7 клас
Українська мова
(88 год, 2,5 год на тиждень)
Календарно-тематичне дланування для 7-го класу відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи (зі змінами затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)
І семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Літературна норма української мови. |
|
2 |
|
Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби звязку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
|
Повторення й узагальнення вивченого |
|||
3 |
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. |
|
4 |
|
Вивчені частини мови (іменник і прикметник) правопис їх. |
|
5 |
|
Вивчені частини мови (числівник і займенник) Правопис їх. |
|
6 |
|
РМ. Повторення вивченого про стилі мовлення. Понятя про публіцистичний стиль. |
|
7 |
|
РМ. Написання есея (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров'я!») в публіцистичному стилі. |
|
Морфологія. Орфографія. Дієслово. |
|||
8 |
|
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
9 |
|
Способи творення дієслів. |
|
10 |
|
Форми дфєслова (загальне ознайомлення). |
|
11 |
|
Неозначена форма дієслова. Доконаний і недоконаний вид дієслова. |
|
12 |
|
РМ. Контрольний письмовий перказ стислий розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій. |
|
13 |
|
Часи дієслова. Теперішній час. |
|
14 |
|
РМ. Аналіз письмового переказу. |
|
15 |
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
|
16 |
|
Майбутній час дієслова. |
|
17 |
|
Дієслова І і ІІ дієвідміни. Букви е,и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідміни. Правопис –ться, -шся в кінці дієслів. (повторення) |
|
18 |
|
Контрольна робота. Дієслово (І частина) (тестування) |
|
19 |
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу. |
|
20 |
|
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
|
21 |
|
Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак помякшення в дієсловах наказового способу. |
|
22 |
|
Безособові дієслова. |
|
23 |
|
РМ. Особливості побудови опису зовнішності людини. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами зовнішності людини (за складним планом). |
|
24 |
|
Написання не з дієсловами. |
|
25 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово» |
|
26 |
|
Контрольна робота. Дієслово (ІІ частина) (тестування) |
|
Дієприкметник |
|||
27 |
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
28 |
|
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковим зворотом. |
|
29-30 |
|
РМ. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) в художньому стилі (за складним планом). |
|
31 |
|
Творення, відмінюваня і правопис активних дієприкметників. |
|
32 |
|
Творення, відмінюваня і правопис пасивних дієприкметників. |
|
33 |
|
РМ. Аналіз письмового твору. |
|
34 |
|
Дієслівні форми на –но, -то. |
|
35 |
|
РМ. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога та ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням особових дієслівних форм на –но, -то. |
|
36 |
|
Контрольний диктант. |
|
37 |
|
Написання н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження. |
|
38 |
|
Написання не з дієприкметниками. |
|
39 |
|
РМ. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, повязаною з характеристикою людуй, з використання дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога)). Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий). |
|
40 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». |
|
41 |
|
Контрольна робота. Дієприкметник (тестування). |
|
ІІ семестр |
|||
Дієприслівник |
|||
42 |
|
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
43-44 |
|
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові. |
|
45 |
|
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, творення їх. |
|
46 |
|
РМ. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). |
|
47 |
|
Написання не з дієприслівниками. |
|
48-49 |
|
РМ. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишиванку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнівв - -улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»). |
|
50 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприслівник». |
|
51 |
|
РМ. Аналіз письмового твору. |
|
52 |
|
Контрольна робота. Дієприслівник (тестування). |
|
Прислівник |
|||
53 |
|
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
54 |
|
Розряди прислівників. Правила наголошування прислівників. |
|
55 |
|
Ступені порівняння прислівників. |
|
56 |
|
Букви н і нн у прислівниках. |
|
57 |
|
Написання не і ні з прислівниками. |
|
58 |
|
Букви и та і в кінці прислівників. |
|
59 |
|
Правопис прислівників на о,е, утворених від прикметників і дієприкметників. |
|
60 |
|
РМ. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій із використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів. |
|
61-62 |
|
Написання прислівників разом і з дефісом. |
|
63-64 |
|
Написання прислівникових словосполук окремо. |
|
65 |
|
РМ. Складання анотації на книжку з використанням прислівників. |
|
66 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник». |
|
67 |
|
Контрольна робота «Прислівник» (тестування) |
|
Прийменник |
|||
68 |
|
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв'язку у словосполученні. |
|
69 |
|
Види прийменників за будовою. |
|
70-71 |
|
РМ. Письмовий портретний нарис у публіцистичному стилі. |
|
72 |
|
Написання похідний прийменників разом, окремо і з дефісом. |
|
73 |
|
Контрольний диктант. |
|
Сполучник |
|||
74 |
|
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за походженням. |
|
75 |
|
Сполучники сурядності й підрядності. |
|
76 |
|
РМ. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
|
77 |
|
Правопис сполучників разом і окремо. |
|
Частка |
|||
78 |
|
Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично). |
|
79-80 |
|
РМ. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
|
81 |
|
Правопис частки не з різними частинами мови. |
|
82 |
|
Правопис часток не і ні з різними частинами мови. |
|
83 |
|
РМ. Аналіз письмового переказу. |
|
84 |
|
Написання часток –бо, -но, -то, -таки. |
|
Вигук |
|||
85 |
|
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Кома і знак окликупри вигуках. Дефіс у вигуках. |
|
86 |
|
Контрольна робота (тестування). |
|
Узагальнення й систематизація вивченого |
|||
87-88 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, написання і використання їх у мовленні. |
|