Календарно-тематичне планування розроблено відповідно до програми з урахуванням усіх тем та містить примітки таких видів діяльності, як "діалог", "усний переказ", "усний твір", "читання вголос".
Календарно-тематичне планування уроків української мови у 5(9)-Б, В, Г класах
70 год, 2 год на тиждень
Календарно-тематичне планування для 9-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-12 класи / Г. Т. Шелехова, В. І. Тихоша, А. М. Корольчук, В. І. Новосьолова, Я. І. Остаф; за ред. Л.В. Скуратівського.
– К., 2005 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Графік фронтальних видів контрольних робіт
Форма контролю |
І семестр ІІ семестр |
|||
Кількість |
Дата |
Кількість |
Дата |
|
Перевірка мовної теми (тестування) |
2 |
|
2 |
|
Письмо: переказ твір |
1 1 |
|
1 1 |
|
Правопис: диктант |
1 |
|
1 |
|
Усний переказ |
1 |
|
– |
|
Діалог |
1 |
|
– |
|
Усний твір |
– |
|
1 |
|
Читання вголос |
– |
|
1 |
|
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
|
||||
|
І СЕМЕСТР |
|
|
|||
|
Вступ (2 год) |
|
|
|||
1. |
Розвиток української мови. Ознайомлення з найбільш авторитетними мовними онлайн-словниками. |
1 |
|
|
|
|
2. |
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення й узагальнення вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне, переглядове). Аудіювання та читання мовчки текстів (уривків) різних стилів, типів і жанрів мовлення. |
1 |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого у 8 класі (3 год) |
|
|
|||
3. |
Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення. |
1 |
|
|
|
|
4. |
Розділові знаки у простому ускладненому реченні. |
1 |
|
|
|
|
5. |
Урок мовленнєвого розвитку. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах. Уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
1 |
|
|
|
|
|
Синтаксис. Пунктуація. Пряма й непряма мова (7 год) |
|
|
|||
6. |
Пряма й непряма мова. |
1 |
|
|
|
|
7. |
Заміна прямої мови непрямою. |
1 |
|
|
|
|
8. |
Цитата як спосіб передачі чужої мови. Обговорення питання «Які вислови відомих українців варто було б розмістити на сучасних білбордах» з використанням у мовленні цитат. |
1 |
|
|
|
Зошит |
9. |
Діалог. |
1 |
|
|
|
|
10. |
Розділові знаки при прямій мові й діалозі (повторення й поглиблення вивченого). |
1 |
|
|
|
|
11. |
Урок мовленнєвого розвитку. Складання га розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку. |
1 |
|
|
|
Діалог |
12. |
Контрольна робота. Повторення вивченого у 8-му класі. Пряма і непряма мова (тестування). |
1 |
|
|
|
Тематична |
Складне речення. Складносурядне речення (8 год) |
||||||
13. |
Складне речення, його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком. |
1 |
|
|
|
|
14. |
Складносурядне речення, його будова й засоби зв'язку між його частинами. |
1 |
|
|
|
|
15. |
Урок мовленнєвого розвитку. Стилі, типи мовлення (повторення). Жанри мовлення. Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю. |
1 |
|
|
|
Усний переказ |
16. |
Смислові зв'язки між частинами складносурядного речення. |
1 |
|
|
|
Зошит |
17. |
Розділові знаки між частинами складносурядного речення. |
1 |
|
|
|
|
18. |
Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки. |
1 |
|
|
|
|
19- 20. |
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням. |
2 |
|
|
|
|
Складнопідрядне речення (12 год +5 год) |
||||||
21. |
Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв'язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні слова в складнопідрядних реченнях. Основні види складнопідрядних речень. |
1 |
|
|
|
|
22. |
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Резюме. Заява. |
1 |
|
|
|
|
23. |
Складнопідрядні речення з підрядними означальними, з’ясувальними. |
1 |
|
|
|
|
24. |
Складнопідрядні речення з обставинними підрядними частинами. Складнопідрядні речення з підрядними способу дії й ступеня, порівняння. |
1 |
|
|
|
Зошит |
25. |
Контрольний диктант. |
1 |
|
|
|
|
26. |
Урок мовленнєвого розвитку. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему. |
1 |
|
|
|
|
27. |
Складнопідрядні речення з підрядними місця й часу. |
1 |
|
|
|
|
28. |
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір (на розсуд учителя). |
1 |
|
|
|
|
29. |
Складнопідрядні речення з підрядними причини, наслідку, мети. |
