Матеріали до уроку української мови в 3 класі на тему "Велика буква в кличках тварин"

Про матеріал

В архіві містяться: розгорнутий конспект уроку, роздатковий матеріал та презентація до уроку української мови в 3 класі на тему "Велика буква в кличках тварин".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Велика буква у кличках тварин Українська мова 3 клас Вчитель початкових класів Острівчанської ЗОШ І-ІІ ступенів Гончаренко Людмила Петрівна

Номер слайду 2

Т Та Г Гр Ш Шев ко ськ по укр ет Каліграфічна хвилинка Урок почнемо без зупинки, З каліграфічної хвилинки. Тарас Григорович Шевченко — український поет. — Поділіть на склади для переносу слово український. — Поясніть правопис великих букв у словах.

Номер слайду 3

По подвір'ю походжали індик Б(б)елькотун та гусак Ш(ш)ипун. У мого товариша є собака Р(р)екс. Створення проблемної ситуації

Номер слайду 4

У вересні звір цей у лісі Ласує малиною на узліссі. Реве так, що у голосі мідь, А звуть того звіра... Творча робота зі словниковими словами: відгадати, придумати кличку тварині ведмідь

Номер слайду 5

в…дмідь Великий хижий ссавець з масивним тілом, довгою шерстю і короткими товстими ногами. Бурий ведмідь. Білий ведмідь. Про сильну, але неповоротку людину. Ведмежий слід. Ведмежа лапа. е

Номер слайду 6

Дерева лікує мій птах-приятель, Ніс гострий, як шило, А звуть його... Творча робота зі словниковими словами: відгадати, придумати кличку тварині дятел

Номер слайду 7

дят…л Лісовий птах, з довгим і гострим дзьобом; їжу добуває з щілин кори дерев. Дятлове пір'я. е

Номер слайду 8

Білу й сіру шубки має, Двічі на рік він їх міняє. Хто усе на світі знає. Творча робота зі словниковими словами: відгадати, придумати кличку тварині Заєць

Номер слайду 9

за…ць Невеликий полохливий звірок, гризун; має довгі задні ноги і довгі вуха. Пасажир або глядач без квитка. Заяче хутро. Заячі сліди. Їхати зайцем. є

Номер слайду 10

Учнів розуму навчає. Нас наукам буде завжди вчити Наш надійний друг — товариш... Що зайве? Чому? учитель Творча робота зі словниковими словами: відгадати, придумати кличку тварині

Номер слайду 11

учит…ль Той, хто викладає якийсь навчальний предмет у школі. е

Номер слайду 12

П о г р а й м о с я у г р у ! Пригадайте казку “Ріпка”. Хто може її розповісти? Хлопчики запишуть назви людей та їхні імена. Зразок. Дід Андрушка, … Дівчатка – назви і клички тварин. Зразок. Собачка Фінка, … Узагальнення і систематизація знань Гра «Ріпка»

Номер слайду 13

Жив собі дід Андрушка, та була в нього баба Марушка, і в них була дочка Мінка, а в Мінки собачка Фінка, а в Фінки кицька Варварка, а у Варварки вихованка - мишка Сіроманка. От взяв дід весною рискаль та мотигу, скопав у городі грядку велику, зробив дірочку дрібку - та й посадив туди ріпку.

Номер слайду 14

Домашнє завдання с.106, вправа 258, творче завдання

Перегляд файлу

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть …  . Прізвище моє …  . Мого батька звуть …  .  А маму - … . А ще у мене є бабуся….   І дідусь…. .  У мене є багато друзів. Це …, …, …  та … .

 

 

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть …  . Прізвище моє …  . Мого батька звуть …  .  А маму - … . А ще у мене є бабуся….   І дідусь…. .  У мене є багато друзів. Це …, …, …  та … .

 

 

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть …  . Прізвище моє …  . Мого батька звуть …  .  А маму - … . А ще у мене є бабуся….   І дідусь…. .  У мене є багато друзів. Це …, …, …  та … .

 

 

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть …  . Прізвище моє …  . Мого батька звуть …  .  А маму - … . А ще у мене є бабуся….   І дідусь…. .  У мене є багато друзів. Це …, …, …  та … .

 

 

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть …  . Прізвище моє …  . Мого батька звуть …  .  А маму - … . А ще у мене є бабуся….   І дідусь…. .  У мене є багато друзів. Це …, …, …  та … .

 

606847999146603362785158-4734937-700_700.jpg

606847999146603362785158-4734937-700_700.jpg

2. Робота на картках.

I рівень. Запиши своє прізвище, ім'я, по батькові.

Моє прізвище....  Моє ім'я.... По батькові я … .

 

II рівень.

Випиши всі прізвища.

Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.

II рівень.

Випиши всі імена.

Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.

 

ІІІ рівень. Запиши повні відповіді на запитання.

Як звати твою маму?

З ким ти товаришуєш?

Як звати твою вчительку?

 

Назва тварини

 

Кличка тварини

коза

корова теля вівця свиня кабан кіт  кінь Букет Берізка Голубка Зірка Дік Гнідий Мурчик Лапко

Перегляд файлу

План – конспект відкритого уроку з української мови  в  3 класі

Тема: Велика буква в кличках тварин.

