Календарно-тематичне планування уроків української мови для 7 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української мови для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)
Перегляд файлу

7  клас

Українська мова

(88 год, 2,5 год на тиждень)

Календарно-тематичне дланування для 7-го класу відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи (зі змінами затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)

 

І семестр

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Вступ

1

 

Літературна норма української мови.

 

2

 

Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби звязку речень у тексті. Мікротема тексту (практично).

 

Повторення й узагальнення вивченого

3

 

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.

 

4

 

Вивчені частини мови (іменник і прикметник) правопис їх.

 

5

 

Вивчені частини мови (числівник і займенник) Правопис їх.

 

6

 

РМ. Повторення вивченого про стилі мовлення. Понятя про публіцистичний стиль.

 

7

 

РМ. Написання есея (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров'я!») в публіцистичному стилі.

 

Морфологія. Орфографія. Дієслово.

8

 

Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

9

 

Способи творення дієслів.

 

10

 

Форми дфєслова (загальне ознайомлення).

 

11

 

Неозначена форма дієслова. Доконаний і недоконаний вид дієслова.

 

12

 

РМ. Контрольний письмовий перказ стислий розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій.

 

13

 

Часи дієслова. Теперішній час.

 

14

 

РМ. Аналіз письмового переказу.

 

15

 

Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

 

16

 

Майбутній час дієслова.

 

17

 

Дієслова І і ІІ дієвідміни. Букви е,и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідміни. Правопис –ться, -шся в кінці дієслів. (повторення)

 

18

 

Контрольна робота. Дієслово (І частина) (тестування)

 

19

 

Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу.

 

20

 

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

 

21

 

Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак помякшення в дієсловах наказового способу.

 

22

 

Безособові дієслова.

 

23

 

РМ. Особливості побудови опису зовнішності людини. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами зовнішності людини (за складним планом).

 

24

 

Написання не з дієсловами.

 

25

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово»

 

26

 

Контрольна робота. Дієслово (ІІ частина) (тестування)

 

Дієприкметник

27

 

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

28

 

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковим зворотом.

 

29-30

 

РМ. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) в художньому стилі (за складним планом).

 

31

 

Творення, відмінюваня і правопис активних дієприкметників.

 

32

 

Творення, відмінюваня і правопис пасивних дієприкметників.

 

33

 

РМ. Аналіз письмового твору.

 

34

 

Дієслівні форми на –но, -то.

 

35

 

РМ. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога та ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням особових дієслівних форм на –но, -то.

 

36

 

Контрольний диктант.

 

37

 

Написання н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження.

 

38

 

Написання не з дієприкметниками.

 

39

 

РМ. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, повязаною з характеристикою людуй, з використання дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога)). Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий).

 

40

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприкметник».

 

41

 

Контрольна робота. Дієприкметник (тестування).

 

ІІ семестр

Дієприслівник

42

 

Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

43-44

 

Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові.

 

45

 

Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, творення їх.

 

46

 

РМ. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).

 

47

 

Написання не з дієприслівниками.

 

48-49

 

РМ. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишиванку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнівв - -улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»).

 

50

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприслівник».

 

51

 

РМ. Аналіз письмового твору.

 

52

 

Контрольна робота. Дієприслівник (тестування).

 

Прислівник

53

 

Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

54

 

Розряди прислівників. Правила наголошування прислівників.

 

55

 

Ступені порівняння прислівників.

 

56

 

Букви н і нн у прислівниках.

 

57

 

Написання не і ні з прислівниками.

 

58

 

Букви и та і в кінці прислівників.

 

59

 

Правопис прислівників на о,е, утворених від прикметників і дієприкметників.

 

60

 

РМ. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій із використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів.

 

61-62

 

Написання прислівників разом і з дефісом.

 

63-64

 

Написання прислівникових словосполук окремо.

 

65

 

РМ. Складання анотації на книжку з використанням прислівників.

 

66

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник».

 

67

 

Контрольна робота «Прислівник» (тестування)

 

Прийменник

68

 

Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв'язку у словосполученні.

 

69

 

Види прийменників за будовою.

 

70-71

 

РМ. Письмовий портретний нарис у публіцистичному стилі.

 

72

 

Написання похідний прийменників разом, окремо і з дефісом.

 

73

 

Контрольний диктант.

 

Сполучник

74

 

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за походженням.

 

75

 

Сполучники сурядності й підрядності.

 

76

 

РМ. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом).

 

77

 

Правопис сполучників разом і окремо.

 

Частка

78

 

Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично).

 

79-80

 

РМ. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

 

81

 

Правопис частки не з різними частинами мови.

 

82

 

Правопис часток не і ні з різними частинами мови.

 

83

 

РМ. Аналіз письмового переказу.

 

84

 

Написання часток –бо, -но, -то, -таки.

 

Вигук

85

 

Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Кома і знак окликупри вигуках. Дефіс у вигуках.

 

86

 

Контрольна робота (тестування).

 

Узагальнення й систематизація вивченого

87-88

 

Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, написання і використання їх у мовленні.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
ПІКАЛОВА ВІТА
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
30 серпня 2022
Переглядів
543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку