КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 8 КЛАСУ (І семестр, 2 год. на тиждень)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 8 КЛАСУ
(70 годин, 2 год. на тиждень)
І семестр
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
К-ть годин |
Дата |
Примітка
|
||
Вступ |
||||||
1 |
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ символ, словесні, зорові слухові тощо). Аналіз художнього твору. ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено) |
1 |
|
|
||
Усна народна творчість |
||||||
2 |
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя) ТЛ: історичні пісні |
1 |
|
|
||
3 |
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить» (2 твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою |
1 |
|
|
||
4 |
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить» (2 твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою |
1 |
|
|
||
5 |
РМ Усний твір узагальнювального характеру на тему «Зображення мужніх героїв − захисників рідної землі в історичних піснях» |
1 |
|
|
||
6 |
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…» |
1 |
|
Вивчити напам’ять «Засвіт встали козаченьки».
|
||
7 |
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…» |
1 |
|
|
||
8 |
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. ТЛ: думи |
1 |
|
|
||
9 |
Дума «Маруся Богуславка». Морально-етичні проблеми у творі. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі |
1 |
|
|
||
10 |
Дума «Маруся Богуславка». Морально-етичні проблеми у творі. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі |
1 |
|
|
||
11 |
ПЧ Народні думи: «Самійло Кішка», «Дума про козака Голоту» |
1 |
|
|
||
12 |
Контрольна робота за розділом «Усна народна творчість» (тест) |
1 |
|
|
||
13 |
ЛРК Тема школи і виховання, патріотичні мотиви у віршах О. Духновича «Вручаніє…Голос радості…». Заклик поета до єдності українського народу по обидва боки Карпат |
1 |
|
|
||
Світ української поезії |
||||||
14 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. «Думи мої, думи мої…» (1847) ТЛ: філософська лірика |
1 |
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
||
15 |
Фольклорні мотиви поезії «Ой три шляхи широкії» |
1 |
|
|
||
16 |
Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду» |
1 |
|
|
||
17 |
ВЧ Читання напам’ять творів Тараса Шевченка |
1 |
|
|
||
18 |
РМ Контрольна робота письмовий твір за розділом «Світ української поезії» (творчість Тараса Шевченка) |
1 |
|
|
||
19 |
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії «Давня весна» |
1 |
|
|
||
20 |
«Хотіла б я піснею стати…» − зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні |
1 |
|
Вивчити напам’ять вірш «Хотіла б я піснею стати…» |
||
21 |
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми й мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка») |
1 |
|
|
||
22 |
Проблематика твору. Порівняльна характеристика Поета і Бертольда |
1 |
|
|
||
23 |
ПЧ «Життя видатних дітей». Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Марію Приймаченко, Олену Телігу |
1 |
|
|
||
24 |
Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини («Любіть Україну!») ТЛ: громадянська лірика |
1 |
|
Вивчити напам’ять |
||
25 |
«Васильки – взірець інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь («Облітають квіти, обриває вітер…»)» ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика |
1 |
|
|
||
26 |
Володимир Підпалий. Основні відомості про поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом («…Бачиш: між трав зелених…»). Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд») |
1 |
|
|
||
27 |
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…») ТЛ: вільний вірш, верлібр |
1 |
|
|
||
28 |
Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова», «Теплі слова» |
1 |
|
|
||
29 |
РМ Написання етюду за поетичними рядками з вивчених творів |
1 |
|
|
||
30 |
Контрольна робота за творчістю «Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька» (тест) |
1 |
|
|
||
31 |
ЛРК Творча діяльність на Закарпатті українських письменників-емігрантів В. Пачовського, В. Бірчака |
1 |
|
|
||
32 |
Повторення та узагальнення вивченого |
1 |
|
|
||