Мета:

  • формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички, правильно писати їх;
  • закріплювати вміння писати клички тварин з великої букви;
  • закріплювати навички складання речень за малюнком, добору заголовку до тексту;
  • розширювати словниковий запас, розвивати мовлення учнів;
  • виховувати любов до тварин.

Обладнання: підручники, зошити, індивідуальні картки, роздатковий матеріал (малюнок із зображенням тварин на фермі), мультимедійна презентація уроку в Power Point, технічні засоби  навчання:  ноутбук.

Тип уроку: комбінований.

Клас: 3.

Учитель: Гончаренко Людмила Петрівна.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

- Яким ви хочете бачити сьогоднішній урок?

- Гарним, цікавим, змістовим.

- А якими ви повинні бути на уроці?

- Активними, уважними, розумними.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перегляд  виконання  роботи  вдома.

  • Зачитайте , як ви  дописали творче завдання.  Які слова ви написали з великої літери? Чому?

         ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка.

Т   Та Г  Гр  Ш  Шев ко ськ по укр   ет

Тарас Григорович Шевченко — український поет.

— Поділіть на склади для переносу слово український.

— Поясніть правопис великих букв у словах.

2. Робота на картках.

I рівень. Запиши своє прізвище, ім'я, по батькові.

Моє прізвище.... Моє ім'я....

II рівень. Випиши всі  прізвища.

Юра, Шевченко, Таня, Омельченко, Франко, Леся, Іван, Галя, Орлов.

ІІ рівень. Випиши всі імена.

Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.

ІІІ рівень. Запиши повні відповіді на запитання.

Як звати твою маму?

З ким ти товаришуєш?

Як звати твою вчительку?

— То які слова пишуться з великої букви?

— В українській мові є ще багато інших слів, що пишуться з великої літери.

IV. Мотивація  навчальної діяльності.

Створенння проблемної ситуації.

 Перед Вами речення. Прочитайте перше речення.

Яку з виділених букв потрібно залишити? Чому?

Друге речення.

Чому ?

По подвір'ю походжали індик Б(б)елькотун та гусак Ш(ш)ипун.  У мого товариша є собака Р(р)екс.

V. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчати написання великої букви в кличках тварин.                                                                                                                                                                    

VІ. Вивчення нового матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1. Робота зі словниковими словами.

Перед вами клички тварин (Мишко, Вухань, Лісовик).

Вам потрібно відгадати загадку і до слова – відгадки з поданих дібрати кличку, записати словосполучення у зошит. Слова – відгадки – словникові слова (слайд № ______).

Відгадування загадок.

Ведмідь. Яка буква пропущена? Яку кличку доберемо? Яка буква пропущена? Запам’ятайте. (Обвести чи підкреслити її).

Ведмідь Мишко.

Друга загадка (дятел Лісовик).

Третя загадка (заєць Вухань).

Четверта загадка ( учитель)

- Яке слово-відгадка зайве? Чому?

Поки учні відгадують загадку, один учень  шукає його в орфографічному словнику.

  1. Робота з підручником.

2.1.Вправа  256, ст. 105- 106. (з коментуванням).

Прочитайте завдання. Один учень читає вправу.

  • Назвіть головних персонажів.
  • Яке слово свідчить, що друзі були виховані?

Спишіть 1 абзац вправи. Підкресліть назви тварин однією рискою, а їхні клички – двома.

Офтальмологічна пауза

  1.        Вправа 257, ст. 106. (Виконуємо усно).

Прочитайте  текст. Назвіть тварин і їхні клички.

Знайдіть і назвіть виділені слова.( Сім’ї, з’явився ,хом’ячок). Поясніть правопис цих слів.

  1.  Гра «  Назва чи кличка»

Кожен  учень повинен вирішити до якої групи належить слово, яке йому запропоноване (лежить перед учнями на парті). Кожен по черзі підходить до дошки і кріпить на дошці своє слово в потрібний стовпчик. (Назва тварин чи клички тварин).  Слова (коза, корова, теля, вівця, свиня, кабан, кіт, кінь, Букет, Берізка, Голубка, Зірка, Дік, Гнідий, Мурчик, Лапко).

Метод «ПРЕС».

 

2.4. Робота з малюнком.

606847999146603362785158-4734937-700_700.jpg

На парті у вас малюнки. Яких тварин Ви бачите? Назвіть їх.

Розглянемо корову.

Яка вона? Корови такої масті називаються рябими. Як можна її назвати? (Рябуха).

Складіть речення про корову.

(Корова Рябуха пасеться на лузі).

Перед написанням цього речення попустіть 1 рядок (для сюрприза).

З абзацу запишемо речення.

Кого ще бачимо поруч із коровою? (коня)

Як ми його назвем?

Складемо речення про коня. (Кінь Орлик б’є копитом).

Ще про кого складемо речення? Доберіть кличку. Як запишемо кличку? Запишіть речення. (Свиня Нюша п’є з корита. Вівця Бяша лежить на траві.)

А тепер подумайте, що в нас вийшло. Доберіть заголовок.

Вийшов текст.

VІІ. Підсумок уроку.

Закінчіть речення:

  • Сьогодні на уроці ми вчилися ....
  • Я дізнався .....
  • Найбільше мені сподобалось .....

VІІІ. Підсумок уроку.

   Вправа 258,  с.106.

  Творче завдання: дібрати клички всім тваринам на малюнку.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Флюстикова Олена Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
15 січня 2018
Переглядів
2965
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку