Календарне планування вивчення української мови. 7 клас І семестр

Про матеріал
Календарне планування вивчення української мови. 7 клас І семестр з компетентностями
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА  МОВА

7 КЛАС

 

(Відповідно до  навчальної  програми:  Українська  мова.  5 -9 класи. 

Програма  для  загальноосвітніх  навчальних  закладів  з  українською

мовою  навчання.    К.:  Видавничий  дім  «Освіта»,  2013 

(зі  змінами, затвердженими наказом МОН  України  від 07.06.2017 №804)

 

88 год на рік (2,5 год на тиждень)

І семестр – 32 год (2  год)

ІІ семестр – 56 год (3 год)

 

 

 

 

Форми контролю

 

І семестр

 

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

             

3

3

Письмо:

 переказ

 

1

 

1

 твір

 

1

Правопис:

диктант

1

1

                           

 

Говоріння:

І семестр

ІІ семестр

діалог – 1

читання вголос – 1

усний переказ – 1

усний твір – 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І СЕМЕСТР

 

№ п/п

 

Тема уроку

 

Дата

 

Примітка

1

Вступ. Літературна норма української мови

 

Усний переказ

Діалог

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає та розуміє поняття літературна мова, літературна норма;

знає норми орфоепічні, орфографічні, лексичні, фразеологічні, словотвірні, морфологічні, синтаксичні, пунктуаційні, стилістичні.

 

Діяльнісна складова

спостерігає за мовленням людей, помічає порушення літературної норми;

розрізняє поняття літературна мова й діалекти, просторіччя, жаргон;

редагує речення й тексти, що містять порушення літературних норм;

користується лінгвістичними словниками з метою вдосконалення власного мовлення;

 

Ціннісна складова

ставиться до української мови

як до найвищої цінності;

сприймає дотримання норм української літературної мови як підтвердження духовного становлення й культурного рівня особистості;

критично ставитьсядо власного мовлення, прагне додержувати норм літературної мови.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: володіти  засобами української мови — її стилями, типами, жанрами.

Ставлення: поцінування української мови як державної; усвідомлення її як державотворчого чинника та чинника національної ідентичності.

Компетентності в природничих науках і технологіях

Уміння: критично оцінювати відображені в наукових, художніх і публіцистичних текстах результати людської діяльності в природному середовищі

2

Урок мовленнєвого розвитку  1-2. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль

 

 

3

Урок мовленнєвого розвитку  3. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом)

 

 

Повторення вивченого

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає правила вживання розділових знаків у вивчених синтаксичних конструкціях;

знає та називає вивчені самостійні та службові частини мови, наводить приклади їх;

пояснює написання слів різних частин мови та вживання розділових знаків у вивчених конструкціях правилами.

 

Діяльнісна складова

розставляє правильно розділові знаки в простих ускладнених, а також у складних реченнях відповідно до вивчених правил;

знаходить у реченнях вивчені частини мови;

визначає належність слова до певної частини мови, визначає її граматичні ознаки;

визначає у словах орфограми, обґрунтовує написання слів відповідними правилами;

виправляє допущені помилки;

мислить критично, формулює тезу, добирає аргументи на її підтвердження або спростування, самостійно робить висновки;

 

Ціннісна складова

робить обміркований вибір цінностей, з повагою ставиться до символів народу;

має свій погляд на дискутовану проблему;

дискутує, аргументуючи свої думки; порівнює свої погляди з поглядами й оцінками інших;

ставиться до здоров’я як загальнолюдської цінності (ЗБ);

усвідомлює важливість грамотного письма як однієї з ознак культурної особистості;

критично ставиться до власного мовлення;

робить висновки про необхідність мовної освіти та самоосвіти.

Ключові компетентності:

Математична компетентність

Уміння: оперувати абстрактними поняттями; виокремлювати головну й другорядну інформацію.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність.

Наскрізні лінії

«Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) виявляє здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя );цінує гармонійну єдність людини з природою, усвідомлює необхідність дбайливого ставлення, збереження й  відновлення природного середовища   

4

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях

 

 

 

5

Урок мовленнєвого розвитку  4. Написання есе («Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами

 

 

6

Числівник. Кількісні й порядкові; прості, складні і складені

 

 

7

Відмінювання числівників

 

 

 

8

Урок мовленнєвого розвитку  5. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі

 

 

9

Урок мовленнєвого розвитку  №6. Аналіз письмового переказу. Займенник. Розряди займенників за значенням

 

 

10

Розряди займенників за значенням. Правопис заперечних і неозначених займенників

 

 

11

Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого

 

КР №1

Диктант

Морфологія.Дієслово

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;  

розуміє роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення;

знає й пояснює способи творення видових пар та часових і способових форм дієслів

Діяльнісна складова

знаходить дієслова в реченні; визначає граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни;

використовує правильно форми дієслів у мовленні;

правильно вимовляє дієслова й пише, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами;

конструює речення з дієсловами в усіх часових й особових формах, зокрема вжитих у переносному значенні;

редагує тексти, замінюючи повторювані дієслова синонімами.