1 |
|
|
|
Тематична |
30. |
Складнопідрядні речення з підрядними умови, допусту. Добір та обговорення питань, виражених складнопідрядними реченнями для проведення в класі анкетування «Як ти ставишся до дистанційної самоосвіти». |
1 |
|
|
|
|
31. |
Контрольна робота. Складне речення і його ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення (тестування). |
1 |
|
|
|
|
32. |
Повторення та узагальнення вивченого. |
1 |
|
|
|
Зошит Тематична |
ІІ СЕМЕСТР |
|
|||||
33. |
Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. |
1 |
|
|
|
|
34. |
Урок мовленнєвого розвитку. Стислий усний переказ публіцистичного стилю (за складним планом). |
1 |
|
|
|
|
35- 36. |
Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами. |
2 |
|
|
|
|
37. |
Урок мовленнєвого розвитку. Есей (орієнтовна тема: «Що робить мене щасливим(ою)») з використанням складнопідрядних речень. |
1 |
|
|
|
|
Безсполучникове складне речення (13год) |
|
|||||
38. |
Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення. |
1 |
|
|
|
Зошит
|
39. |
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему. |
1 |
|
|
|
Усний твір |
40- 41. |
Кома і крапка з комою у безсполучниковому складному реченні. |
2 |
|
|
|
|
42- 43. |
Двокрапка у безсполучниковому складному реченні. |
2 |
|
|
|
|
44- 45. |
Тире у безсполучниковому складному реченні. |
2 |
|
|
|
|
46- 47. |
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне – своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть із часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням безсполучникових речень. |
1 |
|
|
|
Зошит |
48. |
Урок мовленнєвого розвитку. Діалог-обговорення актуальної теми. |
1 |
|
|
|
|
49. |
Створення проекту статті до Вікіпедії «Безсполучникове складне речення». |
2 |
|
|
|
|
50. |
Контрольна робота. Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Безсполучникове речення (тестування). |
1 |
|
|
|
Тематична |
Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку (8 год) |
||||||
51– 52. |
Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. |
1 |
|
|
|
|
53– 54. |
Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв’язку. |
|
|
|
|
Зошит
|
55– 56. |
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку). |
|
|
|
|
|
57. |
Обговорення питання «Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?» з |
|
|
|
|
|
|
ілюструванням виступів прикладами сучасних українських рокових пісень. Викладення підсумків обговорення для розміщення на шкільному веб-сайті у формі роздуму, що містить складні речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку. |
|
|
|
|
|
58. |
Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів – обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок тощо) з різними співрозмовниками – товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації. Складання й розігрування діалогу-домовленості (наприклад: щодо озеленення шкільного приміщення) з відповідною аргументацією (потребою очищення й природного зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення та ін.). |
|
|
|
|
|
Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності (7 год) |
||||||
59. |
Текст, основні ознаки його. Будова тексту. Мікротема й абзац. |
|
|
|
|
|
60. |
Урок мовленнєвого розвитку. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей. |
|
|
|
|
|
61. |
Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засоби міжфразового зв’язку (повторення й узагальнення). |
|
|
|
|
|
62. |
Контрольний диктант. |
|
|
|
|
Зошит |
63. |
Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях. |
|
|
|
|
|
64. |
Урок мовленнєвого розвитку. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту. |
|
|
|
|
Читання вголос |
65. |
Контрольна робота. Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності (тестування). |
|
|
|
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого (5 год) |
|
|||||
66. |
Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні). Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. |
|
|
|
|
|
67. |
Мовні аспекти вивчення речення (граматична основа, види речень). |
|
|
|
|
|
68. |
Орфографія. |
|
|
|
|
|
69. |
Пунктуація. |
|
|
|
|
Зошит |
70. |
Підсумковий урок. |
|
|
|
|
Тематична |