КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
ДЛЯ 5 КЛАСУ (ЗА НОВОЮ ПРОГРАМОЮ)
(122 год 3,5 год на тиждень
Мовленнєва змістова лінія -24 год)
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, Українська мова. 5 – 9 класи / уклад. Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко, К.И. Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін 2016 р.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Обов'язкова кількість видів контролю
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
Фронтальні види контрольних робіт |
||||
Перевірка мовної теми* |
4 |
|
5 |
|
Письмо: Переказ |
1 |
|
1 |
|
Твір |
-
|
|
1 |
|
Правопис: Диктант |
1 |
|
1 |
|
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
|
Тема (17 г.)Повторення вивченого в початкових класах.Текст. Речення. Слово. Лексикологія
|
||||
Запис у журналі без дати. Усний переказ Діалог |
||||
1 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України |
|
|
|
2 |
РМ№1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично) |
|
РМ1 |
|
3 |
РМ№ 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул) |
|
РМ2 |
|
4 |
РМ№ 3. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного |
|
РМ3 |
|
5 |
Усні й письмові висловлення, текст.Зміст, заголовок тексту. План тексту.Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення |
|
|
|
6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту |
|
|
|
7 |
Лексичне значення слова. Однозначні та багатозначні слова
|
|
|
|
8 |
Уживання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Тлумачний словник |
|
|
|
9 |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично)
|
|
|
|
10 |
Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів
|
|
|
|
11 |
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів
|
|
|
|
12 |
РМ № 4. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
|
РМ4 |
|
13 |
Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів |
|
|
|
14 |
РМ № 5. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом) |
|
РМ5 |
|
15 |
РМ № 6. Аналіз письмового переказу |
|
РМ6 |
|
16 |
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів
|
|
|
|
17 |
Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових классах. Текст. Речення. Слово. Лексикологія( тестові завдання) |
|
КР №1 |
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична |
||||
Тема2( 13г.)Будова слова. Орфографія |
||||
18 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова |
|
|
|
19 |
Корінь. Спільнокореневі слова й форми слова |
|
|
|
20 |
РМ № 7. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом |
|
РМ7 |
|
21 |
Корінь. Спільнокореневі слова й форми слова
|
|
|
|
22 |
Суфікс
|
|
|
|
23 |
Префікс
|
|
|
|
24 |
Незмінні й змінні слова
|
|
|
|
25 |
РМ №8. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі) |
|
РМ8 |
|
26 |
РМ №9. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини) |
|
РМ9 |
|
27 |
Правопис значущих частин слова (повторення)
|
|
|
|
28
|
Написання префіксів пре-, при-, прі- |
|
|
|
29 |
Написання префіксів пре-, при-, прі- |
|
|
|
30 |
Контрольна робота №2. Будова слова. Орфографія( тестові завдання)
|
|
КР №2 |
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична
|
||||
Тема3 (41 г.)Фонетика. Графіка. Орфоепія. ОрфографіяТема3.1(10г.)Звуки мови й звуки мовлення .Позначення звуків мовлення на письмі |
||||
31 |
Голосні й приголосні звуки
|
|
|
|
32 |
Приголосні тверді й м'які
|
|
|
|
33 |
Приголосні дзвінкі й глухі
|
|
|
|
34 |
Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г
|
|
|
|
35 |
РМ № 10. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму
|
|
РМ10 |
|
36 |
Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв
|
|
|
|
37
|
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ |
|
|
|
38 |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ
|
|
|
|
39 |
РМ №11. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму
|
|
РМ11 |
|
40 |
Контрольна робота №3. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (тестові завдання)
|
|
КР №3 |
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична |
||||
Тема3.2 (15г.) Склад. Наголос. Вимова звуків |
||||
41 |
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично)
|
|
|
|
42 |
РМ №12. Підготовка до контрольного переказу
|
|
РМ12 |
|
43 |
РМ№13. Контрольний переказ |
|
РМ13 КП1 |
|
44 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів
|
|
|
|
45 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом
|
|
|
|
46 |
Контрольний текстовий диктант
|
|
Д1 |
|
47 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів
|
|
|
|
48 |
РМ № 14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову») |
|
РМ14 |
|
49 |
РМ№ 15. Аналіз письмового твору
|
|
РМ15 |
|
|
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення
|
|
|
|
50 |
Уподібнення приголосних звуків
|
|
|
|
51 |
Вимова і правопис префіксів роз-, без-
|
|
|
|
52 |
Спрощення в групах приголосних
|
|
|
|
53 |
Спрощення в групах приголосних
|
|
|
|
54 |
Контрольна робота №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія(тестові завдання)
|
|
КР №4 |
|
55 |
РМ №16. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови
|
|
РМ16 |
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична
|
||||
Тема 3.3 (16г.)Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків
|
||||
Запис у журналі без дати. Усний твір Читання вголос |
||||
56 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків. Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и] |
|
|
|
57 |
Чергування [о],[е] з [і]
|
|
|
|
58 |
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів
|
|
|
|
59 |
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]
|
|
|
|
60 |
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності)
|
|
|
|
61 |
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності)
|
|
|
|
62 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-)
|
|
|
|
63 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я
|
|
|
|
64 |
Основні правила переносу
|
|
|
|
65 |
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення) |
|
|
|
66 |
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення) |
|
|
|
67 |
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом
|
|
|
|
68 |
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом
|
|
|
|
69 |
Правила вживання апострофа
|
|
|
|
70 |
Правила вживання апострофа
|
|
|
|
71 |
Контрольна робота №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія(тестові завдання)
|
|
КР №5 |
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична
|
||||
Тема4 (51г.) Відомості з синтаксису й пунктуації Тема4.1 (12г.) Словосполучення.Речення, його граматична основа |
||||
72 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення
|
|
|
|
73 |
Головне й залежне слово в словосполученні
|
|
|
|
74 |
Головне й залежне слово в словосполученні
|
|
|
|
75 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок)
|
|
|
|
76 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок)
|
|
|
|
77 |
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення)
|
|
|
|
78 |
РМ№17 Піідготовка до контрольного письмового твіру-роздуму за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»)
|
|
РМ17 |
|
79 |
РМ№18. Контрольний письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу») |
|
РМ18 КТ |
|
80 |
РМ №19. Аналіз письмового твору
|
|
РМ19 |
|
81 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення)
|
|
|
|
82 |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично)
|
|
|
|
83 |
Контрольна робота № 6. Відомості з синтаксису й пунктуації(тестові завдання)
|
|
КР№6 |
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична
|
||||
Тема 4.2(8г.) Другорядні члени речення |
||||
84 |
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини
|
|
|
|
85 |
Другорядні члени речення. Означення
|
|
|
|
86 |
Другорядні члени речення. Додаток
|
|
|
|
87 |
Другорядні члени речення. Обставина |
|
|
|
88 |
РМ№20 Підготовка до контрольного письмового докладного переказу тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення
|
|
РМ20 |
|
89 |
РМ№21. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
|
РМ 21 КП2 |
|
90 |
Другорядні члени речення
|
|
|
|
91 |
Контрольна робота № 7. Відомості з синтаксису й пунктуації(тестові завдання)
|
|
КР №7 |
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична
|
||||
Тема4.3(14г.)Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складні речення |
||||
92
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). |
|
|
|
93 |
Кома між однорідними членами
|
|
|
|
94 |
РМ№22 Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення
|
|
РМ22 |
|
95 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.
|
|
|
|
96 |
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
|
|
|
|
97 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання.
|
|
|
|
98 |
Розділові знаки при звертанні (повторення)
|
|
|
|
99 |
РМ №23. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці)
|
|
РМ23 |
|
100 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично).
|
|
|
|
101 |
Виділення вставних слів на письмі комами
|
|
|
|
102 |
РМ №24. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів
|
|
РМ24 |
|
103 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
|
|
|
|
104 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком
|
|
|
|
105 |
Контрольна робота №8. Відомості з синтаксису й пунктуації(тестові завдання) |
|
КР №8 |
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична |
||||
Тема4.4 (17г.)Пряма мова. Діалог .Повторення й узагальнення вивченого в кінці року |
||||
106 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою |
|
|
|
107 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою |
|
|
|
108 |
Відмінність між прямою та непрямою мовою
|
|
|
|
109 |
Діалог. Тире при діалозі |
|
|
|
110 |
Розділові знаки в реченнях при діалозі
|
|
|
|
111 |
Речення із прямою мовою (діалогом)
|
|
|
|
112 |
Контрольний текстовий диктант
|
|
Д2 |
|
113 |
Лексикологія |
|
|
|
114 |
Будова слова й орфографія
|
|
|
|
115 |
Фонетика й графіка |
|
|
|
116 |
Орфоепія й орфографія |
|
|
|
117 |
Синтаксис і пунктуація |
|
|
|
118 |
Синтаксис і пунктуація |
|
|
|
119 |
Контрольна робота №9. Пряма мова. Діалог. Повторення й узагальнення в кінці року (тестові завдання) |
|
КР №9 |
|
120 |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
121-122 |
Повторення і узагальнення за рік. |
|
|
|
Виставлення тематичної. Запис у журналі без дати. Тематична |
||||