Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з української мови
в 7 класі на ІІ семестр 2024/2025 н.р.
Складене за програмою МОН:
Модельна навчальна програма Українська мова 7-9 класи для ЗЗСО (автори : Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) « Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» ( наказ МОН України від 24.07.2023 No 883).
До підручника:
Українська мова: підруч. для 7 класу закл. загал. серед. освіти Заболотний О.В., Заболотний В.В. – К., вид. Генеза, 2024. – 272 с.
ІІ семестр |
|||
ТЕМА 4. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. Дієприслівник |
|||
49. |
|
Дієприслівник як форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
50. |
|
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з одиничними дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами. |
|
51. |
|
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з одиничними дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами. |
|
52. |
|
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду. Час дієприслівників. |
|
53. |
|
РМ №14. Усний твір розповідного характеру про виконання певних дій на основі власних спостережень із використанням дієприслівникових зворотів (за планом) (орієнтовні теми: «Майстерність петриківського розпису», «У класі робототехніки», «Як зробити гербарій»).Написання не з дієприслівниками. |
|
54. |
|
Написання не з дієприслівниками. |
|
55. |
|
РМ №15. АУДІЮВАННЯ повідомлення, яке містить багато часток, вигуків, розпізнавання в ньому фактів і суджень. |
Аудіювання |
56. |
|
РМ №16. Усне есе на теми, пов’язані із завершенням навчального року та планами на канікули (наприклад: «Мої найкращі моменти за навчальний рік», «Мрії про літню подорож», «Найкращий день навчального року», «Плани на літо», «Відпочинок моєї мрії», «Подяка тим, хто зробив мій навчальний рік особливим»). |
|
57. |
|
РМ №17. Створення та розігрування діалогів (з використанням часток, що надають додаткових відтінків), , що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам; діалогів в онлайн-середовищі відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів із використанням етикетних формул; діалогів на визначену тему (наприклад: «Улюблена справа», «Примхи погоди», «Змарнований день») |
Діалог |
58. |
|
Комплексна підсумкова робота «ДІЄПРИСЛІВНИК» |
|
|
|
ПО Група результатів УВ |
|
ТЕМА 5. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. Прислівник |
|||
59. |
|
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прислівників за значенням (практично). |
|
60. |
|
Творення прислівників (практично). Розрізнення прислівників й омонімічних слів інших частин мови. Наголошування прислівників |
|
61. |
|
Ступені порівняння прислівників. Наголошування прислівників. |
|
62. |
|
Ступені порівняння прислівників. |
|
63. |
|
Букви н та нн у прислівниках. Наголошування прислівників |
|
64. |
|
РМ №18. Письмове повідомлення в соціальній мережі: 1) в офіційно-діловому стилі для вчительки / вчителя; 2) у розмовному стилі для мами / тата чи друга / подруги. |
|
65. |
|
Букви и та і в кінці прислівників. Наголошування прислівників |
|
66. |
|
Написання прислівників разом, окремо і з дефісом. |
|
67. |
|
Написання прислівникових сполучень. Розрізнення прислівників, які пишемо разом, й однозвучних сполучень слів, які пишемо окремо. |
|
68. |
|
Написання не та ні з прислівниками. |
|
69. |
|
Орфографічний практикум. |
|
70. |
|
РМ №19. Письмовий твір-розповідь чи твір-опис фантастичного змісту або казка для братика / сестрички (з використанням прислівників). |
Читання мовчки |
71. |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ «ПРИСЛІВНИК» |
|
72. |
|
РМ №20. Портретний нарис у публіцистичному стилі (письмово). |
|
73. |
|
РМ №21. Аналіз письмового твору-розповіді та портретного нарису в публіцистичному стилі. |
|
74. |
|
Комплексна підсумкова робота «ПРИСЛІВНИК» |
|
|
|
ПО Група результатів ПТ |
|
ТЕМА 6. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. Службові частини мови. Вигук |
|||
75. |
|
Службові частини мови (загальні ознаки). |
|
76. |
|
Прийменник як службова частина мови. Види прийменників за будовою. Розрізнення прийменників та омонімічних слів інших частин мови. Синонімічні прийменники. |
|
77. |
|
Написання прийменників разом, окремо та з дефісом. |
|
78. |
|
РМ №22. Написання адреси (для поштового відправлення, заповнення бланка документа тощо). |
|
79. |
|
Особливості вживання окремих прийменників, зокрема прийменника ПО (практично). |
|
80. |
|
Уживання прийменників У, В; прийменника З та його варіантів ІЗ, ЗІ (ЗО) (повторення). |
|
81. |
|
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою. Сполучники одиничні, повторювані, парні. |
|
82. |
|
Сполучники сурядності та підрядності. Синонімічні сполучники |
|
83. |
|
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників зате, проте, щоб, якби та ін. й однозвучних слів, які пишемо окремо. |
|
84. |
|
РМ №23. Контрольний письмовий твір-роздум у публіцистичному стилі з використанням сполучників підрядності (за самостійно складеним складним планом). |
КП ПИСЬМО |
85. |
|
РМ №24. Редагування твору-роздуму. Аналіз помилок. |
|
86. |
|
Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням і вживанням. |
|
87. |
|
Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично). |
|
88. |
|
Написання часток. |
|
89. |
|
Написання частки не з різними частинами мови (узагальнення). |
|
90. |
|
РМ №25. Письмове есе в художньому стилі про виконання улюбленої справи з використанням дієприслівникових зворотів (за планом) (наприклад: приготування страви, вишивання, вирощування овочів, створення прикрас із бісеру, догляд за квітами, збирання моделі автомобіля, підготовка відео для соцмереж). |
|
91. |
|
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням |
|
92. |
|
Дефіс у вигуках. Кома та знак оклику в реченнях із вигуками. |
|
93. |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ « СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ. ВИГУК» |
|
94. |
|
РМ №26. |
|
95. |
|
Комплексна підсумкова робота «СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ. ВИГУК» |
|
|
|
ПО Група результатів ПВ |
|
ТЕМА 7. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО про частини мови, правопис їх і використання в мовленні |
|||
96. |
|
Самостійні частини мови. Роль їх у мовленні; основні морфологічні ознаки; синтаксична роль. |
|
97. |
|
Форми дієслова. Особливості вживання окремих граматичних форм. |
|
98. |
|
Розряди прислівників за значенням. Орфограми в прислівниках. |
|
99. |
|
Службові частини мови. Вигук. |
|
100. |
|
Службові частини мови. Вигук. Роль їх у мовленні; основні морфологічні ознаки; синтаксична роль. |
|
101. |
|
Основні орфограми в словах різних частин мови. |
|
102. |
|
ДИКТАНТ |
|
103. |
|
Складання й виконання тестових завдань із морфології. |
|
104. |
|
Комплексна підсумкова робота «МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ» |
|
105. |
|
Підсумковий урок-квест «Мовні скарби» |
|
|
|
ПО Група результатів ДМ |
|