Урок виразного читання у 8 класі

Про матеріал
Урок виразного читання у з української літератури на тему : " Шевченкова спадщина" ( 8 клас )
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

План

уроку виразного читання №1

з української літератури

на тему « Шевченкова спадщина

( роки заслання, події, люди,поезія ) »

у 8 класі

учитель Ковальковська Ірина Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Урок виразного читання « Шевченкова спадщина ( роки заслання, події, люди, поезія) »

Мета: за допомогою художнього слова виховувати любов до поезії, почуття єдності з землею, на якій народився і живеш.

Оформлення класної кімнати.

    Портрет Шевченка у рушнику, плакат з текстом « Заповіту», запис пісні на слова Шевченка « Реве та стогне Дніпр широкий», дитячі поезії, фотомонтаж копій портретів кисті Т.Г.Шевченка, виставка літератури про поета, у кожного учня « Кобзар».

Оформлення дошки.

Ліва дошка.

Немає в світі України,

Немає другого Дніпра.

Середня дошка.

Ну що б, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого.

А серце б’ється – ожива,

Як їх почує!.. Знать, од Бога

І голос той, і ті слова

Ідуть меж люди.

Т.Шевченко. « Ну що б, здавалося, слова»

Права дошка

Я так її, я так люблю

Мою Україну убогу,

Що проклену святого Бога,

За неї душу погублю!

Т.Шевченко, « Сон» ( «Гори мої високії»)

 

План уроку.

  1. Мультимедійна дошка, звучить пісня « Реве та стогне Дніпр широкий».
  2. Слово вчителя. Шановні діти! Сьогодні у нас урок виразного читання за творами Т.Г. Шевченка, і почали ми його словами  « Реве та стогне», написаними поетом у 1837 році у м.С.-Петербурзі.

Ознайомлення з темою уроку. Пояснюємо, чому на цей період поетового життя впав вибір? Пропонуємо учням у зошитах робити відповідні записи по ходу уроку.

Роки:               Події:                  Люди:                         Поезія:

    Сьогодні на уроці звучатиме Тарасове слово і слово про нього, над нами витає дух великого Кобзаря, знаючи вашу зацікавленість його поезією, запрошую до розмови.

     Ми беремо в руки книгу «Доля», по ній ми працювали на попередніх уроках. Про що тут? Тут оповіджено про його високе життя, про людей, з якими він приятелював та зустрічався, про світ, який його оточував, про твори, які він писав, видавав, про документи, пов’язані з його іменем, про картини та портрети – його руку. Ми будемо до неї звертатись. У вас – « Кобзарі», ви пророчитали рекомендовані твори.

Доля… Воля… Одним звуком різняться ці слова, а який різний зміст. Скільки ж років волі йому подарувала доля? ( Згадуємо, вираховуємо).

1847 рік. У процесі бесіди встановлюємо, за що був арештований поет. Робимо відповідний запис у зошит.

1847 – арешт… « У казематі»…

Вирок. Яким ви його вважаєте? Яка приписка царя?

- Скільки тарасові років? То скільки років волі йому подарувала доля?

Запис у зошити.

Червень   Оренбург   Лазаревські ?

1847 заслання     ( брати)    ?

Один із учнів зачитує спогади М.Лазаревського.

Запис. 

 Орська.   Ісаєв.

1847  кріпость    В.Репніна.

                          майор Мешков

   Учні зачитують спогади Ф. Лазаревського, спогади Шевченка про ці дні життя, витяги з його листів до В. Репніної від 24.10.1847 р.

   Учні зачитують поезії з « захалявної книжечки»:

     - « Неначе злодій, поза валами»

     - « Анумо знову віршувати »

      -« Ой гляну я, подивлюся »

    Учні виділяють думки про рідну землю, про рідну Україну, самотність, відірваність від життя, думи, що друзі забудуть.

    Читання поезій.

 « Зоре моя вечірняя», « Сонце  заходить, гори чорніють».

    Своє прочитання кожним учнем, захист вибору логічних наголосів, інтонування. Художні засоби, картини природи, пестливі слова.

    Запис у зошити.

1847 рік – 17 поезій за 5 місяців.

Бесіда про пісенну творчість ( читання)

  • « Якби мені черевики»
  • « У перетику ходила»
  • « Утоптала стежечку»

Виконання пісень на ці слова Т.Шевченка.

Бесіда про події, які відбулися протягом 1848 року.

Запис у зошити.

1848-1849 рр. – Кос-Арал – понад 70 поезій.

Читання віршів:

      « Готово! Парус розпустили,» « Прощай, убогий Кос-Арале,» « Ми довго в морі пропадали», « « І знов мені не привезла», « Немає гірше, як в неволі», « І небо невмите…»

    Визначення мотивів, які звучать у них, художніх засобів. Бесіда про історію написання « Заповіту». Читання « Заповіту класом напам’ять. Читання учнем вірша В.Сосюри « На могилі Шевченка».

Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 листопада
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку