Контрольна робота "Усна народна творчість"

Про матеріал
Який художній засіб використано в уривку: «Нехай же не буде ні тій, ні мені, Нехай достанеться Гриць сирій землі!»
Перегляд файлу

Українська література 8 клас

Контрольна робота

Усна народна творчість

Тести

1. Назвіть, про яке лихо в житті українського народу йдеться в пісні «Зажурилась Україна».
A) неврожай жита;
Б) спустошення України поневолювачами;
B) загибель співвітчизників;
Г) поразку козацького війська.

2. Укажіть, до якого фольклорного жанру належить твір «Маруся Богуславка».
A) до історичних пісень;
Б) до соціально-побутових пісень;
B) до жанру дум;
Г) до козацьких пісень.

3. Визначте правильне твердження.
A) історична пісня виконується речитативом;
Б) історична пісня – це ліро-епічний твір героїчного характеру про події минулого та відомих історичних осіб;
B) історична пісня – це великий пісенно-розповідний твір переважно героїчного змісту;
Г) історична пісня – це великий пісенно-розповідний твір, що складається із заспіву, основної частини та кінцівки.

4 Пісня, яка присвячена боротьбі українського народу проти панської Польщі та султанської Туреччини в другій половині ХVІІ ст.:
А) «Максим козак Залізняк»;
Б) «Чи не той то хміль»;
В) «За Сибіром сонце сходить»;
Г) «Ой Морозе, Морозенку».

5. Художній образ в літературі це те, що створюється за допомогою:
А) міміки і жестів;
Б) слова;
В) живопису;
Г)музики.

6. Прихований зміст має образ:
А) персонаж;
Б) пейзаж;
В) символ;
Г) людина.

7. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані  і здобув слави:

А) Морозенко («Ой Морозе, Морозенко»);

Б) Б. Хмельницький («Чи не той то хміль»);

В) М. Залізняк («Максим козак Залізняк»);

Г) І. Сірко («Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).

8. Українська народна дума виникла приблизно у:

     а) XVII ст.;              б) XIV ст.;            в) XVI ст.;             г) XV ст.

9. Розташуйте події у правильній послідовності («Маруся Богуславка»).
A) «Вони тридцять літ у неволі пробувають,
Божого світу, сонця праведного
у вічі собі не видають».
Б) «Темницю відмикає, Всіх козаків,
Бідних невольників, На волю випускає».
B) «Визволи, боже, нас, всіх бідних невольників,
З тяжкої неволі,
З віри бусурменської».
Г) «Та бодай ти, дівко-бранко,
Марусю, попівно Богуславко,
Щастя й долі собі не мала,
Як ти нам святий празник, роковий день
Великдень сказала!»

10. Установіть відповідність між поданим фрагментом пісні та її назвою.
A) «Ой козак до дружини, Бурлака до дрюка:
Оце ж тобі, вражий турчин…».
Б) «До темниці приходжає,
Темницю відмикає,
Всіх козаків, бідних невольників,
На волю випускає».
B) «Дети, милий, чорнобривий,
Де ти? Озовися!
Як без тебе я горюю,
Прийди подивися!»
Г) «У неділю рано зіллячко копала,
А у понеділок переполоскала,
Як прийшов вівторок – зілля ізварила,
У середу рано Гриця отруїла».

 

 

 

 

1. «Віють вітри, віють буйні».
2. » Зажурилась Україна «.
3. «Ой не ходи, Грицю…».
4. » Маруся Богуславка «.
5. «Ой Морозе, Морозенку».

 

 

 

11. Як називається спосіб виконання дум?

12. Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент:

«— Яка ж бо то, мій синочку,
Година настала,
Щоб чужая дитиночка
За рідную стала?»

13. В якому злочині була звинувачена Маруся Чурай?

14. Дума – це…

15. Назвіть імена сучасних митців - кобзарів.

16. Який художній засіб використано в уривку:

«Нехай же не буде ні тій, ні мені, 

Нехай достанеться Гриць сирій землі!»

 

docx
Додано
9 листопада
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку