Календарно-тематичне планування уроків української мови у 7 класі на І семестр (НУШ)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складене відповідно до чинної програми та методичних рекомендацій МОН (поточні та підсумкові роботи розподілено з урахуванням вивчення та оцінювання групи результатів).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

навчального  матеріалу з  української мови

в 7 класі на І семестр 2024/2025 н.р.

 

Складене за програмою МОН:

Модельна навчальна програма Українська мова 7-9 класи для  ЗЗСО (автори : Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В.,  Попова Т.Д.) « Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» ( наказ МОН України  від 24.07.2023 No 883).

 

До підручника:

Українська мова: підруч. для  7 класу закл. загал. серед. освіти Заболотний О.В., Заболотний В.В. – К., вид. Генеза,  2024. – 272 с.

 

І семестр

№ уроку

Дата

Тема

Примітки

ТЕМА 1.  ВСТУП. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО 

1.

 

Мова – нетлінний скарб кожного народу.  Українська мова як засіб єднання, згуртування українського народу. Державна мова – один із найважливiших чинникiв

iснування держави.

 

2.

 

РМ №1.  Мовленнєвий етикет. Стійкі вислови в системі мовленнєвого етикету українців (зі значенням вітання, прощання, вибачення, вдячності, прохання, згоди, незгоди, співчуття тощо).

 

3.

 

РМ №2.   Типи мовлення

 

4.

 

Словотвір Похідні й непохідні слова. Основні способи словотворення.

 

5.

 

Лексикологія.  Фразеологія  Лексичне значення слова. Групи слів за значенням,  походженням, вживанням. Фразеологізми.    

 

6.

 

Правильне вживання слів і фразеологізмів. Пароніми.

 

7.

 

Морфологія  Рід та число іменників. Відмінювання іменників. Особливості окремих відмінкових форм іменників. Групи прикметників за значенням. Ступені порівняння прикметників.  

 

8.

 

РМ №3. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Поняття про медіатекст. Новини.  Особливості медійної інформації. Засоби масової інформації (ЗМІ). Поняття про джерело інформації. Надійність джерел інформації. Неправдива (фейкова) інформація.   Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ (із зазначенням джерела цього повідомлення). Джерело повідомлення — українські ЗМІ(телебачення, радіо, газети, вебсайти). 

 АУДІЮВАННЯ

9.

 

РМ №4. Усне повідомлення про один з українських ЗМІ, особливості цього медіа,  тематику повідомлень

 

10.

 

Відмінювання числівників. Поєднання числівників з іменниками. Уживання числівників на позначення часу. Розряди займенників.

 

11.

 

РМ №5.  Усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за колективно складеним складним планом).

 ПЕРЕКАЗ

12.

 

Аналіз переказу. ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Букви Е, И на позначення ненаголошених голосних у корені слова. Букви И, І в словах іншомовного походження. Правопис префіксів.

 

13.

 

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Велика буква та лапки у власних назвах.

 

14.

 

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Правопис складних слів разом і з дефісом. Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів ­ськ­, ­ств­ та під час творення іменників із суфіксом -ин-

 

15.

 

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Апостроф. М’який знак.

 

16.

 

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Подвоєні букви. Написання слів іншомовного походження.

 

17.

 

Комплексна підсумкова робота «ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО»

 

 

 

ПО Група результатів УВ

 

ТЕМА 2. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. Дієслово

18.

 

Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова: неозначена форма (інфінітив), особова форма, дієприкметник, дієприслівник, форми на -но, -то (загальне ознайомлення).  

 

19.

 

Неозначена форма дієслова(інфінітив). Особова форма дієслова.  Особливості відмінювання дієслів дати, їсти, бути та дієслів з основою на -вісти (відповісти).

 

20.

 

Вид дієслів (доконаний, недоконаний).

 

21.

 

Часи дієслова. Теперішній час дієслів (змінювання за особами та числами). Правопис і вимова -ться, -шся в дієсловах (повторення).  

 

22.

 

Минулий час дієслів (змінювання за родами та числами).

 

23.

 

РМ №6.   Есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі (орієнтовні теми: «Допомогти довкіллю», «Дружити з природою», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я»).

 есе

24.

 

Комплексна підсумкова робота «Морфологія. Орфографія. Дієслово» Диктант

диктант

 

 

ПО Група результатів ПВ

 

25.

 

  Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів.

 

26.

 

Спосіб дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Творення дієслів умовного й наказового способів. М’який знак у дієсловах наказового способу (повторення). 

 

27.

 

Безособові дієслова.

 

28.

 

Не з дієсловами. (практично)

 

29.

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ. Розбір дієслова як частини мови.  Наголошування окремих дієслів та їхніх форм (нести,везти, мести, плести, несемо, веземо, пишу, кажу та ін.). 

 

30.

 

РМ №7.  Стислий усний переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій .

Читання

31.

 

РМ №8.    Письмове висловлення, у якому описано алгоритм дій у  певних ситуаціях (наприклад, під час сигналу «Повітряна тривога», пожежі, грози тощо) з вживанням різних форм і сособів дієслів.

 Письмо

32.

 

РМ №9.  Усне висловлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка, схеми тощо).

 Говоріння

33.

 

Комплексна підсумкова робота « ДІЄСЛОВО»

 

 

 

ПО Група результатів ПТ

 

ТЕМА 3. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ.

Дієприкметник. Дієслівні форми на -но, -то

34.

 

Дієприкметник як форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

35.

 

Активні й пасивні дієприкметники.  Творення та відмінювання активних дієприкметників. Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи заміни їх.

 

36.

 

Творення та відмінювання пасивних дієприкметників.

 

37.

 

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.  

 

38.

 

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.  

 

39.

 

Буква н у дієприкметниках та букви нн у прикметниках дієприкметникового походження.

 

40.

 

Написання не з дієприкметниками.  

 

41.

 

Дієслівні форми на -но, -то.

 

42.

 

Речення з дієслівними формами на -но, -то.  Заміна в реченнях пасивних дієприкметників дієслівними формами на -но, -то.

 

43.

 

РМ №10.  Особливості будови опису зовнішності людини.   Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за простим планом).

 

44.

 

РМ №11.    Контрольний письмовий твір -опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за колективно складним планом).

 

45.

 

Комплексна підсумкова робота «ДІЄПРИКМЕТНИК. ДІЄСЛІВНІ ФОРМИ НА -НО, -ТО»

 

46.

 

РМ №12. Бар’єри спілкування. Правила ведення дискусії.   Проведення в онлайн - середовищі дискусії (орієнтовні теми: «Як зміцнювати Україну: інновації, екологія, національні цінності » «Чому віддавати перевагу – книгам чи телебаченню?») .

 

47.

 

РМ №13.  Бар’єри спілкування. Правила ведення діалогу. Створення й розігрування діалогів на запропоновану тему.

 

48.

 

Підсумковий урок-гра  (вікторини, конкурси, ребуси, квести)

 

 

 

ПО Група результатів ДМ

 

 

docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку