В архіві містяться: розгорнутий конспект уроку, роздатковий матеріал та презентація до уроку української мови в 3 класі на тему "Велика буква в кличках тварин".
Творче завдання.
- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.
Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .
Творче завдання.
- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.
Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .
Творче завдання.
- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.
Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .
Творче завдання.
- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.
Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .
Творче завдання.
- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.
Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .
2. Робота на картках.
I рівень. Запиши своє прізвище, ім'я, по батькові.
Моє прізвище.... Моє ім'я.... По батькові я … .
II рівень.
Випиши всі прізвища.
Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.
II рівень.
Випиши всі імена.
Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.
ІІІ рівень. Запиши повні відповіді на запитання.
Як звати твою маму?
З ким ти товаришуєш?
Як звати твою вчительку?
Назва тварини
Кличка тварини
коза
корова теля вівця свиня кабан кіт кінь Букет Берізка Голубка Зірка Дік Гнідий Мурчик Лапко
План – конспект відкритого уроку з української мови в 3 класі
Тема: Велика буква в кличках тварин.
Мета:
Обладнання: підручники, зошити, індивідуальні картки, роздатковий матеріал (малюнок із зображенням тварин на фермі), мультимедійна презентація уроку в Power Point, технічні засоби навчання: ноутбук.
Тип уроку: комбінований.
Клас: 3.
Учитель: Гончаренко Людмила Петрівна.
Хід уроку
- Яким ви хочете бачити сьогоднішній урок?
- Гарним, цікавим, змістовим.
- А якими ви повинні бути на уроці?
- Активними, уважними, розумними.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перегляд виконання роботи вдома.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Каліграфічна хвилинка.
Т Та Г Гр Ш Шев ко ськ по укр ет
Тарас Григорович Шевченко — український поет.
— Поділіть на склади для переносу слово український.
— Поясніть правопис великих букв у словах.
2. Робота на картках.
I рівень. Запиши своє прізвище, ім'я, по батькові.
Моє прізвище.... Моє ім'я....
II рівень. Випиши всі прізвища.
Юра, Шевченко, Таня, Омельченко, Франко, Леся, Іван, Галя, Орлов.
ІІ рівень. Випиши всі імена.
Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.
ІІІ рівень. Запиши повні відповіді на запитання.
Як звати твою маму?
З ким ти товаришуєш?
Як звати твою вчительку?
— То які слова пишуться з великої букви?
— В українській мові є ще багато інших слів, що пишуться з великої літери.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Створенння проблемної ситуації.
Перед Вами речення. Прочитайте перше речення.
Яку з виділених букв потрібно залишити? Чому?
Друге речення.
Чому ?
По подвір'ю походжали індик Б(б)елькотун та гусак Ш(ш)ипун. У мого товариша є собака Р(р)екс.
V. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчати написання великої букви в кличках тварин.
VІ. Вивчення нового матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів.
1. Робота зі словниковими словами.
Перед вами клички тварин (Мишко, Вухань, Лісовик).
Вам потрібно відгадати загадку і до слова – відгадки з поданих дібрати кличку, записати словосполучення у зошит. Слова – відгадки – словникові слова (слайд № ______).
Відгадування загадок.
Ведмідь. Яка буква пропущена? Яку кличку доберемо? Яка буква пропущена? Запам’ятайте. (Обвести чи підкреслити її).
Ведмідь Мишко.
Друга загадка (дятел Лісовик).
Третя загадка (заєць Вухань).
Четверта загадка ( учитель)
- Яке слово-відгадка зайве? Чому?
Поки учні відгадують загадку, один учень шукає його в орфографічному словнику.
2.1.Вправа 256, ст. 105- 106. (з коментуванням).
Прочитайте завдання. Один учень читає вправу.
Спишіть 1 абзац вправи. Підкресліть назви тварин однією рискою, а їхні клички – двома.
Офтальмологічна пауза
Прочитайте текст. Назвіть тварин і їхні клички.
Знайдіть і назвіть виділені слова.( Сім’ї, з’явився ,хом’ячок). Поясніть правопис цих слів.
Кожен учень повинен вирішити до якої групи належить слово, яке йому запропоноване (лежить перед учнями на парті). Кожен по черзі підходить до дошки і кріпить на дошці своє слово в потрібний стовпчик. (Назва тварин чи клички тварин). Слова (коза, корова, теля, вівця, свиня, кабан, кіт, кінь, Букет, Берізка, Голубка, Зірка, Дік, Гнідий, Мурчик, Лапко).
Метод «ПРЕС».
2.4. Робота з малюнком.
На парті у вас малюнки. Яких тварин Ви бачите? Назвіть їх.
Розглянемо корову.
Яка вона? Корови такої масті називаються рябими. Як можна її назвати? (Рябуха).
Складіть речення про корову.
(Корова Рябуха пасеться на лузі).
Перед написанням цього речення попустіть 1 рядок (для сюрприза).
З абзацу запишемо речення.
Кого ще бачимо поруч із коровою? (коня)
Як ми його назвем?
Складемо речення про коня. (Кінь Орлик б’є копитом).
Ще про кого складемо речення? Доберіть кличку. Як запишемо кличку? Запишіть речення. (Свиня Нюша п’є з корита. Вівця Бяша лежить на траві.)
А тепер подумайте, що в нас вийшло. Доберіть заголовок.
Вийшов текст.
VІІ. Підсумок уроку.
Закінчіть речення:
VІІІ. Підсумок уроку.
Вправа 258, с.106.
Творче завдання: дібрати клички всім тваринам на малюнку.
1