 

Ціннісна складова

ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності

(НЛ-3);

цінує бережне ставлення до довкілля, до власного здоров’я (НЛ-3);

схвалює дотримання здорового способу життя (НЛ-3).

 

 

                                                                          Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: усно й письмово тлумачити поняття, факти; висловлювати думки, почуття, погляди.

 

Компетентності в природничих науках і технологіях

Уміння: змістовно, логічно, послідовно, точно описувати процес власної діяльності; спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти.

Ставлення: готовність до опанування новітніх технологій.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ.

Ставлення: задоволення пізнавального інтересу; прагнення до гармонійного спілкування у віртуальному інформаційному просторі, критичне сприйняття інформації, поданої в ЗМІ.

Соціальні та громадянські компетентності

Уміння: співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.

Наскрізні лінії

 

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності

 

12

Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова

 

 

13

Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові форми

 

 

 

14

Доконаний і недоконаний види дієслова

 

 

 

15

Часи дієслів. Теперішній час

 

 

 

16

Урок мовленнєвого розвитку  №7. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій

 

 

Контрольний переказ

17

Урок мовленнєвого розвитку  №8. Аналіз письмового переказу

 

 

18

Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі

 

 

19

Майбутній час дієслів

 

 

20

Контрольна робота №2. Дієслово (Іч.)

 

 

КР №2

Тест

21

Дієслова І і ІІ дієвідмін

 

 

 

22

Букви е, и в особових закінченнях дієслів

І-ІІ дієвідмін

 

 

23

Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу

 

 

 

24

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)

 

 

 

25

Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак м’якшення у дієсловах наказового способу

 

 

26

Безособові дієслова

 

 

 

27

Способи творення дієслів

 

 

 

28

Не з дієсловами

 

 

 

29

Правопис –ться, -шся в кінці дієслів

 

 

 

30

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово»

 

 

31

Контрольна  робота №3.  Дієслово (ІІч.)

 

 

КР №3

Тест

Дієприкметник

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає значення дієприкметника,  його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;

розуміє та пояснює значення дієприкметника в мовленні;

записує правильно дієприкметники з вивченими орфограмами, пояснює правопис  дієприкметників відповідними правилами;

знає правила вживання розділових знаків у реченнях з дієприкметниковими зворотами

Діяльнісна складова

відрізняє дієприкметник від прикметника;

знаходить у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот; безособові дієслівні форми на -но, -то;

правильно ставить розділові знаки при дієприкметниковому звороті;

правильно інтонує речення з дієприкметниковими зворотами;

складає речення з дієприкметниковими зворотами, здійснює заміну їх підрядними реченнями;

визначає дієприкметники активного й пасивного стану; знає засоби творення їх;

редагує речення, що містять невластиві українській мові форми активних дієприкметників теперішнього часу.

редагує речення, виправляючи помилки у вживанні дієприкметникових зворотів;

виявляє здатність розуміти твори мистецтва; інтерпретує ідеї, досвід та почуття, виражені митцями у творах різних жанрів, зокрема в портретному живописі

Ціннісна складова

критично ставиться до надмірного вживання в текстах дієприкметникових зворотів;

робить висновки щодо синоніміки простих речень з дієприкметниковими зворотами та складних речень;

одержує естетичну насолоду від  пізнання культури, зокрема творів портретного живопису;

висловлює власні думки й оцінки, спричинені творами  мистецтва.

                                                                             Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: висловлювати думки, почуття, погляди; оцінювати й осмислювати ситуацію спілкування; дотримувати норм етикету під час спілкування.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування.

Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби; використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій.

Ставлення: готовність брати на себе відповідальність.

Навчальні ресурси: тексти, які містять моделі ініціативності; ділові папери, самопрезентація, зразки реклами.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя; виявляти толерантність до різних поглядів, співчувати.

 

32

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

 

 

 

33

Урок мовленнєвого розвитку  №9.  Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників

 

 

34

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами

 

 

35

Урок мовленнєвого розвитку  №10.  Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники

 

 

36

Активні і пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу

 

 

37

Урок мовленнєвого розвитку  №11.  Особливості будови опису зовнішності людини

 

 

38

Урок мовленнєвого розвитку  №12.  Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом)

 

 

39

Правопис відмінкових закінчень дієприкметників

 

 

40

Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни

 

 

41

Урок мовленнєвого розвитку  №13.  Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом)

 

 

42

Урок мовленнєвого розвитку  №14.  Аналіз письмового твору

 

 

43

Безособові дієслівні форми на -но, -то

 

 

 

44

Урок мовленнєвого розвитку  №15.  Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то

 

 

45

Правопис суфіксів дієприкметників

 

 

 

46

-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження

 

 

47

Не з дієприкметниками

 

 

 

48

Контрольна  робота №4. Дієприкметник

 

КР №4

Тест

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
6 вересня 2021
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку