Календарно-тематичне планування уроків української мови у 3 класі на ІІ семестр 2017-2018 н.р. за оновленою програмою 2016 року (підручник Захарійчук М.Д., Мовчун А.І.)
3 клас
(за підручником Захарійчук М.Д., Мовчун А.І.)
ІІ семестр – 3 години на тиждень
Види та кількість перевірок
Види перевірок |
Перевірка мовних знань і вмінь |
Диктант |
Списування |
Загальна кількість |
ІІ сем. |
2 |
2 |
1 |
5 |
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
Будова слова (продовження) |
|||
65 |
Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня (беззубий, беззвучний, беззмістовний, роззолочений, роззуватись, роззиратись). |
|
|
66 |
РЗМ. Написання запрошення (привітання). |
|
|
67 |
Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-). |
|
|
68 |
Спостереження за значенням слів з різними префіксами (у словосполученнях, реченнях, тексті). |
|
|
69 |
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. Перенос слів із префіксами. |
|
|
70 |
Суфікс. Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів, які належать до тієї самої частини мови. |
|
|
71 |
Творення слів з найуживанішими суфіксами, введення їх у речення, текст. |
|
|
72 |
РЗМ. Навчальний переказ. |
|
|
73 |
Спостереження за збігом однакових приголосних на межі кореня і суфікса (сонний, денний, осінній). Поділ таких слів для переносу. |
|
|
74 |
Спостереження за значенням слів із суфіксами (у реченнях, тексті). |
|
|
75 |
Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Будова слова». |
|
|
76 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
Частини мови. Загальне поняття |
|||
77 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? що робить? що роблять? скільки? котрúй? котрá? котрé? котрí? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, до, але тощо). Розпізнавання таких слів. |
|
|
78 |
РЗМ. Написання переказу за колективно складеним планом. |
|
|
79 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання який? яка? яке? які? Розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами. |
|
|
80 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання що робить? що роблять? Розпізнавання таких слів. |
|
|
81 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання скільки? котрúй? котрá? котрé? котрí? де? коли? як? Розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами. |
|
|
82 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання скільки? котрúй? котрá? котрé? котрí? де? коли? як? Спостереження і добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за граматичним і смисловим зв’язком з іншими словами. |
|
|
83 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, до, але тощо). Розпізнавання таких слів. |
|
|
84 |
РЗМ. Складання тексту за поданими початком, кінцівкою та ілюстраціями. |
|
|
85 |
Контрольна робота: диктант |
|
|
86 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу |
|
|
Іменник |
|||
87 |
Загальне поняття (питання, значення, роль та зв’язок з іншими словами в реченні за допомогою закінчень та прийменників). |
|
|
88 |
Іменники, що означають назви істот (хто?), та іменники, які означають назви неістот (що?). Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках. |
|
|
89 |
Формування поняття предметності на прикладах іменників, які означають опредмечені якості, дії. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. |
|
|
90 |
РЗМ. Удосконалення змісту та форми написаного тексту. Відповідність тексту його темі. |
|
|
91 |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Віднесення слова до одного з родів. |
|
|
92 |
Змінювання іменників за числами (однина і множина). |
|
|
93 |
Практичне ознайомлення з відмінками іменника (назви відмінків, відмінкові питання). |
|
|
94 |
Спостереження за змінюванням (у таблиці) іменників за відмінками. Форма слова. |
|
|
95 |
Спостереження за влучним уживанням іменників-синонімів, іменників-антонімів у тексті, розмірковування про їх роль. Вибір з даних слів тих, що найбільше відповідають меті й типу висловлювання. Вправи на заміну в тексті недоречних лексичних повторів |
|
|
96 |
РЗМ. Написання переказу за колективно складеним планом. |
|
|
97 |
Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник». |
|
|
98 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
Прикметник |
|
|
|
99 |
Загальне поняття (питання, значення, роль у реченні). Встановлення зв’язку прикметників з іменниками за допомогою питань від іменника до прикметника. |
|
|
100 |
Вживання прикметників у прямому і переносному значеннях. |
|
|
101 |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Використання їх у зв’язних висловлюваннях. Спостереження за вживанням прикметників у загадках. |
|
|
102 |
РЗМ. Складання тексту-опису «Соняшник». Спостереження за влучним уживанням прикметників у тексті. Вибір з-поміж поданих прикметників тих, що найточніше характеризують персонажів, події, явища. |
|
|
103 |
Змінювання прикметників за родами Родові закінчення прикметників: -ий, -ій, -а, -я, -е, -є.
|
|
|
104 |
Розпізнавання форм прикметників за родовими закінченнями та іменниками, від яких залежать прикметники. Змінювання прикметників за числами. |
|
|
105 |
Контрольна робота: диктант |
|
|
106 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
Дієслово |
|||
107 |
Загальне поняття (питання, роль у реченні). Зв’язок дієслова з іменником у реченні. |
|
|
108 |
РЗМ. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки. |
|
|
109 |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Вживання дієслів у переносному значенні. Удосконалення висловлювань шляхом добору дієслівних синонімів. |
|
|
110 |
Спостереження за влучним добором дієслів автором тексту для змалювання подій, явищ. Вибір із даних дієслів тих, що найвиразніше передають думку, відповідають меті й типу висловлювання. |
|
|
111 |
Час дієслова. Змінювання дієслів за часами. |
|
|
112 |
Розпізнавання часових форм дієслів у тексті. Використання їх у власних висловлюваннях. |
|
|
113 |
Правило написання не з дієсловами. Використання дієслів з не в монологічному та діалогічному мовленні. |
|
|
114 |
РЗМ. Складання привітання до Дня матері. |
|
|
115 |
Контрольна робота: списування. |
|
|
116 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
Повторення вивченого за рік |
|||
117 |
Що ми знаємо про текст, речення. |
|
|
118 |
Що ми знаємо про слово, значення слова. |
|
|
119 |
Що ми знаємо про будову слова. |
|
|
120 |
Що ми знаємо про іменник, прикметник. |
|
|
121 |
РЗМ. Складання розповіді на тему «Мої літні канікули». |
|
|
122 |
Що ми знаємо про дієслово. Підсумковий урок. |
|
|
Словникові слова на навчальний рік: абрикóс, адрéса, áйстра, акваріум, апельси́н, апети́т, асфáльт, вдячний, велосипéд, вóгнище, вокзáл,внесок, гармонія,горизóнт, гримі́ти, депутáт, децимéтр, дирéктор, елéктрика, кипі́ти, кишéня, колекти́в, комбáйн, коридóр, космонáвт, крини́ця, минýлий, милосердний, очерет, пирі́г, приязний, президéнт, пшени́ця, сантимéтр, секýнда, тривóга, фéрмер, хвили́на, черéмха, черéшня (40 слів).