Календарно-тематичне планування уроків української мови в 6 класі із зазначенням програмових вимог, обов'язкових видів контролю та записів у журналі.
Українська мова. 6 клас. 122 год (3,5 год. на тиждень)
Програма. Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К.: ВД «Освіта», 2013.
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas
КТП укладене відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».
Підручник. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т., Жук М. Г. Українська мова : підруч. для 6 кл. ЗНЗ. К. : Грамота, 2014. 272 с.
|
РМ |
ТО |
||||||||||
Рік |
122 |
8 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
23 |
13 |
І сем. |
64 |
4 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
4 |
13 |
6 |
ІІ сем. |
58 |
4 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
5 |
10 |
7 |
Календарно-тематичне планування на І семестр
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Програмові вимоги |
|||
І семестр |
|||||
Вступ |
|||||
Усний переказ |
|||||
Діалог |
|||||
1 |
Вступ. Краса й багатство української мови. Коментування висловів відомих людей про красу та багатство української мови. |
|
|
||
2 РМ1 |
РМ 1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично). |
|
|||
3 РМ2 |
РМ 2. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування етикетного характеру; діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет; діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
|
|||
4 РМ3 |
РМ 3. Повторення вивченого про типи мовлення. Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення. |
|
|||
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
|||||
5 |
Словосполучення і речення. Головні члени речення. |
|
Учень (учениця): Знаннєва складова знає визначення словосполучення й речення, пояснює різницю між ними; наводить приклади словосполу-чень і речень; простих речень, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова; складних речень; пояснює роль звертань, вставних слів (словосполучень) та однорід- них членів речення в мовленні; пояснює вживання розділових знаків у простих реченнях, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова, та між частинами складних речень за вивченими правилами. Діяльнісна складова розрізняє словосполучення й речення, прості й складні речення; визначає головне й залежне слова у словосполученні; визначає головні та другорядні члени речення; знаходить у реченні вставні слова, звертання та однорідні члени речення; називає частини мови, якими вони виражені; будує речення зі звертаннями, вставними словами, однорідними членами речення; із простих речень — складне; речення з прямою мовою. розставляє правильно розділові знаки в простих ускладнених реченнях, складних реченнях (у межах вивченого); знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила. Ціннісна складова сприймає спілкування як цінність; поважає права й думки співрозмовників; цінує духовно наснажене, емоційно багате спілкування між людьми (НЛ-3), що виявляється у висловленні уваги й поваги засобами листування; усвідомлює необхідність гармонійного співіснування людини й природи, збереження й захисту довкілля (НЛ-1). |
||
6 |
Просте речення. Основні пунктограми. Однорідні члени речення в простому реченні. Поширення простих речень однорідними членами. |
|
|||
7 |
Звертання, вставні слова в простому реченні. Складання тексту листівки (електронного листа), що містить привітання Днем учителя (днем народження, сімейним святом) з використанням звертань, вставних слів (словосполучень) та однорідних членів речення. |
|
|||
8 |
Складне речення. Пряма мова. Діалог. |
|
|||
9 |
Основні орфограми. |
|
|||
10 РМ4 |
РМ 4. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. |
|
|||
11 РМ5 |
РМ 5. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника тощо). |
|
|||
12 КР1
|
КР № 1. «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого». Тестування, виконання завдань. |
|
|||
Тематична ТО1 (12 ф) |
|
||||
Лексикологія |
|||||
13 |
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів. |
|
Учень (учениця): Знаннєва складова знає та розуміє значення основних термінів розділу; пояснює лексичне значення слова; пояснює поділ слів на власне українські й запозичені; розуміє й пояснює причини вилучення з активного вжитку певних слів (історизмів, архаїзмів) та появи того чи іншого неологізму; пояснює відмінність між словами загальновживаними та стилістично забарвленими, доцільно їх використовує; обґрунтовує вживання в наукових і художніх текстах застарілих і діалектних слів; пояснює відмінність між термінами та професійними словами; знає правила написання іншомовних слів. Діяльнісна складова розрізняє слова за походженням (власне українські та запозичені); користується словниками: тлумачним та іншомовних слів; записує правильно іншомовні слова; замінює за можливості іншомовне слово українським відповідником; розрізняє активну й пасивну лексику; розпізнає серед застарілих слів архаїзми та історизми; розрізняє слова загальновживані та стилістично забарвлені; доречно вживає вивчені пласти лексики у власному мовленні; визначає їхню роль у текстах різних стилів; редагує речення й тексти, у яких допущено лексичні помилки. Ціннісна складова сприймає вживання просторічних слів (росіянізмів, вульгаризмів, перекручених слів) за вияв низького рівня мовленнєвої культури; критично ставиться до надмірного вживання іншомовних слів у мовленні, надає перевагу українським словам; шанує родину, співвідносить себе з нею, цікавиться життям і професійною діяльністю батьків; замислюється про майбутнє, прагне успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі (НЛ-4). |
||
14 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і. |
|
|||
15 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа. |
|
|||
16 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
|||
17 |
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки. |
|
|||
18 |
Активна й пасивна лексика української мови. Застарілі слова (архаїзми й історизми). |
|
|||
Зошит |
|||||
19
|
Активна й пасивна лексика української мови. Неологізми. Колективне укладання словничка популярних у шкільному житті неологізмів. |
|
|||
Тематична ТО2 (7 ф) |
|||||
20 |
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова. Діалектні слова. Просторічні слова. |
|
|||
21 |
Професійні слова й терміни. Створення висловлення-роздуму «Професія моїх батьків» («Ким я мрію стати») з використанням професійних слів, неологізмів. |
|
|||
22 |
Пароніми (практично). |
|
|||
23 |
Тренувальні вправи. |
|
|||
24 КР2 |
КР № 2. «Лексикологія». Тестування, виконання завдань. |
|
|||
25 РМ6 |
РМ 6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
|||
26 РМ7
|
РМ 7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. |
|
|||
Тематична ТО3 (7 ф) |
|
||||
Фразеологія |
|||||
27 АН |
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником. Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень. |
|
Учень (учениця): Знаннєва складова знає, що вивчає фразеологія; наводить приклади фразеологізмів; розуміє та пояснює значення фразеологізмів. Діяльнісна складова визначає фразеологізми в реченнях і текстах; використовує доречно фразеологізми в мовленні; добирає фразеологічні синоніми та антоніми; користується фразеологічним словником та фразеологічними довідниками; визначає синтаксичну роль фразеологізмів у реченнях; редагує речення й тексти, у яких фразеологізми вжито неправильно. Ціннісна складова усвідомлює роль фразеологізмів у мовленні; робить висновки про виявлену у фразеологізмах спостережливість і мудрість народу; оцінює здібності, вміння, риси вдачі людей, уміє схарактеризувати їх відповідними фразеологізмами. |
||
28 |
Джерела українських фразеологізмів. |
|
|||
29 |
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Пояснення значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів. |
|
|||
30 РМ8 |
РМ 8. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|||
31 РМ9 |
РМ 9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів. |
|
|||
Зошит |
|||||
32 РМ10 |
РМ 10. Аналіз письмового твору. |
|
|||
33
|
Фразеологізми в ролі членів речення. |
|
|||
34
|
Тренувальні вправи. Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей (наприклад: золоті уста — красномовність; гострий на язик — дотепність) або рис характеру особистості (лицар без страху і догани, держить хвіст бубликом, підшитий лисом і т. ін.). |
|
|||
35 КР3 |
КР № 3. «Фразеологія»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
Тематична ТО4 (9 ф) |
|
||||
Словотвір. Орфографія |
|||||
36 |
Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
|
Учень (учениця): Знаннєва складова знає основні способи словотвору; пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами; правильно записує й вимовляє складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами. Діяльнісна складова визначає способи творення слів; самостійно утворює нові слова вивченими способами; дотримується правил чергування приголосних при творенні слів; створює словотвірний ланцюжок, здійснює словотвірний розбір слова; утворює й використовує складноскорочені слова у власному мовленні, правильно узгоджуючи їх із прикметниками й дієсловами; знаходить, пояснює й виправляє орфографічні помилки на вивчені правила; користується орфографічним словником. Ціннісна складова оцінює позитивно вчинки й поведінку людей, які захищають свою країну, морально й матеріально підтримують інших, допомагають їм у біді (НЛ-2). |
||
37 |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|||
38 |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|||
39 |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; із буквосполученням -чн- (-шн-). |
|
|||
40 |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксам -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|||
41 |
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Створення допису до шкільного веб-сайта про українських меценатів з використанням складних слів (наприклад: добродій, милосердя, життєпис, благодійність). |
|
|||
42 |
Правопис складних слів разом і через дефіс. |
|
|||
43 |
Написання слів з пів-. |
|
|||
44 |
Творення та правопис складноскорочених слів. |
|
|||
45 |
Тренувальні вправи. |
|
|||
46 КР4 |
КР № 4. «Словотвір. орфографія». Тестування, виконання завдань. |
|
|||
Зошит |
|
||||
Тематична ТО5 (11 ф) |
|
||||
Морфологія. Орфографія |
|||||
47
|
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). Колективне складання (заповнення) таблиці «Частини мови». |
|
Учень (учениця): Знаннєва складова знає, що вивчає морфологія; називає самостійні частини мови, наводить приклади їх. Діяльнісна складова визначає самостійні частини мови в реченнях, з’ясовує їх граматичні ознаки (у межах вивченого); розрізняє самостійні та службові частини мови; використовує самостійні частини мови в усних і письмових висловленнях; помічає та виправляє граматичні помилки в реченнях. Ціннісна складова критично оцінює рівень власних знань, виявляє прагнення поліпшувати власне мовлення, правильно використовуючи самостійні частини мови. |
||
48 РМ11 ЧМН
|
РМ 11. Будова опису приміщення. Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Обговорення ролі опису приміщення в художніх і наукових текстах. Колективне складання плану прочитаного тексту. |
|
|||
49 РМ12 КП1 |
РМ 12. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|||
50 РМ13 |
РМ 13. Аналіз переказу. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
|
|||
Іменник |
|||||
51
|
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
Учень (учениця): Знаннєв складова знає морфологічні ознаки іменника; розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини; знає й пояснює написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників. Діяльнісна складова знаходить іменники в реченні; визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників; класифікує іменники за родами, відмінами, групами; порівнює відмінкові закінчення іменників різних відмін і груп; визначає синтаксичну роль іменників у реченні, доречно використовує в мовленні іменники всіх числових та відмінкових форм; виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини; визначає в іменниках вивчені орфограми; помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами; користується орфографічним словником. Ціннісна складова усвідомлює роль іменників у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення; критично оцінює прочитану або прослухану текстову інформацію, звертаючи увагу на роль і значення іменників у мовленні; відчуває себе частиною свого роду, пишається цим; додержує етикетних норм і правил спілкування при побудові діалогічних та монологічних текстів; критично ставиться до власної мовленнєвої діяльності, виявляє готовність до вдосконалення її. |
||
52 |
Іменники загальні й власні (повторення й поглиблення). Велика буква та лапки у власних назвах. |
|
|||
53 |
Іменники конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
|
|||
54 |
Збірні іменники. |
|
|||
55 КД1
|
Контрольний диктант № 1. Підсумковий контрольний диктант за І семестр |
|
|||
Тематична ТО6 (9 ф) |
|||||
56 |
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду (наприклад: задавака, базіка, вереда, білоручка) та іменниками, що можуть означати осіб чоловічого або середнього роду (ледащо, забудько, базікало). |
|
|||
57 |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників (наприклад: гризлі, поні, ему, какаду та ін). |
|
|||
58 |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|||
59 |
Відмінки іменників. |
|
|||
60 |
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи. |
|
|||
61 |
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|||
62 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
|||
63 |
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
|
|||
64 |
Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін. |
|
|||
Зошит |
|
|
|||
І семестр |
|
|
|||
Скоригована |
|
|
|||
Календарно-тематичне планування на ІІ семестр
( 3 год. на тиждень)
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Програмові вимоги |
|
ІІ семестр |
|||
Усний твір |
|||
Читання вголос |
|||
59 |
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
|
|
60 |
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
|
|
Тематична ТО7 (11 ф) |
|||
61 |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
|
|
62 |
Не з іменниками. |
|
|
63 |
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
|
64 |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
|
65 |
Тренувальні вправи. |
|
|
66 КР5 |
КР № 5. «Іменник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
67 РМ14 |
РМ Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
|
|
Зошит (січень) |
|||
Тематична ТО8 (7 ф) |
|||
Прикметник |
|||
68 |
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
Знаннєва складова знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль; розуміє роль прикметників у досягненні точності й виразності мовлення; пояснює написання прикметників відповідними правилами; знає та пояснює особливості будови опису природи. Діяльнісна складова знаходить прикметники в реченні; визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні; відмінює прикметники твердої й м’якої груп; утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників; утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору, складає з ними речення; правильно записує прикметники з вивченими орфограмами; помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників; доречно вживає прикметники у власному мовленні, зокрема в описах природи; переказує (усно й письмово) тексти з елементами опису природи, доцільно використовуючи прикметники; визначає в реченнях прикметників, що перейшли в іменники, використовує такі слова у мовленні; складає діалоги відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з особистими враженнями, використовуючи виражальні можливості прикметника; виявляє здатність розуміти твори мистецтва; інтерпретує ідеї, досвід та почуття, виражені митцями в творах різних жанрів, зокрема в пейзажному живописі. Ціннісна складова усвідомлює роль навколишнього середовища для життя й здоров’я людини, виявляє здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя (НЛ-1); цінує гармонійну єдність людини з природою, усвідомлює необхідність дбайливого ставлення, збереження й відновлення природного середовища (НЛ-1); одержує естетичну насолоду від пізнання культури, зокрема творів пейзажного живопису; висловлює власні думки й оцінки, спричинені творами мистецтва. |
69 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
|
|
70 |
Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|
71 |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|
72 |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|
73 |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
|
|
74 РМ15 |
РМ Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). |
|
|
75 РМ16 |
РМ Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|
76 РМ17КП2 |
РМ Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
|
|
77 РМ18
|
РМ Аналіз письмового переказу. |
|
|
Тематична ТО9 (10 ф) |
|||
78 |
Творення прикметників (практично). |
|
|
79 |
Перехід прикметників в іменники. Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий, знайомий, похідна, земноводні). |
|
|
Зошит (лютий) |
|||
80 |
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. Сприймання й відтворення зразків усної народної творчості для дітей (лічилок, забавлянок, колискових тощо) з прикметниками, що мають суфікси пестливості. |
|
|
81 |
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-. |
|
|
82 |
Написання не з прикметниками. |
|
|
83 |
Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний. |
|
|
84 |
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
|
|
85 |
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|
86 ЧМН |
Тренувальні вправи. Читання мовчки прозових і поетичних текстів, що містять описи природи, визначення в них прикметників, з’ясування їхньої ролі в описах. |
|
|
87 КР6 |
КР № 6. «Прикметник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
88 РМ19 КТ1 |
РМ Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
|
|
89 РМ20
|
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
Зошит (березень) |
|||
Тематична ТО10 (12 ф) |
|||
Числівник |
|||
90 |
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання вголос розкладу шкільних дзвінків, орієнтовного розпорядку дня школяра (розкладу руху транспорту тощо) з використанням числівників, обговорення їхньої ролі та значення в мовленні. |
|
Знаннєва складова знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні; пояснює вживання числівників на позначення дат і часу. Діяльнісна складова визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні; знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники. утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників; поєднує правильно числівники з іменниками; пояснює відмінювання та правопис числівників правилами; помічає й виправляє помилки в написанні числівників; складає речення, висловлення з використанням прислів’їв, крилатих висловів, до складу яких входять числівники; створює діалоги з використанням дат і точного позначення часу; планує свій час із використанням числівників; складає усні й письмові висловлення різних стилів на певну тему, свідомо використовуючи виражальні можливості числівників. Ціннісна складова усвідомлює роль числівників у досягненні точності й виразності мовлення; робить висновки про необхідність застосування математичних знань у реальному житті, уміння працювати із числовою інформацією, доцільно й правильно вживаючи числівники; цікавиться фінансовими витратами родини, бере посильну участь у визначенні потреб і з’ясуванні витрат (НЛ-4); прагне вчитися ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат (НЛ-4). |
91 |
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові. |
|
|
92 |
Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
|
|
93 |
Відмінювання числівників. |
|
|
94 |
Відмінювання числівників. |
|
|
95 |
Відмінювання числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|
96 |
Узгодження числівників з іменниками. Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками. |
|
|
97 |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
|
|
98 |
Тренувальні вправи. Складання роздуму про доцільне використання вільного часу з використанням числівників (орієнтовні теми: «Вільний час − можливість для розвитку здібностей», «Гайнування часу − найбільше марнотратство»). |
|
|
99 КР7
|
КР № 7. «Числівник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Тематична ТО11 (10 ф) |
|||
Займенник |
|||
100 |
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
Знаннєва складова знає й розуміє значення займенника; функції й роль його в мовленні; знає морфологічні ознаки займенників, синтаксичну роль їх. Діяльнісна складова знаходить займенники в тексті; відрізняє займенники від інших частин мови; визначає морфологічні ознаки й синтаксичну роль займенників у реченні; правильно визначає розряд займенників його, її, їх; утворює неозначені й заперечні займенники; відмінює правильно займенники різних розрядів; пояснює правопис займенників правилами; помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників; використовує займенники для зв’язку речень у тексті; правильно поєднує займенники з прийменниками; створює монологічні й діалогічні роздуми про вчинки людей з використанням виражальних можливостей займенника для розкриття задуму висловлення; аналізує причини відмінностей у поглядах різних людей. Ціннісна складова усвідомлює значення, морфологічні ознаки й синтаксичну роль займенника; усвідомлює цінність людини, поважає людську гідність; виявляє повагу до осіб, які гідно реалізовують громадянські права та обов’язки (НЛ-2); виявляє почуття громадянської гідності; поважає закони, правові норми, шанує державні символи і цінності (НЛ-2); усвідомлює необхідність конструктивної участі у громадському житті (НЛ-2); порівнює свої погляди з поглядами й оцінками інших осіб; виявляє здатність логічно обґрунтовувати власну позицію, аргументувати думки й оцінки; прагне дотримуватися здорового способу життя (НЛ-3). |
101 |
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення). |
|
|
102 |
Відмінювання займенників усіх розрядів. |
|
|
103 |
Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
|
|
Зошит (квітень) |
|||
104 |
Правопис заперечних займенників. Складання письмових мікровисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників. |
|
|
105 |
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|
106 |
Написання займенників із прийменниками окремо. |
|
|
107 |
Тренувальні вправи. Складання листівки на паперових або електронних носіях із запрошенням на урочисту подію (день відкриття школи, ювілей першої вчительки) з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
|
108 КР8 |
КР № 8. «Займенник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
109 КД2 |
Контрольний диктант № 2. |
|
|
Тематична ТО12 (10 ф) |
|||
110 РМ21 |
РМ Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
|
111 РМ22 |
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
112 РМ23 |
РМ Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»). |
|
|
Повторення в кінці року |
|||
113 |
Лексикологія. Фразеологія. Тлумачення лексичного значення вжитих у реченнях (текстах) слів і фразеологізмів. |
|
Знаннєва складова знає основні орфограми у вивчених частинах мови; знаходить у тексті й характеризує за граматичними ознаками вивчені частини мови; правильно використовує їх у власному мовленні; Діяльнісна складова знаходить лексичні й граматичні помилки в тексті, виправляє їх; складає усні й письмові висловлення, доречно використовуючи вивчені мовні засоби, обґрунтовує вибір їх. Ціннісна складова критично ставиться до власного мовлення, виявляє готовність до його вдосконалення. |
114 |
Словотвір і орфографія. Редагування речень (текстів), у яких допущено лексичні та граматичні помилки. |
|
|
115 |
Морфологія й орфографія. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків. |
|
|
116 |
Підсумковий урок. |
|
|
Зошит (травень) |
|||
Тематична ТО13(8 ф) |
|||
ІІ семестр |
|||
Скоригована |
|||
Річна |