному значенні (повторення). |
§8 Впр. 64 |
|
12 |
21.09 |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник. |
§9 Впр. 73 |
|
13 |
22.09 |
Групи слів за значенням: синоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником синонімів. |
§10 Впр. 78 |
|
14 |
23.09 |
Групи слів за значенням: антоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником антонімів. |
§11 |
|
15 |
27.09 |
Групи слів за значенням: омоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником омонімів. |
§13 Впр. 105 |
|
16 |
28.09 |
РМ №7. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
Чит. С. 48 Впр. 98 |
|
17 |
29.09 |
РМ №8. Докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
Дописати переказ, визначити тему |
|
18 |
30.09 |
Докладний (контрольний) письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми |
Повторити §15, Впр. 117 |
|
Зошит |
||||
19 |
04.10 |
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
§14 Впр. 112, с. 48 |
|
20 |
05.10 |
РМ №9. Аналіз письмового переказу |
|
|
21 |
06.10 |
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
|
|
22 |
07.10 |
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
23 |
11.10 |
Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення з фразеологічним словником. |
|
|
24 |
12.10 |
Фразеологізми в ролі членів речення. |
|
|
25 |
13.10 |
Повторення теми. Тренувальні вправи (підготовка до контрольної роботи). |
Підготуватись до к.р., тест с. 51 |
|
26 |
18.10 |
Контрольна робота №2 Лексикологія |
Впр. 118 |
|
Тематична |
||||
|
||||
Тема Будова слова. Орфографія |
||||
27 |
19.10 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
§17 впр 123 |
|
28 |
20.10 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
§18 впр 138 |
|
29 |
21.10 |
Уникнення помилок, пов’язаних із невиправданим вживанням спільнокореневих слів. |
Вивчити схему розбору слова за будовою |
|
Зошит |
||||
30 |
01.11 |
Змінні й незмінні слова. |
§19 Впр. 155 |
|
31 |
02.11 |
РМ №10. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
§20 с. 66-67 впр 159 |
|
32 |
03.11 |
Правопис значущих частин слова (повторення) |
§21 впр. 162 |
|
33 |
04.11 |
Тренувальні вправи. |
§21 впр. 165 |
|
34 |
08.11 |
РМ №11. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
Впр. 160 |
|
35 |
09.11 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
§22 впр. 169 |
|
36 |
10.11 |
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-. Тренувальні вправи |
§ 22 впр 171 |
|
37 |
11.11 |
Тренувальні вправи. Повторення теми. Підготовка до контрольної роботи. |
§23 впр. 178 |
|
38 |
15.11 |
Контрольна робота №3 Будова слова. Орфографія. |
с. 75 |
|
Тематична |
||||
Тема Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення |
||||
39 |
16.11 |
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. |
§25 впр. 193 |
|
40 |
17.11 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
§26, §27 впр. 200, 201 |
|
41 |
18.11 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
§27 впр. 211 |
|
42 |
22.11 |
РМ №12. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
43 |
23.11 |
РМ №13. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
|
|
44 |
24.11 |
РМ №14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом. |
|
|
45 |
25.11 |
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). Основні правила переносу. |
§28, §29 впр. 223, 233 |
|
46 |
29.11 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
§ 31 впр. 246 |
|
47 |
30.11 |
РМ №15. Аналіз письмового твору. |
|
|
Зошит |
||||
48 |
01.12 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
§31 впр. 248 |
|
49 |
02.12 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом із наголошеним [у] в коренях слів. |
§31 впр. 245 |
|
50 |
06.12 |
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
Потворити вивчвені орфограми, впр. 271 |
|
51 |
07.12 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
§ 32 впр. 257 |
|
52 |
08.12 |
Вимова і правопис префіксів роз-, без-. |
§38 впр. 300 |
|
53 |
09.12 |
Тренувальні вправи. |
§38 впр. 305 |
|
54 |
13.12 |
Спрощення в групах приголосних. |
§33 впр. 264 |
|
55 |
14.12 |
Тренувальні вправи |
Впр. 267 |
|
56 |
15.12 |
Контрольний диктант |
|
|
57 |
16.12 |
Тренувальні вправи (підготовка до контрольної роботи). |
|
|
58 |
20.12 |
Контрольна робота №4 Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. |
|
|
59 |
21.12 |
Узагальнення вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» |
|
|
60 |
22.12 |
Аудіювання. |
|
|
61 |
23.12 |
Узагальнення вивченого за І семестр. |
|
|
Зошит. Тематична. І семестр |
||||
|